Jump to content

Είσαι Άθεος; Απόδειξέ Το!


Recommended Posts

.

 

Κατά την γνώμη μου, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ άθεοι.

 

Ενδιαφέρεται κάποιος (που κατά προτίμηση να δηλώνει άθεος) να μου αποδείξει το αντίθετο; :)

 

.

Φυσικά και υπάρχουν άθεοι. Εδώ υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν στο θεό. 

 

:good:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

.

 

Κατά την γνώμη μου, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ άθεοι.

 

Ενδιαφέρεται κάποιος (που κατά προτίμηση να δηλώνει άθεος) να μου αποδείξει το αντίθετο; :)

.

 

Nι.

Έστω Άθεος.

 

Θεωρώ οτι δεν υπάρχει καμία από τις οντότητες οι οποίες λαογραφικά, μυθολογικά ή ιστορικά αναφέρονται ως Θεοί.

Οι τυχόν μαρτυρίες, κείμενα, ή παραδόσεις που εμφανίζονται στην δράση τέτοιων οντοτήτων, θεωρώ οτι μπορούν να εξηγηθούν πλήρως μέσω της σύγχρονης ψυχολογίας, 

ή, είναι ψευδή κείμενα, που δημιουργήθηκαν για λόγους προπαγάνδας, προσυλητισμού, ή έκφρασης μιας καταπιεσμένης προσωπικότητας.

 

Θεωρώ επίσης, οτι ακόμα και σε αρχετυπικό επίπεδο, οποιαδήποτε εικόνα θεοτήτων αποτελεί έκφραση ανθρώπινων χαρακτηριστικών που έχουν καταπιεστεί στο υποσυνείδητό 

του υποκειμένου, σε συμβολική μορφή, και λόγω της θρησκευτικής και πολιτισμικής προπαγάνδας, εκφράζονται ως οι εικόνες των εν λόγω μη - υφιστάμενων οντοτήτων.

 

Σε επίπεδο δημιουργίας, δεν πιστεύω οτι οποιαδήποτε οντότητα ή ύπαρξη δημιούργησε τον κόσμο. Επίσης, θεωρώ οτι η σύγχρονη θετική επιστήμη, είναι και αυτή θρησκεία, και όπως

και οι προηγούμενες παραπληροφορεί. Δεν έχουμε φτάσει στο φεγγάρι, δεν έχουμε ιδέα για το πώς δημιουργήθηκε ο κόσμος, και τα μαθηματικά είναι μη εφαρμόσιμα στην πραγματικότητά 

μας. Οποιαδήποτε θεωρία για διαστάσεις είναι μια προσπάθεια να προπαγανδίσουν την νεο-scientif-ική θρησκεία τους. 

 

Επίσης, δεν μεταθέτω την "θρησκοσύνη" μου, σε άλλα πρόσωπα. Δεν θεωρώ οτι θεός είναι η συγχρονικότητα, ή θεός είναι ο θάνατος, ή θεός είναι η ζωή, ή η μητέρα μου, ή εγώ. Αυτά, 

όπως και όλες τις υπόλλοιπες εκδηλώσεις της πραγματικότητάς μας τις λαμβάνω ως αυτό που είναι. Εκδηλώσεις στις οποίες δεν ενυπάρχουν "θεικές" οντότητες. Επίσης, η άγνοιά μου 

για θεμελιώδη θεοφιλοσοφικοαποκρυφιστικά θέματα - όπως η δημιουργία του κόσμου - δεν αλλάζει την στάση μου. Το γεγονός οτι δεν γνωρίζουμε κάτι το οποίο θα μπορούσε και να μην 

είχε συμβεί ποτέ, δεν σημαίνει οτι υπεύθυνος για το γεγονός ήταν ο τύπος ύπαρξης που προπαγανδίζει το σύνολο των θρησκειών και θρησκοφανών κινημάτων.

 

Διαφωνώ επίσης, με την λεξιλογική προπαγάνδα η οποία μας δεσμεύει στην υπο-νόηση οτι υπάρχουν θεικές οντότητες. Διαφωνώ βαρύτατα, για παράδειγμα, με την λέξη κόσμος. Ο κόσμος 

είναι μια εκδήλωση, και σίγουρα δεν είναι το στολίδι καμίας μη - υφιστάμενης οντότητας.

