outis Posted June 1, 2015 Report Share Posted June 1, 2015 Απο όσα ξέρω οι Πυθαγόριοι γιόρταζαν τα γεννέθλια τους αλλά δεν αποδίδαν τιμές στους εαυτούς τους. Οι τιμές αποδίδονταν στον "Ιδίο Δαίμονα" τους ο οποίος είναι ο Φύλακας Άγγελος όπως τον ξέρουμε στις μέρες μας. Θα μπορούσες να δώσεις το αρχαίο κείμενο που μιλά γι'αυτό; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanipteros Posted June 1, 2015 Report Share Posted June 1, 2015 Δεν το βρήκα σε αρχαίο κείμενο. Το βρήκα αν θυμάμαι καλά σε ένα site Πυθαγορισμού και επίσης σε ένα βιβλίο.... Το site δεν το κράτησα για να το έχω. Το βιβλιο λεγόταν Πυθαγόρας στα Ελληνικά και είχε μαύρο εξώφυλλο με κόκκινα γράμματα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanipteros Posted June 1, 2015 Report Share Posted June 1, 2015 Το βιβλίο είναι αυτό με άλλο εξώφυλλο. Ο Πυθαγόρας και η μυστική διδασκαλία του Πυθαγορισμού Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted June 2, 2015 Report Share Posted June 2, 2015 (edited) tanipteros, on 01 Jun 2015 - 15:06, said: Το βιβλίο είναι αυτό με άλλο εξώφυλλο. Ο Πυθαγόρας και η μυστική διδασκαλία του Πυθαγορισμού Δυστυχώς είναι τόσα που κυκλοφορούν για το τι λέγανε, συχνά αβάσιμα, ώστε να είναι καλή ιδέα να δούμε αν το γράφει αρχαίος συγγραφέας ή αν το επινόησε "μελετητής" τον 19ο αιώνα. Η διατύπωσή που παρέθεσες στην καλύτερη περίπτωση λέει ότι οι Πυθαγόρειοι (όχι ομως ο Πυθαγόρας και οι γύρω του αλλά αργότερα) "γιόρταζαν τα γεννέθλια τους" σε κάποια αργότερη εποχή (τη Ρωμαϊκή, που όπως είδαμε δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα γενέθλια γιορταζόταν πλέον.) Εκείνο όμως το "αλλά δεν αποδίδαν τιμές στους εαυτούς τους. Οι τιμές αποδίδονταν στον "Ιδίο Δαίμονα"" μιλά για τον "δαίμονα εαυτού" που δεν ήταν Πυθαγόρεια ιδέα αλλά Στωϊκή. Μας βοηθά όμως να τοποθετήσουμε χρονικά (αν συνέβαινε ποτέ) το πράγμα γιατί οι Στωϊκοί προβάλλουν μετά τον Αλέξανδρο και πρακτικά κυριαρχούν φιλοσοφικά στη Ρωμαϊκή εποχή. Δηλαδή ακόμα κι αν κάποιοι Πυθαγόριοι γόρταζαν γενέθλια - το έκαναν όχι στην κλασική αρχαιότητα αλλά αργότερα που το έκαναν πολλοί έτσι κι αλλιώς. edit: html entities (Δανάη) Edited June 3, 2015 by Δανάη Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanipteros Posted June 2, 2015 Report Share Posted June 2, 2015 Την θεώρηση ότι υπάρχει ο Ιδίος Δαίμονας την συναντούμε στους Πυθαγόρειους του 500 πΧ όπως και στον Σωκράτη το 350 πΧ. Οι Στωικοί έρχονται πολύ μετά το 300 π.Χ. – περίπου 250 μ.