outis Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Γι'αυτό και όσοι έχουν ψαχτεί και δεν ανήκουν καθαρά σε μια θρησκεία, αλλά έχουν δημιουργήσει δική τους θεωρία (οι άθρησκοι) είναι πιο ανοιχτόμυαλα άτομα όσο αφορά στα πιστεύω των ανθρώπων... :001almostcry: τον εκάστοτε απλό πολίτη που είτε θέλει να μας προσηλυτίσει είτε απλά θεωρεί πως οτιδήποτε άλλο πέραν της δικής του θρησκείας είναι κακό Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saginie Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zak Posted August 15, 2005 Author Report Share Posted August 15, 2005 Και να ρωτήσω και κάτι άλλο; Πιστεύετε ότι αυτή η κατάσταση μπορεί να αλλάξει; Και αν ναι πως;;; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
earendil Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Τώρα κάτι άσχετο (;).Για τους αγίους ο πατέρας Παίσιος έλεγε οτι προσευχόμαστε σε αυτούς για να προσευχηθούν αυτοί στο θεό που το κάνουν καλύτερα.Για μια επιβεβαίωση ask Viole. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 τον εκάστοτε απλό πολίτη που είτε θέλει να μας προσηλυτίσει είτε απλά θεωρεί πως οτιδήποτε άλλο πέραν της δικής του θρησκείας είναι κακό ...; Προς τι η απορημένη φατσούλα, Ουτις; Πιστεύετε ότι αυτή η κατάσταση μπορεί να αλλάξει; Και αν ναι πως;;; Δύσκολο ν? αλλάξει. Χριάζεται όχι μονάχα σωστή ενημέρωση (που δεν συμφέρει να την προσφέρουν οι κυβερνήσεις του εκάστοτε κράτους) αλλά και διάθεση για γνώση από μεριάς των πολιτών... πολύ δύσκολο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saginie Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Αν και θα ήθελα να δώσω μια πιο αισιόδοξη απάντηση για να μη φανώ απαισιόδοξη δε γίνεται. Είναι όλα τόσο καλά οργανωμένα από τόσο παλιά και είναι τόσο βολεμένοι όσοι είναι στο παιχνίδι που θα έλεγα "αποκλείεται". Βέβαια, μία αγγλική παροιμία λέει: if you can't beat them, join them.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zak Posted August 15, 2005 Author Report Share Posted August 15, 2005 Ναι, αλλά όπως βλέπουμε ο καιρός αλλάζει, οι άνθρωποι γίνονται πιο απελευθερωμένοι από ότι ήταν παλιά και δεν κολλάνε πια στα μοτίβα του τι πρέπει... Ναι, θα συμφωνήσω, που λέτε ότι είναι δύσκολο εως και αδύνατο, αλλά ας το παραδεχτούμε, όλο και περισσότεροι ενδιαφέρονται, ρωτάνε, μαθαίνουν... Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι δεν θα αλλάξουν όλοι το τι πιστεύουν ή το τι τους λένε να πιστέψουν, αλλά και δεν θα κάτσουν πολλοί με σταυρωμένα τα χέρια να περιμένουν αυτό που το κράτος (το κάθε κράτος) έχει να τους δείξει... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xrysalenia Posted August 16, 2005 Report Share Posted August 16, 2005 Η απάντηση της Νεφέλης σε όλους αυτούς τους προβληματιμούς σου με βρίσκει απολύτως σύμφωνη. Οσον αφορά το θέμα των Αγίων αυτό πιστέυω ότι γίνεται διότι μάλλον νιώθουν την ανάγκη του "Μεσάζοντα". Τέλος θα ήθελα να συμπληρώσω ότι η άγνοια ή η ημιμάθεια σχετικά με το θέμα είναι αυτό που κυριαρχεί στους περισσότερους ανθρώπους (Μαζί και εγώ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted August 16, 