Νεφέλη Posted October 6, 2005 Report Share Posted October 6, 2005 «Όσο από πιο χαμηλά παίρνεις φόρα, μού? λεγες συχνά, τόσο πιο αψηλά μπορείς να φτάσεις. [...] Μια μέρα, ο πιο ένδοξος αρχάγγελος που θα στέκεται πλάι στο Θεό, δε θα ?ναι μήτε ο Μιχαήλ, μήτε ο Γαβριήλ, μήτε ο Ραφαήλ. Θα ?ναι ο Εωσφόρος, όταν θα ?χει μετουσιώσει το φοβερό σκοτάδι του σε φως» ~ από τον «Φτωχούλη του Θεού» του Ν. Καζαντζάκη ~ ...Σχόλια; (μη μου φρακάρετε στην χριστιανική απόδοση... δείτε το πιο ανοιχτά) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ιχώρ Posted October 6, 2005 Report Share Posted October 6, 2005 Χμμμ 666~999.χιχι. Αστειεύομαι. Οι αντιλήψεις του συνόλου αλλάζουν με το πέρασμα των χρόνων και των καταστάσεων. Μία λάθος κρίση μιαν φοράν κι έναν καιρόν, μπορεί να σε ρίξει στο απύθμενο. Εάν όμως καταλάβουν οτί έκαναν λάθος, η δικαίωση που λαμβάνεις, είναι πολύ ανώτερη από αυτήν που θα είχες λάβει στην πρώτη κρίση. Απαράβατος κανόνας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 7, 2005 Author Report Share Posted October 7, 2005 Χμμμ 666~999.χιχι. Αστειεύομαι. Να μην αστιεύεσαι! :smilewink: Το αποκλείεις πράγματι να "λειτουργεί" έτσι το όλο θέμα; Μία λάθος κρίση μιαν φοράν κι έναν καιρόν, μπορεί να σε ρίξει στο απύθμενο. Εάν όμως καταλάβουν οτί έκαναν λάθος, η δικαίωση που λαμβάνεις, είναι πολύ ανώτερη από αυτήν που θα είχες λάβει στην πρώτη κρίση. Απαράβατος κανόνας. <<Εάν όμως καταλάβουν οτί έκαναν λάθος>> ...ποιοί; Εδώ σ' έχασα λιγάκι... Μήπως εννοείς <<Εάν όμως καταλάβεις οτί έκανες λάθος>> ή το πας κάπου αλλού; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ιχώρ Posted October 7, 2005 Report Share Posted October 7, 2005 <<Εάν όμως καταλάβουν οτί έκαναν λάθος>> ...ποιοί; Εδώ σ' έχασα λιγάκι... Μήπως εννοείς <<Εάν όμως καταλάβεις οτί έκανες λάθος>> ή το πας κάπου αλλού; 14138[/snapback] Το συγκεκριμένο κείμενο μπορεί να εξομειωθεί σε πολλές καταστάσεις... Εγώ είπα το εξής: Έστω ότι παρομοιάζουμε τον άνθρωπο με τον Εωσφόρο. Οι υπόλοιποι άνθρωποι (κοινωνία) τον έχει στην "μπούκα". Και αυτό διότι κάποιοι "άλλοι" φρόντισαν να ανεβάσουν στην κορυφή τον θεό και να ρίξουν τον Εωσφόρο. Εάν όμως αποδειχτεί ότι ο θεός δεν είναι άξιος για την κορυφή (έκανε μια χοντρή :censored: ), τότε, και παίρνει ο Εωσφόρος δύναμη από το χαμένο του δίκιο, αλλά και οι υπόλοιποι (κοινωνία) τον ανεβάζουν χωρίς κανέναν ενδοιασμό στην κορυφή. Μπορεί από την άλλη να εξομοιωθεί ώς: Στην κατάσταση που βλέπουμε καθημερινά. Ανθρώπους που έχουν ζήσει όποια κακουχία μπορεί να ζήσει κάποιος. Αυτοί, έχουν αποκτήσει (εμπειρικά ή εγωιστικά πλέον) τεράστια δύναμη. Με αυτήν (κάποτε) μπορούσες να φτάσεις την κορυφή. Τώρα πια υπάρχουν πολλοί περισσότεροί άνθρωποι εύκαιροι, να τον ξαναρίξουν. Πάντως δεν πιστεύω οτί στο συγκεκριμένο απόσπασμα ο Ν.Κ. αναφέρεται στην δύναμη του λάθους. