Jump to content

Απέχθεια Στον Άνθρωπο


Recommended Posts

Για εμένα υπάρχουν τρεις βασικοί πυλώνες που σε κάνουν να αφήσεις την κοινωνική ζωή/πραγματικότητα, και να μπεις στην λογική των "Μεγάλων Ιδεών".
Η περιέργεια, ο φόβος, και η έλλειψη επικοινωνίας. (και ένας κρυφός, που έχει να κάνει με τις υπερφυσικές επιρροές)

Συνήθως, από όσο έχω δει, η μίξη είναι λίγο από δύο πυλώνες και πολύ από έναν. Η φράση, μου φαίνεται, οτι μιλάει για αυτούς που μπαίνουν στην διαδικασία 
έχοντας μια μίξη από λίγη περιέργεια, λίγο φόβο και πολύ έλλειψη επικοινωνίας. 

Η έλλειψη επικοινωνίας είναι φοβερό πράγμα. Στην απόλυτη μορφή της είναι και ορισμός της (Χριστιανικής) Κόλασης και ο Εφιάλτης των Κοινωνικών Όντων. 
Η απόλυτη έλλειψη και αδυναμία επικοινωνίας. Μια κατάσταση που δημιουργεί και απέχθεια (Ακριβώς λόγω του οτι δεν μπορείς να επικοινωνήσεις) και φόβο 
(επειδή, λόγω του οτι δεν μπορείς να επικοινωνήσεις, δεν μπορείς και να καλύψεις τις ανάγκες σου) και περιέργεια (γιατί είναι το κλείδι που θα σε βοηθήσει να 
βρεις κάτι με το οποίο να είσαι σε θέση να επικοινωνήσεις).

Αν βγάλουμε το "απλώς", για εμένα, μιλάει για αυτά που έγραψα παραπάνω. Ανθρώπους με μεγάλο πρόβλημα επικοινωνίας και μικρότερες δόσεις περιέργειας και 

φόβου, που έλκονται από "Μεγάλες Ιδέες", λόγω του οτι δεν τους καλύπτει ο Άνθρωπος (σε διάφορες διαβαθμίσεις, από το "δεν καλύπτονται" ως το "απεχθάνονται").
Το "πιστεύουν", λόγω οτι λείπει το "απλώς" χάνει λίγο την έννοια του παρωπιδισμού και παίρνει περισσότερο μια αίσθηση καταναγκαστικής επιλογής.

Αν βάλουμε μέσα και το "απλώς" μιλάμε για μια εντελώς διαφορειτική ομάδα ανθρώπων γιατί εξαφανίζεται ο πυλώνας της περιέργειας (νοθέυεται με το "Πιστεύουν", δεν 
ψάχνουν, ούτε αναρωτιούνται πια, έχουν "κατασταλάξει") και όλο το βάρος πέφτει στην Έλλειψη Επικοινωνίας ("δεν μπορώ να τους καταλάβω και δεν μπορούν να με καταλάβουν")
και του Φόβου (που δεν τους αφήνει να δουν οτι δεν είναι οι "Μεγάλες Ιδέες" που τους έλκουν, αλλά καθαρά και μόνο η Απέχθειά τους για τους γυρω τους και για αυτό που είναι οι
Ίδιοι). Από την μια το βρίσκω πολύ παρατηρητικό, γιατί σε έναν βαθμό πιάνει έναν πολύ μεγάλο αριθμό "διαννοούμενων" σε φάσεις που περνάνε. (ειδικά πριν καταφέρουν να αρχίσουν
να αποδέχονται και το περιβάλλον τους και τους ίδιους). Από την άλλη, στην ακραία έκφρασή του, βλέπω οτι μιλάει για σχεδόν παθολογικές καταστάσεις ατόμων*.

Υ.Γ. Mόλις είδα οτι ο τυπάς ήταν ιερέας ανάμεσα στο 1860-1954 οπότε παίζει να είδε πολλούς τέτοιους*.

Edited by Φοίνικας
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

"Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι έλκονται από το Θεό ή τη Φύση, ενώ απλώς απεχθάνονται τον Άνθρωπο"

~William Ralph Inge

 

Συμφωνώ.

 

...Ταυτόχρονα το βρίσκω ιδιαίτερα ειρωνικό, αφού ο Άνθρωπος είναι και Θεός και Φύση...

 

.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι έλκονται από το Θεό ή τη Φύση, ενώ απλώς απεχθάνονται τον Άνθρωπο"

~William Ralph Inge

Το συμπέρασμα ποιο είναι;

Έχει μια λογική αυτή η ρήση, αλλά δεν βλέπω να βγάζει κάπου.

Είναι επόμενο κάποιος που παρατηρεί την φύση (ασχέτως προσωπικής του άποψης) να συγκρίνει την ανθρωπότητα με έναν ιό ή καρκίνωμα της φύσης, οπότε και να τον απεχθάνεται.

