Τιτάνια Posted May 19, 2013 Report Share Posted May 19, 2013 Είχε παρατεθεί παλαιότερα εντός topic η ελληνική αλφάβητος με την παρακάτω μορφή προσευχής... "Αλ φά, βή τά Γά !!! άμα δε Ελ, τα εψ ιλων στη ιγμα (ινα) ζή τα, η τα θή τά Ιώτα κατα παλλάν Δά ϊνα μή νυξ ή, ο μικρον (εστι) πυρος δε ιγμα ταφή εψ ιλών φυ(οι ) ψυχη , ο μεγα (εστι)." ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ---> ΑΛ= ο νοητός ήλιοςΦΑ-ος = φωςΒΗ=προστακτική του ρήματος βαίνω=βαδίζω, έρχομαιΤΑ=δωρ τύπος του άρθρου τηΓΑ= γη -δωρ τύποςΑΜΑ=συγχρόνωςΕΛ=ο ορατός ήλιος, ο ερχέμενοςΕΨ=ρήμα έψομαι, εψημένος, ψημένοςΙΛΩΝ=ίλυς, λάσπη, πηλόςΣΤΗ=προστακτική του ίστημιΙΓΜΑ=καταστάλαγμα, απόσταγμαΖΗ=προστακτική του ράματος ζωΗ=προστακτική του ειμίΘΗ=προστακτική του θέτωΙΩΤΑ=τα εγώΠΑΛΑΝ= ρήμα πάλλω, δονούμαι , περιστρέφομαιΔΑ=γηΝΥΞ=νύχταΟ=το οποίοΦΥ(ΟΙ)= ευκτική του ρήματος φύω , φυτρώνω αναπτύσσομαι ΑΠΟΔΟΣΗ--> Αλ, εσύ που είσαι το φωςέλα στην γηκαι εσύ Ελ ρίξε τις ακτίνες σουστην ίλυ που ψήνεται (βρίσκεται σε κατάσταση αναβρασμού).Ας γίνει ένα καταστάλλαγμα (ξηρά)για να μπορέσουν τα εγώ να ζήσουν,να υπάρξουν και να σταθούνπάνω στην παλλόμενη γη.Ας μην επικρατήσει η νύχτα,που είναι το μικρόν,και κινδυνέψει να ταφεί (να σβήσει, να χαθεί)το καταστάλλαγμα του πυρόςμέσα στην αναβράζουσα ίλυκαι ας αναπτυχθεί η ψυχήπου είναι το μέγιστο,το σημαντικότερο όλων (ωμέγα) Με μία πρώτη ματιά ίσως η ερμηνεία να φαίνεται παράλογη, ωστόσο αν υποθέσουμε ότι κάθε σύμβολο αντικαθιστά μία λέξη, δηλαδή ότι κάθε συλλαβή της προσευχής είναι μία λέξη κομμένη, τότε το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό! Παραθέτω λοιπόν το κομμάτι ξανά και θα ήθελα να συζητήσουμε πόσο πιθανόν είναι να στέκει αυτή η προσευχή, αν θα μπορούσε να είναι κωδικοποιημένη και, αν είναι πράγματι κωδικοποιημένη, κατά πόσο μπορεί κάτι όπως μία μελωδία/ ένας ρυθμός/ μία λέξη/ μία φράση, να κφυφτεί πίσω από ένα λεκτικό σύνολο. Κατά πόσο οι αρχαίοι είχαν την δυνατότητα να δράσουν έτσι? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted May 19, 2013 Report Share Posted May 19, 2013 Βασικά αυτή η προσευχή είναι από έναν κύριο που πλέον δεν ζει και υπήρξε μυστικιστής στην εποχή του. Ο οποίος έφτιαξε μια ομάδα μελέτης της αρχαίας Ελληνικής θρησκείας. Η ομάδα του και ο ίδιος κατέληξαν στην παραγωγή του εν λόγω κειμένου το οποίο δημοσιεύεται το κείμενο. Αυτήν την στιγμή δεν μπορώ να θυμηθώ το όνομα του αλλά η ομάδα του έχει παραμείνει δεν ξέρω αν είναι ενεργή πλέον και ίσως κάποιος να έρθει σε επαφή μαζί τους.... Πάντως να ξέρετε δεν είναι αρχαίο κείμενο.... είναι ένα κείμενο με αρχαία μορφή που παράχθηκε στα χρόνια μας εντός 10ετίας από μια μεταφυσική αρχαιοελληνική ομάδα μελέτης. Το αποτέλεσμα όντως είναι εντυπωσιακό! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Φοίνικας Posted May 20, 2013 Report Share Posted May 20, 2013 (edited) κατά πόσο μπορεί κάτι όπως μία μελωδία/ ένας ρυθμός/ μία λέξη/ μία φράση, να κφυφτεί πίσω από ένα λεκτικό σύνολο.Κατά πόσο οι αρχαίοι είχαν την δυνατότητα να δράσουν έτσι? Γενικά μιλώντας,ολόκληρη η γλώσσα των Αρχαίων Ελλήνων ήταν γλώσσα μουσική, πράγμα που στην Ελληνική εκπαίδευση "ξεχνούν" να αναφέρουν,δίνοντας στο συγκεκριμένο θέμα μόλις μερικές παραγράφους μέσα σε 6 χρόνια εκπαίδευσης.Τα πνεύματα και οι τόνοι εξάλλου μπήκαν αργότερα(και όχι από τους Αρχαίους που έγραφαν με άτονα κεφαλαιογράμματα) με μόνο σκοπό να διατηρήσουν ζωντανή και να μπορέσουν να διδάξουν την μουσικότητητα στους μη-Έλληνες που δεν γνώριζαν πως να προφέρουν τις λέξεις. Ας μην ξεχνάμε επίσης όλα αυτά τα "μακρά συλλαβη,προς βραχείας συλλαβής" ή την εναλλαγή μακρών και βραχεών τόσο στα ομηρικά έργα όσο και γενικότερα στην τέχνη της εποχής.