Jump to content

Οι μάγισσες της Σμύρνης


rigardie
 Share

Recommended Posts

... σου δινει μια πολυ αρνητικη εντυπωση για την Τεχνη.

15682[/snapback]

Και όχι μόνο για την τέχνη αλλά και για τις Σμυρνιες... τις παρουσιάζει κομματάκι :censored: ... Κι επειδή έχω καταγωγή από Μικρά Ασία δε μου άρεσε καθόλου αυτό...

15688[/snapback]

 

Αυτο ξεχασα να το συμπεριλαβω! Κι εγω εχω ριζες απο εκει και μπορω να πω οτι δεν μου αρεσε ουτε αυτο. :(

Δυστυχως ομως, πολλοι οχι μονο απολαμβανουν το βιβλιο αλλα και κατι παραπανω.. πραγμα που μας δειχνει οτι πολυ ανθρωποι δεν γνωριζουν, αλλα και δεν κανουν καμια προσπαθεια να μαθουν (δεν αναφερομαι στην Τεχνη αλλα σε ολα τα θεματα που θιγονται στο συγκεκριμενο βιβλιο), με αποτελεσμα να "απορροφουν" οτι τους σερβιρουν.

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ έχω ρίζες από εκεί, αλλά ... άσχετον! :018bleh:

 

Το προηγούμενο επεισόδιο που είδα με απογοήτευσε. Για να δούμε τα επόμενα... αν και δεν έχει πολλά να δώσει σαν βιβλίο. Τα καλά η Μεϊμαρίδη τα κράτησε για πάρτη της! Γι αυτό και εγώ ... πάω να βρω νέες γνώσεις ...

 

... and away we go ...

 

:witch:

Link to comment
Share on other sites

ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ

Φαινόμενα

 

Ωδή σε μάγισσες και χαρτορίχτρες

Kαπάτσες, υποκρίτριες και ιντριγκαδόρισσες, όπως η λαϊκή πολεμική παράδοση θέλει το χειρότερο είδος γυναικών, αποθεώνονται στις τηλεοπτικές «Mάγισσες»

 

Μαγικά για να τυλίξουν τα κορίτσια τον καλό γαμπρό; Οι «Μάγισσες της Σμύρνης» κολλημένες στα κλισέ μιας άλλης εποχής (στη φωτογραφία οι Μαρία Καβογιάννη, Μαίρη Σταυρακέλη)

 

Μάγια και κόλπα ύπουλα, μαντζούνια, υποκρισία, ψέματα, μαγγανείες απίστευτες, ένας κόσμος κλειστοφοβικός, ψυχρός, υπολογιστικός και άκαρδος, που συγκεντρώνει ό,τι χειρότερο κατασκεύασε ποτέ η πολεμική μυθολογία για τα δύο φύλα, με τη γυναίκα στη θέση του ύπουλου, του σατανικού εχθρού για τον άνδρα, και αυτόν άβουλο ον στα νύχια της.

 

Είναι ο κόσμος τον οποίο εξυφαίνουν οι «Μάγισσες της Σμύρνης», ένα εκδοτικό μπεστ σέλερ με την υπογραφή της Μάιρας Μεϊμαρίδη, που επενδύει με ανατολίτικο εξωτισμό και νοσταλγικές μνήμες μιας προσφυγικής σμυρναίικης παράδοσης την «κοσμοθεωρία» των κουτσομπολίστικων φυλλάδων και των λαϊκών περιοδικών αστρολογίας, και κάθε γυναικουλίστικης μαγγανείας.

 

Ωστόσο πρόκειται για ένα ανάγνωσμα το οποίο, εκτός του ότι προσφέρει έτοιμο κοινό στην τηλεοπτική μεταφορά του - αφού καταναλώθηκε σαν «συνταγή» σμυρναίικου καταπλάσματος για πάσα ερωτική νόσο -, διαθέτει και όλα τα συστατικά του σουξέ: ανατολίτικο εξωτισμό, έρωτες, πάθη, μίση και λίγη από Ελλάδα περασμένων μεγαλείων της Μικρασίας.

 

Κεντρικό πρόσωπο η Κατίνα - όνομα που έχει συνδεθεί στη λαϊκή παράδοση με τα φτηνά «γυναικεία» κόλπα - είναι η γυναίκα-μάγισσα που φέρνει, υποτίθεται, τη «βούλα» της αυθεντικής, έχει αυτό που λέμε «κληρονομικό χάρισμα». Μητέρα της η Ευταλία, ο ορισμός της καπάτσας - ταλέντο των γυναικών των οποίων λείπει η μόρφωση, αλλά έχουν τη δύναμη ψυχής να επιβιώσουν, να τα βγάλουν πέρα στα άγρια της ζωής.

