Τράγου Κέρατο Posted October 18, 2017 Report Share Posted October 18, 2017 12 minutes ago, Sucore said: Θεός: Οτιδήποτε οποιοσδήποτε πιστεύει πως έχει οποιαδήποτε επιρροή πάνω στη ζωή του (ή στο περιβάλλον του) δίχως απτή απόδειξη. Ο λογαριασμός της ΔΕΗ ας πούμε; 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 Μια χαρά απτό είναι το ηλεκτροσόκ, ή η αφαίρεση του χρηματικού αντιτίμου λόγω χρήσης της υπηρεσίας, αλλα οκ, έχεις ενα point.Θεός:Οτιδήποτε οποιοσδήποτε πιστεύει πως έχει οποιαδήποτε επιρροή πάνω στη ζωή του (ή στο περιβάλλον του), βασιζόμενος στη πεποίθηση πως είναι σημαντικότερος από τους υπόλοιπους. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 3 hours ago, Sucore said: Θεός:Οτιδήποτε οποιοσδήποτε πιστεύει πως έχει οποιαδήποτε επιρροή πάνω στη ζωή του (ή στο περιβάλλον του), βασιζόμενος στη πεποίθηση πως είναι σημαντικότερος από τους υπόλοιπους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση; 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 19, 2017 Author Report Share Posted October 19, 2017 10 hours ago, Sabrina said: Ας δώσουμε πρώτα εμείς έναν κοινό ορισμό για το τι είναι ο Θεός και μετά ας το συζητησουμε για να την ύπαρξη του ? Μέχρι να αποφασίσουμε οι υπόλοιποι τι είναι, δεν μπορούν να έχουν άποψη για το εάν είναι ή δεν είναι. 10 hours ago, Sucore said: Θεός: Οτιδήποτε οποιοσδήποτε πιστεύει πως έχει οποιαδήποτε επιρροή πάνω στη ζωή του (ή στο περιβάλλον του) δίχως απτή απόδειξη. Επαναλαμβάνω έναν δικό μου ορισμό: Το σύνολο των φυσικών νόμων που διέπουν το σύμπαν, το λέω Θεό. Αρνείσαι την ύπαρξη των φυσικών νόμων και την επιρροή τους πάνω στα πάντα; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedy Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 1 hour ago, Νεφέλη said: Επαναλαμβάνω έναν δικό μου ορισμό: Το σύνολο των φυσικών νόμων που διέπουν το σύμπαν, το λέω Θεό. Τι ορίζεις ως "φυσικούς νόμους" και τι ορίζεις ως "σύμπαν"; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 (edited) ... και όπου νά'ναι θα (πρέπει να) συνειδητοποιήσετε πως όοοολη αυτή η παρεξήγηση ξεκινά από το σφάλμα των μονοθεϊστών να ταυτίσουν την έννοια του Θεού με την έννοια του Όντος. Edited October 19, 2017 by Τράγου Κέρατο 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 19, 2017 Author Report Share Posted October 19, 2017 24 minutes ago, Speedy said: Τι ορίζεις ως "φυσικούς νόμους" και τι ορίζεις ως "σύμπαν"; Υπάρχουν συγκεκριμένοι και κοινά αποδεκτοί ορισμοί γι' αυτά τα δύο (σε αντίθεση με τον Θεό), οπότε δεν έχει σημασία τι (και αν) ορίζω εγώ. ...που θέλεις να το πας...; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αρχάγγελος Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 45 minutes ago, Τράγου Κέρατο said: ... και όπου νά'ναι θα (πρέπει να) συνειδητοποιήσετε πως όοοολη αυτή η παρεξήγηση ξεκινά από το σφάλμα των μονοθεϊστών να ταυτίσουν την έννοια του Θεού με την έννοια του Όντος. Όντως. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 2 hours ago, Τράγου Κέρατο said: Η Ευρωπαϊκή Ένωση; Στον πυρηνα της ναι, σιγουρα τους κατευθυνει κατι ισχυροτερο απο τη φαινομενικη οργανωση και το οικονομικο κερδος. Οσον αφορα τον λαο αυτη η κατευθυντηρια δυναμη προσωποποιειται στην "ενωση". ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedy Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 1 hour ago, Νεφέλη said: Επαναλαμβάνω έναν δικό μου ορισμό: Το σύνολο των φυσικών νόμων που διέπουν το σύμπαν, το λέω Θεό. Αρνείσαι την ύπαρξη των φυσικών νόμων και την επιρροή τους πάνω στα πάντα; Ο αστυνομικός είναι όργανο Το μπουζούκι είναι όργανο Άρα ο αστυνομικός είναι μπουζούκι Και το σύνολο των μπουζουκιών το λέω Αστυνομικό Τμήμα! Έτσι το λέω! ΠΑΠ! Αρνείσαι;Αρνείσαι;Αρνείσαι;Αρνείσαι;Αρνείσαι;Αρνείσαι;Αρνείσαι;Αρνείσαι;Αρνείσαι;Αρνείσαι;Αρνείσαι; Αρνείσαι την επιρροή του μπουζουκιού πάνω στα πάντα;Proof: Μετά λες 19 minutes ago, Νεφέλη said: Υπάρχουν συγκεκριμένοι και κοινά αποδεκτοί ορισμοί γι' αυτά τα δύο (σε αντίθεση με τον Θεό), οπότε δεν έχει σημασία τι (και αν) ορίζω εγώ. ...που θέλεις να το πας...; Λες: "Υπάρχουν συγκεκριμένοι και κοινά αποδεκτοί ορισμοί" Το συγκεκριμένοι ορισμοί τι σημαίνει; Είναι 5-6? Είναι 50? Είναι 500? Που τους γράφει; Το κοινά τι σημαίνει; Τους αποδεχόμαστε όλοι (το 100% των ανθρώπων) και στο 100% με βάση αυτά που περιγράφουν αυτοί οι ορισμοί; Μήπως εσύ πιστεύεις σε 50 από τους 500; και στους 50 για τους 2 δεν είσαι και 100% σίγουρη; Είμαστε σίγουροι για τους 500 ή μήπως το ψάχνουμε ακόμα; Μήπως και εσύ "βολεύτηκες" σαν μερικές @Sabrina -ες εδώ μέσα και το έριξες στο γενικά και αόριστα; Τελικά δηλαδή το σύμπαν είναι έτσι γιατί στο περίπου το γνωρίζουμε ότι είναι έτσι άρα ας το αποδεχτούμε και στο περίπου ότι όντως είναι περίπου έτσι και ότι αυτό να ξέρεις είναι σίγουρα ο θεός γιατί τα πάντα παίζουν μπουζούκι και όπως είπε και ο @Αυγερινός "Tsubaka" ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ "οπότε δεν έχει σημασία τι (και αν) ορίζω εγώ." Δεν έχει σημασία αρκεί που τα πάντα είναι αστυνομικοί και παίζουν μπουζούκι! ;) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αυγερινός Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 On 17/10/2017 at 7:23 PM, Νεφέλη said: Καπού εδώ "κολλάει" και η δική μου πεποίθηση ότι δεν είναι δυνατόν να είναι κάποιος άθεος, αφού ουσιαστικά δεν έχουμε έναν αντικειμενικό και κοινά αποδεκτό όρο για τον Θεό. Αν δεν μπορείς να πεις ότι κάποιος είναι άθεος επειδή δεν έχουμε αντικειμενικό ορισμό για τη λέξη Θεός, τότε με την ίδια λογική δεν μπορεί να είναι ούτε ένθεος. Απλώς δεν μπορείς να τον χαρακτηρίσεις ούτε έτσι ούτε αλλιώς. Ε; 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 19, 2017 Author Report Share Posted October 19, 2017 2 hours ago, Αυγερινός said: Αν δεν μπορείς να πεις ότι κάποιος είναι άθεος επειδή δεν έχουμε αντικειμενικό ορισμό για τη λέξη Θεός, τότε με την ίδια λογική δεν μπορεί να είναι ούτε ένθεος. ...Ήμουν σίγουρη ότι κάποιος θα πέσει σ'αυτή τη παγίδα... Αλλά όχι εσύ βρε Αυγερινούλη, όχι εσύ... Έστω ότι έρχομαι και σου λέω: - Σήμερα, είδα ένα φλαφλάρι! Μου απαντάς: - Αποκλείεται! Δεν υπάρχουν φλαφλάρια! Και ρωτάω: - Ξέρεις τι είναι το φλαφλάρι; Και μου απαντάς: - Δεν ξέρω και δεν έχει σημασία, γιατί δεν υπάρχουν! 