Jump to content

Η θέση της Εκκλησίας στα παγανιστικά έθιμα


Recommended Posts

Δηλαδή αυτό εδώ είναι λάθος;

On 11/22/2017 at 8:39 AM, Νεφέλη said:

Κι ακόμα κι αν επίσημα δεν δέχεται πολλά έθιμα ως παγανιστικά, στην εφαρμογή τους μια χαρά τα αποδέχεται.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 hour ago, Τράγου Κέρατο said:

@rasputin και @outis και όποιος άλλος συμφωνούν;

Κατ αρχήν παγανιστικά έθιμα δεν υπάρχουν. Και πολλά που προβάλλονται ως τέτοια προβάλλονται για τη δημιουργία αισθησης. Υπάρχουν έθιμα που προήλθαν από καιρους που η κοινωνία ήταν καπως ή αλλιως αλλά αυτό δεν τα κάνει παγανιστικά αυτομάτως. Θα μπορούσα να το εξηγήσω αλλά αξίζει τον κόπο; Δεν είναι ακριβώς αυτό. Από κοινωνική άποψη ίσως είναι ως ένα σημείο. Πιο πολύ έτσι βγαίνει κοινωνικά. Στην ουσία η εκκλησιαστική σκέψη είναι μη-γραμμική και μη-Α. Που πάει να πει ότι η ίδια δραστηριότητα για σένα μπορεί να είναι οκ (μπροστά στο Θεό εννοώ) και για μένα να μην είναι. Δες ΑΚορινθίους κεφ. 8. Η νηοπομπή στον πολεμο πλέει με την ταχύτητα του πιο αργού πλοίου όχι με του πιο γρήγορου. Αλλά όπου οι γραμμές είναι ασαφεις η εκκλησία επιλέγει να προβάλει κοινωνικά τις ας πούμε ασφαλεστερες για τους πολλους. Όλες δε οι ανθρώπινες δραστηριότητες έχουν δεδομένο σκοπό και στόχο. Αυτά καθορίζουν και το «ήθος» κάθε ενέργειας. Αν λοιπόν και όταν το ήθος μιας ενέργειας συνάδει ή επικουρεί την επίτευξη στόχου και σκοπού θεωρείται θεάρεστη. Αν όχι, ύποπτη. Αν με σαφήνεια είναι ασύμβατη τότε φυσικά δεν συνίσταται. Στις γκρίζες περιοχές όμως μέτρα ο άνθρωπος από τη μια και η ομάδα όμως. Ειοα, η νηοπομπή στον πολεμο πλέει με την ταχύτητα του πιο αργού πλοίου όχι με του πιο γρήγορου. Τα πιο γρήγορα αν θέλουν μπορούν να απομακρυνθούν μα δικό τους ρίσκο. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Τράγου Κέρατο said:

Ουπς!

Δεν ξέρω. Βρείτε τα.

Είναι σα να αποδίδεις πχ σε σκέτη μουσική κάτι που έχεις στο νου αλλά που προφανώς δεν υπάρχει στις νότες και τα όργανα . 

 

54 minutes ago, Νεφέλη said:

@Τράγου Κέρατο... κάτι ετοιμάζεις εσύ...

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Νεφέλη said:

@Τράγου Κέρατο... κάτι ετοιμάζεις εσύ...

Θα με τρελάνετε. Σας ζητάω να μου πείτε μια πληροφορία. Ο @rasputin ισχυρίζεται πως έχει παραθέσει τα δεδομένα γι' αυτήν (μέχρι στιγμής δεν το έχετε αμφισβητήσει αυτό). Συμφωνείτε πως είναι προφανής, ωστόσο εδώ και μια ντουζίνα ποστ κανείς σας δεν τολμά να μου τη διατυπώσει.

Αλλά για κάποιο λόγο, το πρόβλημα το έχω εγώ.

Τελικά μπορείτε ή δεν μπορείτε ή δεν υπάρχει ή τι άλλο;

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Τράγου Κέρατο said:

ωστόσο εδώ και μια ντουζίνα ποστ κανείς σας δεν τολμά να μου τη διατυπώσει.

Την έχουμε διατυπώσει περισσότερες από μια ντουζίνα!!

Είπαμε:

Επίσημη θέση της Εκκλησίας: τα απορρίπτουμε, αλλά τα ανεχόμαστε (γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς).

Πράξη: κάθε παπάς τον χαβά του.

Και, συμπληρωματικά κατά την δική μου άποψη, μεγάλο ποσοστό παπάδων τα δέχονται σε σημείο να συμμετέχουν. Δεν ξέρω την γνώμη των υπολοίπων πάνω σ’αυτό το συγκεκριμένο θέμα.

Πόσες φορές ακόμα θέλεις να σου το πούμε/γράψουμε, επιτέλους;! :huh:

 

Link to comment
Share on other sites

Α, και πού 'σαι: αρχικά είχες ζητήσει να αποφασίσω και συμφωνήσω εγώ με τον Rasputin. Το κάναμε. Τώρα ζητάς και με τον Ούτι... Αυτό είναι νέος κανόνας στο παιχνίδι.