 

Βρίσκονται στη Σμύρνη της χρυσής εποχής, όταν για να πετύχει κανείς «έπρεπε να μιλάει ελληνικά», ακόμη και οι Τούρκοι. Είχαν εγκαταλείψει, κακήν κακώς, το χωριό της Καππαδοκίας στο οποίο ζούσαν, όταν πέθανε ο Τούρκος εραστής τής Ευταλίας και πατέρας της Κατίνας.

 

Μία εξαδέλφη θα τις φιλοξενήσει ώσπου να πατήσουν στα πόδια τους, η Ευταλία θα πιάσει δουλειά σε αρωματοπωλείο και θα καταφέρει με το επιχειρηματικό της πνεύμα να κάνει δική της επιχείρηση, παρασκευάζοντας πομάδες με συνταγές της γιαγιάς της.

 

H ιστορία αρχίζει στη σύγχρονη σχεδόν εποχή, όταν η κόρη της ανιψιάς τής Κατίνας, η Μαρία, ανακαλύπτει και αυτή ότι έχει το «κληρονομικό χάρισμα», αφού βρίσκει τα βιβλία με τα ξόρκια και τις συνταγές για μαντζούνια της θειάς μάγισσας και αφού βλέπει σε όνειρο τρομερό την αρχιμάγισσα Αστάρτη να της δίνει το χρίσμα.

 

Άρες μάρες κουκουνάρες που έχουν βρει όμως, στην εποχή της διάψευσης των ελπίδων για πρόοδο του κόσμου, έδαφος να αναπτυχθούν εκ νέου ή μάλλον να ξαναπουληθούν σαν «συνταγές» ευτυχίας, όπως η «ψυχολογία» σε τηλεσυσκευασία, όπως οι χαρτομαντείες και αστρομαντείες που εξαγνίστηκαν στη σαπουνογκλαμουριά των πρωινάδικων. Όλα αυτά που συντηρούν το μοντέλο της κουτοπόνηρης γυναικούλας, η οποία δεν σκέφτεται άλλο από το πώς θα παντρευτεί τον πλούσιο και ισχυρό για να έχει «καβάντζα» στη ζωή, πώς θα αποκτήσει λούσα για τα οποία θα τη ζηλεύουν οι άλλες και πώς θα εξολοθρεύσει τις αντιζήλους (άλλωστε η συγγραφέας του βιβλίου αξιοποιεί τις απόψεις της ήδη, κατέχοντας θέση συμβούλου στον «Πρωινό Καφέ» του Antenna).

 

«Οι μάγισσες της Σμύρνης» προβάλλουν εκείνη τη μηχανιστική δήθεν θηλυκότητα που αναπτύσσεται σαν τεχνική σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης και όταν αυτή δεν υπάρχει, αναπαράγεται από την αγορά της κατανάλωσης. Γιατί οι γυναίκες που αισθάνονται ότι βρίσκονται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης είναι εκείνες οι οποίες θα καταναλώσουν σαν τρελές τα μοντέλα και τα αξεσουάρ που τους προτείνονται.

H αντιμετώπιση της «κατινιάς»

 

Δυστυχώς, η τηλεοπτική μεταφορά της «κατινίστικης ατμόσφαιρας» από τον Κώστα Κουτσομύτη μένει πιστή στο λαϊκό ανάγνωσμα με ύφος βαρύγδουπης παραγωγής απαιτητικού λογοτεχνικού έργου.

 

Το μοναδικό κλείσιμο του ματιού καταφέρνει να το κάνει η Μαρία Καβογιάννη ως Ευταλία, που δίνει στον ρόλο με τη σπιρτάδα της μια κάπως χιουμοριστική χροιά, κάνοντάς την να μοιάζει σαν να παίρνει απόσταση από τη μαυρίλα της γυναικουλίστικης ίντριγκας.

 

Πρόκειται για την απόλυτη «εμπορική συνταγή» με εμφανή την τηλεοπτική της κατεύθυνση, αφού απευθύνεται σε γυναικείο κοινό, εθισμένο στα κλισέ των πρωινάδικων και των αστρολογάδικων και με σαπουνοπερική εξέλιξη. H σοβαροφανής σκηνοθετική της αντιμετώπιση τής στέρησε την καταναλωτική ανοησία της.