Χ. Επίσης οι Πυθαγόρειοι επικοινωνούσαν με τους Δαίμονες του εαυτού και κάναν την λεγόμενη αυτοκάθαρση. Όλα αυτά γινόντουσαν πολύ πιο πριν από τους Στωικούς. Όταν αναφέρω Πυθαγόρειους εννοώ και τον Πυθαγόρα εντός του συνόλου αυτού στην εποχή που ζήσαν με την σχολή τους στον Κρότωνα της Ιταλίας. Το να προσφέρουν τιμές στον Ιδίο Δαίμονα μου φαίνεται λογικό για την εποχή του Πυθαγόρα, δεν νομίζω να είναι ιδέα κάποιου μελετητή.... Αν πέσει ποτέ κάποιο αρχαίο κείμενο που να το αναφέρει θα το παραθέσω μέχρι τότε αναγκαστηκά θα βασιζόμαστε στους διάφορους μελετητές όπως τον Γράβιγκερ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanipteros Posted June 2, 2015 Report Share Posted June 2, 2015 Για να απαντήσω και στο ερώτημα του νήματος τούτου, θα έλεγα ότι γιορτάζουμε τα γεννέθλια διότι είναι η επαίτιος της γέννησης μιας ζωής στον κόσμο. Είναι γιορτή προς την ζωή. Αν θα θέλαμε να το συνδυάσουμε με την αρχαία Ελληνική θρησκεία θα έλεγα πως θα έπρεπε να αποδίδονται τιμές προς τον Ιδίο Δαίμονα, τον Δία και την Άρτεμη. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted June 2, 2015 Report Share Posted June 2, 2015 Για να απαντήσω και στο ερώτημα του νήματος τούτου, θα έλεγα ότι γιορτάζουμε τα γεννέθλια διότι είναι η επαίτιος επέτειος της γέννησης μιας ζωής στον κόσμο. Είναι γιορτή προς την ζωή. Αν θα θέλαμε να το συνδυάσουμε με την αρχαία Ελληνική θρησκεία θα έλεγα πως θα έπρεπε να αποδίδονται τιμές προς τον Ιδίο Δαίμονα, τον Δία και την Άρτεμη. Επέτειος από το έτος. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanipteros Posted June 2, 2015 Report Share Posted June 2, 2015 σωστά !!! Ευχαριστώ για την διόρθωση Τράγου Κέρατο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanipteros Posted June 2, 2015 Report Share Posted June 2, 2015 Μια Χριστιανική ματιά για την εορτή των γενεθλίων. ΑΜΑΡΤΑΝΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΟΥ;;;; (!!!) Ερώτησις: Πάτερ πρέπει εμείς οι Ορθόδοξοι να γιορτάζουμε τα γενέθλιά μας ή όχι; Απάντησις: Άκουσε παιδί μου γενέθλια δικαιούνται να γιορτάζουν μόνον σε όσους ο Θεός τα προανήγγειλεν όπως π.χ. η γέννησις του Χριστού, η Γέννησις της Παναγίας και του Ιωάννου του Προδρόμου. Αυτά είναι Θεάρεστα γενέθλια. Τα των λοιπών ανθρώπων τα γενέθλια είναι αμαρτωλά, διότι κάθε παιδί συλλαμβάνεται με πορνικά παιχνίδια. Εάν τα γενέθλια δεν ήταν αμαρτωλά δεν θα βάπτιζαν τα βρέφη. Όποιοι γιορτάζουν τα γενέθλιά τους, γιορτάζουν την σαρκικήν τους αμαρτίαν. Ο Θεός θέλει, να γιορτάζωμε τα Πνευματικά μας γενέθλια και πνευματικά γεννιέται ο άνθρωπος που βαπτίζεται. Και από αμαρτωλός που ήταν γίνεται αναμάρτητος, δηλαδή ψυχικά και σωματικά καθαρός. Και καλόν είναι αυτοί που σέβονται τον Θεόν να γιορτάζουν την ονομαστικήν τους εορτήν που λέγεται Πνευματική αναγέννησις. Όλα τα δυτικά Παπικά κράτη, που γιορτάζουν τα γενέθλιά τους είναι σιχαμερά στα μάτια του Θεού, διότι γιορτάζουν τα πορνικά και αμαρτωλά παιχνίδια της συλλήψεώς των. Όταν ο Ηρώδης γιόρτασεν τα αμαρτωλά γενέθλια, βρήκεν αφορμήν η Σατανάς και τον έβαλεν και έκοψεν το κεφάλι του Ιωάννη του Βαπτιστή, που ολόκληρος ο κόσμος ήταν κατώτερος της κεφαλής αυτής. Επειδή τα έργα των δυτικών είναι πονηρά, αρέσκονται να γιορτάζουν τα βρώμικα γενέθλιά τους. πηγή Πύλη Ιάσωνος Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.