Jump to content

Τι συνεπάγεται "θεός" για εσάς;


Recommended Posts

Νομίζω συμφωνούμε όλοι ότι τι είναι και τι δεν είναι θεός, αποτελεί καθαρά υποκειμενικό θέμα.

Θα ήθελα να συζητήσουμε κάτι που είναι πιο εύκολο να γίνει αντιληπτό από τον καθένα και εκτιμώ ότι δεν διαφέρει. 

Το ερώτημα λοιπόν είναι: ποια είναι για εσάς η ειδοποιώς συνθήκη που θεοποιεί κάτι και πώς αλλάζει η συμπεριφορά σας απέναντι σε αυτό που θεωρείτε θεϊκό απ' ότι σε κάτι που δεν θεωρείτε;

Για να γίνω περισσότερο κατανοητός θα δώσω το παράδειγμα των αγελάδων στον ινδουισμό. Για τους ινδουιστές η αγελάδα προσωποποιεί το θείο, ενώ για τους δυτικούς π.χ όχι. 

Ποιά χαρακτηριστικά κάνουν την αγελάδα "μη θεό" στους δυτικούς και ποια την κάνουν "θεό " στους ινδουιστές; 

Link to comment
Share on other sites

Μαλλον η ανικανοτητα μας να ελενξουμε τις παραμέτρους που θεωρουμε οτι επηρεαζονται απο αυτην την ύπαρξη.

Η συμπεριφορα επηρεαζεται απο τον φοβο του αγνωστου, και της ανασφαλειας των πιθανοτητων να γινει κατι που θα μας δυσκολεψει.

 

Link to comment
Share on other sites

Off topic: στον τίτλο του θέματος, όχι "συνεπάγεται" αλλά "σημαίνει", αυτό δεν ήθελες να γράψεις Αρχάγγελε;

Παρακαλώ διορθώστε γιατί ξυπνάει ο grammar nazi μέσα μου.

giphy.gif

Edited by Τράγου Κέρατο
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Αρχάγγελος said:

ποια είναι για εσάς η ειδοποιώς συνθήκη που θεοποιεί κάτι

Οτιδήποτε με ευφυία/συνείδηση που μπορεί να μεταβάλλει την "πραγματικότητα" κατά βούληση.

Μην με ρωτήσεις γιατί βάζω το "πραγματικότητα" σε εισαγωγικά, γιατί θα την χάσουμε τελείως την μπάλα

19 hours ago, Αρχάγγελος said:

πώς αλλάζει η συμπεριφορά σας απέναντι σε αυτό που θεωρείτε θεϊκό απ' ότι σε κάτι που δεν θεωρείτε;

Όπως νομίζω είναι κατανοητό από την προηγούμενη απάντησή μου, για μένα τα πάντα είναι θεϊκά ή εν δυνάμει θεϊκά. Συνεπώς, δεν υπάρχει διαφορά στην συμπεριφορά μου.

...Εάν όμως πάμε στο "τι είναι ιερό"... αυτό είναι άλλη συζήτηση.

 

19 hours ago, Αρχάγγελος said:

Για τους ινδουιστές η αγελάδα προσωποποιεί το θείο, ενώ για τους δυτικούς π.χ όχι. 

Έχεις ένα θεματάκι με τις αγελάδες για τους Ινδουιστές... :lol:

Κάνεις όμως ένα σημαντικό λάθος: οι αγελάδες για τους Ινδουιστές ΔΕΝ είναι θεότητες OYTE προσωποποιούν θεότητες. Είναι ιερές! Έχει μεγάλη διαφορά.

Για τους Ινδουιστές, οι αγελάδες είναι ιερές διότι συμβολίζουν την Μητέρα Όλων (επειδή θεωρούν την αγελάδα υπόδειγμα μητέρας και τροφού), αλλά και την "καρδιά" της Ινδουιστικής διδαχής (να είσαι ευγενικός, πράος και να προσφέρεις). 

Link to comment
Share on other sites

Ένας φίλος μου, ομοϊδεάτης, ο Claudio (δεν τον ξέρετε, είναι από το χωριό στο Veneto) είχε κάνει κάποτε μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση: πως είναι λάθος να λέμε ξερωγώ "Ποσειδώνας ο θεός της θάλασσας" ή "Άρτεμις η θεά της Άγριας Φύσης". Ο Ποσειδώνας είναι η θάλασσα και είναι θεός και η θάλασσα είναι θεός.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Τράγου Κέρατο said:

Off topic: στον τίτλο του θέματος, όχι "συνεπάγεται" αλλά "σημαίνει", αυτό δεν ήθελες να γράψεις Αρχάγγελε;

Παρακαλώ διορθώστε γιατί ξυπνάει ο grammar nazi μέσα μου.

giphy.gif

Να σου πω την αλήθεια δυσκολεύομαι να βρω την κατάλληλη λέξη για αυτό που θέλω να εκφράσω.  Ούτε το "σημαίνει" το εκφράζει σωστά. Κάποια άλλη πρόταση; 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Sucore said:

Μαλλον η ανικανοτητα μας να ελενξουμε τις παραμέτρους που θεωρουμε οτι επηρεαζονται απο αυτην την ύπαρξη.

Η συμπεριφορα επηρεαζεται απο τον φοβο του αγνωστου, και της ανασφαλειας των πιθανοτητων να γινει κατι που θα μας δυσκολεψει.

 

Είναι ερώτηση είναι σε προσωπικό επίπεδο. Θα ήθελα περισσότερο να μου πεις εσύ πώς το αντιμετωπίζεις το θέμα. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Νεφέλη said:

Οτιδήποτε με ευφυία/συνείδηση που μπορεί να μεταβάλλει την "πραγματικότητα" κατά βούληση.