 

...ΡΕ ΤΣΟΓΛΑΝΕ, ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΒΑΛΕΙΣ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ?! ΕΚΕΙ ΤΟ ΠΑΣ?! :shocked:

Link to comment
Share on other sites

Μισό λεπτό, έχω διαβάσει μέχρι στιγμής τρεις διαφορετικούς ορισμούς:

On 11/22/2017 at 8:39 AM, Νεφέλη said:

Κι ακόμα κι αν επίσημα δεν δέχεται πολλά έθιμα ως παγανιστικά, στην εφαρμογή τους μια χαρά τα αποδέχεται.

19 hours ago, Νεφέλη said:

Επίσημη γραμμή: <<Δεν μας αρέσουν, αλλά τα ανεχόμαστε>>... Ποιό απλό δεν γίνεται βρε Κερατάκο!

11 minutes ago, Νεφέλη said:

Επίσημη θέση της Εκκλησίας: τα απορρίπτουμε, αλλά τα ανεχόμαστε (γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς).

Ο λόγος για τον οποίο είμαι τόσο ψείρας είναι που εσύ μου έχεις πει:

On 11/30/2017 at 11:23 AM, Νεφέλη said:

Άλλο "υποστηρίζω", άλλο "αποδέχομαι".

Κάποιες φορές είναι σημαντικό να δίνουμε σημασία στις λέξεις που έχουν χρησιμοποιηθεί, αλλιώς βγαίνει τελείως διαφορετικό νόημα.

Όσο για το τελευταίο που λες:

2 minutes ago, Νεφέλη said:

Α, και πού 'σαι: αρχικά είχες ζητήσει να αποφασίσω και συμφωνήσω εγώ με τον Rasputin. Το κάναμε. Τώρα ζητάς και με τον Ούτι... Αυτό είναι νέος κανόνας στο παιχνίδι.

Επίσης πές το στον @outis. Δε φταίω εγώ που μπήκε στη συζήτηση. Και, έστω πως εσύ με τον rasputin καταλήγατε σε έναν κοινό ορισμό. Αν ξεκινούσα να σχολιάζω πάνω σε αυτόν τον ορισμό και ξαφνικά έμπαινε μέσα ο προαναφερόμενος και δήλωνε τη διαφωνία του, πάλι θα ήμουν offside. Κάνω λάθος ή όχι; Αν θέλετε να κάνουμε συζήτηση ο rasputin, εσύ κι εγώ, ευχαρίστως, αλλά να το διευκρινίσουμε και στον outis και στους υπόλοιπους.

8 minutes ago, Νεφέλη said:

Κάτι πολύ ύπουλο σκαρώνεις εσύ... αλλά δεν έχω καταλάβει ακόμα τι...

Εγώ πολύ απλά προσπαθώ να καλυφθώ για να μη με βγάλετε offside όπως συμβαίνει μέχρι τώρα στη συζήτηση. Δε σκαρώνω τίποτα. Αν και μοιάζει πολύ δελεαστικό να το αξιοποιήσω, έτσι όπως έχει εξελιχθεί, ώστε να αποδείξω πως δεν μπορείτε να καταλήξετε.

Link to comment
Share on other sites

Δεν θα καλυφθείς πριν δεις το «Όλες δε οι ανθρώπινες δραστηριότητες έχουν δεδομένο σκοπό και στόχο. Αυτά καθορίζουν και το «ήθος» κάθε ενέργειας. Αν λοιπόν και όταν το ήθος μιας ενέργειας συνάδει ή επικουρεί την επίτευξη στόχου και σκοπού θεωρείται θεάρεστη. Αν όχι, ύποπτη. Αν με σαφήνεια είναι ασύμβατη τότε φυσικά δεν συνίσταται. Στις γκρίζες περιοχές όμως μέτρα ο άνθρωπος από τη μια και η ομάδα όμως.» Θα το πω αλλιως. Το κάπνισμα βλάπτει. Άρα για την προστασία του συνόλου λες μην καπνίζετε. Αυτό όμως δε ισχύει για ορισμένους ανθρώπους πατάνε τα 90 και είναι φουγάρα. Έτσι το κάπνισμα είναι ανεκτό αφού είναι θέμα προσωπικής ελευθερίας ΚΑΙ δεν βλάπτει πάντα όλους παρά τη γενική γνώση ότι βασικά βλάπτει. Δες και το δεμένο Οδυσσέα με τις Σειρήνες αν δε σε βοηθά ο Παύλος στους Κορινθίους. 

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, outis said:

Δεν θα καλυφθείς

Δηλαδή, ό,τι και να πείτε, ό,τι και να πω, στο τέλος θα με βγάλετε off side. Γιατί έτσι.

