Jump to content

Η Προσευχή Της Αλφαβήτου Και Άλλα Λανθάνοντα Νοήματα


Recommended Posts

Είχε παρατεθεί παλαιότερα εντός topic η ελληνική αλφάβητος με την παρακάτω μορφή προσευχής...

 

"Αλ φά, βή τά Γά !!!

άμα δε Ελ, τα εψ ιλων

στη ιγμα (ινα) ζή τα, η τα

θή τά Ιώτα κατα παλλάν Δά

ϊνα μή νυξ ή, ο μικρον (εστι)

πυρος δε ιγμα ταφή εψ ιλών

φυ(οι ) ψυχη , ο μεγα (εστι)."

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ--->

ΑΛ= ο νοητός ήλιος
ΦΑ-ος = φως
ΒΗ=προστακτική του ρήματος βαίνω=βαδίζω, έρχομαι
ΤΑ=δωρ τύπος του άρθρου τη
ΓΑ= γη -δωρ τύπος
ΑΜΑ=συγχρόνως
ΕΛ=ο ορατός ήλιος, ο ερχέμενος
ΕΨ=ρήμα έψομαι, εψημένος, ψημένος
ΙΛΩΝ=ίλυς, λάσπη, πηλός
ΣΤΗ=προστακτική του ίστημι
ΙΓΜΑ=καταστάλαγμα, απόσταγμα
ΖΗ=προστακτική του ράματος ζω
Η=προστακτική του ειμί
ΘΗ=προστακτική του θέτω
ΙΩΤΑ=τα εγώ
ΠΑΛΑΝ= ρήμα πάλλω, δονούμαι , περιστρέφομαι
ΔΑ=γη
ΝΥΞ=νύχτα
Ο=το οποίο
ΦΥ(ΟΙ)= ευκτική του ρήματος φύω , φυτρώνω αναπτύσσομαι

ΑΠΟΔΟΣΗ-->

Αλ, εσύ που είσαι το φως
έλα στην γη
και εσύ Ελ ρίξε τις ακτίνες σου
στην ίλυ που ψήνεται (βρίσκεται σε κατάσταση αναβρασμού).
Ας γίνει ένα καταστάλλαγμα (ξηρά)
για να μπορέσουν τα εγώ να ζήσουν,
να υπάρξουν και να σταθούν
πάνω στην παλλόμενη γη.
Ας μην επικρατήσει η νύχτα,
που είναι το μικρόν,
και κινδυνέψει να ταφεί (να σβήσει, να χαθεί)
το καταστάλλαγμα του πυρός
μέσα στην αναβράζουσα ίλυ
και ας αναπτυχθεί η ψυχή
που είναι το μέγιστο,
το σημαντικότερο όλων (ωμέγα)

 

Με μία πρώτη ματιά ίσως η ερμηνεία να φαίνεται παράλογη, ωστόσο αν υποθέσουμε ότι κάθε σύμβολο αντικαθιστά μία λέξη,

δηλαδή ότι κάθε συλλαβή της προσευχής είναι μία λέξη κομμένη, τότε το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό!

Παραθέτω λοιπόν το κομμάτι ξανά και θα ήθελα να συζητήσουμε πόσο πιθανόν είναι να στέκει αυτή η προσευχή, αν θα μπορούσε να είναι κωδικοποιημένη και,

αν είναι πράγματι κωδικοποιημένη, κατά πόσο μπορεί κάτι όπως μία μελωδία/ ένας ρυθμός/ μία λέξη/ μία φράση, να κφυφτεί πίσω από ένα λεκτικό σύνολο.

Κατά πόσο οι αρχαίοι είχαν την δυνατότητα να δράσουν έτσι?

Link to comment
Share on other sites

Βασικά αυτή η προσευχή είναι από έναν κύριο που πλέον δεν ζει και υπήρξε μυστικιστής στην εποχή του. Ο οποίος έφτιαξε μια ομάδα μελέτης της αρχαίας Ελληνικής θρησκείας. Η ομάδα του και ο ίδιος κατέληξαν στην παραγωγή του εν λόγω κειμένου το οποίο δημοσιεύεται το κείμενο.

 

Αυτήν την στιγμή δεν μπορώ να θυμηθώ το όνομα του αλλά η ομάδα του έχει παραμείνει δεν ξέρω αν είναι ενεργή πλέον και ίσως κάποιος να έρθει σε επαφή μαζί τους....

 

Πάντως να ξέρετε δεν είναι αρχαίο κείμενο.... είναι ένα κείμενο με αρχαία μορφή που παράχθηκε στα χρόνια μας εντός 10ετίας από μια μεταφυσική αρχαιοελληνική ομάδα μελέτης.

 

Το αποτέλεσμα όντως είναι εντυπωσιακό!

Link to comment
Share on other sites

 

κατά πόσο μπορεί κάτι όπως μία μελωδία/ ένας ρυθμός/ μία λέξη/ μία φράση, να κφυφτεί πίσω από ένα λεκτικό σύνολο.

Κατά πόσο οι αρχαίοι είχαν την δυνατότητα να δράσουν έτσι?

