Jump to content
  • entries
    10
  • comments
    7
  • views
    1,405

Βασικές Τεχνικές Ελέγχου Της Πληροφορίας (1)


Devaraja

585 views

 Share

Lord Of The Rings  

35 members have voted

  1. 1. Lord Of The Rings

    • ??????
      16
    • ???? ????
      11
    • ??????
      5
    • ????? ????
      0
    • ??? ??? ????
      0
    • ?? poll ????? Gay
      5

manipulate.gif

 

 

1. Τεχνική των 4/5

 

Χρησιμοποιείται από διάφορους «ερευνητές» του χώρου της αναζήτησης, και όχι μόνο. Επίδοξοι διδάσκαλοι, αμπελοφιλόσοφοι, συνομωσιολόγοι, πωλητές, πολιτικοί και ένα σωρό άλλοι εφαρμόζουν την εν λόγω μέθοδο που λειτουργεί ως εξής: από τις 5 πληροφορίες που προωθείς, οι 4 είναι ευρέως γνωστές αλήθειες, ή απλώς κοινές αποδεκτές αλήθειες από το κοινό που έχεις απέναντι σου, ενώ η 5η είναι μία ψευδής ή εσκεμμένα παραπλανητική πληροφορία που θέλει να περάσει ο εκάστοτε (πρωταρχικός) πληροφοριοδότης. Η μέθοδος εμφανίζεται αρκετά πετυχημένη μιας και αυτός που δέχεται τις πληροφορίες, συνήθως τις αποδέχεται όλες εξίσου ως αληθινές. Η συνείδηση του έχει εύκολα ξεγελαστεί και στο υποσυνείδητο του έχει πλέον εδραιωθεί και η 5η (ψευδής) πληροφορία ως αλήθεια.

 

Ορισμένοι εφαρμόζουν αυτή την τεχνική εσκεμμένα, αλλά οι περισσότεροι το κάνουν ασυνείδητα, λειτουργώντας απλώς ως φερέφωνα κέντρων διερχόμενων πληροφοριών για τα οποία δεν έχουν ιδέα. Και καθώς δεν φροντίζουν να εξακριβώνουν την αξιοπιστία των πληροφοριών που αναμεταδίδουν, δεν μπαίνουν και στον κόπο να κάνουν μία αξιοπρεπή έρευνα με μαρτυρίες, διασταύρωση πληροφοριών κ.λπ. Συνήθως εμμένουν σε κάποιους αμφίβολους συνδυασμούς πληροφοριών, πράγμα που μπορεί να αποβεί μοιραίο για την έρευνα, αν αυτός που κάνει τους συνδυασμούς είναι απλώς παρανοϊκός - με την καθαρά ψυχιατρική έννοια του όρου. Ας μην ξεχνάμε εδώ ότι, λόγω της φύσης του αντικειμένου, ο χώρος του Ανεξήγητου είναι δυνητικά το πιο πρόσφορο έδαφος για τέτοιου είδους ψυχοπάθειες.

 

 

 

2. Τεχνική της Ηχητικής Σήμανσης & Προσταγής

 

Ο ήχος, ως η πλέον πρωταρχική έκφραση της ζωής, έχει τη δυνατότητα -εφόσον τοποθετηθεί σε συγκεκριμένες θέσεις-κλειδιά μέσα σε μία ταινία, σειρά, διαφήμιση, τραγούδι κ.λπ.- από το να υποτάξει, μέχρι και να συντονίσει τον ακροατή με καταστάσεις εντελώς ξένες και αφύσικες ως προς αυτόν.

 

Αυτή η διαδικασία συμβαίνει, για ακόμη μία φορά, λόγω του ότι παρακάμπτεται ακαριαία το φίλτρο της συνείδησης. Υπάρχουν ήχοι, απέναντι στους οποίους είμαστε πρακτικά ανυπεράσπιστοι και που σε συνδυασμό με την κατάλληλη εικόνα, είναι σε θέση να προσβάλλουν τις βαθύτερες άμυνες μας που λειτουργούν αυτόματα σε ασυνείδητο επίπεδο. Συνήθως είναι ήχοι μπάσοι και προστακτικοί, αλλά μπορεί να είναι και πολύ υψηλοί και ανατριχιαστικοί στο άκουσμα. Επίσης, δώστε προσοχή, αποφεύγοντας τους μονότονους επαναλαμβανόμενους ήχους, όπως είναι συγκεκριμένα κουδουνίσματα κινητών ή άλλοι τεχνητοί ρυθμικοί ήχοι.

