rasputin Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Περα απ?τη πλακα , εχω την εντυπωση πως η συζητηση είναι τελειως του παραλογου. Αν καταλαβα καλα, καποιοι συζητουν το κατά ποσο πρεπει (ή όχι) να σεβομαστε τους αλλους? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Όχι... συζητάμε για την υποκειμενικότητα του σεβασμού σε μερικά ζητήματα... Μια πράξη μπορεί να είναι προσβλητική για κάποιους, ενώ η ίδια να μην είναι καθόλου για κάποιους άλλους... Πρέπει να σεβόμαστε τους άλλους αλλά......σε ποιό θέμα??? Γιατί, πέρα από τις βωμολοχίες και τις προσωπικές επιθέσεις (γενικά) που είναι κατακριτέες, μπαίνει ο προβληματισμός της προαναφερόμενης υποκειμενικότητας... Για παράδειγμα εμένα μπορεί να με ενοχλέι να έχεις μια ελληνική σημαία στο δίπλα μπαλκόνι από μένα, να βγαίνω και να την βλέπω μπροστά μου... Και οι δύο όμως είμαστε έλληνες. Πού διαφέρουμε τότε και δε μου αρέσει η σημαία? Στο οτι η ιδέα μου γι'αυτό το σύμβολο είναι διαφορετική και μπορώ και να την στιρήξω... Ποιός όμως θα πρέπει να κάνει πίσω? Να βγάλει αυτός τη σημαία ή να βάλω δίπλα μια τούρκικη??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasputin Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Πρέπει να σεβόμαστε τους άλλους αλλά......σε ποιό θέμα???Προφανως σε ολα..! (προσεξε, για σεβασμο μιλαω, οχι για αποδοχη των θεσεων του αλλου!) Για παράδειγμα εμένα μπορεί να με ενοχλέι να έχεις μια ελληνική σημαία στο δίπλα μπαλκόνι από μένα, να βγαίνω και να την βλέπω μπροστά μου... Και οι δύο όμως είμαστε έλληνες. Πού διαφέρουμε τότε και δε μου αρέσει η σημαία? Στο οτι η ιδέα μου γι'αυτό το σύμβολο είναι διαφορετική και μπορώ και να την στιρήξω... Ποιός όμως θα πρέπει να κάνει πίσω? Να βγάλει αυτός τη σημαία ή να βάλω δίπλα μια τούρκικη??? αν εισαι ελληνας και αιθανεσαι ελληνας τοτε η λογικη λεει οτι δεν πρεπει να αισθανεσαι ασχημα για το ...ελληνικο συμβολο (και μπορεις ελευθερα να του δωσεις οποια ερμηνεια θες). Αν παρολ'αυτα προτιμας ενα ...οποιοδηποτε αλλης εθνικοτητας (τουρκικο κλπ), τοτε ...μηπως ζεις σε λαθος χωρα? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 αν εισαι ελληνας και αιθανεσαι ελληνας τοτε η λογικη λεει οτι δεν πρεπει να αισθανεσαι ασχημα για το ...ελληνικο συμβολο (και μπορεις ελευθερα να του δωσεις οποια ερμηνεια θες).Αν παρολ'αυτα προτιμας ενα ...οποιοδηποτε αλλης εθνικοτητας (τουρκικο κλπ), τοτε ...μηπως ζεις σε λαθος χωρα? 8968[/snapback] Το ήξερα πως κάποιος θα χρησιμοποιούσε το παράδειγμα για να με βγάλει ανθέλληνα (κι όμως δε προσβληθηκα καθόλου, ειδες? )... Ωραία λοιπόν, θα ψιλοβγω εκτός topic για να σου εξηγήσω... Είμαι Έλληνας καθ'οτι δεν είχα επιλογή να γεννηθώ κάπου αλλού ή να μεγαλώσω αλλού. Όσο για το αν αισθάνεται κανείς Έλληνας, έχει διάφορες προεκτάσεις καθώς είναι κάτι το γενικό. Αν ρωτάς εμένα πάντως, ψιλοντρέπομαι που είμαι Έλληνας! Νίωθω άνθρωπος και δε θα προσβληθώ αν με πεις Αλβανό, Τούρκο ή αλλοδαπό (ίσως αν με πεις αμερικάνο, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα ).Αν όμως αποκαλέσεις τον διπλανό Αλβανό, που κοιμαται με κυρήγματα από Χριστόδουλο και ξυπνάει με τη κορνίζα του βασιλιά δίπλα του (κι έυχομαι να έκανα πλάκα σε αυτό! :headb: ) όχι μόνο θα προσβληθεί, αλλά θα σε θάψει ζωντανό! Είδες λοιπόν αποκλίσεις που υπάρχουν όσον αφορά αυτό το θέμα? Άρα καταλήγουμε στο ότι η "προσβολή" είναι κάτι το σχετικό (επαναλαμβάνω: εκτός κι αν πρόκειται για βωμολοχία ή προσωπική επίθεση!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seirios Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Δεν υπάρχει η ανάγκη να αποδόσουμε τιμές ... δεν υπάρχει κανένας. Παρά μόνο η ενέργεια.... Για να μην παρεξηγούμαστε, ...αν εγώ θέλω ...θα βγω στην ταράτσα και θα το φωνάζω... Από εκεί ξεκινήσαμε! Ηταν απλό καί συγκεκριμένο. Δήλωνε Ατομικότητα! Είμαστε μέσα; Εγώ δηλώνω ΝΑΙ. Μέ ....περίσκεψη !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 (Μπα... ασ' το) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasputin Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Το ήξερα πως κάποιος θα χρησιμοποιούσε το παράδειγμα για να με βγάλει ανθέλληνα (κι όμως δε προσβληθηκα καθόλου, ειδες? )... Κανεις δεν σε ειπε ανθελληνα και κανεις δε θελησε να σε προσβαλλει. Συζητηση κανουμε .. Είμαι Έλληνας καθ'οτι δεν είχα επιλογή να γεννηθώ κάπου αλλού ή να μεγαλώσω αλλού. Το ιδιο προφανως θα ισχυει κι αν ειχες γεννηθει στη Μαδαγασκαρη. Δε καταλαβαινω ομως που θες να καταληξεις.. Όσο για το αν αισθάνεται κανείς Έλληνας, έχει διάφορες προεκτάσεις καθώς είναι κάτι το γενικό. Αν ρωτάς εμένα πάντως, ψιλοντρέπομαι που είμαι Έλληνας! Αυτό είναι κατι που μπορει σχεδον να αλλαξει. Αλλαζεις υπηκοοτητα, αλλαζεις ονομα, χωρα κ.λ.π, και? εισαι ετοιμος! Παντως για να ξερεις, δεν νομιζω κανεις από οποιαδηποτε χωρα να αισθανεται συνεχεια υπερηφανεια ή συνεχεια ντροπη για την εθνικοτητα του.. Νίωθω άνθρωπος Πιστεψε με, το παραξενο θα ηταν αν ενιωθες κουνελι. Είδες λοιπόν αποκλίσεις που υπάρχουν όσον αφορά αυτό το θέμα? ειδα, ειδα... Άρα καταλήγουμε στο ότι η "προσβολή" είναι κάτι το σχετικό (επαναλαμβάνω: εκτός κι αν πρόκειται για βωμολοχία ή προσωπική επίθεση!) Τα παντα είναι σχετικα αλλα δεν καταλαβαινω που το πας? το μονο που καταλαβα είναι ότι σου αρεσει το παιχνιδι με τις λεξεις.. Κι?επειδη εμενα μου αρεσει ακομα πιο πολύ, ας παιξουμε (εφοσον βεβαια προκειται για παιχνιδι μην περιμενεις να καταληξουμε σε τιποτα το σοβαρο..) 1) θελω να μου ορισεις την λεξη «βωμολοχια» αν δλδ σε πω ?