Jump to content

Spiros Nagos


 Share

Recommended Posts

Καλησπερα θα ειθελα να ρωτησω εαν καποιος απο εσας εχει πληροφοριες σχετιικα με την ζωη του Σπυριδονα Ναγου καθως και εαν εχει πληροφοριες σχετικες με της εργασιες-βιβλια που εχει διμοσιευση

ευχαριστω

:headb:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Εψαξα για ενα διαστημα και μπορεσα να βρω την παρακατω ομιλια του το 1928:

"Ας χαιρετισωμεν πρωτον τον Θεον Ηλιον,ο οποιος με τας θερμας ακτινας του φωτος του επηρεαζει τοσον τα δημιουργηματα της μητρος γης οσον και τας ανθρωπινας ψυχας οπως εκδηλωνουν αφθονωτερον τα συναισθηματα των,την αγαπην των και την λατρειαν των προς τους θειους νομους της Φυσεως,τους συντρεχοντας εις την προοδον και την διατηρησην του ειναι των.

Αι θερμαι ακτινες του συμβαλλουν εις την ωριμανσην των καρπων της Γης,εκ των οποιων αντλουμεν πλουσιως την δυναμην των στοιχειων και του χυμου των,προς λειτουργιαντης οργανικης μας φυσεως και εις την δημιουργιαν και εκδηλωσην του ανθρωπινου πνευματος.

Διοτι,ανευ της επιδρασεως των,τοσον η διανοησις οσο και η λειτουργια του πνευματος μας,θα εστερουντο του μεσου ενεργειας των.

Η λειτουργια του πνευματος και τα οργανα της διανησεως του δεν θα ητο δυνατον να συντελεσθουν.Η λειτουργια των αισθησεων θα ητο λανθανουσα εις την ουσιαν του πνευματος,το οποιον δεν θα ειχεν οργανον εκδηλωσεως.Ο ανθρωπινος οργανισμος δεν θα εδημιουργητο ανευ της παροχης τωνμ ενεργειων του Φωτος επι της Φυτηκης ουσιας.

Κατα τους Αρχαιους Μυστας το Φως του Ηλιου οχι μονον συντρεχει εις την οργανωσιν των μορφων μας ,αλλα δι'αυτου παρεχεται προς το πνευμα μας ο,τι απαιτειται δια να εκδηλωση τας λειτουργιας του και να δωσει προς αυτας την εννοιαν των ιδιοτητων με τας οποιας το διακρινομεν.Ουτω αι ψυχικαι λειτουργιαι,ως συνηθως τας αποκαλουμεν,ειναι αποτελεσμα προερχομενον εκ του πνευματος μας τη συνδρομη του Φωτος του Ηλιου.

Αι ιδεαι,τα αισθηματα και τα συναισθηματα της ανθρωπινης υπαρξεως ειναι εκδηλωσεις του πνευματος,ελθουσι εις το ειναι του εγω μας δια της επιδρασεως του Φωτος του Ηλιου επι των οργανων μας και δι'αυτων επι της ουσιας του πνευματος μας.Αν τουτο δεν ειναι αληθες,ο σκοπος της θαυμασιας οργανωσεως των μορφων της Φυσεως παραμενει ακατανοητος.

Διοτι,εαν αι μορφαι της Φυσεως δεν επιδιωκουν να καταστησουν ενεργον το πνευμα της δια να αποκτησει οντοτητα,ειναι αδυνατον να κατανοησουμε τας σχεσεις της ουσιας της Φυσεως προς το πνευμα της.Ειναι αδυνατος η κατανοησις της συνεργασιας των.

Οι αρχαιοι μυσται και κατα παραδοσιν οι νεοτεροι,εωρταζανδι'ειδικων τελετων οχι μονον την συνεργασιαν του πνευματος μετα της ουσιας της Φυσεως,αλλα καιν απεδιδον συγχρονως και λατρειαν προς τον Θεον.Διοτι επιστευον,οτι το Ηλιακον φως ειναι η ζωηροτερα εκδηλωσις της ουσιας του Θεου,δεδομενου οτι δεν ηδυναντο να εννοησουν πνευματικην λειτουργιαν και μορφικον κοσμον απουσια των ιδιοτητων της ουσιας του Θεου.

Το Φως προκαλει την εμφανισιν και τας ενεργειας παντων.Η δε διαφορετικη ανα τους Κοσμους εντασις των ακτινων του διακανονιζει τους τροπους λειτουργιας των.Και κατα τας δοξασιας των αρχαιων μυστων εις τας διαφορετικας αυτας λειτουργιας οφειλεται και ο χωρισμοςτων ζωικων μορφικων πλασματων εις αρρενα και θηλεα,ινα δι'αυτων η ψυχη του Κοσμου ανερχεται εις υψηλοτερα επιπεδα προοδου.