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Namiarlda Posted October 7, 2005 Report Share Posted October 7, 2005 Θα συμφωνίσω και εγω. Οταν ζεις δυσκολες καταστάσεις αποκτας εμπειριες φοβερες. Αν εισαι τυχερος και ολα σου ερχοντε ευκολα στην ζωη σου εισαι απλα τυχερος, αλλα καποιος ατυχος οπου με νυχια και με δοντια καταφερνει να κατακτει πραγματα εχει μαθει παρα πολλα. Επανερχομαστε παλι στο δεν ειναι απλα να φτασουμε στην Ιθακι ειναι ο δρομος μας προς την Ιθακι Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabrina Posted October 7, 2005 Report Share Posted October 7, 2005 Μια μέρα, ο πιο ένδοξος αρχάγγελος που θα στέκεται πλάι στο Θεό, δε θα ?ναι μήτε ο Μιχαήλ, μήτε ο Γαβριήλ, μήτε ο Ραφαήλ. Θα ?ναι ο Εωσφόρος, όταν θα ?χει μετουσιώσει το φοβερό σκοτάδι του σε φως»[/color] Και ποιος θα κάτσει να εμπιστευτεί τον κάθε "εωσφόρο"; Μου φαίνεται λίγο ακραίο το παράδειγμα αυτό. Συμφωνώ με την άποψη ότι για να ανέβεις και να εκτιμήσεις τα υψηλά στρώματα πρέπει να πιάσεις πάτο.. Αλλά αυτό το πιστεύω από άποψη συναισθημάτων. (Ίσως το αντιλαμβάνομαι και λάθος το παράδειγμα του Καζαντζάκη...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rev. Marduk Posted October 7, 2005 Report Share Posted October 7, 2005 καλό θα ήταν να μιλάμε με περισσότερη προσοχή γι αυτό το όνομα! το οτι ο Φως-Φερων ήθελε να μοιραστεί τη θεική γνώση με την αθρωπότητα και ήρθε σε αντιπαραθεση με τον ζηλοφθνονο Θεο κτλ κτλ κτλ και έπεσε (όπυ και αν πηγε ) και είναι δαιμονας=Σόφος........... μεγαλο θέμα αυτο δεν είναι και ώρα (02:27) για να μιλήσω αλλ αμπο΄ρω να πώ ποσ για να φτάσεις ψηλά πρέει να πέσεισ και αλλο ευλογιες σε ολουσ σας Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandrake Posted October 8, 2005 Report Share Posted October 8, 2005 Για να φτάσεις ψηλά πρέπει πρώτα να ξέρεις πως είναι οι βάσεις πάνω στις οποίες στηρίζεσαι... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 10, 2005 Author Report Share Posted October 10, 2005 Κατά άλλη μια άποψη, ίσως εννοεί ότι εάν έχεις «βουτήξει στον βούρκο», παύει πλέον να σε δελεάζει, όπως δελεάζει αυτόν που απλά τον βλέπει απ? έξω. Κι επομένως σου είναι πιο εύκολο να προχωρήσεις. Μ? άλλα λόγια και μ? ένα απλό παράδειγμα: εάν θέλεις να κόψεις το κάπνισμα, είναι ίσως πιο εύκολο ν? αρχίσεις ν? ανάβεις το ένα τσιγάρο πίσω απ? τ? άλλο, μέχρι να το σιχαθείς και να μην θέλεις ούτε να το βλέπεις. (...λέμε τώρα...) Φυσικά, αυτή είναι απλά μια διαφορετική ερμηνεία. Δεν ξέρω κατά πόσο ο Καζαντζάκης είχε αυτό ή κάτι από τα υπόλοιπα που ειπώθηκαν, στο μυαλό του. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted October 10, 2005 Report Share Posted October 10, 2005 Κατά άλλη μια άποψη, ίσως εννοεί ότι εάν έχεις «βουτήξει στον βούρκο», παύει πλέον να σε δελεάζει, όπως δελεάζει αυτόν που απλά τον βλέπει απ? έξω. Κι επομένως σου είναι πιο εύκολο να προχωρήσεις.14338[/snapback] Η άποψη των Γνωστικών (των παλιών, όχι των σημερινών γιαλαντζί): για να καθαρθεί η ψυχή, πρέπει πρώτα να περάσει από όλες τις αμαρτίες! Την εφαρμόζαν κιόλας, με γαργαλιστικές λεπτομέρειες (αν και οι περιγραφές είναι ως επί το πλείστον μεροληπτικές). Ωστόσο παραμένει μια ενδιαφέρουσα άποψη... Το ερώτημα είναι, πώς θα ήταν ο κόσμος μας αν ακολουθούσαμε ΟΛΟΙ αυτόν το δρόμο; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 10, 2005 Author Report Share Posted October 10, 2005 Η άποψη των Γνωστικών (των