Αρχάγγελος Posted December 9, 2017 Report Share Posted December 9, 2017 On 1/12/2017 at 3:04 PM, rasputin said: Μπορεί κάποιος που λέει ότι είναι άθεος να ασχολείται ταυτόχρονα με πνευματισμό/εσωτερισμό; Ναι, μπορεί. On 1/12/2017 at 3:04 PM, rasputin said: Υφίσταται κάτι τέτοιο ή αυτόματα υποδηλώνει μπερδεμένη ταυτότητα; Ναι υφίσταται. Δεν πρόκειται για μπερδεμένη ταυτότητα. On 1/12/2017 at 3:04 PM, rasputin said: Ο πνευματισμός από μόνος του σημαίνει ενασχόληση με …αόρατα πράγματα/δυνάμεις, κατ’εξοχήν απορριπτέα απ’την οπτική ενός άθεου…ή μήπως όχι; Όχι. Δεν είναι θέμα ορατότητας - μη ορατότητας, αλλά θέμα θεοποίησης - μη θεοποίησης. Η βαρύτητα είναι αντιληπτή, αλλά μη ορατή ως δύναμη. Ο άθεος θα της αποδώσει φυσικές ιδιότητες, ο ένθεος θα της αποδώσει θεϊκές. Μήπως συγχέεις τον αθεϊσμό με τον σκεπτικισμό ή με την επιστημονική μέθοδο; On 1/12/2017 at 3:04 PM, rasputin said: Τώρα που το σκέφτομαι.. Γίνετε να είναι κάποιος άθεος και να είναι μέλος του Αβάπτιστου; έχει νόημα; Όχι απλά μέλος. .. εδώ παίζει να είναι και συντονιστής... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted December 9, 2017 Report Share Posted December 9, 2017 1 hour ago, Αρχάγγελος said: Μήπως συγχέεις τον αθεϊσμό με τον σκεπτικισμό ή με την επιστημονική μέθοδο; Βασικά με τον υλισμό και μάλιστα με τη συγκεκριμένη εκδοχή, ακραία εκδοχή του χυδαίου υλισμού η οποία έχει επικρατήσει σήμερα. Διότι, κανονικά, ο υλισμός έχει διαβαθμίσεις, από τον υλοζωϊσμό, για τον οποίο κάθε ύλη είναι ζωντανή και ο οποίος πρακτικά είναι συμβατός με τον πανθεϊσμό, μέχρι το γνωστό αθεϊσμό ο οποίος αποκλείει οτιδήποτε δεν είναι αντικειμενικα παρατηρήσιμο με τις αισθήσεις, είτε άμεσα, είτε έμμεσα, μέσω των επιστημονικών οργάνων, άρα αποκλείει πνεύματα και λοιπά. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted December 10, 2017 Report Share Posted December 10, 2017 21 hours ago, Αρχάγγελος said: Όχι. Δεν είναι θέμα ορατότητας - μη ορατότητας, αλλά θέμα θεοποίησης - μη θεοποίησης. Η βαρύτητα είναι αντιληπτή, αλλά μη ορατή ως δύναμη. Ο άθεος θα της αποδώσει φυσικές ιδιότητες, ο ένθεος θα της αποδώσει θεϊκές. Μήπως συγχέεις τον αθεϊσμό με τον σκεπτικισμό ή με την επιστημονική μέθοδο; "Θεοποίηση" δεν σημαίνει, ουστιαστικά, η αποδοχή/παραδοχή ότι "κάτι" είναι ανώτερο και πέραν του ελέγχου του ανθρωπου...; Η βαρύτητα δεν έχει αυτές τις ιδιότητες; Σημείωση: Η ερμηνεία του λεξικού είναι "δίνω θεϊκές ιδιότητες"... πολύ "φλου" αυτό. Όμως, η ετυμολογική της ρίζα είναι λίγο πιο σαφής: "θεός+ποιώ" = δημιουργώ θεό... χμμ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αρχάγγελος Posted December 10, 2017 Report Share Posted December 10, 2017 5 hours ago, Νεφέλη said: "Θεοποίηση" δεν σημαίνει, ουστιαστικά, η αποδοχή/παραδοχή ότι "κάτι" είναι ανώτερο και πέραν του ελέγχου του ανθρωπου...; Όχι Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasputin Posted December 10, 2017 Author Report Share Posted December 10, 2017 On 9/12/2017 at 7:51 PM, Αρχάγγελος said: Δεν είναι θέμα ορατότητας - μη ορατότητας, αλλά θέμα θεοποίησης - μη θεοποίησης. Η βαρύτητα είναι αντιληπτή, αλλά μη ορατή ως δύναμη. Ο άθεος θα της αποδώσει φυσικές ιδιότητες, ο ένθεος θα της αποδώσει θεϊκές. Δηλαδή κάποιος που αυτοπροσδιοριζεται ως άθεος, μπορεί να Ασχολείται με πνευματισμό Πιστεύει σε γνώστες/άγνωστες (διότι προφανώς δεν τις γνωρίζουμε όλες) δυνάμεις. Όταν εξερευνηθεί και αναγνωρισθεί μια δύναμη της δίνει όνομα (π.