 

Όσο τραβηγμένο και αν ακούγεται, ο μοναδικός τρόπος για να απαλλαγεί κανείς από δαύτους, είναι να πετάξει την τηλεόραση ή το οποιοδήποτε άλλο μέσο αναμετάδοσης. Επειδή όμως σε αυτό το άρθρο επιδιώκουμε να ενημερώσουμε και όχι να σας βάλουμε να κάνετε «παράλογα» πράγματα, προτείνουμε να κλείνετε τον ήχο στις διαφημίσεις από το πρώτο δευτερόλεπτο! Επίσης στις ταινίες και στα serials, αν νιώσετε άβολα για οποιοδήποτε λόγο, κλείστε και πάλι αμέσως τον ήχο και αισθανθείτε τη διαφορά. Το ένστικτο της αυτοσυντήρησης θα σας προστατέψει, αρκεί να το «ακούσετε» και να δράσετε άμεσα. Εδώ συνήθως ο κίνδυνος που υπάρχει, είναι να ολιγωρήσετε λόγω παρεμβολής της λογικής αφού –ανάλογα με τους προγραμματισμούς του καθενός- ενδέχεται να προβάλλει την ιδέα ότι γίνεστε «υπερβολικοί». Σε αυτό το σημείο έχουμε να αντιτάξουμε το ότι αν μπείτε στη διαδικασία να προσέχετε τους ήχους και να προλαμβάνετε τις αρνητικές παρεμβολές, σε λίγο καιρό θα δείτε τέτοια διαφορά του πριν με το μετά, που δεν θα πιστεύετε… στ’ αυτιά σας!

 

Αντίθετα, η μουσική που έχει συχνές εναλλαγές και μεταμορφώσεις λειτουργεί συνήθως ευεργετικά. Επίσης οι παλιές ελληνικές ταινίες -ειδικά οι κωμωδίες- είναι μια όαση υγείας σε σχέση με τον σημερινό οπτικοακουστικό καταιγισμό!

 

 

 

3. Τεχνική Εμφύτευσης Λέξεων-Κλειδιών

 

Σαν συνέχεια της τεχνικής της Ηχητικής Σήμανσης & Προσταγής, η Τεχνική Εμφύτευσης Λέξεων-Κλειδιών είναι γνωστή για τη δυνατότητα της να τροποποιεί τάχιστα την αντίληψη του πιθανού παραλήπτη της. Την συναντάμε κυρίως στο χώρο του οπτικοακουστικού θεάματος, όπως επίσης και σε επιδέξια γραμμένα κείμενα, σε τεχνικές ύπνωσης κ.λπ. Η τεχνική συνήθως περιλαμβάνει ένα ισχυρό λεκτικό ή εικονικό χτύπημα-σοκ το οποίο ακολουθείται από την προσεκτικά επιλεγμένη λέξη-κλειδί, αιφνιδιάζοντας τον παραλήπτη και αποτυπώνοντας τη συγκεκριμένη έννοια στο μυαλό και τον ψυχισμό του, η οποία στη συνέχεια του προκαλεί αλυσιδωτές ψυχικές αντιδράσεις. Τα αποτελέσματα των αλυσιδωτών αυτών ψυχικών αντιδράσεων είναι αυτά που θα καθορίσουν το αν η τεχνική απέβη τελικά ωφέλιμη ή καταστροφική για την εξέλιξη του ατόμου. Βασικό συστατικό της επιτυχίας ή μη της εν λόγω τεχνικής, είναι η αιχμηρότητα του σοκ που προκαλείται, σε συνδυασμό πάντα με την επιλογή της κατάλληλης λέξης-κλειδί που το ακολουθεί.