καραγκιοζη? δικαιουσε να τα παρεις στο κρανιο ή ετσι με «εμποδιζεις να εκφραστω ελευθερα»? 2) θελω να μου ορισεις την «προσωπικη» επιθεση. Αν πω π.χ ότι ολοι στο Αβαπτιστο είναι στοκοι, εσυ θα πρεπει να εκνευριστεις? (η λογικη λεει ναι διοτι ανηκεις στο συγκεκριμενο συνολο?) Αφου απαντησεις σ?αυτά (που υποτιθεται εχεις ξεκαθαρισει οτι δεν ειναι σχετικα αλλα απολυτα), σου εχω κι άλλες ερωτησεις (για να μην σου μεινει τιποτα απολυτο) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChaoticDeathKnight666 Posted June 12, 2005 Author Report Share Posted June 12, 2005 Ναι, υπάρχουν όρια. Αλλά ποιος θα τα θέσει και με ποια κριτήρια; Έλα ρε Κερατούλη, έλεος! Δηλαδή δηλώνεις ανικανότητα να καταλάβεις μέχρι που μπορείς να "τραβήξεις το σκοινί";; ...δε το νομίζω... :blblbl: Καλές αυτές οι φιλοσοφήσεις περί ορίων και κριτηρίων των ορίων... αλλά ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας! Ξέρουμε όλοι πολύ καλά τι θα ενοχλήσει ή/και προσβάλει το όποιο σύνολο ανθρώπων (αλλά και τις μονάδες), κι ας το παίζουμε πάπιες τακτικά! 8937[/snapback] Nefeli δεν είναι ακριβώς έτσι... Όντως είναι πολύ σχετικό το που θα τραβήξει ο καθένας το σχοινί. Εσύ, με λίγα λόγια, στην απάντησή σου μου μίλησες για λογοκρισία. Και γιατί δεν πρέπει να σοκάρουμε, ή να προκαλούμε? Ξέρεις πολύ καλά πως εγώ δεν το κάνω, καθώς θεωρώ τους πάντες αρκετά ηλίθιους για να ασχοληθώ μαζί τους και να ζω με τα κουτσομπολιά τους. Όπως και να 'χει όμως, δεν γίνεται να θέσουμε όρους στην ελευθερία του λόγου και απόψεων, αλλά ούτε και να την αφήσουμε ανεξέλεγκτη. Εντάξει, και εγώ δεν πάω τον Χριστόδουλο, αλλά δεν θα πάω να του λιώσω το κεφάλι με οδοστρωτήρα ! (Χμ...) Αλλά από την άλλη, αν οτιδήποτε θα μπορούσε να προσβάλει κάποιον το θεωρούσαμε καταπάτηση της ελευθερίας του, δεν θα υπήρχε σήμερα κανένα metal συγκρότημα, δεν θα υπήρχαν επιθεωρήσεις, δεν θα υπήρχαν debate και αντιπαραθέσεις στα κανάλια, δεν θα υπήρχε ούτε ο Αριστοφάνης ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 1) θελω να μου ορισεις την λεξη «βωμολοχια» αν δλδ σε πω ?καραγκιοζη? δικαιουσε να τα παρεις στο κρανιο ή ετσι με «εμποδιζεις να εκφραστω ελευθερα»? 2) θελω να μου ορισεις την «προσωπικη» επιθεση. Αν πω π.χ ότι ολοι στο Αβαπτιστο είναι στοκοι, εσυ θα πρεπει να εκνευριστεις? (η λογικη λεει ναι διοτι ανηκεις στο συγκεκριμενο συνολο?) Αφου απαντησεις σ?