2005 Report Share Posted August 16, 2005 τον εκάστοτε απλό πολίτη που είτε θέλει να μας προσηλυτίσει είτε απλά θεωρεί πως οτιδήποτε άλλο πέραν της δικής του θρησκείας είναι κακό Προς τι η απορημένη φατσούλα, Ουτις; Ποια η διαφορά ανάμεσα σε θρησκευόμενους που πιστεύουν ότι "η μόνη αληθινή θρησκεία είναι η δική τους" (άρα όσοι δεν είναι σαν κι αυτούς είναι λάθος), και σε άθρησκους που (αυτο)θεωρούν ότι έτσι γίνονται "ανοιχτόμυαλοι" (άρα όσοι δεν είναι σαν κι αυτούς είναι λάθος); Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saginie Posted August 16, 2005 Report Share Posted August 16, 2005 Το ότι γίνεσαι "ανοιχτόμυαλος" δε σημαινει ότι απορρίπτεις όλα τα υπόλοιπα πιστεύω.. Θα έλεγα το αντίθετο.. Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι δεν θα αλλάξουν όλοι το τι πιστεύουν ή το τι τους λένε να πιστέψουν, αλλά και δεν θα κάτσουν πολλοί με σταυρωμένα τα χέρια να περιμένουν αυτό που το κράτος (το κάθε κράτος) έχει να τους δείξει... Αυτό που λες είναι σωστό, όμως από όλους αυτούς που αντιτίθενται στα "δεδομένα" είναι λίγοι αυτοί που θα ανέβουν θέση στην κοινωνία ώστε να μπορούν να επηράσουν κατάλληλα τον κόσμο ή τα κατάλληλα άτομα..Και είναι ακόμα λιγότεροι αυτοί που όταν φτάσουν εκεί δε θα διεφθαρθούν.. Πάντως όντως υπάρχει μια τάση "αναγεννησιακή" στη θρησκεία.Όλο και περισσότερα άτομα ψάχνονται.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elrod Posted August 16, 2005 Report Share Posted August 16, 2005 Οι Ελληνες και κατ'επεκτασιν οι περισσοτεροι Ερωπαικοι λαοι ουδεποτε υπηρξαν μονοθειστες.Ο μονοθεισμος ειναι περισσοτερο χαρακτηριστικο σημιτικων φυλων. Για να καταφερουν να επιβαλλουν τον χριστιανισμο στον ευρωπαικο χωρο αρχισαν να κανουν τα "στραβα ματια"σε εκδηλωσεις λατρειας προς προσωπα Αγιων.Ετσι καποια στιγμη τη θεση του Απολλωνα πηρε το προσωπο του Ιησου,τη θεση της οδηγου και προστατιδος του στρατου Αθηνας η Παναγια,του Ποσειδωνα ο Αγ.Νικολαος κλπ,κλπ. Ο Μωσαικος νομος τον οποιο και ασπαζεται ο Χριστιανισμος απαγορευει αυστηρα οχι μονο το προσκυνημα αλλα και τη διμιουργια οπιοδηποτε ειδωλου Θεου η ανθρωπου.Αυτο τηρειται στον Ιουδαισμο και στο Ισλαμ αλλα οχι σε εμας πραγμα που οι Εβραιοι και οι Μουσουλμανοι θεωρουν αδιανοητο απο τη στιγμη που δεχεσαι την Παλαια Διαθηκη.Για αυτους παραμενουμε ειδωλολατρες.Και μην ακουσω καναν εξυπνακια οτι δεν προσκυναμε το ξυλο και την πετρα αλλα το προσωπο,γιατι θα του απαντησω πως το ιδιο επρατταν και αρχαιοι ημων προγονοι. Η συγκρουση των δυο αυτων ρευματων ειχε το αποκορυφωμα την περιοδο της εικονομαχιας με -ευτυχως- την επικρατηση του Ελληνικου πνευματος. Στην Ορθοξια υπαρχουν παμπολλα στοιχεια που θελοντας και μη εχεουν υιοθετηθει απο την Πατρωα Θρησκεια. Παντως μονοθειστες με την εννοια που δινουν οι περισσοτεροι δεν ειμαστε. :blblbl: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted August 16, 2005 Report Share Posted August 16, 2005 Αν και αυτά τα κείμενα τα δίνουμε μόνο στους μυημένους... τεσπα, πήρα ειδική άδεια: Οι Τέσσαρες Βασικές Κοσμοθεάσεις Από το βιβλίο «Ες Παγάν..» του Βλάση Γ. Ρασσιά, Αθήναι 2001 Α) Μονοθεϊσμός: Η θέση