 

Τελικώς, ακόμα και στην περίπτωση που σε κάποιο χωροχρονικό στίγμα υπήρξε κάποια οντότητα που να ομοιάζει με τα χαρακτηριστικά που αποδίδονται ιστορικά και μυθολογικά στις οντότητες 

αυτές, αρνούμαι να της παραχωρήσω οποιουδήποτε τύπου αναγνώριση, υποταγή, ή συμφωνία.

 

Είμαι άθεος. Δεν δέχομαι την ύπαρξη θεικών οντοτήτων. Η ζωή μου δεν διέπεται από οποιαδήποτε θεική ύπαρξη. Αλλά και να διεπόταν, δεν θα δεχόμουν να ζήσω μεσα στο πεδίο επιρροής της.

 

 

 

 

 

Edited by Φοίνικας
Link to comment
Share on other sites

Φοίνικα, με δικά σου λόγια πώς θα όριζες την οποιαδήποτε θεϊκή ύπαρξη;
 

Link to comment
Share on other sites

Φοίνικα, με δικά σου λόγια πώς θα όριζες την οποιαδήποτε θεϊκή ύπαρξη;

 

 

Στο από πάνω κείμενο: 

 

Είτε μυθολογικά:

Ύπαρξη που μοιάζει με τον άνθρωπο σε επίπεδο συμπεριφοράς και μορφολογίας, αλλά που έχει δυνάμεις, δεξιότητες και δυνατότητες που τον καθιστούν διαφορετικό είδος λόγω του μεγέθους τους. 

 

Είτε μικρό - θρησκευτικά:

Ύπαρξη που βρίσκεται σε μια εσωτερική κατάσταση ύπαρξης ανώτερη του ανθρώπου, πράγμα που του δίνει δυνάμεις, δεξιότητες και δυνατότητες που τον καθιστούν διαφορετικό είδος λόγω του μεγέθους τους.

 

Είτε μακρό - θρησκευτικά:

Ύπαρξη που εκδηλώνεται σε χρονικό διάστημα εκατονταετιών, και επεμβαίνει σποραδικά στην ιστορία του ανθρώπου, είτε μέσω υπηρετών του, είτε μέσω άμεσης α-πίθανης συγχρονικότητας.

 

Είτε μυστικιστικά:

Η Αρχή από την οποία παράχθηκαν τα πάντα, και η Αρχή στην οποία περικλύονται και επιστρέφουν τα πάντα.

 

Είτε αποκρυφιστικά:

Κάποιου τύπου πεδίο επιρροής, το οποίο αν προσεγγίσεις αλλοιώνει τα ψυχονοητικά χαρακτηριστικά σου.

 

Είτε χριστιανοπεριεργίστικα:

Μεγάλο πράγμα, αόρατο, που σε κοιτάει ενώ κάνεις μπάνιο και θέλει την υποταγάπη σου, επειδή σε αγαπάει και έστειλε τον Λόγο του να πεθάνει για εσένα.

 

Υ.Γ. Αντίλογο κάνω, επειδή μου αρέσει, στην καθημερινή μου ζωή βιώνω μόνιμα ενέργειες και πεδία επιρροής που αποδίδω σε θεικές υπάρξεις, και γενικότερα αν με έβαζα κάτω από ταμπέλα, που δεν με βάζω, θα με θεωρώ πανθεοπνευματυπαρξιστή. 

Με δικά δικά μου λόγια, θα έλεγα οτι Godform είναι το πεδίο επιρροής, το οποίο αν προσεγγίσεις σε τοποθετεί σε συγκεκριμένα κανάλια συγχροτικότητας που αλλοιώνουν την ψυχική, συναισθηματική και νοητική σου δομή, και αν προχωρήσεις περισσότερο

σε βάζουν σε μια συγκεκριμένη "λωρίδα κυκλοφορίας" γεγονότων που σχετίζονται με το πεδίο επιρροής στο οποίο βρίσκεσαι. Την πάνω πάνω σφαίρα της Καμπαλά προτιμώ να την λεω "θείο" και όχι "θεό". Τους θεούς τους βλέπω πιο μορφοποιημένους.

 

 

Edited by Φοίνικας
Link to comment
Share on other sites

 

Είτε αποκρυφιστικά:

Κάποιου τύπου πεδίο επιρροής, το οποίο αν προσεγγίσεις αλλοιώνει τα ψυχονοητικά χαρακτηριστικά σου.