 

 

 

4. Το Επιθετικό Μοτίβο και η «Κινούμενη Άμμος»

 

Το μοτίβο αυτό αφορά κυρίως τον χώρο της εικόνας και επειδή «χτυπάει», όπως και οι προηγούμενες τεχνικές, απευθείας στο ασυνείδητο, είναι πολύ δύσκολο να γίνει αντιληπτό σε πρώτη φάση. Πρόκειται για ένα αθόρυβο αλλά πανίσχυρο μοτίβο-πληροφορία που βασίζει τη δύναμή του στον άγνωστο δημιουργό του, ο οποίος εκ του αποτελέσματος, αντιλαμβανόμαστε ότι κινείται επιθετικά. Τα μοτίβα αυτού του είδους δεν μπορούν να περιγραφούν με όρους που αντιλαμβάνεται η μέση ανθρώπινη συνείδηση αφού προέρχονται από εξώτερα ή, αν θέλετε, απόκοσμα επίπεδα αντίληψης ενώ ο ανθρώπινος παράγοντας έχει αναλάβει ρόλο αποκλειστικά και μόνο εκτελεστικό, ως προς την εκδήλωση τους στο ανθρώπινο πεδίο.

 

Η κύρια εκδήλωση ενός τέτοιου μοτίβου γίνεται, ως επί το πλείστον, μέσω του χώρου της διαφήμισης, των κινουμένων σχεδίων, των παιδικών ή άλλων κινηματογραφικών ταινιών, και μάλιστα συνήθως εκείνων που ανήκουν στο χώρο του φανταστικού. Ορισμένες φορές δε, βρίσκουμε να «υποβόσκουν» τέτοια μοτίβα και σε πίνακες ζωγραφικής ή άλλα έργα τέχνης. Τα κύρια χαρακτηριστικά -όπως ομολογεί και ο τίτλος περί κινούμενης άμμου που δώσαμε- έχουν να κάνουν με την ανάδυση σχημάτων και φορμών (ψηφίδων) τα οποία συνθέτουν παλλόμενες επιθετικές μορφές που άλλοτε «καταπίνουν», ως κινούμενη άμμος, και άλλοτε «εκτοπίζουν» οτιδήποτε βρίσκεται σε κοινό χώρο.

 

Τα χαρακτηριστικά αυτά γίνονται αντιληπτά μόνο από όποιον μπορεί να δει τα πράγματα μέσα από ένα διαφορετικό ή, αν θέλετε, βαθύτερο επίπεδο αντίληψης. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί όταν καταφέρει κανείς να δει τον περίγυρο λιγότερο ως διαχωρισμένες λεπτομέρειες και περισσότερο ως σύνολο ή ομάδες συνόλων, ώστε να διακρίνει άλλα patterns και σχήματα που αναδύονται με τη βοήθεια της φωτοσκίασης και των χρωμάτων. Περιγραφικά μιλώντας, μοιάζει όπως όταν έχουμε εστιάσει κάπου το βλέμμα μας και μετά μισοκλείσουμε τα μάτια μας, έτσι ώστε τελικά χάνεται η λεπτομέρεια εστίασης και διευρύνεται ο ορίζοντας δεξιά και αριστερά του πεδίου που μας περιβάλλει.

 

Είτε μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα συγκεκριμένα μοτίβα είτε όχι, γεγονός είναι ότι οι άμυνες μας είναι περιορισμένες και ο βαθμός αποτελεσματικότητάς τους εξαρτάται -για ακόμη μία φορά- από την προσωπική μας εγρήγορση αλλά και την απαραίτητη αποστασιοποίηση που θα έχουμε προκειμένου να τα αναγνωρίσουμε.

 

 

 

5. Τεχνική της Επανάληψης > Συνήθειας > Αποδοχής

 

«Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως.»

