Jump to content

Η θέση της Εκκλησίας στα παγανιστικά έθιμα


Recommended Posts

On 11/22/2017 at 8:39 AM, Νεφέλη said:

Ναι, πράγματι αυτός είναι ο ρόλος της εκκλησίας.

...

Έλα μετά και πες μου για την "επίσημη θέση" της εκκλησίας και που την έχουν γραμμένη, ακόμα και οι ίδιοι οι εκπρόσωποί της :whistling:

Δηλαδή έχουμε ένα θεσμό ο οποίος άλλα λέει κι άλλα κάνει.

Και λες πως αυτό είναι καλό.

Απίστευτος ο κόσμος κι ο χαρακτήρας μας...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

11 hours ago, Sabrina said:

Αναβίωση τέτοιων εθίμων στην εποχή μας δεν γίνεται.

Σε βρίσκω κάπως απόλυτη...;

11 hours ago, Sabrina said:

Ως Ελληνίδα; 

 

Της πατρίδας η σημαία

έχει χρώμα γαλανό

και στη μέση χαραγμένο

έναν κάτασπρο σταυρό!

Ε, κάπως έτσι θα αντιδράσει ο κόσμος και θα έχουμε άσχημα φαινόμενα ρατσισμού (χειρότερα απ' αυτά που έχουμε σήμερα).

 

22 minutes ago, Τράγου Κέρατο said:

Δηλαδή έχουμε ένα θεσμό ο οποίος άλλα λέει κι άλλα κάνει.

Και λες πως αυτό είναι καλό.

Απίστευτος ο κόσμος κι ο χαρακτήρας μας...

Ο θεσμός ας κρατάει τους τύπους στα χαρτιά και μόνο. Δεν μας αποσχολεί ούτε μας ενοχλεί αυτό.

Οι πράξεις είναι πιο σημαντικές.

...Και ναι, είμαστε μοναδικοί :lol:

Ίσως έχεις ακούσει/διαβάσει ότι είμαστε ο μοναδικός λαός που βρίζει τόσο πολύ και τόσο συχνά τα Θεία. Είμαστε επίσης ο μοναδικός λαός που την μια στιγμή βρίζει τα Θεία και την αμέσως επόμενη τα επικαλείται για προστασία. Είναι γενικά άλλη η σχέση μας με "τους αποπάνω"... Αλλά νομίζω ότι αυτό το θέμα θέλει δικό του νήμα.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Νεφέλη said:

Ίσως έχεις ακούσει/διαβάσει ότι είμαστε ο μοναδικός λαός που βρίζει τόσο πολύ και τόσο συχνά τα Θεία. Είμαστε επίσης ο μοναδικός λαός που την μια στιγμή βρίζει τα Θεία και την αμέσως επόμενη τα επικαλείται για προστασία. Είναι γενικά άλλη η σχέση μας με "τους αποπάνω"... Αλλά νομίζω ότι αυτό το θέμα θέλει δικό του νήμα.

Αν είμαστε σε κάτι μοναδικός λαός είμαστε στο να νομίζουμε πως είμαστε ο μοναδικός λαός που κάνει το τάδε.

Τώρα, αν θεωρείς θεμιτή και φυσιολογική κατάσταση το "λέω Χ και στην πράξη  ΓΤΧ" έχουμε ΠΟΛΛΑ πράγματα στα οποία διαφωνούμε.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Τράγου Κέρατο said:

Δηλαδή έχουμε ένα θεσμό ο οποίος άλλα λέει κι άλλα κάνει.

Και λες πως αυτό είναι καλό.