 

 

Από την άλλη, αν μιλάμε για τον Άνθρωπο (με κεφαλαίο αρχικό, που υποτίθεται πως είναι συνειδητοποιημένος και υπεύθυνος, με πράξεις που αποσκοπούν στην εξέλιξη του εαυτού του και του περιβάλλοντός του) τότε διαφωνώ με τη ρήση καθέτως.

Link to comment
Share on other sites

Υποθέτω, χωρίς βέβαια να γνωρίζω, ότι με τη συγκεκριμένη φράση αναφέρεται στην δυτική, κυρίως, πεποίθηση πως η φύση και ο θεός βρίσκονται έξω απ'τον άνθρωπο.

 

Βρίσκεται σε εναρμόνηση με την πεποίθηση του Νίτσε, του Καζαντζάκη, του Γιουνγκ και άλλων που λένε πως θεός είναι ο άνθρωπος, οπότε εδώ μας δείχνει το παράλογο της αντίθετης αντίληψης.

 

 

Για να πάψει όμως κανείς να τρέφει απέχθεια προς τον άνθρωπο, χρειάζεται πρώτα να τον γνωρίσει.

 

Να τον γνωρίσει σε όλη του τη διάσταση. Να γνωρίσει όσα του είναι ανεκτά και ευχάριστα και όσα όχι.

 

Πρέπει να κοιτάξει προς τα μέσα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Γεια κι από εμένα.

 

Νομίζω ότι ο κληρικός εννοεί ότι ορισμένα άτομα καταπιάνονται με τα "μεγάλα" που θεωρούν ότι  για τους πολλούς είναι  δυσνόητα επειδή αδυνατούν να τα βγάλουν πέρα με τα μικρά - καθημερινά της ανθρωπότητας (που στην πραγματικότητα είναι τα μεγάλα)

Link to comment
Share on other sites

Quote

16 hours ago, Sucore said:

Είναι επόμενο κάποιος που παρατηρεί την φύση (ασχέτως προσωπικής του άποψης) να συγκρίνει την ανθρωπότητα με έναν ιό ή καρκίνωμα της φύσης, οπότε και να τον απεχθάνεται.

Από την άλλη, αν μιλάμε για τον Άνθρωπο (με κεφαλαίο αρχικό, που υποτίθεται πως είναι συνειδητοποιημένος και υπεύθυνος, με πράξεις που αποσκοπούν στην εξέλιξη του εαυτού του και του περιβάλλοντός του) τότε διαφωνώ με τη ρήση καθέτως.

 

Ακριβώς αυτή η ικανότητα του ανθρώπου, δλδ να μπορεί να γίνει και Θεός και Δαίμονας, είναι που μπορεί να σε κάνει να τον λατρέψεις ή να τον μισείς.

 

Quote

7 minutes ago, Minerva said:

Νομίζω ότι ο κληρικός εννοεί ότι ορισμένα άτομα καταπιάνονται με τα "μεγάλα" που θεωρούν ότι  για τους πολλούς είναι  δυσνόητα επειδή αδυνατούν να τα βγάλουν πέρα με τα μικρά - καθημερινά της ανθρωπότητας (που στην πραγματικότητα είναι τα μεγάλα)

 

...Ή μήπως το αντίθετο;

 

 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Νεφέλη said:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...Ή μήπως το αντίθετο;

 

 

 

 

 

 

Ποιο είναι το αντίθετο; Τα "μεγάλα" να είναι όντως μεγάλα και τα μικρά - καθημερινά να είναι όντως μικρά; Είναι θέμα οπτικής. Η "πνευματικότητα" και  η "εξερεύνηση της Φύσης" που είναι αποκομμένες από την καθημερινότητα και το σύνολο της ανθρωπότητας μόνο εντός εισαγωγικών μπορούν  να είναι σπουδαίες ενασχολήσεις

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Νεφέλη said:

Ακριβώς αυτή η ικανότητα του ανθρώπου, δλδ να μπορεί να γίνει και Θεός και Δαίμονας, είναι που μπορεί να σε κάνει να τον λατρέψεις ή να τον μισείς.

Μα δεν λατρεύεις ή μισείς τον άνθρωπο, ο άνθρωπος στη προκειμένη είναι ο φορέας της ιδιότητας, είναι ο αγγελιοφόρος του μηνύματος, λατρεύεις ή μισείς τα αποτελέσματα των πράξεών του, τα οποία είναι διαφορετικά από άνθρωπο σε άνθρωπο, και από παρατηρητή σε παρατηρητή.