Ήταν καθαρά μουσικές οι εναλλαγές αυτές. Ξένοι γλωσσολόγοι που πραγματικά κάθονται και κάνουν δουλειά έχουν διατυπώσει ένα κάρο θεωρίες για το πως διαβάζονταν τα Αρχαία και ποιά ήταν η κρυμμένη μελωδία πίσω τους(παρεπιπτώντος,αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που ξεκίνησε η όπερα..από ανθρώπους που ήθελαν να μεταφέρουν σε σκηνή,λανθασμένα βέβαια,το αρχαίο ελληνικό θέατρο και την μουσικότητα των διαλόγων) Χωρίς να έχω ψάξει ιδιαίτερα για το συγκεκριμένο,η κοντινότερη επαφή με ένα μικρό μέρος της γλωσσικής λογικής των αρχαίων είναι μέσω της βυζαντινής μουσικής,ενώ σε δεύτερη φάση πολλές από τις μουσικές κλίμακες που χρησιμοποιούμε στην μουσική.(Νομίζω είχε γράψει ο Τράγου Κέρατο μια πολύ καλή απάντηση σε κάποιο άλλο θέμα αλλά δεν μπορώ να την βρω -.-) Τα σιγίλια δε και οι κρυπτογραφικές τάσεις είναι ανέκαθεν χαρακτηριστικό των μυστικιστών και των καλλιεργημένων του Μεσαίωνα και έπειτα.. Για το συγκεκριμένο κείμενο όμως..χρησιμοποιεί την νεοελληνική αλφάβητο και όχι την αρχαία.. Είχα ακούσει οτι λίγο πριν συγκροτηθεί Ελληνικό κράτος δημιουργήθηκε το πρόβλημα οτι δεν υπήρχε πια Ελληνική γλώσσα..ήταν μια μίξη σλαβικοτουρκικοελληνικοαλβανικοκτλ λέξεων και φράσεων..Οπότε κάποιοι κύριοι κάθισαν, πήραν την γενικότερη Γραμματεία και άρχισαν να συνθέτουν την καθαρεύουσα..Αν υπάρχει κάποιο κρυφό μήνυμα θα το αναζητούσα εκεί.. Edited May 20, 2013 by Βηλφεγώρ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νικολας Posted August 19, 2013 Report Share Posted August 19, 2013 (edited) Θα ηθελα να πω οτι το Αρχαιο Ελληνικο αλφαβητο ειχε 27 γραμματα συμφωνα με την πυθαγορεια αριθμοσοφια.τα Τα τρια γραμματα που λυπουν σημερα απο το αλφαβητο ειναι το Διγαμμα (εκτο γραμμα) το Κοππα (δεκατο ογδοο γραμμα)και το Σαμπι (εικοστο εβδομο γραμμα) .Ειχα ασχοληθει ενα διαστημα με την πυθαγορεια αριθμοσοφια καθος ειχα βρει τυχεα καπια βιντεο του Ελευθεριου αργυροπουλου που εξηγει αναλιτικα γιατι 27 και οχι 24 γραματα.Αρα μηπως αυτη η προσευχη ειναι ελλιπης η απλα δεν ισχυει; Edited August 19, 2013 by Νικολας Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted August 19, 2013 Report Share Posted August 19, 2013 σωστός ο Νικόλας! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Φοίνικας Posted August 19, 2013 Report Share Posted August 19, 2013 .Αρα μηπως αυτη η προσευχη ειναι ελλιπης η απλα δεν ισχυει; Aυτό που,προσωπικά,μου έκανε εντύπωση είναι οτι κάποιος,χωρίς να κάνει καμία παραλλαγή πήρε τα 24,σήμερα,γνωστά γράμματα της αλφαβήτου και απλώς ενώνοντάς τα, και πάλι χωρίς να χρησιμοποιήσει κάτι που δεν ισχύει (πέρα από αυτό το περίεργο "Αλ") μας έδειξε οτι από πίσω κρύβεται μια ιστορία. Τώρα..προφανώς η ένωση των γραμμάτων έχει γίνει έτσι ώστε να βγαίνει αυτή η ιστορία, όμως δεν έχει πειραχτεί η σειρά τους και η μετάφραση που τους έχει κάνει είναι μια χαρά.. Άρα,για εμένα,από την στιγμή που απλώς βάζοντας το ένα γράμμα δίπλα στο άλλο και μεταφράζοντάς τα βγαίνει αυτό το "πράγμα",ήδη,έχει δημιουργηθεί κάτι επαρκώς εκπληκτικό.. Δεν λέω οτι έχεις άδικο,η αρχαία όντως είχε παραπάνω γράμματα,το θέμα όμως είναι τι μας διαφεύγει σε σχέση με το τωρινό μας αλφάβητο..προσωπικά ποτέ δεν θα το παρατηρούσα και ούτε θα σκεφτόμουν καν να κοιτάξω σε ένα τέτοιο μέρος.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted August 20, 2013 Report Share Posted August 20, 2013 το Αλ είναι πανάρχαια συλλαβή από το Ηλ-ιος.. αέλιος -> αλ κτλ πιο παλιά και από ομηρική λέξη να καταλάβεις.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.