Jump to content

Τι σκεφτεσται για τους δαιμονες?


Recommended Posts

Διάβολος - Δαίμονας = βγαίνει απο το λήμμα διαβάλω που σημαίνει κάνω διαφορετικό, αλλοιώνω με κακό τρόπο.

Αλλο το Διαβολος και αλλο το Δαιμων.

Το "διαβολος" οντως βγαινει απ'το διαβάλω που σημαινει αλλοιωνω με κακο τροπο, ο "δαιμονας" ομως βγαινει απ'το αρχαιοελληνικο δαιω που σημαινει μοιραζω (και οχι αλλοιωνω με κακο τροπο). Επισης ο Δαιμων κατα την αρχαιοτητα ταυτιζονταν με το Θεο (-Deus)

 

Η ταυτιση του με τον διαβολο εγινε απ'την εκκλησια (μαλλον για ευνοητους λογους).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

είναι περισσότερες οι εξηγήσεις του όρου Δαίμων και σίγουρα αυτή είναι μια απο τις πολλές... Αλλά δεν είναι η επικρατέστερη.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Demon

 

Γιατί να καταφύγουμε σε αγγλικό λεξικό για την ερμηνεία ελληνικών λέξεων;

Link to comment
Share on other sites

είναι περισσότερες οι εξηγήσεις του όρου Δαίμων και σίγουρα αυτή είναι μια απο τις πολλές... Αλλά δεν είναι η επικρατέστερη.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Demon

Και ποια ειναι η επικρατεστερη? και μη μου πεις αυτη της ταυτισης του με το διαβολο γιατι αυτο εχει να κανει απλα με την μεταχριστιανικη περιοδο κι οχι με την προελευση της λεξης.

Αν θες κι αλλη μια εκδοχη παντως ειναι οτι ο δαιμων σχετιζεται με το "δαημων" που σημαινει αυτος που γνωριζει, αυτος που εχει γνωση (για τους αρχαιους μαλλον ο Θεος..), εξου και το αδαης που σημαινει το αντιθετο.

Και παλι ομως δεν μπορει να ταυτιστει με το κακο και τον διαβολο...

 

 

 

 

..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δαίμονες...

Στο βιβλίο του Ένοχ αναφέρεται πως είναι τα παιδιά των έκπτοτων αγγέλων και των ανθρώπων. Αυτό διαχωρίζει κάπως τους δαίμονες με τους έκπτοτους αγγέλους. Ως κατι κατώτερο και ενδοιάμεσω ανθρώπου και στοιχιακού. Συμβολικά ισως τους τοποθετεί σε μια χαμιλή κλίμακα πλησίον του ανθρώπου. Εν μέρει έχουν κάτι το ανθρώπινο ή αντιπροσοπεύουν τα κατώτερα ένστικτα των ανθρώπων. Εγω θα συμφωνήσω και με τις δύο θεωρίες. Δεν θα πρέπει η υπαρξη τους να αμφισβητείται ουτε ως οντότητες, ούτε ως σύμβολα, με αντίκτυπο στην ψυχολογία του ανθρώπου. Αναφέροντε στις περισότερες θρησκείες άλωστε και σίγουρα μονο Χριστιανικο franchise δεν είναι...

Απλώς έγιναν εκμεταλεύσιμοι για την πρόωθηση συμφερόντων. Ξαφνικά οτιδήποτε ενστικτώδες δαιμονοποιήθικε οταν ήρθε η Εκκλησία. Είναι λογικο λοιπόν, να πούμε οτι υπάρχει ένα μπέρδεμα στις συνειδήσεις των ανθρώπων για το τί πραγματικά είναι δαιμονικό και τι όχι.

