Dakkon Darkblade Posted April 29, 2005 Report Share Posted April 29, 2005 Όποιος έχει εντρυφήσει σε ένα θέμα πολλές φορές δεν μπορεί να μεταδώσει τις γνώσεις του σε κάποιον άλλον. Ποια λοιπόν λέτε ότι είναι τα χαρίσματα ενός Δασκάλου; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mystictear Posted April 29, 2005 Report Share Posted April 29, 2005 Συγνώμη..αλλά μάλλον κάπου έχασα το δρόμο..αν η μεταδοτικότητα δεν ειναι χαρακτηριστικό ενός δασκάλου...ή Δασκάλου..τότε πώς γίνεται κάποιος να -πάρει- κάτι από αυτόν???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted April 29, 2005 Report Share Posted April 29, 2005 Η μεταδοτικότητα* και να κερδίζει το σεβασμό των διδασκόμενων... *Αν έχει μεταδοτικότητα, και 80 χρόνια να το κάνει το μάθημα, πάντα θα έχει μεταδοτικότητα. Το πιο δύσκολο έργο του δασκάλου είναι να το κάνει το μάθημα έτσι ώστε και οι αδύνατοι μαθητές να μαθαίνουν και να αφομοιώνουν αυτά που τους λέει, και οι καλοί μαθητές να μην βαριούνται με την προαναφερθείσα ενέργεια... Να γεφυρώσει δηλ. το χάσμα μεταξύ δυνατών και αδύνατων μαθητών... Αν έχει τα παραπάνω, τότε θεωρείται, κατά τη γνώμη μου, ένας επιτυχημένος δάσκαλος... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dakkon Darkblade Posted April 29, 2005 Author Report Share Posted April 29, 2005 Συμφωνώ για την μεταδοτικότητα αλλά μην μιλάμε μόνο για την περίπτωση του κλασικού δασκάλου μαθητή. Πολλές φορές διδασκόμαστε από κάποιον και τον διδάσκουμε συνάμα. Ας ονομάσω και εγώ δύο χαρίσματα: απλοϊκότητα και υπομονή Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted May 1, 2005 Report Share Posted May 1, 2005 Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας καλός Δάσκαλος, τα έχω ήδη αναφέρει εδώ Όσον αναφορά την μεταδοτικότητα όμως, πιστεύω ότι πρόκειται για ένα εκ γεννετής "ταλέντο", που δεν μπορεί ούτε να διδαχθεί, ούτε να αποκτηθεί. Κάποιοι άνθρωποι είναι γεννημένοι δάσκαλοι (όσον αφορά την μεταδοτικότητα μόνο), άλλοι όχι... Μ' άλλα λόγια, για κάποιους ανθρώπους είναι πολύ εύκολο να μεταφέρουν σε κάποιον άλλο τις γνώσεις τους, ενώ άλλοι, ακόμα κι αν έχουν πολλά και σωστά πράγματα να πούν, δυσκολεύονται να τα μεταφέρουν, μπερδεύοντας τον άλλο. Σίγουρα όλοι μπορούμε να μάθουμε να μιλάμε κατανοητά ώστε να υπάρχει μια καλή επικοινωνία με τους ανθρώπους, αλλά η μετάδοση γνώσης (ότι κι αν είναι αυτή) δεν είναι τόσο απλή υπόθεση. Φυσικά, το ότι κάποιος άνθρωπος δεν έχει το ταλέντο της μεταδοτικότητας, δεν σημαίνει αυτόματα πως είναι κακός δάσκαλος!!! Ούτε το αντίθετο ισχύει!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted May 1, 2005 Report Share Posted May 1, 2005 Τάδε έφη Nefelie Εμένα με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Όντως έχει να κάνει με τα "γονίδια" η μεταδοτικότητα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας καλός Δάσκαλος, τα έχω ήδη αναφέρει εδώ Άρα ο... μπαγάσας "κακός" δάσκαλος δεν έχει παρά να τα διάβασει κι άν είναι και καλός ηθοποιός... την πατήσαμε :headb: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 Άρα