 

 

Υ.Γ. Αντίλογο κάνω, επειδή μου αρέσει, στην καθημερινή μου ζωή βιώνω μόνιμα ενέργειες και πεδία επιρροής που αποδίδω σε θεικές υπάρξεις, και γενικότερα αν με έβαζα κάτω από ταμπέλα, που δεν με βάζω, θα με θεωρώ πανθεοπνευματυπαρξιστή. 

Με δικά δικά μου λόγια, θα έλεγα οτι Godform είναι το πεδίο επιρροής, το οποίο αν προσεγγίσεις σε τοποθετεί σε συγκεκριμένα κανάλια συγχροτικότητας που αλλοιώνουν την ψυχική, συναισθηματική και νοητική σου δομή, και αν προχωρήσεις περισσότερο

σε βάζουν σε μια συγκεκριμένη "λωρίδα κυκλοφορίας" γεγονότων που σχετίζονται με το πεδίο επιρροής στο οποίο βρίσκεσαι. Την πάνω πάνω σφαίρα της Καμπαλά προτιμώ να την λεω "θείο" και όχι "θεό". Τους θεούς τους βλέπω πιο μορφοποιημένους.

Εδώ εννοείς τα του υπο/ασυνειδήτου;

Αυτό πώς το αρνείσαι;

Κλείνοντας τα "αυτιά";

 

(Και εγώ θεωρώ απολαυστικότατο τον αντίλογο)

Link to comment
Share on other sites

Έστω ότι εγώ ορίζω ως Θεό κάποια ενέργεια ή πλάσμα ή αντικείμενο που είναι τέλειο και μπορεί να καταφέρει τα πάντα, εφόσον δίνεται ένας υποκειμενικός ορισμός για τον Θεό, αν υποστήριζα ότι δεν πιστεύω στην ύπαρξη αυτού του είδους ενέργειας, πλάσματος ή αντικειμένου δεν θα με έκανε άθεη;

 

Αρχικά θα σου ζητούσα να γίνεις πιο συγκεκριμένη. Ειδικά στο να επιλέξεις εάν πρόκειται για ενέργεια, πλάσμα ή αντικείμενο.

 

Η έννοια θεός, δίχως συγκεκριμένο ορισμό μπορεί να περιλαμβάνει τα πάντα (όπως ψιλοδιάβασα στο link του τράγου).

 

Σωστά. Γι’ αυτό και ζητάω τον ορισμό απ’ όποιον δηλώνει άθεος.

 

Προσωπικά είμαι ενάντια σε κάθε μορφή προσωποποίησης της κινητήριας δύναμης που υπάρχει στην οργανική (και ανόργανη, αλλά δε θα αναλύσω για την ανόργανη, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο) ύλη, αυτό με κάνει άθεο;

 

Όχι. Σε κάνει άθρησκο.

 

Πες πως περπατάς σ'ενα δρόμο, γύρω σου, πεζοδρόμια, δέντρα, κτίρια, περαστικοί, σκυλιά, γατιά, περιστέρια, αυτοκίνητα και ότι άλλο. Για να πας με επιτυχία από το Α στο Β σημείο χρειάζεται λάβεις υπόψη το περιβάλλον σου αλλιώς θα πηγαίνεις σκουντουφλώντας και μπορεί και να μη φτάσεις ποτέ στο Β (ο Mr Bean αν είναι στο Παρίσι εξαιρείται!) Όλα αυτά είναι παράγοντες, ενεργοί και μη. Ε, αν κάποιος ζει χωρίς να λαμβάνει υπόψη τον 'παράγοντα' Θεό τότε είναι "άθεος".

 

Πες με ηλίθια, αλλά εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω… :huh:

 

…αν και γέλασα πολύ με την αναφορά στον Mr. Bean! :clapping:

 

 

Θεός είναι για εμένα, έτσι όπως το αντιλαμβάνομαι ανάμεσα στον υποχρεωτικό κατηχητισμό μου και στο ενδιαφέρον μου για τις θρησκείες, η πεποίθηση ότι υπάρχει ένα -δυνητικά τουλάχιστον- άυλο πλάσμα το οποίο δεν ακολουθεί τους παρατηρημένους νόμους της φύσης που ταυτόχρονα έχει κάποιο λόγο να αλληλεπιδράει με το ανθρώπινο είδος.

