Jump to content

Η θρησκεία στους αιώνες, ο(ι) Θεός(οι) και ο(ι) Διάβολος(οι) και η εξέλιξη του ανθρώπου


Recommended Posts

...Η Βίβλος ήταν ίδια και τον Μεσαίωνα που έσφαζαν στο όνομα της , το ίδιο είναι και τώρα που κάποιοι όμως διαβάζουν τα μηνύματα αγάπης μέσα της. Οι άνθρωποι εξελίσσονται , οχι οι θρησκείες...
Αααα, μα στο μεσαίωνα μπορύσαν να σε κάψουν αν έβρισκαν βίβλο στο σπίτι σου. Ο λαός είχε αποκλειστεί ακριβώς γιατί εκεί θα έβλεπε ότι δεν γράφει για σφαγές "στ' όνομά της". Απόκρυψη "πολιτική" κι όχι "θρησκευτική", στη βάση της. Από τότε προφανώς εξελίχθηκε και η θρησκεία (αναγκαστικά μόλις ο λαός απέκτησε πρόσβαση).

Πίσω στο αρχικό θέμα όμως,

?Τι θεότητες ορίζει λοιπόν ο Χριστιανισμός; Ορίζει λοιπόν έναν καλό θεό (τον τριαδικό) και έναν κακό θεό (τον διάβολο). Ο άνθρωπος (και γενικότερα ο κόσμος μας) ακροβατεί ανάμεσα σε αυτές τις δύο θεότητες και πρέπει να επιλέξει κάθε φορά έναν από τους δύο δρόμους: τον δρόμο του θεού ή τον δρόμο του διαβόλου, ο ένας έχει ως ανταμοιβή όλα τα καλά(και όλα τα αγαθά στον παράδεισο) και ο άλλος τα καζάνια της κολάσεως. Αρα σε κάθε επιλογή του ανθρώπου ο ένας δρόμος λειτουργεί ως θέλγητρο ενώ ο άλλος ως αποτροπή?.
Όχι ακριβώς. Ο Χριστιανισμός «ορίζει» έναν «Θεό που υπάρχει». Που ακριβώς επειδή υπάρχει «ορίζει» το καλό και το κακό σε σχέση με τον ίδιο. Οπότε δεν πρόκειται για «καλό Θεό», αλλά για «Θεό που είναι το καλό» επειδή το καλό Είναι (ο Θεός). Επίσης δεν ορίζεται «κακός θεός». Αλλά ένας «Εχθρός του Θεού» (οπότε ως εχθρός του Καλού έχει «θέσει εαυτόν» εκτός «καλού»). Κι αν το καλό είναι «εκείνο που υπάρχει», η «ύπαρξη» και ότι οδηγεί σε αυτό, τότε δεν μπορεί να περιέχει το «κακό», που απλά με το να Υπάρχει ορίζει το «ενάντιο της ύπαρξης», και ότι την αναιρεί ή την καταργεί.

Οι δύο δρόμοι τώρα, είναι άσχετοι με το Χριστιανισμό ειδικά. Είναι σχετικοί γενικά με την ανθρωπότητα (βλέπε π.χ. Ηρακλής με Αρετή και Κακία ? η «Εκλογή του Ηρακλή» του Πρόδικου του Κείου). Γιατί είναι πανανθρώπινο το δίλημμα: πως θα ζήσω; «Σαν πανούργο αρπακτικό» που επιδιώκει επιβίωση με κάθε κόστος ή «σαν νοήμων ον» που επιδιώκει την αρετή;

Ούτε είναι θέμα «αμοιβών», πολύ περισσότερο δε? καζανιών!!! (Μεταθανάτια βάσανα υπάρχουν σε όλες σχεδόν τις θρησκείες, πολυ- ή μονό- ή α- θεϊστικές).

Η κάθε μας πράξη μεμονωμένα και όλες στο σύνολό τους (εις το διηνεκές) έχουν αποτελέσματα, προέρχονται από κίνητρα, έχουν «στόχο», αιτίες κτλ. Και οι συνέπειές τους είναι ανάλογες όλων αυτών. Για κάποιο λόγο τώρα(!), από την μακρινή προϊστορία η «συλλογική» ανταπόκριση της ανθρωπότητας ήταν ότι η ζωή ως «αρπακτικό» έχει δυσάρεστες συνέπειες ? αλλά είναι πιο «cool» και βραχυπρόθεσμα και πιο επωφελής. Ενώ η ζωή ως «νοήμων» είναι δυσκολότερη, αλλά έχει ευεργετικές συνέπειες (που όμως μπορεί να έρθουν «μετά εορτήν», μετά το θάνατο στους απογόνους?). Έτσι, λογικά «ταυτίστηκε» η επιδίωξη της αρετής με το «Θεό-Αγαθό» και η επιδίωξη των ?άλλων, με την κακία, και τον «Εχθρό»

