Νεφέλη Posted December 10, 2017 Report Share Posted December 10, 2017 Τόσα χρόνια σε αυτό το φόρουμ αλλά και σε πολλά άλλα, έχω παρατηρήσει το εξής «φαινόμενο»: - Ανοίγεται ένα νέο θέμα - Από τα views του θέματος, φαίνεται ότι πολλοί περνάνε και διαβάζουν, αλλά δεν γράφουν τίποτα. - Έχοντας πολλούς φίλους εντός των φόρα με τους/ις οποίους/ες επικοινωνούμε και εκτός φόρουμ, συχνά τυχαίνει να έχουμε την εξής συζήτηση: «Διάβασες το νέο θέμα;» «Ναι, ενδιαφέρον… εμένα η άποψή μου είναι η ‘ταδε’» «Και γιατί δεν μπαίνεις να την γράψεις;» «Περιμένω να γράψει κάποιος άλλος πρώτα» «… » Τυχαίνει μάλιστα κάποιες φορές, ωραιότατα θέματα να «θάβονται» επειδή δεν έκανε κανείς την αρχή να σχολιάσει... Γιατί συμβαίνει αυτό; Τι σημασία έχει το εάν έχει γράψει κάποιος άλλος ή όχι; Θα ήθελα λίγο να αναζητήσουμε την ψυχολογία πίσω απ’ αυτό. Σημαντική σημείωση: δεν έχω απολύτως καμία πρόθεση να θίξω, προσβάλω, «επιτεθώ» σε όσους και όσες ακολουθούν αυτή τη τακτική. Είναι δικαίωμά τους. Η απορία μου είναι σε ψυχολογικό/κοινωνικό επίπεδο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted December 10, 2017 Report Share Posted December 10, 2017 * Διαβάστηκε --------- Τα περισσοτερα θεματα ειναι ανοιχτα, εντος καποιων γενικων οριων που οριζονται απο το πρωτο σχολιο. Για να αρχισει καποιος να αναλυει την αποψη του, πρεπει να εισαγει και τημ διαδικασια σκεψης που τον οδηγησε σε αυτη. Αν ομως καποιος αλλος το κανει πρωτος, τοτε ειναι ευκολοτερο να ακολουθησει την ροη, παρα να δημιουργησει εξ'αρχης ενα πατημα. Δεν λεω πως δεν υπαρχουν οι δυνατοτητες, ισα ισα, απλα ειναι χρονοβορο, μιας και εδω πρεπει ο λογος να εχει καλυτερη δομη απο ενα απλο τσατ. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted December 11, 2017 Author Report Share Posted December 11, 2017 15 hours ago, Sucore said: Για να αρχισει καποιος να αναλυει την αποψη του, πρεπει να εισαγει και τημ διαδικασια σκεψης που τον οδηγησε σε αυτη. Αν ομως καποιος αλλος το κανει πρωτος, τοτε ειναι ευκολοτερο να ακολουθησει την ροη, παρα να δημιουργησει εξ'αρχης ενα πατημα. Άρα είναι θέμα... βαρεμάρας; Δυσκολεύομαι να το πιστέψω, διότι αυτός που βαριέται να γράψει, δεν θα έμπαινε σε φόρουμ συζητήσεων εξ αρχής. Προσωπικά σκεπτόμουνα μήπως τίθεται και θέμα "ντροπής", κατά κάποιο τρόπο. Μήπως δηλαδή φοβούνται ότι η άποψή τους δεν είναι άξια ν'ακουστεί και περιμένουν να δουν μπας και γράψει κάνας άλλος το ίδιο, για να σιγουρέψουν ότι η άποψή τους έχει αξία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aqua Marine Posted December 11, 2017 Report Share Posted December 11, 2017 (edited) Το 1ο σχολιο - αν και αξίσου σημαντικό από άποψη βαρύτητας- συνήθως προσπερνιέται πιο εύκολα ('εχει κετημένη ταχύτητα) μέχρι να δείξει "που θα κάτσει η μπίλια" (3-4 σχόλιο). Είναι κάτι σαν μοτίβο. Επίσης έχει να κάνει με το πόσο γρήγορος ή άμεσος είναι κάποιος στις απαντήσεις του. Κάποιοι θέλουν χρόνο για να το επεξεργαστούν και να το διατυπώσουν. Quote Μήπως δηλαδή φοβούνται ότι η άποψή τους δεν είναι άξια ν'ακουστεί και περιμένουν να δουν μπας και γράψει κάνας άλλος το ίδιο, για να σιγουρέψουν ότι η άποψή τους έχει αξία. Η αλήθεια είναι ότι πολύ λίγοι είναι αυτοί που (έχουν τη δύναμη να) διαφοροποιούνται από τις κυρίαρχες απόψεις. Οι περισσότεροι