Αν ενοχλούσατε ενα στοιχιακό που δεν θέλει να ασχοληθείτε μαζί του και σας φερθεί αρνητικά προβάλοντας τον εαυτό του σαν μία εικόνα αρνητικότητας απο το υποσυνείδητο σας, θα θεωρούσατε πως είναι μονο ικανό για κατι κακό. Θα το θεωρούσατε αδικαιολόγητο αν σκεφτείτε ολη την αρνητική πίστη του κοσμου των ανθρώπων που το βαραίνει;

Λογικά θα πρέπει να μιλάμε για συγκεκριμένες οντότητες λοιπόν, με συγκεκριμένη ιεραρχία και όχι οποιαδήποτε εκδήλωση αρνητικότητας απο πλευράς στοιχιακών. Οι μεγαλήτερες στην ιεραρχία και οι ποτισμένες απο την μεγαλήτερη αρνητική πίστη των ανθρώπων, θα είναι πιο δύσκολα προσβάσιμες αλλα και οι αγαπημένες των μαύρων μάγων. Τα κατώτερα κλιμάκια όμως, είναι αυτα τα οποία ασχολουντε με εμάς και χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Απλά για να το κάνουν. Και φυσικά οσο πιο κατότερα τόσο μεγαλήτερη και η πιθανότητα να μας έχουν και ανάγκη.

Τον τελευταίο καιρο ειμαι πεπεισμένος πως κάποιοι άνθρωποι γεννιούντε με δαιμονικό εγώ και εξυπηρετούν καποιους στόχους άγνωστους σε εμένα, οπως ακριβώς τους αναφέρει ο Coelho , οπως επίσης και με αγγελικό εγω με συγκεκριμένο σκοπό να εκπληρώσουν. Δεν θα ήταν ορθό να αναπτήξω τις απόψεις αυτές περισότερο μιας και προέρχοντε απο προσωπική εμπειρία αλλα πλέον είμαι σχεδον σίγουρος.

Ακόμα και αυτό όμως, μας φέρνει στο θέμα της ισοροποίας. Ότι και να κάνει ένας δαίμονας ή ένας άγγελος για την επιροή γεγονότων, Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΉ ΖΥΓΑΡΙΑ είμαστε εμείς και η στάση μας στην ζωή. Η πίστη, σε οποιαδήποτε θρησκεία η απλά σε ενα γεγονός. Η ποιότητα της. Αυτό ήταν πάντα η κινιτήριως δύναμη. Απλώς υπάρχουν πολλές φιλοσοφίες για την χρήση της. Οι δαίμονες είναι παιδιά της αρνητικής πλευράς αυτης της δύναμης. Αυτό προστατεύουν και αυτό δέχοντε απο εμάς. Όλα είναι μέρος της διαδικότητας των πάντων αλλα και των απειρων πτυχών που δημιουργεί αυτη η διαδικότητα.

Link to comment
Share on other sites

Δαίμονες

 

Θα αναλύσω το θέμα σύμφωνα με την αρχαία Ελληνική θεολογία που ασπάζομαι και ακολουθώ.

 

Οι Δαίμονες είναι αθάνατα πνευματικά όντα δηλαδή Θεοί κατά την αρχαία Ελληνική θεολογία.

 

Είναι τα όντα που φέρνουν σε πραγμάτωση τις Ιδέες από το απορρέον Εν δηλαδή είναι κοινωνοί της προόδου της Θείας Δύναμης κατά τους Νεοπλατωνικούς.

Για τον λόγο αυτό θεολογικά λέμε ότι οι Δαίμονες είναι οι εφαρμοστές της θέλησης των Θεών.

 

Αντίθετη εργασία των Δαιμόνων επιτελούν οι Ήρωες που είναι κοινωνοί της επιστροφής της Θείας Δύναμης του Ενός.

 

Για τον λόγο αυτό κατά την Θεουργική Αναγωγή (ένωσης της ψυχής μας με το Εν) επικαλούμαστε Ήρωες σαν αρωγούς της εργασίας μας και όχι Δαίμονες.