 

Κατά τη γνώμη σου, κακώς έκανε η εκκλησία και έδειξε/δείχνει ανοχή σε κάτι τέτοια;  (αναφέρομαι στο παράδειγμα της Νεφέλης)

Πιστεύεις οτι ίσως έπρεπε να λειτουργήσει πιο αποφασιστικά και αποτρεπτικά, ίσως και με αφορισμούς π.χ. των ιερωμένων που συμμετέχουν σε ανάλογες εκδηλώσεις;  (...έτσι, για να παραδειγματιστούν και οι άλλοι)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Εγώ λέω πως δεν μπορεί να είναι και υπέρ και κατά. Πρέπει να διαλέξει θέση. Ακόμα θυμάμαι τον παπά της ενορίας να κατηγορεί το καρναβάλι και τους καρναβαλιστές λέγοντας πως το Τριώδιο είναι περίοδος περισυλλογής και προσευχής και πως δεν είναι δυνατόν να γινόμαστε λατρευτές του Βάχκου και της Αφροδίτης.

(Παρεμπιπτόντως, αυτή ίσως ήταν μία από τις δυο-τρεις αποφασιστικές στιγμές κατά τις οποίες αποφάσισα να αλλάξω στρατόπεδο.)

Είτε θα πουν ναι, είτε όχι. Αυτό το "λέω όχι, κάνω ναι", στο χωριό μου, το λένε διπλοπροσωπία, το λένε λαμογιά, μια φορά για καλό δεν τό'χουν.

oxi-sto-karnavali.jpg?w=753&h=1024

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Τράγου Κέρατο said:

Ακόμα θυμάμαι τον παπά της ενορίας

Της ενορίας. Όχι επίσημη θέση της Εκκλησίας. Μέχρι τώρα δεν έχω δει κάτι πιο "επίσημο" ενάντια στο Καρναβάλι ή οποιαδήποτε άλλη παράδοση. Δια της λογικής καταλαβαίνουμε ότι μάλλον είναι αντίθετοι, αλλά κάποιο επίσημο σχετικό φυρμάνι δεν έχει βγει.

Κι ας μην ξεχνιόμαστε ότι μ@λ@κες υπάρχουν παντού, πάντα και σε όλα τα "στρατόπεδα".

Πριν λίγα χρόνια είχα πετύχει τυχαία σε εκκλησιαστικό τηλεοπτικό κανάλι, ηλικιωμένο ρασοφόρο που με θέρμη υποστήριζε ότι πρέπει να τηρούμε τις παραδόσεις μας και να τιμούμε το παρελθόν μας, ειδικά το προ-χριστιανικό μας παρελθόν. Είχε μάλιστα φόντο τον Παρθενώνα καθ’όλη την διάρκεια που μιλούσε.

Και αυτός όμως ήταν απλά ένας ρασοφόρος. Δεν ήταν Αρχιεπίσκοπος ή "βαθμοφόρος" τελος πάντων για να μιλήσει εκ μέρους της επίσημης θέσης της Εκκλησίας... Ήταν όμως σε εκκλησιαστικό κανάλι... χμμ...

Link to comment
Share on other sites

On 23/11/2017 at 10:09 AM, Τράγου Κέρατο said:

Αν είμαστε σε κάτι μοναδικός λαός είμαστε στο να νομίζουμε πως είμαστε ο μοναδικός λαός που κάνει το τάδε.

Κάθε λαός είναι μοναδικός και έχει κάτι το ιδιαίτερο, το ξεχωριστό[*]. Οι Έλληνες έχουμε αυτό. Γιατί είναι κακό να το αναγνωρίζουμε και να το λέμε; Το λαμβάνεις ως υπεροψία;

 

[*] Γι αυτό και είμαι υπερ της διατήρησης της παγκόσμιας "πολυχρωμίας" και μοναδικότητας κάθε λαού.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Νεφέλη said:

Της ενορίας.

Α γεια σου.

Κι εσύ τον παπά της ενορίας είδες.

Το ερώτημα είναι για ποιο λόγο δίνεις μεγαλύτερη αξία στον παπά που είδες εσύ από τον παπά που είδα εγώ. Γιατί ο δικός σου αποδεικνύει κάτι ενώ ο δικός μου δεν αποδεικνύει; Ο δικός μου στο πηγάδι κατούρησε;

6 minutes ago, Νεφέλη said:

Όχι επίσημη θέση της Εκκλησίας. Μέχρι τώρα δεν έχω δει κάτι πιο "επίσημο" ενάντια στο Καρναβάλι ή οποιαδήποτε άλλη παράδοση. Δια της λογικής καταλαβαίνουμε ότι μάλλον είναι αντίθετοι, αλλά κάποιο επίσημο σχετικό φυρμάνι δεν έχει βγει.