παλιών, όχι των σημερινών γιαλαντζί): για να καθαρθεί η ψυχή, πρέπει πρώτα να περάσει από όλες τις αμαρτίες! Την εφαρμόζαν κιόλας, με γαργαλιστικές λεπτομέρειες (αν και οι περιγραφές είναι ως επί το πλείστον μεροληπτικές). «Αν θες ν? αγιάσεις, πρέπει ν? αμαρτήσεις» δηλαδή Σίγουρα πάντως, είναι εντελώς περιττό να περάσει κάποιος από μια αμαρτιά, εάν δεν τον ελκύει να την περάσει. Περιττό κι ανόητο... Το θέμα είναι γι αυτές που μας ελκύουν και μας δημιουργούν κάποιου είδους «απωθημένο». Το ερώτημα είναι, πώς θα ήταν ο κόσμος μας αν ακολουθούσαμε ΟΛΟΙ αυτόν το δρόμο; Πολύ καλή ερώτηση... Δεν μπορώ να σκεφτώ ποιά είναι η σωστή απάντηση. Ίσως να ήταν πολύ καλύτερος, ίσως πολύ χειρότερος... ίσως και να ήταν ακριβώς τα ίδια νιανιά! Εάν όμως το δούμε λίγο πιο ρεαλιστικά, τότε μάλλον συμπεραίνουμε ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να συμβεί. Διότι για να συμβεί, σημαίνει ότι έχει πρωτύτερα καταργηθεί η μοναδικότητα του ατόμου! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted October 10, 2005 Report Share Posted October 10, 2005 Εάν όμως το δούμε λίγο πιο ρεαλιστικά, τότε μάλλον συμπεραίνουμε ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να συμβεί. Διότι για να συμβεί, σημαίνει ότι έχει πρωτύτερα καταργηθεί η μοναδικότητα του ατόμου! 14345[/snapback] Καθόλου! Ο καθένας αμαρτάνει διαφορετικά! Το ερώτημα που σου θέτω δεν είναι τυχαίο πάντως.... Σίγουρα πάντως, είναι εντελώς περιττό να περάσει κάποιος από μια αμαρτιά, εάν δεν τον ελκύει να την περάσει. 14345[/snapback] Αμαρτιά, κατά το ζεϊμπεκιά ή κατά το (sic) νεφραμιά; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 10, 2005 Author Report Share Posted October 10, 2005 Σίγουρα πάντως, είναι εντελώς περιττό να περάσει κάποιος από μια αμαρτιά, εάν δεν τον ελκύει να την περάσει. Αμαρτιά, κατά το ζεϊμπεκιά ή κατά το (sic) νεφραμιά; ...ο δαίμων του πληκτρολογίου Κερατάκι: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ιχώρ Posted October 11, 2005 Report Share Posted October 11, 2005 Στην ερώτηση του Τραγου: Πιστεύω οτί πάλι στα ίδια χάλια θα έφτανε ο κόσμος. Οι αμαρτίες θα γίνονταν θεσμός, ένα είδος δοκιμασίας για να φτάσουν σε επίπεδα (Πανεπιστήμιο, παιδεία ας πούμε), θα είχαν μέτρο σύγκρισης τις αμαρτίες, πάλι κάποιος θα ήταν πιο πάνω από τον άλλο...εκεί ξεκινάει (κατά την άποψή μου) το μπάχαλο... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 11, 2005 Author Report Share Posted October 11, 2005 πάλι κάποιος θα ήταν πιο πάνω από τον άλλο...εκεί ξεκινάει (κατά την άποψή μου) το μπάχαλο... Πιστεύω ότι έχεις δίκιο σ? αυτό... Είναι αλήθεια ότι ο άνθρωπος εξακολουθεί να έχει ανάγκη ιεραρχικής πυραμίδας, ακόμα κι αν είναι εντελώς τυπική. Πιστεύω ότι αυτό πηγάζει από την -μέχρι στιγμής- αδυναμία του ανθρώπου να κρίνει, βάζοντας τον εαυτούλη του στην άκρη. Διότι εάν μπορούσε να βάλει τον εαυτούλη του στην άκρη, τότε δεν θα τιθόταν θέμα ιεραρχίας: θα εφαμόζονταν πάντα η πιο σωστή ιδέα, ανεξάρτητα του ποιός την είχε. Πολύ ζημιάρικο πράμα ο εγωισμός! ...Κι επίσης, πολύ off topic! Oh, well... :cheerful: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.