ο... μπαγάσας "κακός" δάσκαλος δεν έχει παρά να τα διάβασει κι άν είναι και καλός ηθοποιός... την πατήσαμε :headb: όσο καλός ηθοποιός και νά ναι, κάποια πραγματάκια θα του ξεφεύγουν, άσε που αργά ή γρήγορα τελικά θα φανεί το πραγματικό του "πρόσωπο". Κανείς δεν μπορεί να διατηρήσει ψεύτικη προσωπικότητα για πολύ καιρό, ακόμα κι αν έχει κερδίσει όσκαρ ηθοποιίας :smilewink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αστάρτη Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 ΖΕΝ - ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ Η Σιωπηλή Διδασκαλία Κάποιος νέος άκουσε κάποτε πως ένας δάσκαλος του Ζεν ζούσε ως ερημίτης στο δάσος. Αποφάσισε λοιπόν να γίνει μαθητής του. Αφού έψαξε πολύ μέσα στο δάσος, στο τέλος βρήκε το καλύβι του γέροντα και τον ίδιο να κάθεται απ'έξω και να πλέκει φύλλα. Ο νέος συστήθηκε στο γέροντα και του εξήγησε πως θέλει να διδαχτεί από αυτόν. Ο γέροντας όμως δεν του απάντησε αλλά συνέχισε το πλέξιμο αγνοόντας την παρουσία του νέου. Ο νέος αποθαρρύνθικε και στάθηκε εκεί συλλογισμένος. Στο τέλος έφυγε και πήγε παράμερα, σε ένα άλλο σημείο του δάσους. Εκεί έχτισε το δικό του καλύβι, κάθισε και άρχισε κι αυτός να πλέκει φύλλα. Δέκα χρόνια αργότερα, όπως έπλεκε, πέτυχε ξαφνικά τη φώτηση. Αμέσως σηκώθηκε, επέστρεψε στο γέρο δάσκαλο του Ζεν και υποκλίθηκε λέγοντας "Σ'ευχαριστώ". Αυτή η ιστορία ανήκει στη μυθοπλασία που αναπτύχθηκε για την ερμηνεία του παραδόξου στο Ζεν, αλλά πιστεύω τεριάζει ωραία κι εδώ για τη σιωπηλή μετάδοση διδασκαλίας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ιχώρ Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 Να πλέκει φύλλα;;; (Από όλη την ιστορία αυτό μου 'μεινε) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
porcupine Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Αυτό το μεταδοτικότητα δεν το καταλαβαίνω ρε παιδιά. Μου το λέγαν από μικρός, αλλά ακόμα και τώρα που έχω κάποια χρόνια διδασκαλίας στην πλάτη αδυνατώ να το καταλάβω. Αν μπορεί κάποιος.... Για μένα τα δύο βασικά χαρακτηριστικά του καλού δασκάλου είναι το εξής ένα: η αγάπη. Αγάπη προς το διδασκόμενο και αγάπη προς το αντικείμενο. Το 1ο σε κάνει να προσπαθείς να βγάλεις το καλύτερο δυνατό από το μαθητή σου κινούμενος με 100+1 διαφορετικούς τρόπους αναλόγως των συνθηκών. Το 2ο έχει να κάνει με την εξικοίωσή σου στο θέμα που διδάσκεις, την εμβριθή γνώση του και τη διάθεσή σου να δείξεις στον άλλο πόσο τυχερός είναι που πρόκειται να ασχοληθεί με ένα τόσο καταπληκτικό θέμα. Ανεξαρτήτως θέματος. Άντε βρες τώρα πόσο δύσκολο είναι το χαρακτηριστικό που ανέφερα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Αυτό το μεταδοτικότητα δεν το καταλαβαίνω ρε παιδιά. Μου το λέγαν από μικρός, αλλά ακόμα και τώρα που έχω κάποια χρόνια διδασκαλίας στην πλάτη αδυνατώ να το καταλάβω. Αν μπορεί κάποιος.... Όπως λέμε «ταλέντο στην ζωγραφική» ή «ταλέντο στην συγγραφή» ή «μαθηματικό μυαλό» (που ουσιαστικά σημαίνει ταλέντο -κατά κάποιο τρόπο- στα μαθηματικά) κλπ κλπ κλπ., έτσι υπάρχει και το... ταλέντο στην διδασκαλία! Δύσκολα μπορούμε να