1) Ποιός είναι πιο παράλογος; 2) Ύπαρξη ή μη ύπαρξη φλαφλαρίων, και μόνο που πιστεύω ότι το είδα/ένιωσα/άκουσα, είναι απόλυτα λογικό να καλούμαι "φλαφλαριανή". Θυμίσου άλλωστε και το δίδαγμα Ζεν: δεν είναι τίποτα, μέχρι να το καλέσω [*] 3) Εσύ από την άλλη, που δεν ξέρεις καν τι εννοώ λέγοντας "φλαφλάρι", είναι παράλογο να καλείσαι "αφλαφλαριανός"... ...Όμως, είναι πολύ λογικό να καλείσαι "αντιφλαφλαριανός"... ...χμμ... "αντίθεος" νομίζω είναι ορθότερος χαρακτηρισμός για τον "άθεο"... [*] Έτσι και μπούμε σε συζήτηση "τον κάλεσα (τον Θεό), άρα υπάρχει" ...τι θα πεις; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 (edited) 3 minutes ago, Νεφέλη said: ...Ήμουν σίγουρη ότι κάποιος θα πέσει σ'αυτή τη παγίδα... Αλλά όχι εσύ βρε Αυγερινούλη, όχι εσύ... Έστω ότι έρχομαι και σου λέω: - Σήμερα, είδα ένα φλαφλάρι! Μου απαντάς: - Αποκλείεται! Δεν υπάρχουν φλαφλάρια! Και ρωτάω: - Ξέρεις τι είναι το φλαφλάρι; Και μου απαντάς: - Δεν ξέρω και δεν έχει σημασία, γιατί δεν υπάρχουν! 1) Ποιός είναι πιο παράλογος; 2) Ύπαρξη ή μη ύπαρξη φλαφλαρίων, και μόνο που πιστεύω ότι το είδα/ένιωσα/άκουσα, είναι απόλυτα λογικό να καλούμαι "φλαφλαριανή". Θυμίσου άλλωστε και το δίδαγμα Ζεν: δεν είναι τίποτα, μέχρι να το καλέσω [*] 3) Εσύ από την άλλη, που δεν ξέρεις καν τι εννοώ λέγοντας "φλαφλάρι", είναι παράλογο να καλείσαι "αφλαφλαριανός"... ...Όμως, είναι πολύ λογικό να καλείσαι "αντιφλαφλαριανός"... ...χμμ... "αντίθεος" νομίζω είναι ορθότερος χαρακτηρισμός για τον "άθεο"... [*] Έτσι και μπούμε σε συζήτηση "τον κάλεσα (τον Θεό), άρα υπάρχει" ...τι θα πεις; Πας σε ενα νησακι και βρίσκεις 50 άτομα να λατρευουν τα φλαφλάρια, κοιτας εδω κοιτας εκει, κοιτας και παραπέρα... πουθενα φλαφλάρια :Ο Τους λες: Ρε παιδια τι κάνετε; ΣΟΥΤ ΣΟΥΤ σου λενε .... τα φλαφλαρια ακούνε και θα μας τιμωρήσουν.... Edited October 19, 2017 by Sucore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αυγερινός Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 1 hour ago, Νεφέλη said: ...Ήμουν σίγουρη ότι κάποιος θα πέσει σ'αυτή τη παγίδα... Αλλά όχι εσύ βρε Αυγερινούλη, όχι εσύ... Έστω ότι έρχομαι και σου λέω: - Σήμερα, είδα ένα φλαφλάρι! Μου απαντάς: - Αποκλείεται! Δεν υπάρχουν φλαφλάρια! Και ρωτάω: - Ξέρεις τι είναι το φλαφλάρι; Και μου απαντάς: - Δεν ξέρω και δεν έχει σημασία, γιατί δεν υπάρχουν! 1) Ποιός είναι πιο παράλογος; 2) Ύπαρξη ή μη ύπαρξη φλαφλαρίων, και μόνο που πιστεύω ότι το είδα/ένιωσα/άκουσα, είναι απόλυτα λογικό να καλούμαι "φλαφλαριανή". Θυμίσου άλλωστε και το δίδαγμα Ζεν: δεν είναι τίποτα, μέχρι να το καλέσω [*] 3) Εσύ από την άλλη, που δεν ξέρεις καν τι εννοώ λέγοντας "φλαφλάρι", είναι παράλογο να καλείσαι "αφλαφλαριανός"... ...Όμως, είναι πολύ λογικό να καλείσαι "αντιφλαφλαριανός"... ...χμμ... "αντίθεος" νομίζω είναι ορθότερος χαρακτηρισμός για τον "άθεο"... [*] Έτσι και μπούμε σε συζήτηση "τον κάλεσα (τον Θεό), άρα υπάρχει" ...