 

http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?...8384&m=P49&aa=1

 

:whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Παίδες...ή στραβός είναι ο γυαλός, ή στραβά αρμενίζουμε... Η Μαρία Μεϊμαρίδη, πλέον ανοίγει και σχολή Μαγείας μόνο για γυναίκες και παραδίδει ιδιωτικά μαθήματα....μαγείας! Η λίστα αναμονής μάλιστα λένε ότι είναι μεγάλη!

Δεν πατάμε καλά... :headb:

Link to comment
Share on other sites

η παρουσίαση της χρήσης (ή κατάχρησης) της Τέχνης ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και φαντάζομαι ιδιαίτερα στην τότε πραγματικότητα.. :)

Και στην τώρα πραγματικότητα, δυστυχώς :headb:

Το χειρότερο μάλιστα είναι ότι με την προβολή που έχει λάβει αυτό το βιβλίο, προωθείται ακόμα περισσότερο αυτή η κατάχρηση :headb:

 

Η μόδα είναι κάτι δίπλευρο, όπως κάθε τι άλλο.

Μέσα απ' αυτήν, μπορεί να βγει κάτι θετικό ή αρνητικό, ανάλογα το πως προβάλλεται.

 

Για παράδειγμα, ο Χάρυ Πότερ -αν και εξωπραγματικός- ή το «Μαγικά Φίλτρα» -με αρκετές δόσεις αλήθειας- , προβάλλουν την Τέχνη «community friendly» και συμβάλλουν στο να την δει ο «έξω κόσμος» πιο φιλικά και με συμπάθεια. Αυτό, είναι βέβαια κάτι θετικό.

«Οι Μάγισσες της Σμύρνης» από την άλλη, κάνουν πισωγύρισμα... Μετά από μια τέτοια παρουσίαση της Τέχνης, όπως γίνεται στο βιβλίο, πείτε μου αν θα έχει άδικο κάποιος λέγοντας «καλά κάνανε και σας κυνηγούσαν τόσους αιώνες...». Δίκιο θα ?χει, κι άντε μετά ν? αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας! :headb:

 

:clapping::clapping:

:063laugh::063laugh::063laugh::063laugh:

Link to comment
Share on other sites

...

Για παράδειγμα, ο Χάρυ Πότερ -αν και εξωπραγματικός- ή το «Μαγικά Φίλτρα» -με αρκετές δόσεις αλήθειας- , προβάλλουν την Τέχνη «community friendly» και συμβάλλουν στο να την δει ο «έξω κόσμος» πιο φιλικά και με συμπάθεια. Αυτό, είναι βέβαια κάτι θετικό.

«Οι Μάγισσες της Σμύρνης» από την άλλη, κάνουν πισωγύρισμα... Μετά από μια τέτοια παρουσίαση της Τέχνης, όπως γίνεται στο βιβλίο, πείτε μου αν θα έχει άδικο κάποιος λέγοντας «καλά κάνανε και σας κυνηγούσαν τόσους αιώνες...». Δίκιο θα ‘χει, κι άντε μετά ν’ αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας! :headb:

Το θέμα λοιπόν είναι να παρουσιάσουμε τα πράγματα ωραιοποιημένα για "αποδείξουμε" κάτι;

Και με το πως ήταν τα πράγματα;

Το βιβλίο οι Μάγισσες της Σμύρνης παρουσιάζει μια κατάσταση όπως ήταν ιστορικά, και τη μαγεία όπως ήταν (και σε κάποιο βαθμό, είναι ακόμα). Τουλάχιστον γυναίκες με καταγωγή από τη Σμύρνη (από οικογένεια με μάγισσες φυσικά) μου έχουν επιβεβαιώσει ότι έτσι ήταν και κάποια πράγματα συνεχίζονται με τις απογόνους. Μ' αρέσει περισσότερο που δεν φοβούνται να παραδεχθούν την "κατινιά".

Αφού έτσι ήταν τι να κάνουμε;

Να λέμε κι εμείς, σα τους Τούρκους που επιμένουν ότι γενοκτονίες Αρμενίων και Ποντίων δεν έγιναν ποτέ, μόνο όσα είναι βολικά σήμερα;

 

Σημ. Από τα λίγα επεισόδια που είδα από τη σειρά θα έλεγα ότι παρουσιάζει τα πράγματα ποιο υπερβολικά και μεγενθυμένα, άρα το παρακάνει με την κατινιά (γιατί πουλάει θα έλεγα).