Το γεγονος τουτο εθεωρειτο υπο των μυστων σπουδαιοτατον και βαθεως εσπουδαζετο.Ιδιαιτερως εμελετωντο τα φαινομενα και τα αιτια εις τα οποια οφειλομεν την υπαρξην μας.Προς τουτοις απενεμον σεβασμον και προς τας ιερας πραξεις της Φυσεως,αι οποιαι παρεχουν εις το πνευμα το μεσον της λειτουργιας των δυναμεων του.

Δια τον ημετερον κοσμον,με μιαν λεξιν,το Φως του Ηλιου ειναι η αστειρευτος πηγη απο την οποιαν αντλει ουτος τα μεσα της ζωης και της προοδου του.

Ο ιδρυτης της αρχαιας Ελληνικης Θρησκειας, ως γνωριζω τουλαχιστον εγω,ειναι αγνωστος.Το γεγονος τουτο απομακρυνει παντα οπαδον της προσωπολατριας και την καθιστα διαφορετικην απο τας αλλας θρησκειας παλαιοτερων και νεωτερων εποχων.

Η Ελληνικη Θρησκεια εν τω συνολω της αποτελει ενα μεγαλουργημα.Απασχολειται επιμελως οχι μονο με το πνευμα και τας λειτουργιας αυτου,αλλα και με την Φυσιν και με την δημιουργιαν των κοσμων.Αι εννοιαι της αρχαιας Ελληνικης Θρησκειας αι αποκαλυπτουσαι δι'αλληγορικων παραστασεων την υπαρξιν,την γενεαλογιαν,το φυλον,τας ιδιοτητας,τας σχεσεις και αντιθεσεις των Θεων,παρεχουν πληρη και λεπτομερη απεικονισιν των σταθμων της εξελισσομενης κατα τους Θειους νομους ουσιας της Φυσεως,εκ της οποιας ερχεται εις το ειναι της ενεργειας του το πνευμα αυτης.Αποκαλυπτουν τα τελουμενα εν τω κοσμω ημων υπο της πνευματικης φυσεως των οντων.Παρουσιαζουν την προς τα προσσω εξελιξιν του ανθρωπινου πνευματος, το οποιον τεινει να ανελθη εις Θειοτερους κοσμους.

Αι εννοιαι αυται αναφερονται περισσοτερο εις τα θεματα της πνευματικης φυσεως.Διοτι την πνευματικην φυσιν πρεπει να γνωριζει καλως ο ανθρωπος.Αλλα για να κατανοηθει αυτη,πρεπει να μελετηθη προτερον η ολη φυσις και οι λειτουργουντες νομοι της.Διοτι,ως αφινει η Ελληνικη Θρησκεια να υπονοηθει,η πνευματικη ζωη εκδηλουται και ενεργει δια των οργανικων μορφων της φυσεως.Ο δε νοητικος κοσμος ειναι απορροια του φυσικου κοσμου,και αποτελεσμα αμφοτερων ειναι ο κοσμος των Θεων.

Η τοιαυτη συνοχη των αννοιων καταπλησει το πνευμα του ειλικρινως και ελευθερως ερευνωντος την αρχαιαν Ελληνικην Θρησκειαν.

Αλλα περισσοτερον καταπλησει τον νουν του ανθρωπου ο τροπος της διατυποσεως της δι'αλληγορικων εικονων και συμβολων.Διοτι δια του τροπου αυτου παρεμεινε και θα παραμεινη παντοτε αθικτος απο τον χρονον,την αμαθειαν και τον εγωισμον.

Η παραδοσις περι γεννησεως της Θεας της Σοφιας δεν διεφθαρει ποτε.Η αλληγορικη εικων των σχεσεων του Θεουθ Αρεως και της Αφροδιτης,η παρουσιαζουσα την γεννησιν του Ερωτος και της Αρμονιας,παρεμεινε μεχρι σημερον αμεταβλητος,παρ'ολην την ειρωνειαν την οποιαν υπεστει εκ των ανθρωπων πασης εποχης.Αι πληρεις μεγαλων εννοιων αλληγοριαι,αι αναφερομεναι εις τας εκ του ουρανου καθοδους και μεταμορφοσεις του Θεου Διος,ως και εις τας σχεσεις του προς τας νυμφας της Γης-τας αγνας ψυχας-διετηρηθησαν αρτιαι και εμπνεουν την επιθυμιαν εις το ελευθερως ενεργουν ανθρωπινον πνευμα οπως ανερχεται και συλλαμβανει τους αληθεις δεσμους της ψυχης των οντων και του Ηλιακου Φωτος.Τους δεσμους τους συντελουντας εις την απελευθερωσιν της ανθρωπινης ψυχης εκ των παθων,τα οποια της εδημιουργησαν αι σκοτειναι επιδρασεις του καθαρως υλικου κοσμου.