χ. μαγνητισμός, βαρύτητα κλπ). Σε κάθε περίπτωση, όλες είναι δυνάμεις της Φύσης Προσωπικά, αυτοπροσδιοριζομαι ως ένθεος (άθρησκος όμως) και …κάνω ακριβώς τα ίδια. Θα μπορούσα ίσως στο παραπάνω κείμενο, όπου υπάρχει η λέξη «Φύση» να έβαζα «Θεός» Πόσο πιστεύεις ότι διαφέρει αυτός που εσύ προσδιορίζεις ως αθεο, με έμενα τον ενθεο, και κατά ποιο τρόπο; Αν δεν διαφέρει (κατ’ουσίαν), τότε άθεος και ενθεος είναι δυνατόν να ταυτίζονται; On 9/12/2017 at 7:51 PM, Αρχάγγελος said: Μήπως συγχέεις τον αθεϊσμό με τον σκεπτικισμό ή με την επιστημονική μέθοδο; Μήπως συγχέεις τον άθεο με τον άθρησκο; On 9/12/2017 at 7:51 PM, Αρχάγγελος said: Όχι απλά μέλος. .. εδώ παίζει να είναι και συντονιστής... Σέβομαι απόλυτα το δικαίωμα του συντονιστή να .. νομίζει ότι είναι άθεος!! .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αρχάγγελος Posted December 10, 2017 Report Share Posted December 10, 2017 8 minutes ago, rasputin said: Πόσο πιστεύεις ότι διαφέρει αυτός που εσύ προσδιορίζεις ως αθεο, με έμενα τον ενθεο, και κατά ποιο τρόπο; Πολύ. Με αυτόν. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasputin Posted December 11, 2017 Author Report Share Posted December 11, 2017 Τα χαρακτηριστικά που δίνεις στο λινκ, παραπέμπουν και περιγράφουν ένα …ΠΙΣΤΟ (κάποιας θρησκείας) Εγώ ΔΕΝ σου είπα ότι είμαι πιστός. Μόνο ότι είμαι ένθεος. Αυτά που παραθέτεις ΔΕΝ με χαρακτηρίζουν όπως δεν χαρακτηρίζουν κανέναν που απλά πιστεύει σε κάτι χωρίς να ανήκει σε κάποια θρησκεία. Κι αν θες πιο συγκεκριμένα 1) Λατρεία: έχω απ’το σχολείο να φιλήσω εικόνες κλπ…ΔΕΝ λατρεύω… Το ότι πιστεύω σε ΚΑΤΙ δεν σημαίνει άλλωστε ότι χρειάζεται να το λατρεύω. 2) Ανταποδοτικότητα: Δεν προσεύχομαι για κάτι – δεν περιμένω να μου έρθει κάτι. Σύντομη περίληψη χαρ/κων αθεου και ενθεου: Άθεος - λέει φυσικές δυνάμεις. Όταν αναγνωρίσει μια της δίνει όνομα π.χ. βαρύτητα. Πάντα όμως παραμένουν δυνάμεις της Φύσης. Ενθεος - λέει θεϊκές δυνάμεις. Όταν αναγνωρίσει μια, της δίνει όνομα π.χ. βαρύτητα. Πάντα όμως παραμένουν δυνάμεις του Θεού. Συνεπώς, η ερώτηση παραμένει: Εκτός απ'τη λατρεία και την ανταποδοτικότητα που δεν ισχύουν, ποιό είναι κατά τη γνώμη σου το χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει τον άθεο (όπως τον όρισες) απ’τον ενθεο; Ποια είναι η ουσιαστική διαφορά που προκύπτει απ'την αντικ/ση της λέξης Θεού με Φύση; .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αρχάγγελος Posted December 12, 2017 Report Share Posted December 12, 2017 6 hours ago, rasputin said: Ποια είναι η ουσιαστική διαφορά που προκύπτει απ'την αντικ/ση της λέξης Θεού με Φύση; Καμία. Άρα είσαι κι εσύ άθεος! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted December 12, 2017 Report Share Posted December 12, 2017 Κοιτάξτε, μετά από χρόνια, έχω καταλήξει σε δύο βασικές προσεγγίσεις. Ο κόσμος μας κινείται απολύτως τυχαία, χωρίς κανένα νόημα στα συμβάντα, κανένα πρωταρχικό αίτιο, κανένα σκοπό. Υπάρχει κάποιο βαθύτερο νόημα / σκοπός ο οποίος κινεί τον κόσμο μας και κρύβεται πίσω από αυτόν. Η τριπλέτα νόημα / πρωταρχικό αίτιο / σκοπός πάει σετάκι. Αν υπάρχει ένα από αυτά, αργά ή γρήγορα θα καταλήξεις πως υπάρχουν και τα άλλα δύο. Το βρίσκω, από καθαρά λογικής πλευράς κάπως απίθανο να υπάρχει μόνο ένα από αυτά, χωρίς τα άλλα. Η πρώτη προσέγγιση τώρα, είναι αυτό που θα έλεγα εγώ "αθεϊσμός" και υπάρχουν πολλοί οι οποίοι ακολουθούν αυτήν την προσέγγιση. Η δεύτερη προσέγγιση, είναι η θεϊστική προσέγγιση. Στα πλαίσιά της, αυτό που θα όριζα ως Θεό θα ήταν "ο νους πίσω από το Σύμπαν, η ύστατη αφαίρεση του Σύμπαντος". Όλα τα παραπάνω, με την επιφύλαξη πως οι ορισμοί που δίνουμε στη συζήτηση έχουν σοβαρή πιθανότητα να είναι αυθαίρετοι και πως δε θέλω να αμφισβητώ το πως προσδιορίζεται ο άλλος. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted December 12, 2017 Report Share Posted December 12, 2017 11 minutes ago, Τράγου Κέρατο said: Ο κόσμος μας κινείται απολύτως τυχαία, χωρίς κανένα νόημα στα συμβάντα, κανένα πρωταρχικό αίτιο, κανένα σκοπό. [...] Η πρώτη προσέγγιση τώρα, είναι αυτό που θα έλεγα εγώ "αθεϊσμός" και υπάρχουν πολλοί οι οποίοι ακολουθούν αυτήν την προσέγγιση. Έχω την εντύπωση ότι ακόμα και η Επιστήμη έχει πλέον απορρίψει το «τυχαίο». Πλέον, λέγοντας «τυχαίο», εννοούμε ότι έχει προηγηθεί μια σειρά γεγονότων, που απλά δεν γνωρίζουμε ή δεν έχουμε αντιληφθεί ή δεν μπορούμε να αντιληφθούμε. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted December 12, 2017 Report Share Posted December 12, 2017 Μισό γιατί τώρα το πρόσεξα. Έχω λάθος διατύπωση. Γράφω: 2 hours ago, Τράγου Κέρατο said: Κοιτάξτε, μετά από χρόνια, έχω καταλήξει σε δύο βασικές προσεγγίσεις. Ενώ θέλω να γράψω: 2 hours ago, Τράγου Κέρατο said: Κοιτάξτε, μετά από χρόνια, έχω καταλήξει πως υπάρχουν, γενικά, δύο βασικές προσεγγίσεις. Αυτά και συγνώμη για την όποια τυχόν παρεξήγηση. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasputin Posted December 12, 2017 Author Report Share Posted December 12, 2017 15 hours ago, Αρχάγγελος said: Καμία. Άρα είσαι κι εσύ άθεος! Το περίμενα ότι θα το’λεγες…είμαι τόσο άθεος όσο κι εσύ ενθεος..! Στο ρεζουμέ: Όπως σωστά λες στο διπλανό θέμα, δεν γίνεται να υπάρξει κοινά αποδεκτός ορισμός και «κατοχυρωμένη έννοια» για τον Θεό. Ο καθένας βάζει το περιεχόμενο που τον ικανοποιεί. Οι λέξεις «αθεος» και «ενθεος» όμως ορίζονται αναγκαστικά σε σχέση με τον Θεό. Όσο σχετική λοιπόν η έννοια του Θεού άλλο τόσο σχετικές και οι έννοιες ενθεος-αθεος. Εν δυναμει μπορούν να είναι αντίθετες αλλά μπορούν και να ταυτίζονται… Κατά τη γνώμη μου, η ταμπέλα «άθεος» υποδηλώνει συνήθως αυτόν που δεν ενδιαφέρεται και δεν ασχολείται χωρίς όμως αυτό να αποτελεί κανόνα. Για τα πρακτικά, μια παλιά δημοσκόπηση δείχνει ότι οι άθεοι καταλαμβάνουν το μικρότερο ποσοστό στο φόρουμ μας: http://www.artofwise.gr/forum/index.php?