Κοίτα, βαριέμαι να κάθομαι να ψάχνω ιερούς κανόνες και εγκυκλίους των Μητροπόλεων. Μπορείς να το κάνεις εσύ αν έχεις αμφιβολία, μια φορά οι ιεροί κανόνες είναι σαφέστατοι, το Καρναβάλι απαγορεύεται, είμαι σίγουρος πως το γράφει στο Πηδάλιο και συχνά πυκνά οι Μητροπόλεις βγάζουν μύδρους εναντίον του καρναβαλιού. Επομένως, αν μπορείς να βρεις επίσημα έγγραφα (πιο επίσημα από Μητρόπολη δε γίνεται) τα οποία γράφουν εναντίον αλλά ούτε μισό να γράφει υπέρ, ε, τότε;

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Τράγου Κέρατο said:

Το ερώτημα είναι για ποιο λόγο δίνεις μεγαλύτερη αξία στον παπά που είδες εσύ από τον παπά που είδα εγώ. Γιατί ο δικός σου αποδεικνύει κάτι ενώ ο δικός μου δεν αποδεικνύει; Ο δικός μου στο πηγάδι κατούρησε;

Να μας φέρει πίσω την μυγούλα μας, γιατί την χριαζόμαστε :018bleh:

Σου έγραψα ξεκάθαρα:

36 minutes ago, Νεφέλη said:

Και αυτός όμως ήταν απλά ένας ρασοφόρος. Δεν ήταν Αρχιεπίσκοπος ή "βαθμοφόρος" τελος πάντων για να μιλήσει εκ μέρους της επίσημης θέσης της Εκκλησίας

:blbl:

 

24 minutes ago, Τράγου Κέρατο said:

Επομένως, αν μπορείς να βρεις επίσημα έγγραφα (πιο επίσημα από Μητρόπολη δε γίνεται) τα οποία γράφουν εναντίον

Βαριέμαι... ίσως το κάνω όμως.

 

24 minutes ago, Τράγου Κέρατο said:

είμαι σίγουρος πως το γράφει στο Πηδάλιο

Ωχ πια μ'αυτό το Πηδάλιο! Ποιός το ακολουθεί πλέον;!

 

25 minutes ago, Τράγου Κέρατο said:

οι Μητροπόλεις βγάζουν μύδρους εναντίον του καρναβαλιού. [...] (πιο επίσημα από Μητρόπολη δε γίνεται)

Ναι, η εκάστοτε Μητρόπολη σίγουρα έχει ένα άλλο "βάρος" από τον καθένα ρασοφόρο. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ Η ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ! Άλλωστε, δεν είναι και κάνα νέο το ότι συχνά-πυκνά οι Μητροπολίτες τρώγονται με την Αρχιεπισκοπή.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Κοίτα να δεις που τελικά ήταν πολύ εύκολο! ^_^

Πολλές εκκλησιαστικές σελίδες απ’αυτές που έχουν θέμα για το Καρναβάλι, δημοσιεύουν ένα συγκεκριμένο κείμενο, το: «Χριστιανισμός και καρναβάλι» του Θωμά Ε. Σολδάτου. Υποθέτω ότι αυτό εμπιστεύονται ως σωστό.

Αναφέρει λοιπόν το εξής:

 

 

[…] Η Αποκριά έχει ειδωλολατρική προέλευση. Στα γλέντια αυτά και στα ξεφαντώματα, βρίσκονται τα υπολείμματα θρησκευτικών τελετών, που τα πανάρχαια χρόνια οι λαοί διεξήγαγαν, γιορτάζοντας την έναρξη κάθε καινούργιου χρόνου, ή την αρχή μιας νέας εποχής, της άνοιξης, προσδίδοντας ένα μαγικό χαρακτήρα για ευωχία και καλή σοδιά ξεγελώντας τα κακά πνεύματα της φύσης.