 

Η βιομηχανία του θεάματος έχει βάλει για τα καλά στο χέρι της αυτό που αποκαλούμε «Επιστημονική Φαντασία». Και πως θα μπορούσε άλλωστε να μην το κάνει, εφόσον όταν δίπλα στην επιστήμη μπαίνει και η φαντασία, το μίγμα που προκύπτει είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον! Υπάρχει όμως ένας σκόπελος εδώ. Επειδή ακριβώς το θέμα από μόνο του είναι ιδιαίτερα ρευστό, μπορεί ο κάθε δημιουργός να παρεμβάλλει με σχετική ευκολία στην επικρατούσα Πραγματικότητα, οτιδήποτε μπορεί να έχει στο μυαλό του και το οποίο πασχίζει να περάσει προς τη μάζα των υπόλοιπων μυαλών εκεί έξω. Αυτό μπορεί να αποδειχθεί είτε θετικό για τον άνθρωπο είτε αρνητικό. Επειδή όμως στο παρόν άρθρο εξετάζουμε κυρίως το θέμα των κρυφών ανθρωπο-παγίδων, θα στρέψουμε την προσοχή σας προς τα επικίνδυνα σημεία του πράγματος.

 

Παράδειγμα: σε αρκετά από τα films και τα serials Ε.Φ. -ακόμη και σε άλλα κινηματογραφικά είδη- ορισμένοι από τους ηθοποιούς οι οποίοι υποδύονται ανθρώπινους ρόλους, στην ουσία δεν δείχνουν και τόσο ανθρώπινοι! Με την έννοια ότι υπάρχει ένα μεταλλακτικό στοιχείο στην εμφάνιση τους που προϋποθέτει την αιθερική και σωματική (μορφική) αλλοίωση της ανθρώπινης υπόστασης. Προσέξτε, έχει να κάνει με το θέμα της κρυφής πληροφορίας που θίξαμε παραπάνω. Δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί από τον εγκέφαλο σε πρώτο επίπεδο, μπορεί μόνο να γίνει αντιληπτό με αυτό που ονομάζουμε «βαθύτερη όραση». Αλήθεια όμως, τι γίνεται όταν κάποιος παρακολουθεί συνεχώς μορφότυπους διαφοροποιημένους από το μέσο ανθρώπινο; Μήπως με την επανάληψη συνηθίζει τόσο ώστε στο τέλος να του φαίνονται απόλυτα φυσιολογικοί; Και για να μην γίνει καμιά παρεξήγηση, να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν αναφερόμαστε σε εκείνη την ιδιαίτερη, σχεδόν ζωώδικη ενέργεια που βγάζουν αρκετοί ηθοποιοί στην προσπάθεια τους να ανταποκριθούν σε έναν δύσκολο ρόλο.

 

Όμως το θέμα θέλει εξαιρετική προσοχή στη διερεύνηση του γιατί εδώ υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή που, αν δεν την διακρίνει κανείς εγκαίρως, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εμπλακεί σε ευφάνταστα σενάρια συνομωσιολογίας τα οποία στερούνται πραγματικού υπόβαθρου. Παράλληλα, τίθεται το θέμα της ψυχικής αντίστασης και θωράκισης που θέτει ο εαυτός μας προκειμένου να αμυνθεί απέναντι σε τραύματα και δυσμενείς καταστάσεις. Και το πράγμα αρχίζει να περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, αν αναλογιστούμε ότι σε τέτοιου είδους αμυντικές καταστάσεις είναι που η μορφολογία του σώματος μας μπορεί να διαφοροποιηθεί και να αποκτήσει χαρακτηριστικά πιο επιθετικά ή/και πιο απόκοσμα, παροδικά ή μόνιμα.

 

 

 

6. Τεχνική της Αντικατάστασης Λέξεων ή, αλλιώς, «Remake Πραγματικότητας»

 

Η αντικατάσταση μιας λέξης με μια άλλη, μπορεί να αλλάξει όλο το νόημα της πρότασης, της παραγράφου, του κειμένου και να επηρεάσει αντίστοιχα τα μυαλά που διαβάζουν ή ακούν όλα τα παραπάνω, αλλάζοντας έτσι τα μέτρα και τα σταθμά της επικρατούσας πραγματικότητας. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται κατά κόρον από πολλές αντίπαλες πλευρές, προκαλώντας άλλες φορές θετικές και άλλες φορές κωμικοτραγικές αλλαγές. Στην ουσία πρόκειται για το πολύχρωμο «περιτύλιγμα» των καταστάσεων γύρω μας και φαίνεται να υπάρχει μια τάση που θέλει τις επικρατούσες λέξεις, προσαρμοσμένες στη μόδα της εποχής, να απαλύνουν τον πόνο και να χρυσώνουν το χάπι.