κατανοουν ότι αν δεν συμβαδίσουν με τις τοποθετήσεις των γνωστών ονομάτων της πιάτσας, πολύ λίγο θα ασχοληθούν μαζί τους. Επομένως η ανταπόκριση και η επικοινωνία που επιζητούν δεν θα υπάρξει (τουλάχιστο στο βαθμό που θα ήθελαν). Ή το χειρότερο, η διαφορετικότητα της άποψή τους θα προσαρμοστεί(μειωθεί ή εξαφανιστεί) για να συμφωνεί με τα "ονόματα". Σαν συνέχεια των παραπάνω, από την στιγμή που η ορθολογική-επιστημονική προσέγγιση κερδίζει έδαφος στο φόρουμ, τα περιθώρια να γράψει κάποιος μια πιο μαγική προσέγγιση στενεύουν. Αυτό βέβαια εξαρτάται και από την ίδια την θεματολογία και το πως τίθεται. Από τη στιγμή που το φόρουμ έχει επιλέξει να είναι αξιόπιστο, βάσιμο, που να δίνει έγκυρες και κατασταλαγμένες απαντήσεις σε προβληματισμούς, κινδυνέυει να πέσει θύμα της ίδια του της επιλογής. Που είναι το να επιτρέπει μόνο συγκεκριμένου "μήκους κύματος" απόψεις. Δηλάδή μειωμένη συμμετοχή και επιθυμία για ζύμωση. Edited December 11, 2017 by Aqua Marine 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted December 12, 2017 Author Report Share Posted December 12, 2017 15 hours ago, Aqua Marine said: Από τη στιγμή που το φόρουμ έχει επιλέξει να είναι αξιόπιστο, βάσιμο, που να δίνει έγκυρες και κατασταλαγμένες απαντήσεις σε προβληματισμούς Οι προβληματισμοί, όμως, από τη φύση τους δεν είναι έτσι "κατασκευασμένοι" που να ξεκινούν... άτσαλα; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aqua Marine Posted December 12, 2017 Report Share Posted December 12, 2017 (edited) Quote Οι προβληματισμοί, όμως, από τη φύση τους δεν είναι έτσι "κατασκευασμένοι" που να ξεκινούν... άτσαλα; Ναι ξεκινούν άτσαλα, πως τίθονται όμως και πως προσεγγίζονται. Μια ορθολογική προσέγγιση -όπως είπα- κλείνει σύντομα το θέμα γιατί έχει μια σχετικά συγκεκριμένη συλλογιστική. Και ναι, μπορεί να πείσει αλλά δεν αφήνει περιθώρία για κάτι άλλο. Όταν καλείται λοιπόν κάποιος να εκθέσει την άποψή του σε αυτό το περιβάλλον, είναι σα να καλείται να πείσει. Επομένω οι νεότεροι ή αυτοί που έχουν μια πιο υποκειμενική μη-πειστική -για αυτά τα δεδομένα- άποψη, στην πραγματικότητα αποτρέπονται και αποκλείονται. Στην πραγματικότητα όμως, η υποκειμενική -μη τεκμηριωμένη- άποψη, μπορεί να είναι αυτή που θα εμπνέει μεθαύριο και που θα ανοίγει νέους δρόμους και νέους τρόπους σκέψης. Edited December 12, 2017 by Aqua Marine 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted December 12, 2017 Report Share Posted December 12, 2017 3 hours ago, Aqua Marine said: Μια ορθολογική προσέγγιση -όπως είπα- κλείνει σύντομα το θέμα γιατί έχει μια σχετικά συγκεκριμένη συλλογιστική. Και ναι, μπορεί να πείσει αλλά δεν αφήνει περιθώρία για κάτι άλλο. Δεν ξέρω αν είμαι εντός θέματος, αλλά θα το πω: έχουμε συνηθίσει να δεχόμαστε ως μοναδική μορφή "ορθολογισμού" τη συγκεκριμένη μορφή δυτικού, καρτεσιανού ορθολογισμού, όπως αυτή καθιερώθηκε τα τελευταία χρόνια στο δυτικό κόσμο. Το ότι καθιερώθηκε όμως αυτή η μορφή σε μας, δε σημαίνει πως όλοι οι υπόλοιποι άνθρωποι στους άλλους πολιτισμούς είναι παράλογοι. Στο βίντεο το οποίο παρέθεσα δίπλα, έχουμε τους Ναβάχο οι οποίοι, στο δικό τους πλαίσιο λογικής, κάνουν μια ορθολογική σκέψη - η οποία αποδεικνύεται και σωστή αλλά δεν είναι το πρωτεύον, το πρωτεύον είναι η ορθολογικότητά της, στο δικό της πλαίσιο αναφοράς. Για μένα, ένας ορθολογισμός κάποιου είδους είναι σχεδόν υποχρεωτικός. Το πρόβλημα είναι όταν ακολουθούμε πεπατημένες και τετριμμένες συλλογιστικές. 