 

ΟΚ, άρα ΔΕΝ είσαι μονοθεϊστής. Προφανώς ούτε πολυθεϊστής.

 

Ή αλλιώς μια δικαιολογία για επεξήγηση πραγμάτων που δε καταλαβαίνουμε και μας φοβίζουν, και μια ανώτερη αρχή που μας επιβάλει πράγματα ανεπίβλητα δια της βίας.

 

Άρα δεν είσαι ούτε θρήσκος.

 

Μέχρι στιγμής λοιπόν, καταλήγεις κι εσύ άθρησκος. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι το «άθεος» :)

 

Για εμένα η πίστη, έτσι όπως την όρισα, περιλαμβάνει έναν βαθμό ανοησίας.

 

Πιστεύεις ότι αύριο θα ανατείλει ο ήλιος; Ότι μετά από αρκετές ώρες θα δύσει; Ότι εάν αφήσεις ένα ποτήρι που κρατάς στο χέρι σου να πέσει, θα σπάσει; Ότι εάν χτυπήσεις έναν άνθρωπο θα πονέσει; Ότι κυλάει αίμα στις φλέβες σου;… κλπ κλπ

 

Όμως, θα ήθελα την απάντησή σου σε κάτι πιο ουσιαστικό:

Πιστεύεις ότι το σύμπαν ολόκληρο διέπεται από συγκεκριμένους νόμους και κανόνες;

 

Αλλιώς δεν είναι παρά εικασία, υποψία ακόμα. Αλλά άμα ζεις τη ζωή σου με περιοριστικούς παράγοντες μιας θρησκείας, μιας υποψίας σε μια θεότητα και τα όσα θεωρείς δημιουργούν μια θετική αλληλεπίδραση με τη θεότητα, τότε και πάλι το θεωρώ κάπως ανόητο, αν και κατανοητό.

 

Για άλλη μια φορά: άθρησκος :)

 

Φυσικά και υπάρχουν άθεοι. Εδώ υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν στο θεό.

:good:

 

ΧΑΧΑΧΑ!!! Τέρας! :018bleh:

 

.

Link to comment
Share on other sites

Αρχικά θα σου ζητούσα να γίνεις πιο συγκεκριμένη. Ειδικά στο να επιλέξεις εάν πρόκειται για ενέργεια, πλάσμα ή αντικείμενο.

.

 

Θεώρησα ότι δεν έχει σημασία :Ρ Ότι δεν ήταν η ουσία αυτού που θέλω να πω . Εν ολίγοις , πιστεύω ότι δυστυχώς δεν υπάρχει ένας ορισμός για τον Θεό. Ο καθένας το αντιλαμβάνεται όπως θέλει και δεν μπορεί να του πει κανείς ότι έχεις δίκιο ή άδικο. Αν εγώ πιστεύω λοιπόν ότι ο Θεός είναι ένας είδος ενέργειας ( επιλέγω αυτό από τα τρία), αν υπήρχε τέλοσπάντων θα ήταν αυτό , εφόσον δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάτι τέτοιο γιατί να μην θεωρηθώ άθεη;

Link to comment
Share on other sites

 Θα μπορούσες να μου το εξηγήσεις ; 

να δούμε, όπως είπε κάποιος "οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές εμπειρίες και από αυτές καταλήγουν σε διαφορετικά συμπεράσματα, γι'αυτό και ο κάθε άνθρωπος μιλά (τελικά) διαφορετική γλώσσα!"

 

Πως το σκέφτηκα όταν είπα: 'εξαρτάται' --> Η λέξη "Θεός" αποδίδει δύο ποιότητες: "γρήγορη κίνηση" ή "δράση" (από το 'θέω') και "βάζω τα πράγματα στη θέση τους" (από το 'θέτω') - άρα ουσιαστικά ο Θεός - ως λέξη - αποδίδει 'παράγοντα, που δρα και ορίζει τη θέση των πραγμάτων ή βάζει τα πράγματα στη θέση τους'. Μένοντας στο δεύτερο αν ο άθεος άνθρωπος ζει σα να έχουν τα πράγματα μια ορισμένη θέση είναι λιγότερο άθεος απ'όσο νομίζει. Αν πάλι είναι "τα πάντα ρει" θα μπορούσε δυνητικά να είναι όντως άθεος. Αλλά πολύ δυνητικά - κάτι σα το "μέλαν σώμα" στη φυσική που περιγράφει ένα "ιδανικό" - αλλά ανύπαρκτο στη φύση - σώμα! Παράδειγμα: ο 'αθεϊσμός' της Δύσης είναι διαφορετικός από αυτόν της Ανατολής ή της Αφρικής. Ο δυτικός αθεϊσμός ζητά να είναι 'ηθικός' (και αυτός της Δυτικής Ευρώπης-ΗΠΑ έχει και ιουδαιοχριστιανική ηθικά (!?) ενώ σε Αφρική και Ασία αυτό είναι μη-ζητούμενο.