Μην με ρωτήσεις γιατί βάζω το "πραγματικότητα" σε εισαγωγικά, γιατί θα την χάσουμε τελείως την μπάλα

Όπως νομίζω είναι κατανοητό από την προηγούμενη απάντησή μου, για μένα τα πάντα είναι θεϊκά ή εν δυνάμει θεϊκά. Συνεπώς, δεν υπάρχει διαφορά στην συμπεριφορά μου.

Όταν λες τα πάντα, εννοείς τα πάντα όλα γύρω σου; 

Π.χ μια πλαστική σακούλα, μια πέτρα, το κινητό σου, ένας καναπές 

Ή αναφέρεσαι μόνο στα έμβια; π.χ. μια κατσαριδα, μια μύγα, τα μικρόβια; 

Ή το περιορίζεις σε όσα έχουν συνείδηση και μπορούν να μεταβάλουν την πραγματικότητα κατά βούληση; τα οποία είναι ποια; :ermm:

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Τράγου Κέρατο said:

Ένας φίλος μου, ομοϊδεάτης, ο Claudio (δεν τον ξέρετε, είναι από το χωριό στο Veneto) είχε κάνει κάποτε μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση: πως είναι λάθος να λέμε ξερωγώ "Ποσειδώνας ο θεός της θάλασσας" ή "Άρτεμις η θεά της Άγριας Φύσης". Ο Ποσειδώνας είναι η θάλασσα και είναι θεός και η θάλασσα είναι θεός.

Θες να το αναλύσεις λίγο περισσότερο αυτό; 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Αρχάγγελος said:

Είναι ερώτηση είναι σε προσωπικό επίπεδο. Θα ήθελα περισσότερο να μου πεις εσύ πώς το αντιμετωπίζεις το θέμα. 

Απλα απεχω, δεν θεοποιω κατι.

Link to comment
Share on other sites

On 15/2/2018 at 2:20 PM, Αρχάγγελος said:

συμφωνούμε όλοι ότι τι είναι και τι δεν είναι θεός, αποτελεί καθαρά υποκειμενικό θέμα.

 

Βλέποντας τη συνεχόμενη διαφωνία που είχατε εσύ και η Νεφέλη στο διπλανό θέμα, ήμουν έτοιμος να γράψω «δεν θα καταφέρετε ΠΟΤΕ να συνεννοηθείτε!» …

Κι ο λόγος είναι απλός. Εσύ λες ότι «δεν υπάρχει ένα πορτοκάλι» κι η Νεφέλη σου απαντά «μα φυσικά και υπάρχει ένα μήλο». 

Στη λέξη «φρούτο» ο καθένας εννοεί κάτι διαφορετικό.

«Θεός», «Συνείδηση», «Θείο», είναι απλά λέξεις των οποίων το περιεχόμενο αλλάζει από άνθρωπο σε άνθρωπο.

Υπάρχουν ερωτήσεις που δεν θα απαντηθούν ΠΟΤΕ με επιστημονικές απαντήσεις.

Μια τέτοια π.χ. είναι το μυστήριο της προέλευσης μας. Κάθε που θα εμφανίζεται η "χ" θεωρία για τη δημιουργία του κόσμου, πάντα θα ρωτάμε «και αυτή τι την δημιούργησε;»

Είναι στη φύση μας να πηγαίνουμε συνέχεια πίσω από τη κουρτίνα (χρησιμοποιώντας την επιστήμη) για να καταλήξουμε που; πουθενά συγκεκριμένα. Πάντα θα είμαστε «κάπου», όχι όμως στην «Αρχή» διότι η «αρχή» είναι εκτός του χωροχρόνου που μελετά η κλασική επιστήμη (αυτό βέβαια αλλάζει τώρα με τη κβαντική).

Είναι σα να βρίσκεσαι στην Ανταρκτική και να ψάχνεις για τροπικά φυτά.

Τα τροπικά φυτά υπάρχουν αλλά όχι εκεί που ψάχνεις.

Σχετικά με το θέμα, υπάρχουν πολλοί «ορισμοί» για το Θείο που πιστεύω θα ικανοποιούσαν ακόμα και «άθεο».

Αν πω ότι θεός είναι το «μυστήριο» που συνέχεια αποκαλύπτεται και πάντα παραμένει μυστήριο τότε ναι, σαφώς και υπάρχει.  Ήδη ανέφερα για το μυστήριο της προέλευσης μας, «πάντα» θα ανακαλύπτουμε κάτι και ποτέ δεν θα τελειώνει. Ο Θεός θα μπορούσε να τοποθετηθεί σ’αυτό το μυστήριο.

Ακόμα και στις θρησκείες, «το Μέγα Μυστήριο» είναι απ’τα συνηθισμένα προσωνύμια για το Θείο.

Αν πω επίσης ότι “Θεός είναι ενέργεια”, ποιος επιστήμονας θα μπορούσε να διαφωνήσει στην ύπαρξη αυτού του Θεού; 

Βρίσκω όλα τα παραπάνω αποδεκτά και φυσικά δεν έχει καμία σημασία αν θα πεις «Θεός» ή «Ζωντανό Σύμπαν» ή «Συμπαντική Συνείδηση» ή  ότι άλλο (θα το χαρακτήριζα επίσης  «άχρονο και άπειρο»).

Δεν υπάρχει για μένα κάποια συγκεκριμένη συνθήκη που να ξεχωρίζει το Θείο απ’το μη-Θείο. Στην ερώτηση τι είναι Θεός θα απαντούσα "τι δεν είναι Θεός;"

 

Edited by rasputin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...