Στην κατάβαση όμως των κοσμικών σφαιρών γίνεται το αντίθετο και έτσι τότε επικαλούμαστε Δαίμονες αντί Ηρώων.

 

Οι Δαίμονες χωρίζονται στους Φυσικούς και τους Ψυχικούς.

Φυσικοί Δαίμονες είναι οι Νύμφες που προωθούν την ζωή μέσα από τα τέσσερα στοιχεία. Οι Φυσικοί Δαίμονες είναι οι «τροφοί» κάθε εκδήλωσης ζωής πάνω στην Γη. Έτσι είναι τα πνεύματα που συχνάζουν στα δάση, στις πηγές, στα σύννεφα, στις παραλίες κτλ.

 

Χαρακτηριστικοί Φυσικοί Δαίμονες είναι οι

«Ανθούσαι» πνεύματα των λουλουδιών και των φυτών

«Αύραι» πνεύματα των ψυχρών ανέμων

«Βουκόλαι» πνεύματα του αγρού

«Δρυάδες» πνεύματα των δασών

«Ελειονόμαι» πνεύματα των τρεχούμενων υδάτων

«Άλιαι» πνεύματα των ακτών, της άμμου και των βράχων

«Αμαδρυάδες» πνεύματα των δένδρων της βελανιδιάς

«Κριναίαι» πνεύματα των πηγαδιών και των λιμνών

«Λειμενίδες» πνεύματα των αγρών και των λιμνών

«Ναιάδες» πνεύματα των λιμνών, των υδάτων, και των ποταμών

«Νεφέλαι» πνεύματα του αέρα και των νεφελών

«Ορειάδαι» πνεύματα των βουνών

«Ποταμείδαι» πνεύματα των ποταμών

«Ωκεανίδαι» πνεύματα των υδάτων και ρευμάτων

 

Αναλυτικά λεπτομέρειες εδώ

http://www.theoi.com/Cat_Nymphai.html

 

Οι Ψυχικοί Δαίμονες είναι πνεύματα που επηρεάζουν την ψυχική κατάσταση των ανθρώπων.

Επειδή οι ψυχικοί Δαίμονες γίνονται γνωστοί στους ανθρώπους από την δράση τους επί της ψυχής παίρνουν το όνομα τους από την ψυχική κατάσταση που δημιουργούν στους ανθρώπους.

Η ψυχική κατάσταση του ανθρώπου όμως έχει και καλά και κακά στοιχεία έτσι και οι Ψυχικοί Δαίμονες χωρίζονται σε Αγαθούς και Κακούς.

 

Μια σημαντική επεξήγηση εδώ. Οι Ψυχικοί Δαίμονες δεν είναι ούτε καλοί ούτε κακοί. Το ότι ένας Δαίμονας έχει το όνομα «Αδικία» και προκαλεί αυτήν την ενέργεια στην ψυχή δεν σημαίνει ότι είναι κακός.

 

Ο άνθρωπος είναι πνεύμα υπό εκπαίδευση αγαθότητας πάνω στην γη.

Έτσι για να κατανοήσει το καλό πρέπει να γνωρίσει και το κακό.

 

Αυτό κάνουν οι ψυχικοί Δαίμονες, μαθαίνουν με ψυχικό τρόπο το καλό και το κακό στους ανθρώπους.

 

Κάθε ψυχικός Δαίμονας έχει διπλή όψη. Είναι διδάσκαλος και του καλού και του κακού.

 

Έτσι οι Ερινύες είναι ταυτόχρονα και οι Ευμενίδες, η Αδικία είναι ταυτόχρονα και η Δικαιοσύνη κτλ.

 

Μερικοί από τους ψυχικούς Δαίμονες είναι:

«Αδηφαγία»

«Απληστία»

«Αδικία»

«Αεργία»

«Αγλαΐα»

«Αιδώς»

«Αισχύνη»

«Άκρατος»

«Αλήθεια»

«Αμηχανία»

«Αμφιλογία»

«Αναίδεια»

κτλ

 

Για λεπτομέρειες εδώ

http://www.theoi.com/Cat_Daimones.html

 

 

Στο αρχαιοελληνικό λεξικό βρίσκουμε την λέξη Δαίμων ταυτόσημη με την λέξη Δαήμων.