 

Δείτε μερικά παραδείγματα:

 

Το «Υπουργείο Δημόσιας Τάξης» μετονομάζεται σε «Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη».

Η «επιχειρηματική ανάπτυξη» ταυτίζεται με την «πράσινη ανάπτυξη».

Το ευαίσθητο θέμα «αμφισβητούμενες περιοχές» μεταφράζεται ως «γκρίζες ζώνες» κ.α.

 

Φαίνεται ότι κάποιοι γνωρίζουν καλά αυτό το παιχνίδι καθώς αποδεικνύεται στην πορεία, ότι οι λέξεις που επικρατούν, είναι αυτές που τελικά θα διαμορφώσουν τον εγκέφαλο, τον ψυχισμό και κατά συνέπεια το ενεργειακό δυναμικό εκείνων που έχουν πραγματικά τη δυνατότητα να αλλάξουν τον κόσμο. Στην ουσία, αντικαθιστώντας μία λέξη με μία άλλη παραπλήσια σε νόημα, αλλά λιγότερο «βαριά» στο άκουσμα, δημιουργείς ένα είδος αποσυμπίεσης, μιας κατάστασης που αναπόφευκτα κάποια στιγμή θα οδηγούσε σε ουσιαστικές αλλαγές. Ο αντίλογος βέβαια σε αυτό είναι ότι οι θετικές στο άκουσμα λέξεις, αυτομάτως διαμορφώνουν μια θετικότερη πραγματικότητα. Αυτό ισχύει μόνο στο βαθμό που πίσω από κάθε θετική λέξη υπάρχει πραγματικό αντίκρισμα, κάτι που τα «τσακάλια» αυτού του κόσμου αγνοούν ή περιφρονούν επιδεικτικά. Μέχρι φυσικά να έρθει η ώρα που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες αυτής τους της ατασθαλίας. Βλέπετε, η ίδια η ζωή πολλές φορές τους αναγκάζει να πέσουν μέσα στο λάκκο που έχουν οι ίδιοι σκάψει.

 

 

 

* * *

 

 

ΠΗΓΗ: Onirocosmos

http://www.onirocosm...vniti-vol2.html

 Share

1 Comment


Recommended Comments

όλα αυτά που λέει ο ονειρόκοσμος είναι ναι μεν διαπιστώσεις και ερμηνείες που όμως μπορείς να χρησιμοποιήσεις όπως θέλεις.

 

απλά ο πιο πολύς κόσμος δεν ξέρει.

 

π.χ. 5. Τεχνική της Επανάληψης > Συνήθειας > Αποδοχής

 

Στην αρχαιότητα η φιλόσοφοι επίτηδες στοχάζονταν σε επανάληψη σε ένα θέμα φέρνοντας τον στον νου τους για να τρυγίσουν την πληροφορία και να φιλοσοφήσουν.

 

π.χ. 6. Τεχνική της Αντικατάστασης Λέξεων ή, αλλιώς, «Remake Πραγματικότητας»

 

Ας πούμε κάποιος έχει κάποιο ψυχολογικό φόβο με τον θάνατο και δεν τον αφήνει να ερωτευτεί.

 

και όταν ακούει το τραγούδι της Βάνου Σαγαπώ

 

"σαγαπω σαγαπώ σαγαπώ η αγάπη αυτή με πεθαίνει ... η αγάπη αυτή με ανασταίνει"

 

παθαίνει σοκ.

 

Ο καλός μάγειρας θα πρέπει να βρει τις σωστές άλλες λέξεις και να αλλάξει τον στοίχο για τον άνθρωπο που αντιμετωπίζει το πρόβλημα αυτό.

 

Αυτό φυσικά δεν θα γίνει δημόσια και broadcasting είναι κάτι που γίνεται σε προσωπικό επίπεδο.

 

Οπότε γενικά να μιλήσω όλες αυτές οι τεχνικές ναι μπορεί να ισχύουν αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σωστά σε σωστά χέρια.

Link to comment
Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...