ΟΚ. Αυτό είναι κάτι το συγκεκριμένο. Κάνει κάθε συζήτηση μάταιη, αλλά τουλάχιστον είναι σαφές και χειροπιαστό.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Νεφέλη said:

Κατά την δική σου γνώμη, ποιά είναι η θέση της Εκκλησίας και ποιά θα έπρεπε να είναι;

Άααααααντε πάλι.

Για να κάνουμε ένα φλας μπακ.

Στο ποια είναι κατά τη γνώμη μου η θέση της Εκκλησίας.

On 11/24/2017 at 10:34 AM, Τράγου Κέρατο said:

Κοίτα, βαριέμαι να κάθομαι να ψάχνω ιερούς κανόνες και εγκυκλίους των Μητροπόλεων. Μπορείς να το κάνεις εσύ αν έχεις αμφιβολία, μια φορά οι ιεροί κανόνες είναι σαφέστατοι, το Καρναβάλι απαγορεύεται, είμαι σίγουρος πως το γράφει στο Πηδάλιο και συχνά πυκνά οι Μητροπόλεις βγάζουν μύδρους εναντίον του καρναβαλιού. Επομένως, αν μπορείς να βρεις επίσημα έγγραφα (πιο επίσημα από Μητρόπολη δε γίνεται) τα οποία γράφουν εναντίον αλλά ούτε μισό να γράφει υπέρ, ε, τότε;

Έχω γράψει ήδη λοιπόν ποια είναι κατά τη γνώμη μου η θέση της Εκκλησίας, δε σου άρεσε, μου είπατε πως κάνω λάθος.

Ποια θα έπρεπε να είναι κατά τη γνώμη μου η θέση της Εκκλησίας:

On 11/24/2017 at 11:29 PM, Τράγου Κέρατο said:

Δικό της θέμα. Εγώ τι δουλειά έχω να το πω αυτό; Ούτε παπάς είμαι, ούτε καν χριστιανός.

Κατά συνέπεια, αφού θεωρείτε λάθος τις απαντήσεις μου, η απάντησή μου παραμένει:

On 12/1/2017 at 3:30 PM, Τράγου Κέρατο said:

Πριτς! Για να μου πεις μετά "λάθος κατάλαβες", "δεν είναι αυτό που νομίζεις" και "μην ακούς την @Νεφέλη; Όοοοοοχι, δεν έχει.

Στην τελική, τρεις άνθρωποι δεν μπορείτε τέσσερις σελίδες τώρα να μου απαντήσετε νέτα-σκέτα ποια είναι μια θέση την οποία λέτε πως υποστηρίζετε κιόλας και περιμένετε από μένα που είμαι αρνητικά προκατειλημμένος να σας την πω;

Να θυμήσω: δεν έχω φέρει καμία αντίρρηση ό,τι κι αν έχετε πει (σε αντίθεση με σας), έχω πει εκ των προτέρων πως θα δεχτώ οποιαδήποτε απάντηση μου δώσετε (εντάξει, προφανώς δε θα μου πείτε κάτι το τελείως παράλογο). Απλώς περιμένω να συμφωνήσετε. Και, για κάποιο λόγο, ζητάτε από μένα τα ρέστα.

_____________________________________________________________________________________________________________

Η κατάσταση έχει αρχίσει να γίνεται σουρρεάλ.

Δηλαδή, είναι σαν να έχω πάει στο γνωστό εστιατόριο και να γίνεται ο εξής διάλογος:

- ΟΚ, καταλαβαίνω πως αυτό που λέτε εσείς Μουσακά είναι κάτι άλλο από αυτό που ξέρω εγώ για Μουσακά. Πολύ καλά, πείτε μου, πως τον εννοείτε εσείς τον Μουσακά; Τι έχει μέσα;
- Εεεε... γιατί δε λες εσύ πως εννοείς το Μουσακά;
- Γιατί; Εγώ θα τον μαγειρέψω;
-Όχι.
-Μήπως αν πω τι εννοώ "Μουσακά", θα μου φέρετε να φάω αυτό που θα περιγράψω;
-Ούτε.
-Τότε γιατί να πω τι εννοώ εγώ με το Μουσακά; Εσείς το σερβίρετε, δεν μπορείτε να το περιγράψετε;
-Μισό λεπτό να ρωτήσω και τα άλλα γκαρσόνια
(Μετά από λίγο)
-Εεεε... νομίζω πως έχει μέσα ντομάτα
-ΟΚ, είναι μια κάποια πρόοδος. Και τι άλλο; Το ψήνετε; Το βράζετε;
-Το ψήνουμε. Σίγουρα
(Πετάγεται κάποιο άλλο γκαρσόνι)
-ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΥΣΑΚΑΣ
-Τότε γιατί την κάνουμε αυτήν την κουβέντα;
-Α, να σου πω, πολύ περίεργος δεν είσαι; Γιατί δε μας λες ΕΣΥ τι εννοείς λέγοντας "Μουσακάς";
-...

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...