 

Αλλά και από την άλλη 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Θεώρησα ότι δεν έχει σημασία :Ρ Ότι δεν ήταν η ουσία αυτού που θέλω να πω . Εν ολίγοις , πιστεύω ότι δυστυχώς δεν υπάρχει ένας ορισμός για τον Θεό. Ο καθένας το αντιλαμβάνεται όπως θέλει και δεν μπορεί να του πει κανείς ότι έχεις δίκιο ή άδικο.

 

Φυσικά και ΔΕΝ υπάρχει μονάχα ένας ορισμός για τον Θεό και προφανώς κανένας ορισμός δεν είναι ούτε σωστός ούτε λάθος.

Αυτή άλλωστε είναι και η βάση της πεποίθησής μου στο ότι δεν υπάρχουν άθεοι: το ότι δεν αποδέχονται κάποιους ορισμού του Θεού, δεν αποκλείει την πιθανότητα να συμφωνούν με κάποιους άλλους ορισμούς.

 

Αν εγώ πιστεύω λοιπόν ότι ο Θεός είναι ένας είδος ενέργειας ( επιλέγω αυτό από τα τρία), αν υπήρχε τέλοσπάντων θα ήταν αυτό , εφόσον δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάτι τέτοιο γιατί να μην θεωρηθώ άθεη;

 

Για τον ίδιο λόγο που ο μονοθεϊστής δεν είναι άθεος επειδή δεν πιστεύει στον πολυθεϊσμό, ο πολυθεϊστής στον πανθεϊσμό, ο πανθεϊστής στον μονοθεϊσμό, ο άθρησκος στον μονοθεϊσμο και τον πολυθεϊσμό, ο αγνωστικιστής σε όλα τα ανωτέρω, κλπ κλπ κλπ :)

 

Μ’ άλλα λόγια, όπως έγραψα και παραπάνω, το ότι απορρίπτεις κάποιον ή κάποιους ορισμούς του Θεού, δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν άλλοι ορισμοί με τους οποίους συμφωνείς, απλά δεν τους γνωρίζεις.

 

Επιπλέον, οφείλω να αναφέρω ότι 95% των «άθεων» που έτυχε να γνωρίσω, στην ουσία απλά δεν γουστάρουν τον μονοθεϊσμό. Ενίοτε τον μισούν κιόλας (συχνά για καλό λόγο).

 

Όμως, το ότι έχουν λόγους να αντιπαθούν μια θρησκεία (και τις παρόμοιές της), δεν τους κάνει άθεους. Κατανοητό; :rose:

 

.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

 

Πιστεύεις ότι αύριο θα ανατείλει ο ήλιος; Ότι μετά από αρκετές ώρες θα δύσει; Ότι εάν αφήσεις ένα ποτήρι που κρατάς στο χέρι σου να πέσει, θα σπάσει; Ότι εάν χτυπήσεις έναν άνθρωπο θα πονέσει; Ότι κυλάει αίμα στις φλέβες σου;… κλπ κλπ

 

Όμως, θα ήθελα την απάντησή σου σε κάτι πιο ουσιαστικό:

Πιστεύεις ότι το σύμπαν ολόκληρο διέπεται από συγκεκριμένους νόμους και κανόνες;

 

 

Το υποθέτω, και μέχρι στιγμής δεν έχω βρει καλύτερη υπόθεση από την ύπαρξη των τεσσάρων βασικών δυνάμεων που να εξηγεί καλύτερα τον κόσμο.

 

Άμα αποφασίσεις να ονομάσεις τους νόμους της φύσης, που μπορούμε να τους υποβάλουμε σε υποθέσεις, να κάνουμε επαναλαμβανόμενα πειράματα και να τους επιβεβαιώσουμε με όσο μεγάλο βαθμό ακριβείας έχουμε, αν λοιπόν αυτούς τους νόμους τους ορίσεις ως Θεό, που απέχει από τον ορισμό μου, τότε, για εσένα και με τον ορισμό σου, δεν είμαι Άθεος.