εξηγήσουμε τι σημαίνει «ταλέντο», έτσι δεν είναι; Σίγουρα όμως καταλαβαίνουμε τι σημαίνει! Ε... αυτό! :cheerful: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seirios Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Πρίν από 2-3 χρόνια, ανακατεύτηκα μέ τό χτίσιμο ενός τοίχου από πέτρα. Παρακολούθησα όλη τήν διαδιακασία από τήν χάραξη, τό καθάρισμα καί τήν προετοιμασία τού εδάφους μέχρι τό κόψιμο τής πέτρας καί τό χτίσιμο. Τό έργο τό έκανε ένας ηλικιωμένος έμπειρος μάστορας μέ δύο βοηθούς. Αυτός φινίριζε τίς πέτρες καί τίς οικοδομούσε κι αυτοί τίς έκοβαν σύμφωνα μέ τίς οδηγίες του , έφτιαχναν χαρμάνι καί τού τά κουβαλούσαν στό σημείο τής εργασίας. Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα από τίς λεπτομέρειες τής τεχνικής καί χωρίς νά τό καταλάβω από ερώτηση σέ ερώτηση τού έγινα "ταμπάκος τσάμικος"... Ενα πρωί, ήρθε μέ έναν βοηθό λιγότερο... καί χωρίς περιστροφές μού ανέθεσε δουλειά βοηθού, "...γιά νά μάθω από πρώτο χέρι όλα όσα θάθελα νά μάθω γιά τήν τέχνη". Αποδέχτηκα τήν ...προσφορά καί εργάστηκα μέ συνέπεια, υπομονή καί επιμονή. Αργότερα, καί σέ άλλες πετροκατασκευές πού έπρεπε νά γίνουν, συμμετείχα μέ προσωπικό επίσης έργο - στό βαθμό βέβαια, πού μού επέτρεπαν οι επαγγελματικές μου υποχρεώσεις - . Σέ ανύποπτο χρόνο, πολύ αργότερα, καί ενώ συζητούσαμε μέ τόν μάστορα γιά τό χτίσιμο ενός παραδοσιακού τοιχείου αντιστήριξης από πέτρα, έκφρασα γιά τό έργο, απόψεις σοβαρά τεκμηριωμένες. Μέ έκπληξη άκουσα τόν μάστορα νά μοιράζεται μαζί μου τίς εμπειρικές γνώσεις του, σέ λεπτομέρεια, γιά τήν χρηστικότητα τών αναγκαίων τεχνικών πού έπρεπε νά χρησιμοποιηθούν. Καί φαινόταν πολύ χαρούμενος πού μοιραζόταν μαζί μου τήν Τέχνη του... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seirios Posted June 10, 2005 Report Share Posted June 10, 2005 Όποιος έχει εντρυφήσει σε ένα θέμα πολλές φορές δεν μπορεί να μεταδώσει τις γνώσεις του σε κάποιον άλλον. Ποια λοιπόν λέτε ότι είναι τα χαρίσματα ενός Δασκάλου; Δικαίωμα νά μεταδόσει γνώση, εχει μόνο όποιος/α έχει βιώσει πρακτικά καί σέ βάθος τήν γνώση αυτή ώστε νά μπορεί νά μεθοδεύσει τήν μετάδοσή της. ...αυτό δέν αφορά αποκλειστικά τήν διδασκαλία, αφορά καί τών χειρισμό υποθέσεων σέ οποιοδήποτε επάγγελμα πού έχει νά κάνει μέ συνεργάτες. Σκοπός τού δάσκαλου (προϊστάμενου) είναι η βελτίωση τής θέσης τών ακροατών (συνεργατών) καί η κάλυψη τών προσωπικών αναγκών τους. Πρώτα λοιπόν θά προσφέρει αυτό πού τό ακροατήριο (συνεργάτες) έχει ανάγκη, ελπίζοντας ότι πιθανά στό μέλλον, μέσα από μία εξελισόμενη επικοινωνία, θά μπορέσει νά δόσει καί αυτά πού ο ίδιος/α πιστεύει σημαντικά. Στό τέλος κάθε γνωστικού κύκλου (project), τό αποτέλεσμα τών επιδόσεων τού ακροατήριου (συνεργατών), κρίνει τόν δάσκαλο (προϊστάμενο) καί κανέναν άλλο ...αυτά γιά τό θέμα Δάσκαλος!. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zak Posted June 21, 2005 Report Share Posted June 21, 2005 Συγνώμη, μπορώ να ρωτήσω κάτι; Που και πως μπορώ να βρω ένα μέντορα για να μου διδαξει την Τέχνη; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.