 

42 minutes ago, Minerva said:

Ποιο είναι το αντίθετο; Τα "μεγάλα" να είναι όντως μεγάλα και τα μικρά - καθημερινά να είναι όντως μικρά; Είναι θέμα οπτικής. Η "πνευματικότητα" και  η "εξερεύνηση της Φύσης" που είναι αποκομμένες από την καθημερινότητα και το σύνολο της ανθρωπότητας μόνο εντός εισαγωγικών μπορούν  να είναι σπουδαίες ενασχολήσεις

Και αυτό είναι στο χέρι του κάθε ένα μας ξεχωριστά, πολλοί πιστεύω πως δεν δίνουν καθόλου σημασία (πέραν της βασικής επιβίωσης) στα καθημερινά, και αφιερώνονται στα υπόλοιπα .

Edited by Sucore
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Sucore said:



 

Και αυτό είναι στο χέρι του κάθε ένα μας ξεχωριστά, πολλοί πιστεύω πως δεν δίνουν καθόλου σημασία (πέραν της βασικής επιβίωσης) στα καθημερινά, και αφιερώνονται στα υπόλοιπα .

Ναι, είναι (στην καλύτερη) η περίπτωση των πάσης φύσεως αναχωρητών. Μετά από δεκαετίες εσωτερικού ψαξίματος διαιστώνω ότι το μονοπάτι τους δεν το έχω σε μεγάλη υπόληψη...

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Minerva said:

Ναι, είναι (στην καλύτερη) η περίπτωση των πάσης φύσεως αναχωρητών. Μετά από δεκαετίες εσωτερικού ψαξίματος διαιστώνω ότι το μονοπάτι τους δεν το έχω σε μεγάλη υπόληψη...

Δε το κατάλαβα το τι εννοείς με τον όρο "αναχωρητές", πάντως προσωπικά γνωρίζω πως δεν μπλέκουμε το δικό μας μονοπάτι με των άλλων, δε λέμε στους άλλους δλδ τι είναι το καλύτερο για εκείνους ;) 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Sucore said:

Δε το κατάλαβα το τι εννοείς με τον όρο "αναχωρητές", πάντως προσωπικά γνωρίζω πως δεν μπλέκουμε το δικό μας μονοπάτι με των άλλων, δε λέμε στους άλλους δλδ τι είναι το καλύτερο για εκείνους ;) 

Εννοώ μοναχούς, σαντού κ.λπ

 

 

Μα δεν μιλώ για τους άλλους, προσωπική άποψη εξέφερα.

 

 

Edited by Minerva
Link to comment
Share on other sites

Δε με απασχολούν αυτοί, το θέμα είναι πως μόνοι μας ανακαλύπτουμε την πνευματικότητα μας, δεν χρειαζόμαστε κλίκες κλπ, μια καθοδήγηση (ελεύθερη) ίσως ναι, στις αρχές.

Ούτε το διατυμπανίζει κάποιος, απλά φαίνεται στον τρόπο ζωής του, από μόνο του.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Sucore said:

Δε με απασχολούν αυτοί, το θέμα είναι πως μόνοι μας ανακαλύπτουμε την πνευματικότητα μας, δεν χρειαζόμαστε κλίκες κλπ, μια καθοδήγηση (ελεύθερη) ίσως ναι, στις αρχές.

Ούτε το διατυμπανίζει κάποιος, απλά φαίνεται στον τρόπο ζωής του, από μόνο του.

 

 

Πάντως αυτό που έγραψα περί αναχωρητών είναι σε συνάρτηση με την αρχική ρήση του νήματος. Ανακεφαλαιώνοντας, θεωρώ, ότι η "αναχώρηση από τα εγκόσμια" πολύ συχνά υποδηλώνει πρόβλημα συνύπαρξης με τους ανθρώπους παρά αφοσίωση στον όποιο θεό και φύση, εξάλλου οι καταναγκασμοί που τη συνοδεύουν (την αναχώρηση αό τα εγκόσμια) πάει κόντρα σε πολλές εκφάνσεις της ανθρώπινης Φύσης.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Minerva said:

Πάντως αυτό που έγραψα περί αναχωρητών είναι σε συνάρτηση με την αρχική ρήση του νήματος. Ανακεφαλαιώνοντας, θεωρώ, ότι η "αναχώρηση από τα εγκόσμια" πολύ συχνά υποδηλώνει πρόβλημα συνύπαρξης με τους ανθρώπους παρά αφοσίωση στον όποιο θεό και φύση, εξάλλου οι καταναγκασμοί που τη συνοδεύουν (την αναχώρηση αό τα εγκόσμια) πάει κόντρα σε πολλές εκφάνσεις της ανθρώπινης Φύσης.

Υπάρχουν και αυτές οι περιπτώσεις, μάλλον είναι και η πλειοψηφία.
Όμως άλλο να αποχωρείς θέλοντας να "ξεφύγεις" από έναν τρόπο ζωής που βοήθησες στο να σε απειλεί (με διάφορες πράξεις), και άλλο να μην σε καλύπτει και να επιλέγεις αβίαστα να μην ακολουθείς τα κοινά (χωρίς να είναι ανάγκη να αποχωρήσεις). 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...