/topic/2097-ποια-είναι-η-κοσμοθεωρία-σας/ Το δικό σου προφίλ πάντως ταιριάζει περισσότερο με αθρησκου παρά με άθεου.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αρχάγγελος Posted December 12, 2017 Report Share Posted December 12, 2017 Οκ. Ας το πιάσουμε χοντροκομμένα. Οι αγελάδες για τους ινδουιστές είναι θεότητες για εμάς όχι. Ποιά είναι η ειδοποιός διαφορά; Με τον ίδιο τρόπο η βαρύτητα για εσένα είναι θεός, για εμένα δεν είναι. Ασχολούμαι πολύ με τις αγελάδες, αλλά δεν θεωρώ ότι είναι θεότητες. Αντίστοιχα, ασχολούμαι με τα θέματα του Αβάπτιστου, όμως δεν θεωρώ ότι είναι θεϊκά. Βγάλε ο,τι συμπέρασμα σε ικανοποιεί. Δικιά σου είναι η απορία. Εγώ για εμένα την έλυσα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted December 13, 2017 Report Share Posted December 13, 2017 9 hours ago, Αρχάγγελος said: Αντίστοιχα, ασχολούμαι με τα θέματα του Αβάπτιστου, όμως δεν θεωρώ ότι είναι θεϊκά. Κακώς! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasputin Posted December 14, 2017 Author Report Share Posted December 14, 2017 (edited) On 13/12/2017 at 12:30 AM, Αρχάγγελος said: Ασχολούμαι πολύ με τις αγελάδες, αλλά δεν θεωρώ ότι είναι θεότητες.... ...Βγάλε ο,τι συμπέρασμα σε ικανοποιεί. Δικιά σου είναι η απορία. Εγώ για εμένα την έλυσα. Μα κανείς μας πλέον δεν έχει απορίες. Κι εσύ τις έχεις καλύψει και εγώ, όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα. Συζητάμε απλά την οπτική σου και την οπτική μου. Το ότι συζητάμε, δεν σημαίνει ότι εσύ ή εγώ δεν αισθανόμαστε καλά με τις πεποιθήσεις μας. Την οπτική σου την έχω καταλάβει. Προσπαθώ να σου εξηγήσω και τη δική μου. Αν δεν βρίσκεις κάτι το ενδιαφέρον σ’αυτό, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Σε διαφορετική περίπτωση, έχω κάτι για σένα. «Κάποτε υπήρχε ένα ξύλινο σπίτι. Τα πάντα σ’αυτό ήταν φτιαγμένα από ξύλο. Μέσα και έξω. Στο εσωτερικό, υπήρχαν κάθε λογής ξύλινα αντικείμενα. Μια μέρα, το ξύλινο τραπέζι διαφωνούσε έντονα με τον ξύλινο πάγκο που βρισκόταν δίπλα του, για το αν υπάρχει Θεός. Τραπέζι: φίλε δε πιστεύω ότι υπάρχει Θεός. Βλέπω τη πόρτα, τις καρέκλες αλλά τίποτα σχετικό… Πάγκος: Κι όμως, θεός είναι ακόμα κι η πόρτα. Τραπέζι : με συγχωρείς, αλλά δεν μπορώ να θεοποιήσω τη πόρτα όσο όμορφη κι αν είναι... Απλά δεν αισθάνομαι έτσι. Πάγκος : Μα δε λέω ότι μόνο η πόρτα είναι Θεός αλλά ακόμα κι οι καρέκλες, το κρεβάτι, τα παράθυρα… Τραπέζι: Ζητάς δηλαδή να θεοποιήσω κι ΑΛΛΑ πράγματα; όχι φίλε μου, δε το βλέπω καθόλου έτσι. Πάγκος: Αυτό που λέω είναι ότι όλοι είμαστε Θεός, ακόμα κι εσύ. Τραπέζι: Συγγνώμη, αλλά αισθάνομαι τραπέζι και είμαι τραπέζι, για εσένα δε ξέρω…» Η διαφωνία κρατούσε αρκετά ώσπου ο πάγκος είπε στο τραπέζι: «Επιτέλους! πως γίνεται να αρνείσαι την ύπαρξη ΣΟΥ;! Δεν έχεις καταλάβει ακόμα ότι αναφέρομαι στο ΞΥΛΟ;» .. Edited December 14, 2017 by rasputin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.