του δεν έχει να κάνει με τον αριθμό των Θεών, αλλά με το ότι τοποθετεί το Δημιουργικό Αίτιο έξω από τον Κόσμο, άρα έχουμε δημιουργία εκ του μηδενός, άρα ο Κόσμος έχει αρχή και συνεπώς θα πεθάνει σε κάποιο μελλοντικό χρονικό σημείο. Τους νόμους που διέπουν τον Κόσμο, τους έχει θέσει το εξωτερικό (και μόνο αιώνιο) Αίτιο, το οποίο δικαιούται να ασκεί αυταρχία προς το δημιούργημά του. Β) Αθεϊσμός - Υλισμός: Μία σχετικά πρόσφατη θέση. Κατ' αυτήν, ο Φυσικός Κόσμος (υλικός) είναι η μόνη πραγματικότητα. Δεν δημιουργήθηκε από κανένα εξωτερικό Αίτιο και υπάρχει, κινείται και εξελίσσεται μηχανικά, δίχως την ύπαρξη ανωτέρων συνειδήσεων μέσα σε αυτόν ή έξω από αυτόν (κατά προέκταση ούτε ο ίδιος μπορεί να έχει συνείδηση). Γ) Πανθεϊσμός: Η θέση του αναγνωρίζει, όπως και στην προηγούμενη Κοσμοθέαση, τον αιώνιο Κόσμο ως μοναδική πραγματικότητα. Εδώ όμως ο (αυτογέννητος) Κόσμος ταυτίζεται με τον Θεό που είναι παντού και διαπερνάει τα πάντα. Ο Κόσμος έχει συνείδηση. ΕΙΝΑΙ Θεός που δεν πληθύνεται όμως σε επιμέρους ατομικότητες με ιδιαίτερες λειτουργίες και ζώνες αρμοδιότητος, άρα δεν χρειάζεται λατρεία για να επικοινωνήσει κάποιος με αυτόν. Δ) Πολυθεϊσμός: Εδώ όπως και πιο πάνω, ο Κόσμος (ως ζώσα ύλη) έχει αναδυθεί αφ' εαυτού και είναι αιώνιος. Δεν υπάρχει εξωτερικό δημιουργικό Αίτιο και εκ του μηδενός δημιουργία, οι Θεοί έχουν αντιθέτως γεννηθεί (ως πλήθυνση του Ενός σε ιδιαίτερες ενσυνείδητες Ενέργειες), μέσα από αυτόν για να εξυπηρετήσουν την δική του αέναη πορεία. Ο Άνθρωπος, ως κάτοχος και χρήστης του Λόγου, μπορεί να επικοινωνεί με τους τελευταίους, μέσω ιεροπραξιών, σε κάποιες μάλιστα παραδόσεις είναι εξελίξιμο είδος, λίγα σκαλοπάτια κάτω από τους Θεούς. Η ιεροπραξία ικανοποιεί αλλά και μορφώνει Θεούς και θνητούς σε σημείο που ανταλλάσσονται χαρακτηριστικά. Υπό αυτή την έννοια έχουμε ατομικές, οικογενειακές, φυλετικές ή εθνικές αποχρώσεις λατρευομένων Θεών. Πηγή: http://www.ysee.gr/index.php?type=article&f=4cosmotheaseis Το κείμενο αυτό βεβαίως περιγράφει τα πολύ βασικά και κυρίως δεν κάνει διάκριση μεταξύ του πανθεϊσμού βεριτάμπλ (που περιγράφει) και του πανθεϊσμού ως αμυντική θέση του μονοθεϊσμού. Αυτά για την ώρα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
argentvive Posted August 16, 2005 Report Share Posted August 16, 2005 Τα Πάντα είναι Ένα ή Πολλά; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zak Posted August 16, 2005 Author Report Share Posted August 16, 2005 Τα Πάντα είναι Ένα ή Πολλά; 10894[/snapback] Εξαρτάται από άτομο σε άτομο! Μπορεί για μένα το Ένα να είναι τα Πάντα, ενώ για κάποιον άλλον, τα Πάντα να είναι τα Πολλά... Μπορεί να παρεξήγησα την ερώτηση σου... Μήπως ήταν ρητωρική;;; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted August 17, 2005 Report Share Posted August 17, 2005 Το κείμενο αυτό βεβαίως περιγράφει τα πολύ βασικά Πράγματι... εντελώς basics. Αλλά για αρχή, το βρίσκω πολύ καλό. Τα Πάντα είναι Ένα ή Πολλά; ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ φιλαράκο! :cheerful: (ο Πυθαγόρας τό 'πε αυτό, όχι εγώ!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.