?Η διαφωνία μου τώρα:?
Βάση των παραπάνω, νομίζω, πως δεν έχουν νόημα η διαφωνίες #1 & #3 έτσι διατυπωμένες (η #3 είναι και αυτοαναιρούμενη). Στη #2 δεν ισχύουν, ιστορικά, έτσι τα πράγματα (αλλά θέλει κουβέντα), ενώ η #4? είναι ίσως δικαιολογημένη. Γιατί πράγματι μια ιστορικά δικαιολογημένη «αντίρρηση» στα περί αρετής κακίας και συνεπειών είναι ότι σε ορισμένες εποχές (αν όχι πάντα) η στάση της «αρετής» μπορεί να είναι πολύ συμφέρουσα στην κάθε εξουσία (που είναι γενικά «αρπακτική»). Οπότε η «συνομωσιολογική» ερμηνεία (που είναι πολύ δημοφιλής) είναι ότι όλη αυτή η υπόθεση είναι απλά ένας «μπαμπούλας» που κουνά η εξουσία για να κρατά το πάνω χέρι, είτε εκφρασμένο με θρησκεία, είτε με καζάνια, είτε με φιλοσοφία? Και για το ότι η εξουσία τον χρησιμοποίησε τον μπαμπούλα αυτό (πολύ πριν τον Χριστιανισμό και όχι μόνο στην Ιουδαία) είναι ιστορικά βεβαιωμένο. Αυτό όμως τι αποδεικνύει;;;
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Κατά την ταπεινή μου άποψη αυτό είναι λάθος αντιμετώπιση. Έτσι δεν μπορείς να έχεις σφαιρική άποψη. Ακόμα και αν κάποιος είναι φανατικός, είναι κέρδος να δείς πως αντιμετωπίζει ο ίδιος το θέμα , και να μπείς για λίγο στο μυαλό του.

 

Κατά τη δική μου ταπεινή άποψη όμως είναι ολόσωστο. Δεν θα πάω να μιλήσω με αυτούς που στέλνουν στο πυρ το εξώτερον όποιον έχει αντίθετη άποψη. Διάλογος μπορεί να υπάρξει μόνον όταν οι θεμελιώδεις αξίες είναι κοινές, όταν και τα δύο μέρη έχουν την διάθεση να ακούσουν τι λέει ο άλλος ώστε να συνομιλήσουν ουσιαστικά.

 

Πάμε πάλι... το λάθος είναι όλο δικό σου... ούτε η βίβλος , ούτε το ταλμούδ, ούτε το κοράνι αλλάζουν. Οι ερμηνείες απο τους αναγνώστες αλλάζουν ,ανάλογα με την οπτική της εποχής. Οπότε το "γράμμα" ναι μεν δεν αλλάζει, αλλά το πως θα το ερμηνεύσει κάποιος είναι άμεσα επηρρεασμένο απο τις συνθήκες της κοινωνίας και την ηθική ιεραρχία που έχει.

Η Βίβλος ήταν ίδια και τον Μεσαίωνα που έσφαζαν στο όνομα της , το ίδιο είναι και τώρα που κάποιοι όμως διαβάζουν τα μηνύματα αγάπης μέσα της. Οι άνθρωποι εξελίσσονται , οχι οι θρησκείες.

 

Ναι, για πάμε πάλι... Μαζί μιλάμε και χώρια καταλαβαίνουμε; Δες ξανά τι έγραψα στο προηγούμενο μήνυμα και θα διαπιστώσεις ότι δεν διαφωνούμε, έτσι όπως εκφράζεις τη γνώμη σου σε αυτό εδώ το μήνυμα.

 

Για το θέμα "γυναίκα στο Ισλάμ"...διάβασε τα παρακάτω...

 

Για το θέμα "γυναίκα στο Ισλάμ" θα μου επιτρέψεις να γνωρίζω περισσότερα από το λινκ που μου στέλνεις (και λόγω σπουδών και λόγω γνωριμιών με μουσουλμάνες).

 

 

 

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articl.../04/2007_221748

όπως και φυσικά να ρωτήσεις όπως είπα τις ίδιες , καθώς σου εύχομαι να πραγματοποιήσεις το όνειρο σου και να επισκεφτείς τις χώρες αυτές.....(σ.σ. θα κάνεις απίστευτες αγορές σε απίστευτες τιμές αν κάνεις καλά παζάρια).

 

 

Δεν σε εννόησα... Ο μοναδικός λόγος για να πάω σε μουσουλμανική χώρα είναι τα παζάρια ή ο μοναδικός προορισμός το Πακιστάν;

Για ακόμη μία φορά δείχνεις εμπάθεια προς εκατομμύρια ανθρώπους.

Link to comment
Share on other sites

Minerva... δείχνεις μάλλον εσύ εμπάθεια και προκατάληψη προς το άτομο μου. Η ευχή έγινε με όλη την καλή καρδιά και οχι για να περάσω κάποιο μήνυμα. Πραγματικά σου εύχομαι να πας εκεί και να το ευχαριστηθείς και οχι επειδή θέλω να περάσω τον λόγο μου.

 

Τώρα για τον αντίλογο μας... είπε ο καθείς τα επειχηρήματα του, είμαστε σε διαμετρικά αντίθετες στάσεις και απόψεις... προσωπικά το σταματώ εδώ. Δεν ωφελεί να το συνεχίσω, καθώς δεν υπάρχει κέρδος απο την συζήτηση αυτή.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...