Τέτοιες τελετές βρίσκουμε στους αρχαίους Έλληνες, με τις οργιαστικές τελετές προς τιμήν του θεού Διονύσου, καθώς και στα Κρόνια όργια, που γίνονταν στο τέλος κάθε χρόνου προς τιμή του θεού Κρόνου, του προστάτη της σποράς και της γονιμότητας.

[…κλπ κλπ…]

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Η εκκλησία έχοντας επίγνωση του μαγικο-θρησκευτικού πυρήνα πίσω από τον οποίο κρύβονταν οι αρχέγονες δοξασίες και δεισιδαιμονίες είχε τρεις επιλογές.

Η πρώτη ήταν να τις απορρίψει, καταδικάζοντάς τες, ως ειδωλολατρικές.

Η δεύτερη, να τις υιοθετήσει συλλήβδην και να τις ενσωματώσει μέσα στη νέα πίστη.

Και η τρίτη, να τις αγνοήσει, κρατώντας απέναντι τους μια στάση ουδετερότητας αλλά χωρίς να παύει σε κάθε ευκαιρία να τονίζει την παγανιστική τους προέλευση.

Η τρίτη επιλογή κρίθηκε ατύπως προτιμότερη, για τον απλούστατο λόγο ότι ο λαός κουβαλώντας μια τέτοια προγονική παράδοση αιώνων, δεν θα ακολουθούσε εύκολα και αγογγυστί, διότι μέσα στα κύτταρά του κουβαλούσε ιστορικές καταβολές, που μόνο με παιδεία, κατανόηση και αγάπη εκ μέρους της Εκκλησίας, θα μπορούσε κάποτε, ίσως, να αποποιηθεί και να συνειδητοποιήσει αν όχι το βλαβερό, σίγουρα όμως το ανούσιο και αποπροσανατολιστικό των μαγικο-παγανιστικών αυτών τελετών.

Βεβαίως πρέπει να αναφέρουμε πως η Εκκλησία καταδίκασε και απέρριψε τις γιορτές του καρναβαλιού με την 6η Οικουμενική Σύνοδο του 692[*], όμως με μια υπέροχη στάση ανοχής και αγάπης παρακολούθησε το λαό να το συνδέει, έστω και τυπικά, με το εορτολόγιο της Εκκλησίας, μέσω της εξαγνιστικής Σαρακοστής.

 

[*] Δηλαδή, ΠΟΛΥ πριν το Σχίσμα. Πιστεύω ότι η ελληνική Εκκλησία είναι πιο «φιλική» προς τα προγονικά έθιμα.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Νεφέλη said:

Να μας φέρει πίσω την μυγούλα μας, γιατί την χριαζόμαστε :018bleh:

Δεν απαντάς στο ερώτημα. Κι εσύ αναφέρεσαι σε μεμονωμένο παπά κι εγώ αναφέρομαι σε μεμονωμένο παπά.

Κοίτα, η περιπτωσιολογία δε συνιστά σε καμία περίπτωση απόδειξη. Ξέρεις πόσους ευγενικούς ταξιτζήδες έχω συναντήσει που είχαν και γούστο στη μουσική; Πολύ περισσότερους από τους 2 (δύο) παπάδες που αναφέρεις εσύ.

1 hour ago, Νεφέλη said:

Ναι, η εκάστοτε Μητρόπολη σίγουρα έχει ένα άλλο "βάρος" από τον καθένα ρασοφόρο. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ Η ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ! Άλλωστε, δεν είναι και κάνα νέο το ότι συχνά-πυκνά οι Μητροπολίτες τρώγονται με την Αρχιεπισκοπή.

Εμ... Αν ήξερες από Ορθοδοξία αυτό δε θα σου έκανε εντύπωση.