αυτά (που υποτιθεται εχεις ξεκαθαρισει οτι δεν ειναι σχετικα αλλα απολυτα), σου εχω κι άλλες ερωτησεις (για να μην σου μεινει τιποτα απολυτο)[/color] 8980[/snapback] Κοίτα, δε μπορώ να αναλύω τα ήδη αναλυμένα. Στο παραδειγμά σου μπορώ να σου απαντήσω μήπως και καταλάβεις τι εννοώ (που δεν εννοώ κάτι διαφορετικό από σας, απλά το ειδικεύω ) 1)Γιατί να με πεις καραγκιόζη? Ή για να το γενικεύσουμε, γιατί να πεις τον οποιοδήποτε καραγκιόζη? Μπορείς απλά να συζητήσεις το τί σε ενοχλεί πάνω του ή τέλος πάντων το τί προκάλεσε το να τον αποκαλέσεις έτσι... Χωρίς να τον χαρακτηρίσεις, γιατί ουσιαστικά δεν αποβλέπει σε τίποτα αυτός ο χαρακτηρισμός... Με έπιασες? :smilewink: 2)Γιατί να πεις πως όλοι στο αβάπτιστο είναι στόκοι τη στιγμή που μπορείς να πεις "παιδιά, παρατήρησα αυτό και εκείνο και με ανόχλησαν. Γιατί έγινε αυτό? Γιατί είπατε το τάδε?"... Άρα πάλι μπορείς να αποφύγεις τον χαρακτηρισμό. Αυτές οι περιπτώσεις (οι χαρακτηρισμοί), όπως προανέφερα δεν αποβλέπουν πουθενά! Άρα μπορούν να αποφεύγονται. Αλλά όλες οι υπόλοιπες περιπτώσεις είναι κάπως ευαίσθητες όσον αφορά το θέμα του σεβασμού και της ελευθερίας του λόγου... Όπως είπε ο τραγοκερατούλης και ο Seirios και συμφωνώ μαζί τους... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasputin Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 1)Γιατί να με πεις καραγκιόζη? Ή για να το γενικεύσουμε, γιατί να πεις τον οποιοδήποτε καραγκιόζη? Μπορείς απλά να συζητήσεις το τί σε ενοχλεί πάνω του ή τέλος πάντων το τί προκάλεσε το να τον αποκαλέσεις έτσι... Χωρίς να τον χαρακτηρίσεις, γιατί ουσιαστικά δεν αποβλέπει σε τίποτα αυτός ο χαρακτηρισμός... Με έπιασες? :smilewink: "Γιατι να βρισεις κατι που αφορα τη πιστη του αλλου? Ή για να το γενικευσουμε, γιατι να βρισεις και να βλασθημησεις οτιδηποτε μπορει σημαινει κατι για τον άλλο? Μπορεις απλα να συζητήσεις το τι σε ενοχλει ή τελος παντων αυτό που σ?ενοχλησε για να φτασεις στο σημειο να θιξεις τα πιστευω του αλλου? Χωρίς να το χαρακτηρίσεις, γιατί ουσιαστικά δεν αποβλέπει σε τίποτα αυτός ο χαρακτηρισμός... Μ?επιασες?" ...τι είναι αυτά? πλακα μου κανεις ρε johnny?? Απ'τη μια ,για να βρισεις τα θεια ή να προσβαλλεις τη πιστη καποιου "δεν χρειαζεται κανενας λογος, αλλα σημασια εχει η ελευθερια εκφρασης" και απ'την αλλη ζητας το λογο αν καποιος σε πει καραγκιοζη? γιατι ? ποια η διαφορα των δυο? Εχεις παραξενη αποψη για την αντικειμενικότητα... παντως μπορω να βρω εκατομμυρια λογους για να πω "καραγκιοζη" οχι μονο εσενα, αλλα οποιονδηποτε (ακομα και μενα). Τι παει να πει ομως αυτο? Λες ν'αρχισουμε να στολιζουμε ο ενας τον αλλο μεχρι να επικρατησει ο πιο καλος διακοσμητης? (και ολοι ξερουμε ποιος ειναι αυτος χο χο χο..!!) Αν σκεφτεις κατι που να στεκει, εδώ ειμαι να το συζητήσουμε. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 Αν σκεφτεις κατι που να στεκει, εδώ ειμαι να το συζητήσουμε. 