Πασαι αι αλληγορικαι εικονες της Ελληνικης Θρησκειας περικλειουν πλουτον ιδεων αι οποιαι ειναι ικαναι να καταστησουν το πνευμα του κατανοουντες αυτας σοφον.Αλλα η ερμηνεια των ειναι εμπιστευμενη μονον εις τους μεμυημενους πασης εποχης.

Τα Ελληνικα Μυστηρια απησχολουντο κυριως με την ερμηνειαν των παραδοσεων της Ελληνικης Θρησκειας μετα της οποιας ευρισκοντο εις στενοτατας σχεσεις,ενω ο αμυητος κοσμος ειχε συγκεχυμενην αντιληψην περι αυτων.Αφ'ης ομως στιγμης τα Μυστηρια ελειτουργουν υπο την πιεσην των μη μεμυημενων ιθυντορων της Ελληνικης Εθνοτητος,οι ιερεις των μυστηριακων σκηνωματων διεκοψαν τον μετα της πραγματικης αληθειας συνδεσμον των.Και απο τοτε ηρχισεν και η πτωσις του πνευματος και του αληθους πολιτισμου της Ελληνικης Φυλης.

Αλλα μεταξυ των πρωτων συντελεστων της παρακμης υπηρξαν και οι ερμηνευται τη ιδεολογιας της Ελληνικης Θρησκειας,οι εξω των μυστηριων εργασθεντες.Διοτι δεν ηδυνησθησαν ουτοι να εννοησουν τας υπεροχους πνευματικας ιδιοτητας του εξελιχθεντος πνευματος των Θεων της Ελληνικης Θρησκειας,διοτι δεν αντεληφθησαν την τελουμενην επιμιξιαν μεταξυ των φωτεινων ακτινων του ηλιου και των ανθρωπινων πλασματων.Πρωτιστως ομως δεν ηδυνηθησαν να μαθουν,οτι εκαστη αλληγορικη εικων δεν αναφερεται μονον εις τα πραγματικα της ανθρωπινης υπαρξεως γεγονοτα,αλλα και εις τα μορφικα καθ'ολου πλασματα της Φυσεως και εις τας πνευματικας ιδιοτητας των Θεων,η δε αδυναμια αυτη ωδηγησεν τους παρερμηνευτας της Ελληνικης Θρησκειας εις την διατυπωσιν σκεψεων αυτοχρημα ακολαστων.

Εσχηματισαν μεταξυ αλλων την αντιληψιν,οτι αι σχεσεις των Θεων προς τους ανθρωπους απετελουν αδυναμιας ψυχικας και πνευματικας.Και ουτω απεδωσαν εις τους Θεους ανθρωπινα ελαττωματα αναλογα προς τη ηθικην αυτων καταστασιν.Αλλα η υπαρξις αδυναμιων παρεμποδιζει την νοησιν και την ηθικην δυναμιν να λειτουργησουν κανονικως και να κυβερνησουν την ολην υπαρξιν κατα τους Θειους νομους,τους συντρεχοντας την πνευματικην και ψυχικην εξελιξιν των οντων."_

πηγη:περιοδικο "Ελληνικον Πανθεον"τευχος 1

το κειμενο στο περασα αυτουσιο και με τη ορθογραφια της εποχης.

Link to comment
Share on other sites

:clapping:

 

Φίλε μου σε Ευχαριστώ έκανες καταπληκτική δουλεία

έχω αρχίσει και εγώ να βρίσκω στοιχεία απο κάποιες πηγές ,πιστέυω οτι σύντομα θα εχω ολοκληρομένες πληροφορίες για αυτόν τον μύστη

Ειλκρινά και πάλυ ευχαριστω!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Χαιρομαι που μπορεσα να σου φανω χρησιμος.

Αν μπορεσεις , ο,τι βρεις σχετικα μ'αυτρον δημοσιευσε το σ'αυτο το topic μιας και οι δικες μου γνωσεις πανω στο θεμα ειναι φτωχες. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...