Link to comment
Share on other sites

Και φυσικά, αφού πουλάει, δεν είναι κορόιδα να μην επεκταθούν σε περαιτέρω εκμετάλλευση του αντικειμένου, προκειμένου να πολλαπλασιάσουν τα κέρδη τους. Έτσι, πρώτα βλέπουμε το βιβλίο, μετά την τηλεοπτική σειρά, έπειτα τη δημιουργία αντίστοιχης σχολής και, ποιός ξέρει.... ίσως στο μέλλον να δούμε και ένθετο σε περιοδικό ευρείας κυκλοφορίας (κίτρινου τύπου) με ξόρκια... :headb:

Link to comment
Share on other sites

Και φυσικά, αφού πουλάει, δεν είναι κορόιδα να μην επεκταθούν σε περαιτέρω εκμετάλλευση του αντικειμένου, προκειμένου να πολλαπλασιάσουν τα κέρδη τους. Έτσι, πρώτα βλέπουμε το βιβλίο, μετά την τηλεοπτική σειρά, έπειτα τη δημιουργία αντίστοιχης σχολής και, ποιός ξέρει.... ίσως στο μέλλον να δούμε και ένθετο σε περιοδικό ευρείας κυκλοφορίας (κίτρινου τύπου) με ξόρκια... :headb:

 

Kai poios sou eipe oti den exei ginei idi...... An 8ymame kala stin espresso ka8e savvato i fili mas i Meimaridi moirazetai ta mustika tis me tous anagnwstes tis efimeridas!!!!!!!!

 

(Sorry gia ta greeklish den paizoyn ellinika se auto to pc)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Και φυσικά, αφού πουλάει, δεν είναι κορόιδα να μην επεκταθούν σε περαιτέρω εκμετάλλευση του αντικειμένου, προκειμένου να πολλαπλασιάσουν τα κέρδη τους. Έτσι, πρώτα βλέπουμε το βιβλίο, μετά την τηλεοπτική σειρά, έπειτα τη δημιουργία αντίστοιχης σχολής και, ποιός ξέρει.... ίσως στο μέλλον να δούμε και ένθετο σε περιοδικό ευρείας κυκλοφορίας (κίτρινου τύπου) με ξόρκια... :headb:

Λοιπόν αυτός είναι ο σχετικός "ιστοχώρος" http://www.marameimaridi.gr/greek/index.htm

Η πιο διδακτική περιοχή του;

Όχι η "Σχολή Μαγισσών", αλλά οι "Επιστολές Αναγνωστών" (αναγνωστριών εννοεί).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Παίδες...ή στραβός είναι ο γυαλός, ή στραβά αρμενίζουμε... Η Μαρία Μεϊμαρίδη, πλέον ανοίγει και σχολή Μαγείας μόνο για γυναίκες και παραδίδει ιδιωτικά μαθήματα....μαγείας! Η λίστα αναμονής μάλιστα λένε ότι είναι μεγάλη!

Δεν πατάμε καλά... :headb:

οριστε;;;; α δεν ειμαστε καθολου καλα μου φαινεται!! :headb: :headb:

Κι ο κοσμακης θα τρεξει και θα γινει πανικος και θα δωσουν και του κοσμου τα λεφτα για ποιον λογο;; :censored: :censored: :censored: :censored: :headb: :headb:

Link to comment
Share on other sites

Όταν πριν από καιρό είχα ανοίξει αυτό εδώ το post έλεγα κάτι για την εμπορική εκμετάλλευση της τέχνης ίσως βλέποντας ότι οι κανονες του ερμη τρισμέγιστου έχουν γίνει πλέον κανόνες της καθαρής αρπακτής της επιφανειακής μπουρδας και της χρήσης των φυκιών ως περιτύλιγμα της μεταξωτής κορδέλας ,δυστυχώς έπεσα πανηγυρικά μέσα μάλιστα δε την προηγουμένη Κυριακή διάβαζα σε εφημερίδα τα της κυρίας αυτής (καθηγήτρια πανεπιστημίου παρακαλώ) τι άλλο να πει κανείς

Για μια ακόμα φορά στο περιθώριο η πραγματική τέχνη ,ίσως έτσι να είναι καλύτερα

 

Είπον

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...