9021[/snapback] Δυστυχώς δε μπορώ να στο κάνω λιανά rasputin... Νομίζω πως είμαι αρκετά ξεκάθαρος... Αν καταλάβεις τί δεν έχεις πιάσει από αυτά που είπα, εδώ είμαι κι εγώ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted June 13, 2005 Report Share Posted June 13, 2005 Βρε αφήστε τις θεωρητικολογίες... Αυτή τη στιγμή στον Alpha, θέμα "Στην Ελλάδα τραγουδιστής 'Σατανιστής' που καίει εικόνες". Φυσικά αναφέρεται στον Marylin Manson. Νεφέλη.... τι έλεγες πως θα συνιστούσες στο φίλος μας τον Chaotic; Ισχύουν τα ίδια για τον Manson; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted June 13, 2005 Report Share Posted June 13, 2005 Νεφέλη.... τι έλεγες πως θα συνιστούσες στο φίλος μας τον Chaotic; Ισχύουν τα ίδια για τον Manson; Για όλους ισχύει! Ο rasputin μ' έχει καλύψει, οπότε τι να πω; Πάλι τα ίδια με άλλα λόγια; Πάντως, πιστεύω ότι καταλαβαίνετε πολύ καλά τι προσπαθούμε να σας πούμε, αλλά για κάποιον λόγο που δεν αντιλαμβάνομαι ( ), κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε. Τα πράγματα είναι απλά: υποστηρίζετε τον σεβασμό στον συνάνθρωπο - συμφωνούμε υποστηρίζετε την ελευθερία λόγου - ξανα-συμφωνούμε αλλά όπως βλέπετε το ένα αντικρούει το άλλο, οπότε καταλαβαίνουμε ότι η ελευθερία λόγου πρέπει να έχει όριο! Αν δεν έχει όριο, τότε καταργούμε τον σεβασμό στον συνάνθρωπο, κι όλοι διαφωνούμε στο να συμβεί αυτό! Ζητάτε το όριο της ελευθερίας του λόγου. Εγώ υποστηρίζω πως το όριο, αν και είναι κάτι μάλλον ρευστό, όλοι ξέρουμε πολύ καλά ποια είναι τα όρια! Ξέρουμε (νιώθουμε αν θέλετε) πότε αυτό που θα πούμε/κάνουμε, είναι εκτός ορίων ή όχι. Στην τελική, αν θέλετε σόνι και ντε οριοθέτηση, τότε το όριο είναι η κρίση του κατά πόσο πρέπει να ξεπεράσουμε το όριο ή όχι! Σε κάποιες περιπτώσεις πρέπει, σε άλλες είναι άστοχο και άσκοπο. Τώρα θα μου πείτε «και ποιός θα κρίνει το πότε είναι σκόπιμο να ξεπερνάμε τα όρια και πότε όχι;» Σ' αυτήν την ερώτηση κολάζομαι ν' απαντήσω «ε, άει :censored: στο κάτω-κάτω!» αλλά δε θα το κάνω. Αντίθετα, θ? απαντήσω εκ των προτέρων, με άλλη ερώτηση: πως ξέρετε το πως πρέπει να συμπεριφερθείτε στον κάθε φίλο σας; Δηλαδή, ξέρετε πως ο «Χ» φίλος μπορεί να σηκώσει ωμή κριτική (για παράδειγμα) ενώ ο «Ψ» δεν την σηκώνει. Ότι ο «Χ» σηκώνει χοντρές πλάκες, ενώ ο «Ψ» όχι. Ότι ο «Χ» μπορεί να συζητήσει πολιτικά με ψυχραιμία, ο «Ψ» όχι... κ.ο.κ. (άσχετο: τελικά ο «Χ» είναι γαμώ τα τυπάκια, έτσι;; ) Να το πάω κι αλλιώς; Πως ξέρετε ότι πρέπει να είστε ευπαρουσίαστοι όταν πάτε στο γραφείο σας; Δεν σας το είπε ποτέ κανείς ούτε υπάρχει κανένας γραπτός σχετικός νόμος, αλλά το γνωρίζετε! (άσχετα με το εάν το τηρείτε... το ξέρετε όμως!) Πως ξέρετε ότι δεν πρέπει να εκθειάζετε τις σεξουαλικές σας ικανότητες στον ΚΑΘΕ άνθρωπο που συναντάτε;; (και πάλι άσχετα με το εάν το τηρείτε ή όχι... το ξέρετε όμως!) Να συνεχίσω με περισσότερα παραδείγματα; Νομίζω ότι περιττεύει. Το καταλάβατε τι εννοώ. Στην κάθε περίπτωση πάντως των παραδειγμάτων που ανέφερα, ξέρετε πότε είναι σκόπιμο να ξεπεράσετε τα όρια και πότε είναι άσκοπο. Π.