 

Θεολογικά αυτό σημαίνει πως ο Δαίμων είναι ο γνώστης του μυστηρίου της ζωής και για αυτό οι Ψυχικοί Δαίμονες μας διδάσκουν το «Είναι» μέσω ψυχικής επιρροής.

 

Επίσης η λέξη Δαίμων προέρχεται από το ρήμα «Δαίω» που έχει την σημασία όχι του διαιρώ αλλά του ανάβω # καίω # ανάπτω # αναφλέγω # ανάφτω # άφτω # βάζω φωτιά # εξάπτω # φλογώνω # φλογίζω.

Αυτό σημαίνει πως οι Ψυχικοί Δαίμονες είναι αυτοί που «ανάπτουν», «φλογίζουν» σκανδαλίζουν (trigger), ερεθίζουν την ψυχή και έτσι ο άνθρωπος μαθαίνει μέσα από την ψυχική εμπειρία το καλό και το κακό.

 

Ο άνθρωπος από την στιγμή που γεννιέται έχει δύο ιδιαίτερους Δαίμονες μαζί του.

Ο ένας είναι ο Φύλακας Δαίμονας που προτρέπει ως φωνή συνειδήσεως το καλό στον άνθρωπο προφυλάσσοντας τον από λάθος πράξεις. Αυτό ήταν και το Δαιμόνιο του Σωκράτη που ποτέ δεν τον παρότρυνε να κάνει κάτι αλλά πάντα τον προφύλασσε.

 

Ο δεύτερος Δαίμονας είναι ο Δοκιμαστής Δαίμονας. Ο Δαίμονας αυτός δοκιμάζει την ψυχή του ανθρώπου για το αν έχει αποκτήσει την πνευματική γνώση που πρέπει ώστε να εξελιχθεί.

 

Η σειρά εξέλιξης της ψυχής είναι φυτό, θηρίο, άνθρωπος, Ήρωας, Ημίθεος, Δαίμονας, Θεός, Εν.

 

Ο Δαίμονας είναι πνευματική οντότητα που έχει τα τρία μέρη της ψυχής (λογικό, θυμοειδές, επιθυμητικό) με ανεπτυγμένο κατά πολύ περισσότερο το λογικό μέρος.

 

Αυτό οδήγησε πολλούς ανθρώπους να θέλουν να ελέγξουν τους Δαίμονες ελέγχοντας το επιθυμητικό ή θυμοειδές μέρος της ύπαρξης τους.

 

Έτσι δημιουργήθηκαν οι δεισιδαιμονίες ότι οι Δαίμονες δελεάζονται από οσμές, γλυκίσματα και άλλες τροφές και ότι με ευχές ή κατάρες μπορούν να τους υποδουλώσουν.

 

Όλα αυτά βέβαια δεν ισχύουν αφού οι Δαίμονες είναι κατά πολύ πιο αναπτυγμένες οντότητες, εφαρμοστές της Θείας Θελήσεως.

Link to comment
Share on other sites

Δεν βασίζεται σε κάποιο συγκεκριμένο φιλόσοφο π.χ. Πρόκλο αλλά περισσότερο σε φιλοσοφικό ρεύμα που ξεκινάει από τους Ορφικούς περνά στον Πυθαγόρα, Πλάτωνα και καταλήγει στους Νεοπλατωνικούς.

Αυτά όσα αφορούν το Εν και αναγωγές ψυχής κτλ.

 

Τα υπόλοιπα είναι καθαρή μυθολογία (καλυμμένη θεολογία για μένα) και πως την αντιλαμβάνομαι εγώ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...