 

 

 

Γενικά μιλώντας,ολόκληρη η γλώσσα των Αρχαίων Ελλήνων ήταν γλώσσα μουσική,

πράγμα που στην Ελληνική εκπαίδευση "ξεχνούν" να αναφέρουν,δίνοντας στο συγκεκριμένο

θέμα μόλις μερικές παραγράφους μέσα σε 6 χρόνια εκπαίδευσης.Τα πνεύματα και οι τόνοι

εξάλλου μπήκαν αργότερα(και όχι από τους Αρχαίους που έγραφαν με άτονα κεφαλαιογράμματα)

με μόνο σκοπό να διατηρήσουν ζωντανή και να μπορέσουν να διδάξουν την μουσικότητητα στους

μη-Έλληνες που δεν γνώριζαν πως να προφέρουν τις λέξεις.

Ας μην ξεχνάμε επίσης όλα αυτά τα "μακρά συλλαβη,προς βραχείας συλλαβής" ή την εναλλαγή

μακρών και βραχεών τόσο στα ομηρικά έργα όσο και γενικότερα στην τέχνη της εποχής.Ήταν καθαρά

μουσικές οι εναλλαγές αυτές.

 

Ξένοι γλωσσολόγοι που πραγματικά κάθονται και κάνουν δουλειά έχουν διατυπώσει ένα κάρο θεωρίες

για το πως διαβάζονταν τα Αρχαία και ποιά ήταν η κρυμμένη μελωδία πίσω τους(παρεπιπτώντος,αυτός

ήταν και ένας από τους λόγους που ξεκίνησε η όπερα..από ανθρώπους που ήθελαν να μεταφέρουν σε

σκηνή,λανθασμένα βέβαια,το αρχαίο ελληνικό θέατρο και την μουσικότητα των διαλόγων)

 

Χωρίς να έχω ψάξει ιδιαίτερα για το συγκεκριμένο,η κοντινότερη επαφή με ένα μικρό μέρος της γλωσσικής

λογικής των αρχαίων είναι μέσω της βυζαντινής μουσικής,ενώ σε δεύτερη φάση πολλές από τις μουσικές

κλίμακες που χρησιμοποιούμε στην μουσική.(Νομίζω είχε γράψει ο Τράγου Κέρατο μια πολύ καλή απάντηση

σε κάποιο άλλο θέμα αλλά δεν μπορώ να την βρω -.-)

 

Τα σιγίλια δε και οι κρυπτογραφικές τάσεις είναι ανέκαθεν χαρακτηριστικό των μυστικιστών και των καλλιεργημένων

του Μεσαίωνα και έπειτα..

 

Για το συγκεκριμένο κείμενο όμως..χρησιμοποιεί την νεοελληνική αλφάβητο και όχι την αρχαία..

Είχα ακούσει οτι λίγο πριν συγκροτηθεί Ελληνικό κράτος δημιουργήθηκε το πρόβλημα οτι δεν υπήρχε πια Ελληνική

γλώσσα..ήταν μια μίξη σλαβικοτουρκικοελληνικοαλβανικοκτλ λέξεων και φράσεων..Οπότε κάποιοι κύριοι κάθισαν,

πήραν την γενικότερη Γραμματεία και άρχισαν να συνθέτουν την καθαρεύουσα..Αν υπάρχει κάποιο κρυφό μήνυμα

θα το αναζητούσα εκεί..

 

Edited by Βηλφεγώρ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Θα ηθελα να πω οτι το Αρχαιο Ελληνικο αλφαβητο ειχε 27 γραμματα συμφωνα με την πυθαγορεια αριθμοσοφια.τα Τα τρια γραμματα που λυπουν σημερα απο το αλφαβητο ειναι το Διγαμμα (εκτο γραμμα) το Κοππα (δεκατο ογδοο γραμμα)και το Σαμπι (εικοστο εβδομο γραμμα) .Ειχα ασχοληθει ενα διαστημα με την πυθαγορεια αριθμοσοφια καθος ειχα βρει τυχεα καπια βιντεο του Ελευθεριου αργυροπουλου που εξηγει αναλιτικα γιατι 27 και οχι 24 γραματα.Αρα μηπως αυτη η προσευχη ειναι ελλιπης η απλα δεν ισχυει; :geek:

Edited by Νικολας
Link to comment
Share on other sites

.Αρα μηπως αυτη η προσευχη ειναι ελλιπης η απλα δεν ισχυει; :geek:

 

Aυτό που,προσωπικά,μου έκανε εντύπωση είναι οτι κάποιος,χωρίς να κάνει καμία

παραλλαγή πήρε τα 24,σήμερα,γνωστά γράμματα της αλφαβήτου και απλώς ενώνοντάς τα,

και πάλι χωρίς να χρησιμοποιήσει κάτι που δεν ισχύει (πέρα από αυτό το περίεργο "Αλ")

μας έδειξε οτι από πίσω κρύβεται μια ιστορία.

Τώρα..προφανώς η ένωση των γραμμάτων έχει γίνει έτσι ώστε να βγαίνει αυτή η ιστορία,

όμως δεν έχει πειραχτεί η σειρά τους και η μετάφραση που τους έχει κάνει είναι μια χαρά..

 

Άρα,για εμένα,από την στιγμή που απλώς βάζοντας το ένα γράμμα δίπλα στο άλλο και

μεταφράζοντάς τα βγαίνει αυτό το "πράγμα",ήδη,έχει δημιουργηθεί κάτι επαρκώς εκπληκτικό..

 

Δεν λέω οτι έχεις άδικο,η αρχαία όντως είχε παραπάνω γράμματα,το θέμα όμως είναι τι μας

διαφεύγει σε σχέση με το τωρινό μας αλφάβητο..προσωπικά ποτέ δεν θα το παρατηρούσα

και ούτε θα σκεφτόμουν καν να κοιτάξω σε ένα τέτοιο μέρος..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...