3 hours ago, Aqua Marine said: Όταν καλείται λοιπόν κάποιος να εκθέσει την άποψή του σε αυτό το περιβάλλον, είναι σα να καλείται να πείσει. Επομένω οι νεότεροι ή αυτοί που έχουν μια πιο υποκειμενική μη-πειστική -για αυτά τα δεδομένα- άποψη, στην πραγματικότητα αποτρέπονται και αποκλείονται. Επι προσωπικού (διότι για άλλον δεν μπορώ να μιλήσω): ως "γεροπαράξενος" του φόρουμ, έχω να κάνω μια εξομολόγηση. Το ύφος μου μπορεί να είναι απότομο, μπορεί να μη δέχεται αντιρρήσεις. Στην πραγματικότητα, αυτό που αποζητώ, είναι η έκπληξη. Ναι, θέλω να διαβάσω επιτέλους κάτι το διαφορετικό, κάτι που να ανατρέπει αυτά που ήδη ξέρω και που ήδη έχω διαβάσει. Δυστυχώς - και αυτό πιστεύω πως το έχετε βιώσει κι εσείς - όσο κι αν έχω ψάξει στο χώρο που παρα/μετα/υπερ/φυσικού, όλα αυτά που έχω διαβάσει ήταν 95% φούμαρα και 5% άξια προσοχής (όπως έλεγε κι ο παππούς ο Ηράκλειτος). Και, ξέρω, με τον καιρό γίνεται δυσκολότερο να νοιώσεις έκπληξη, "κλείνει" και το μυαλό (έρχεται με την ηλικία, τι να κάνουμε) ωστόσο, ναι, αυτό που πραγματικά αποζητώ είναι το εξαιρετικό. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted December 13, 2017 Author Report Share Posted December 13, 2017 21 hours ago, Τράγου Κέρατο said: Επι προσωπικού (διότι για άλλον δεν μπορώ να μιλήσω): ως "γεροπαράξενος" του φόρουμ, έχω να κάνω μια εξομολόγηση. Το ύφος μου μπορεί να είναι απότομο, μπορεί να μη δέχεται αντιρρήσεις. Στην πραγματικότητα, αυτό που αποζητώ, είναι η έκπληξη. Ναι, θέλω να διαβάσω επιτέλους κάτι το διαφορετικό, κάτι που να ανατρέπει αυτά που ήδη ξέρω και που ήδη έχω διαβάσει. Δυστυχώς - και αυτό πιστεύω πως το έχετε βιώσει κι εσείς - όσο κι αν έχω ψάξει στο χώρο που παρα/μετα/υπερ/φυσικού, όλα αυτά που έχω διαβάσει ήταν 95% φούμαρα και 5% άξια προσοχής (όπως έλεγε κι ο παππούς ο Ηράκλειτος). Και, ξέρω, με τον καιρό γίνεται δυσκολότερο να νοιώσεις έκπληξη, "κλείνει" και το μυαλό (έρχεται με την ηλικία, τι να κάνουμε) ωστόσο, ναι, αυτό που πραγματικά αποζητώ είναι το εξαιρετικό. Αχ, πόσο σε νιώθω... Ακριβώς έτσι είναι τα πράγματα και για εμένα. Κιας μην είμαι "γεροπαράξενη" (ακόμα ). On 12/12/2017 at 6:32 PM, Aqua Marine said: Όταν καλείται λοιπόν κάποιος να εκθέσει την άποψή του σε αυτό το περιβάλλον, είναι σα να καλείται να πείσει. Επομένω οι νεότεροι ή αυτοί που έχουν μια πιο υποκειμενική μη-πειστική -για αυτά τα δεδομένα- άποψη, στην πραγματικότητα αποτρέπονται και αποκλείονται. Στην πραγματικότητα όμως, η υποκειμενική -μη τεκμηριωμένη- άποψη, μπορεί να είναι αυτή που θα εμπνέει μεθαύριο και που θα ανοίγει νέους δρόμους και νέους τρόπους σκέψης. ΑΥΤΟ είναι απαραίτητο να το κάνω έτσι:Στην πραγματικότητα όμως, η υποκειμενική -μη τεκμηριωμένη- άποψη, μπορεί να είναι αυτή που θα εμπνέει μεθαύριο και που θα ανοίγει νέους δρόμους και νέους τρόπους σκέψης. Για να "βγάλει μάτι", και όσοι το διαβάζουν (απ' αυτούς που φοβούνται να εκφράσουν γνώμη) να καταλάβουν πως η άποψή τους, όχι απλά μετράει, αλλά ίσως να είναι και αυτή που θ'ανοίξει νέους πνευματικούς δρόμους. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.