χ. στην περίπτωση της ενδυμασίας στο γραφείο: εάν θέλετε να κρατήσετε την δουλειά σας, θα τηρήσετε το όριο. Εάν θέλετε ν? απολυθείτε, τότε δεν θα το τηρήσετε. Για να επιστρέψω τώρα στο θέμα σεβασμού τον Θείων: πες μου βρε φιλαράκο μου Chaotic, ποιός είναι ο :censored: ο τόσο σοβαρός και σκόπιμος λόγος του να βγεις στην ταράτσα σου και να γκαρίζεις το εν λόγω τραγούδι;; Αποβλέποντας/σκοπεύοντας που; Γιατί να περάσουν αυτό το σοκ οι γειτόνοι σου που θα προσβληθούν; Προσωπικά, δεν μπορώ να βρω κανέναν σοβαρό λόγο που να δικαιολογεί το να ξεπεράσεις τα όρια κατ' αυτόν τον τρόπο, οπότε είναι άσκοπο. Κι αφού είναι άσκοπο, είναι λάθος! Στο ίδιο πνεύμα: το να καίει ένας/μια καλλιτέχνης δημόσια θρησκευτικές εικόνες, ο λόγος αυτής της πρόκλησης είναι προφανέστατα ο εντυπωσιασμός και κατ? επέκταση το «να πουλήσει». Για μένα, αυτός ο λόγος είναι ηλίθιος! Κι αφού είναι ηλίθιος, είναι λάθος! Εάν δεν είναι ικανός/η να περάσει στην καλλιτεχνική ιστορία με την αξία του/ης, μα χρειάζεται να κάνει φλαμπέ ιερά σύμβολα ή να σκοτώνει ζώα ή να βρίζει τους ακροατές του/ης, όλα με σκοπό να σοκάρει/εντυπωσιάσει και να θυμόμαστε το όνομά του/της, ε, αυτός/η δεν είναι καλλιτέχνης, είναι καραγκιόζης (για να δανειστώ και τον χαρακτηρισμό του rasputin)! Και ακόμα μεγαλύτεροι καραγκιόζηδες, εμείς που πάμε και τον/ην ακούμε και αγοράζουμε τους δίσκους! (όπως καταλάβατε, δεν μιλώ για έναν μονάχα συγκεκριμένο καλλιτέχνη, αλλά το γενικεύω, διότι είναι πολλοί αυτοί που ακολουθούν την οδό του «να σοκαρώ/εντυπωσιάσω» για να επιβιώσουν) Τέλος, για να κλείσω και για να μην βγάλω την ουρίτσα μου απ? έξω, να σας πω ένα τελευταίο παράδειγμα, που με (και μας) αφορά άμεσα: Όταν το έτος 2000 αποφάσισα να ανεβάσω την ιστοσελίδα στο ελληνικό διαδίκτυο, νομίζετε ότι δεν το ήξερα ότι -για τα ελληνικά δεδομένα- μια τέτοια σελίδα είναι «εκτός ορίων»; Φυσικά και το ήξερα! Πιστεύετε ότι δεν το περίμενα ότι θα λαμβάνω χείμαρρους email που να μου σέρνουν εξαπτέρυγα; Κι αυτό το ήξερα και το περίμενα και πράγματι έτσι έγινε! Αποφάσισα όμως να «καταπατήσω» το όριο, διότι πίστευα ότι ο λόγος/σκοπός ήταν αρκετά καλός για να το κάνω: να βάλω κι εγώ το λιθαράκι μου για την απομυθοποίηση στην Ελλάδα αυτού που λέγεται «Μαγεία» και να βοηθήσω όσο μπορώ την ενημέρωση του ελληνικού κοινού γι αυτό το θέμα. Σίγουρα βέβαια υπάρχει μια μειοψηφία κόσμου που θα πει «κακώς, πολύ κακώς! Δεν είναι λόγος αυτός!»... αλλά είναι μειοψηφία. Άλλοι θα πουν «καλώς» κι άλλοι απλά θ? αδιαφορήσουν διότι δεν τους αφορά/ενδιαφέρει το θέμα. Και οι 2 όμως αυτές «κατηγορίες» μαζί, συντάσσουν την πλειοψηφία... και η πλειοψηφία είναι αυτή που θέτει τα όρια καθώς και τους «όρους» για το πότε καλώς ή κακώς «καταπατήθηκαν» τα όρια, κρίνοντας έτσι το μεμονωμένο άτομο που ξεπέρασε τα όρια! Και το μεμονωμένο άτομο, είναι (υποτίθεται) ενήλικας, σκεπτόμενος άνθρωπος, που μπορεί να βάλει το ρημάδι το νιονιό του να δουλέψει για ν' αποφασίσει το εάν πρέπει ή δε πρέπει να ξεπεράσει τα όρια!