Link to comment
Share on other sites

Εδώ εννοείς τα του υπο/ασυνειδήτου;

Αυτό πώς το αρνείσαι;

Κλείνοντας τα "αυτιά";

 

(Και εγώ θεωρώ απολαυστικότατο τον αντίλογο)

 

Εννοώ, οτι ο κάθε άνθρωπος ανά πάσα στιγμή βρίσκεται μέσα σε ένα πεδίο επιρροής. Όταν δεν το κάνει συνειδητά, το πεδίο επιρροής αυτό, οφείλεται στον χώρο, στα άτομα ,ή στις γενικότερες ενέργειες που έχουν μαζευτεί στο σημείο για "x" λόγους. Όταν το κάνει συνειδητά, μπορεί να επιλέγει τα (ή κάποιο από τα) πεδία επιρροής στο οποίο βρίσκεται, τα οποία του αλλοιώνουν την οπτική του και το πώς εκφράζεται.

 

Κάποια από αυτά τα πεδία επιρροής, ανήκουν σε "θεομορφές" (οντότητες ή ενέργειες, ή νοητικούς "τόπους" που αν προσεγγίσεις εμφανίζουν χαρακτηριστικά θεοτήτων και επιδρούν πάνω σου με τον αναμενόμενο για θεότητες τρόπο).

 

Τώρα, αν το βιώνει αυτό κάποιος, πώς μπορεί να αρνηθεί οτι πρόκειται για θεότητα? Ερμ..

"Είναι θέμα ψυχολογίας χώρου, η δομή του χώρου γύρω μου, μου αλλοιώνει την διάθεση, και ορισμένοι συνειρμοί με φέρνουν σε ορισμένα νοητικά μονοπάτια. Σαφώς, θέμα νευρολογίας". 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Άμα αποφασίσεις να ονομάσεις τους νόμους της φύσης, που μπορούμε να τους υποβάλουμε σε υποθέσεις, να κάνουμε επαναλαμβανόμενα πειράματα και να τους επιβεβαιώσουμε με όσο μεγάλο βαθμό ακριβείας έχουμε, αν λοιπόν αυτούς τους νόμους τους ορίσεις ως Θεό, που απέχει από τον ορισμό μου, τότε, για εσένα και με τον ορισμό σου, δεν είμαι Άθεος.

 

Η πλάκα είναι ότι δεν είσαι μόνο για μένα. Υπάρχει ολόκληρο θεϊστικό ρεύμα που υποστηρίζει αυτόν τον ορισμό του Θεού (στο οποίο, φυσικά, ανήκουν και πάρα πολλοί επιστήμονες). :)

 

Οπότε νομίζω ότι η επόμενη λογική ερώτηση είναι η εξής:

 

Εάν ο δικός σου ορισμός του Θεού διαφέρει από τον δικό μου,

 

και

 

σύμφωνα με τον δικό σου ορισμό είσαι άθεος αλλά σύμφωνα με τον δικό μου είσαι θεϊστής,

 

αλλά,

 

εγώ απορρίπτω τον δικό σου ορισμό κι εσύ απορρίπτεις τον δικό μου,

 

τότε τι από τα δύο ισχύει αντικειμενικά: είσαι άθεος ή θεϊστής;

 

.

Link to comment
Share on other sites


Ως “άθεος|” θα μπορούσε να οριστεί ως αυτός που συνειδητά πιστεύει ότι καμιά υπερβατική ή πνευματική δύναμη δεν έχει θέση και λόγο στη ζωή του.