 

1 hour ago, Νεφέλη said:

Αναφέρει λοιπόν το εξής:

...να αποποιηθεί και να συνειδητοποιήσει αν όχι το βλαβερό, σίγουρα όμως το ανούσιο και αποπροσανατολιστικό των μαγικο-παγανιστικών αυτών τελετών.

Βεβαίως πρέπει να αναφέρουμε πως η Εκκλησία καταδίκασε και απέρριψε τις γιορτές του καρναβαλιού με την 6η Οικουμενική Σύνοδο του 692[*], όμως με μια υπέροχη στάση ανοχής και αγάπης παρακολούθησε το λαό να το συνδέει, έστω και τυπικά, με το εορτολόγιο της Εκκλησίας, μέσω της εξαγνιστικής Σαρακοστής.

[*] Δηλαδή, ΠΟΛΥ πριν το Σχίσμα. Πιστεύω ότι η ελληνική Εκκλησία είναι πιο «φιλική» προς τα προγονικά έθιμα.

Σαν να μου λες:

Έχω ένα συγκάτοικο που καπνίζει χασίς. Εμένα μου τη σπάει αυτή η συνήθεια. Το έχω πει και το έχω κάνει ξεκάθαρο.  Έχω τρεις επιλογές:

α) να τον καταδώσω στην Αστυνομία να γλυτώσω

β) να αρχίσω κι εγώ για να μη με ενοχλεί.

Κι επιλέγω τελικά την τρίτη επιλογή η οποία είναι να το αγνοώ κι όποτε τον πετυχαίνω με το τσιγαριλίκι στο στόμα να του πρήζω τα @@ μέχρι να το κόψει.

Κι αυτό το θεωρείς ευνοϊκή στάση.

Μάλλον πρέπει να πάμε για φαί στη γνωστή ταβέρνα του @Αρχάγγελος

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Τράγου Κέρατο said:

Είτε θα πουν ναι, είτε όχι. Αυτό το "λέω όχι, κάνω ναι", στο χωριό μου, το λένε διπλοπροσωπία, το λένε λαμογιά, μια φορά για καλό δεν τό'χουν

Σύμφωνοι, αλλά δεν απαντάς στην ερώτηση μου η οποία είναι πολύ συγκεκριμένη :

Πρέπει η εκκλησία να δείχνει ανοχή ή να ειναι αμείλικτη σε τέτοιες περιπτώσεις;

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, rasputin said:

Πρέπει η εκκλησία να δείχνει ανοχή ή να ειναι αμείλικτη σε τέτοιες περιπτώσεις;

Δικό της θέμα. Εγώ τι δουλειά έχω να το πω αυτό; Ούτε παπάς είμαι, ούτε καν χριστιανός. Μπορώ όμως να αξιώνω να έχουν καθαρή και συγκεκριμένη θέση, όπως αξιώνω από όλους, κι όταν λένε κάτι, να το επιβεβαιώνουν με τις πράξεις τους.

Τώρα, αν όντως η εκκλησία έχει καθαρή θέση εναντίον τότε έχω άδικο να κατηγορώ την εκκλησία, έχει όμως άδικο κι η Νεφέλη που λέει πως η εκκλησία έχει ευνοϊκή θέση. Αν έχει επαμφοτερίζουσα θέση τότε έχω δίκιο να την κατηγορώ. Τι από τα δύο συμβαίνει;

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Τράγου Κέρατο said:

Δικό της θέμα. Εγώ τι δουλειά έχω να το πω αυτό; Ούτε παπάς είμαι, ούτε καν χριστιανός. Μπορώ όμως να αξιώνω να έχουν καθαρή και συγκεκριμένη θέση, όπως αξιώνω από όλους

Αν είναι δικό της θέμα και εμείς δεν έχουμε καμία δουλειά και δεν μας απασχολεί/επηρεάζει αν είναι υπέρ ή κατά ή αν είναι 62.4% υπέρ – 47.6% κατά , τότε ποιο το νόημα να έχουμε αξιώσεις και να κατηγορούμε κάτι που μας είναι τελείως αδιάφορο;

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...