(αυτό για να προλάβω τα επόμενα που θα πείτε... εκτός εάν θεωρρείτε ότι είστε άβουλα πλάσματα που θα πρέπει τα πάντα να σας τα δίνουν "στο πιάτο" ώστε να μη χριάζεται ποτέ και για τίποτα η δική σας κρίση :evilbl: ) Savi? :blblbl: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChaoticDeathKnight666 Posted June 17, 2005 Author Report Share Posted June 17, 2005 Πάντως, πιστεύω ότι καταλαβαίνετε πολύ καλά τι προσπαθούμε να σας πούμε, αλλά για κάποιον λόγο που δεν αντιλαμβάνομαι ( ), κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε. 9030[/snapback] Ίσως γιατί μας αρέσει να προκαλούμε... :evilbl: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νηπενθη Posted June 20, 2005 Report Share Posted June 20, 2005 Στο ίδιο πνεύμα: το να καίει ένας/μια καλλιτέχνης δημόσια θρησκευτικές εικόνες, ο λόγος αυτής της πρόκλησης είναι προφανέστατα ο εντυπωσιασμός και κατ? επέκταση το «να πουλήσει». Για μένα, αυτός ο λόγος είναι ηλίθιος! Κι αφού είναι ηλίθιος, είναι λάθος! Εάν δεν είναι ικανός/η να περάσει στην καλλιτεχνική ιστορία με την αξία του/ης, μα χρειάζεται να κάνει φλαμπέ ιερά σύμβολα ή να σκοτώνει ζώα ή να βρίζει τους ακροατές του/ης, όλα με σκοπό να σοκάρει/εντυπωσιάσει και να θυμόμαστε το όνομά του/της, ε, αυτός/η δεν είναι καλλιτέχνης, είναι καραγκιόζης (για να δανειστώ και τον χαρακτηρισμό του rasputin)! Και ακόμα μεγαλύτεροι καραγκιόζηδες, εμείς που πάμε και τον/ην ακούμε και αγοράζουμε τους δίσκους! (όπως καταλάβατε, δεν μιλώ για έναν μονάχα συγκεκριμένο καλλιτέχνη, αλλά το γενικεύω, διότι είναι πολλοί αυτοί που ακολουθούν την οδό του «να σοκαρώ/εντυπωσιάσω» για να επιβιώσουν) Χωρίς να διαφωνώ ακριβώς, θέλω να ρωτίσω: Όταν ένας άνθρωπος θέλει να περάσει κάποιο μήνυμα - ειδικά ένας καλλιτέχνης, που για μένα η τέχνη της τέχνης είναι στην ουσία να περνά μηνύματα (σε διάφορα επίπεδα) - θεωρείται οτι είναι "λάθος" να το κάνει με κάποιον τρόπο "ακραίο" εαν πιστεύει ότι έτσι θα είναι ποιό άμεσο? Πχ όταν ο John Lennon και η Yoko Ono πόζαραν γυμνοί θέλοντας να περάσουν ένα αντιπολεμικό μήνυμα - η πράξη τους ήταν σαφώς προκλητική. (αλλά....) Όσο για τον Manson - μάλλον στην περίπτωση του ισχύει αυτό που λες εσύ Νεφέλη - ( ίσως και όχι) Πάντος προσωπικά δεν κολλάω στην "βαρβαρότητα" της πράξης του. Υπερασπίζομαι όμως το δικαίωμα έκφρασης του ανθρώπου. Δυστυχώς ή ευτυχώς η κοινωνία-μάζα έχει συχνά ανάγκη από ακρότητες για να προβληματιστεί και να αφυπνιστεί. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.