τι θα πεις; Καταρχήν, το "δεν είναι τίποτα, μέχρι να το καλέσω" είναι μια οπτική που με βρίσκει αρκετά σύμφωνο! Οπότε θα μου άρεσε μια τέτοια κουβέντα Τώρα στο παράδειγμά σου, κάνεις εσκεμμένα ένα ατόπημα. Γιατί λες ότι είδες το φλαφλάρι. Και με ρωτάς αν πιστεύω σε αυτό. Τι είναι το φλαφλάρι, σε ρωτώ. Και μου λες τι είναι το φλαφλάρι. Και σου λέω όχι, δεν έχω δει φλαφλάρι. (1) Πάω λοιπόν και σε έναν άλλον που είδε κι αυτός φλαφλάρι. Τι είναι βρε το φλαφλάρι; Και μου λέει τι είναι το φλαφλάρι, κάτι άλλο όμως. (2) .... κ.ο.κ (Ν) Εφόσον δεν υφίσταται μόνο το (1) αλλά όλα τα Ν (δλδ όλες οι απόψεις για το τι είναι τελικά το φλαφλάρι), τελικά αυτό που είδε ο καθένας είναι κάτι άλλο. Και με ρωτάς πως γίνεται να είμαι α-φλαφλάριος εφόσον δεν ξέρουμε τελικά τι είναι το φλαφλάρι. Και συμφωνώ, δεν μπορώ να πω ότι είμαι αφλαφλάριος. Δεν μπορώ όμως να πω και ότι είμαι φλαφλάριος. Ούτε αντιφλάριος. Δεν μπορώ να με θέσω σε αναλογία με κάτι μη ορισμένο. Δεν μπορώ να είμαι ούτε έτσι, ούτε γιουβέτσι, δεν μπορεί καν να οριστεί μια συνάρτηση, εκτός βέβαια της γνωστής κυματοσυνάρτησης η οποία προβλέπει το αόριστο (με τη μορφή της υπερ-θέσης - superposition). Ακόμα όμως και αυτή η μοναδικής φύσεως συνάρτηση, όταν τη μετρήσεις παύει να περιέχει υπερθέσεις, παίρνει τις συγκεκριμένες θέσεις που εσύ μέτρησες. Η απάντησή μου λοιπόν είναι αρκετά ζεν. Ούτε είμαι, ούτε δεν είμαι. Δεν έχω συσχετισμό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasputin Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 Ε, ρε μεγαλεία για το φόρουμ…! Χαίρομαι που ξαναμαζεύτηκαν όλοι οι αβάπτιστοι σα το παλιό καλό καιρό… Κι επειδή μιλάτε τόσο πολύ για εμένα χωρίς έμενα (!) είπα να εμφανιστώ και να δώσω μια (θεϊκη) χείρα βοηθείας XO XO..! Καταρχήν ακριβώς λογω του ότι δεν υπάρχει ένα κριτήριο ώστε να ορίσεις τι είναι και τι δεν Θεός, γι’αυτό ακριβώς –αναγκαστικά- καταλήγουμε σε δυο επιλογές: Ή Τα ΠΑΝΤΑ είναι Θεός. Ή Τίποτα δεν είναι Θεος. Δεν υπάρχει ενδιάμεσο. Αν τα ΠΑΝΤΑ είναι Θεός, τότε (κι αφού τα …ΠΑΝΤΑ υπάρχουν) δεν γίνεται να είσαι άθεος εκτός κι αν πιστεύεις ότι τα πάντα είναι ένα όνειρο και... δεν υπάρχουν! (έτσι όμως μικραίνεις πολύ τη λέξη «ΠΑΝΤΑ») Αν Τίποτα δεν είναι Θεός, τότε θα πρέπει να βρούμε κάποια άλλη λέξη που να εκφράζει όλο το δέος –θαυμασμό που αισθάνεται ο άνθρωπος όταν π.χ. ξυπνά και αντικρίζει μια απίστευτη Ανατολή, ή όταν βρίσκεται παρών στη γέννηση μιας νέας ζωής, ή όταν ξαπλώνει στην ύπαιθρο και μένει αποσβολωμένος από τον έναστρο βραδινό ουρανό.. Ακριβώς επειδή όλες αυτές τις στιγμές νιώθουμε πληθώρα συναισθημάτων που είναι δύσκολο να περιγραφούν μονολεκτικά, λέμε Θεός, Θεϊκό και τελειώνει η υπόθεση. Νομίζω όμως ότι δεν έχει σημασία πως θα πεις τελικά τη λέξη, αρκεί αυτή να μπορεί να εκφράσει και να υποδηλώσει όλο το περιεχόμενο όλων των γνωστών και άγνωστων πτυχών της ζωής του ανθρώπου. Υ.Γ. Γίνεται κάποιος που δηλώνει άθεος να μιλαει για ψυχή, πνευματισμό, μαγεία, ψυχικές δυνάμεις κλπ., ή αν το κάνει αυτό αφήνει παράθυρο στην είσοδο του Θεϊκού/υπερβατικου στοιχείου (και άρα αυτοαναιρείται) ; .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.