Το πιο σημαντικό από όλα είναι η λέξη “συνειδητά¨γιατί αν θεωρήσουμε ότι αποτελούμαστε μέσες-άκρες από το Συνειδητό, το Ασυνείδητο(μη-συνειδητό) και το λεγόμενο “Υπερ-συνείδητο”, τότε διαφορετική άποψη μπορεί να έχει το κάθε πεδίο για την ύπαρξη ή μη της αθεϊας.
Έτσι, μπορεί κάποιος να δηλώνει συνειδητά άθεος, ασυνείδητα όμως να υπάρχουν δυνάμεις μέσα του που τον καθορίζουν σε κάποιο βαθμό (είτε το
παραδέχεται είτε όχι) αλλά είναι ρίσκο να πει κάποιος ότι πρόκειται ακριβώς για υπερβατικές δυνάμεις(με την πνευματικήέννοια), και όχι απλά για φυσικές.
Στο λεγόμενο “υπερ-συνείδητο” δε, οι δυνάμεις τείνουν να γίνονται πιο πνευματικές με την έννοια ότι απομακρύνονται από την έλξη των ευρύτερων ατομικών ορίων αν και εξακολουθούν να διατηρούν μια περίεργη “¨συνδεσμολογία” ή σκανδάλη με αυτά. Επομένως πάλι καθορίζεται κάποιος εν αγνοία του από αυτό το επίπεδο από άγνωστες μη-συνειδητές δυνάμεις.

Με αυτή την οπτική, ο βαθμός συνειδητότητας του εν δυνάμει άθεου, καθορίζει την αθεϊα του (ή αντίστροφα την ενθεϊα του). Έτσι από κάποια στιγμή και μετά ως πραγματικός άθεος είναι αυτός που αρχίζει και θεώνεται, ενώ αυτός που απλά αποφάσισε να πιστεύει ότι είναι άθεος χωρίς να έχει έστω και μερική γνώση όλωντων τμημάτων του (συνειδητό, μη-συνειδητό, υπερσυνείδητο), απλά νομίζει ότι είναι άθεος ενώ έχει κηδεμόνα, ακόμη και όταν σε αυτό νοούνται οι υπέρτερες φυσικές δυνάμεις με την ευρύτερη έννοια του όρου.

Η θέωση ενός άθεου ή η αθεϊα της θέωσης (αναρχία της θέωσης) είναι κάτι παραπάνω από μια δήλωση. Είναι όταν μπορεί και στηρίζεται κάποιοςσε δυνάμεις με τις οποίες μπορεί να επιχειρήσει συνειδητά ως ολότητα σε κάποιο σκοπό ή στο Σκοπό.

Καταλήγοντας, θεωρώ ότι η απόδειξη περί “αθεϊας” είναι το ίδιο σχετική με την απόδειξη περί “ενθεϊας”. Μια ντρίπλα των λέξεων και του δυσυπόστατου νου.

Edited by Aqua Marine
Link to comment
Share on other sites

On 13/10/2017 at 5:14 PM, Aqua Marine said:

Ως “άθεος|” θα μπορούσε να οριστεί ως αυτός που συνειδητά πιστεύει ότι καμιά υπερβατική ή πνευματική δύναμη δεν έχει θέση και λόγο στη ζωή του.


Για να δούμε λίγο το λεξικό:

 

Πνευματικός -ή -ό : που ανήκει ή που αναφέρεται στο πνεύμα και κυρίως στην ικανότητα του ανθρώπινου μυαλού να σκέφτεται, να εκφράζει τις σκέψεις του και να δημιουργεί αντίστοιχα (διανοητικά, καλλιτεχνικά κτλ.)

 

Υπερβατικός -ή -ό : που έχει σχέση με τον υπεραισθητό, το μεταφυσικό κόσμο

Επεξήγηση:

μεταφυσική : κλάδος της φιλοσοφίας που ασχολείται: α. με τις γενικότατες αρχές και τους όρους της ύπαρξης, του είναι: ~ της φύσης / της ψυχής / της κοινωνίας. β. με τον υπεραισθητό κόσμο.

υπεραισθητός -ή -ό : που δεν είναι προσιτός στις αισθήσεις, που βρίσκεται πέρα από τον αισθητό κόσμο.

 

OK... Άρα, σύμφωνα με τον ορισμό σου, «άθεος» θα μπορούσε να οριστεί ως αυτός που συνειδητά πιστεύει πως, αφ’ ενός τα πάντα στην φύση έχουν εξηγηθεί και αφ’ ετέρου η ικανότητά του στο να σκέφτεται δεν έχει θέση και λόγο στη ζωή του...;


 

Link to comment
Share on other sites

Κατά βάση έχουμε και οι δύο δίκαιο και άδικο αναλόγως από ποια πλευρά στεκόμαστε. Αυτό είναι και το κυρίως θέμα όμως που υπάρχει στη διαλεκτική. Άμα δε συμφωνούμε στους ορισμούς μας, χάνουμε την μπάλα.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...