Jump to content

Η Μαγεία στην καθημερινή ζωή, και πώς την χρησιμοποιούμε...


 Share

Recommended Posts

«Συχνά η μαγεία είναι μία ασύλληπτη όψη της καθημερινότητας,

γιατί η πιο φανερή πλευρά της μαγείας είναι αυτή της αλλαγής ή της μεταμόρφωσης»

 

Μάριαν Γκριν

 

 

Πιστεύω πως αν εξετάσουμε λίγο καλύτερα την καθημερινή μας ζωή, θα διαπιστώσουμε ότι σε μεγάλο βαθμό λειτουργούμε, άλλος περισσότερο κι άλλος λιγότερο, όπως οι μακρινοί μας πρόγονοι. Χρησιμοποιούμε μέχρι σήμερα μάσκες, δηλαδή το μακιγιάζ και το κάθε μορφής φτιασίδωμα του προσώπου μας, και προσδίδουμε μαγικές ιδιότητες σε πέτρες, φυλακτά και θρησκευτικά σύμβολα. Καθημερινά προσευχόμαστε σε μία ανώτερη δύναμη, και οι περισσότεροι χριστιανοί καταφεύγουν συνήθως στο "Πάτερ Ημών". Για την ευκαρπία των χωραφιών, των κήπων και των ζώων τους, πολλοί κάτοικοι των αγροτικών περιοχών επικαλούνται την βοήθεια του αγιασμού και των ευχών του παπά. Σε καθημερινή βάση, χρησιμοποιούμε χιλιάδες ξόρκια και κατάρες, σε διάφορες μορφές, ενώ συχνά καταφεύγουμε στην βασκανία. Αν, λοιπόν, μέσα από αυτό το πρίσμα, αναλογιστούμε τις καθημερινές μας πράξεις, θα διαπιστώσουμε ότι χρησιμοποιούμε την μαγεία για να αντεπεξέλθουμε ακόμη και στα πιο απλά προβλήματα και στις πιο απλές ανάγκες μας.

 

Από την άλλη, δεν μπορούμε να μην σκεφτούμε πως ολόκληρο το εκκλησιαστικό τελετουργικό είναι όμοιο με εκείνο της μαγείας. Πολλές εκκλησιαστικές λειτουργίες θα μπορούσαν να παραπέμψουν κάποιον υποψιασμένο σε επίκληση δυνάμεων και αόρατων οντοτήτων (τους λέμε Αγίους) και, την ίδια στιγμή, το Ιερατείο προπαγανδίζει σκόπιμα την δύναμη της ευχής, του αγιασμού που δεν χαλάει, του αντίδωρου που δεν μουχλιάζει, των φυλαχτών που θεραπεύουν και προλαβαίνουν αρρώστιες, των θαυματουργών εικόνων και του αναθέματος προς τους απίστους. Έτσι, όλα αυτά, δίνουν παράλληλα την εντύπωση μιας θεσμοθετημένης μορφής μαγείας, που νομιμοποιείται να υπάρχει.

 

Ενώ έχουμε συνηθίσει να σχετίζουμε την μαγεία με κάτι το μυστηριώδες και το απόκρυφο, με κάτι που έχει να κάνει με συγκεκριμένα μυστικά και με κλειστούς κύκλους λίγων μυημένων, παρατηρώ πως ταυτόχρονα την συντηρούμε σχεδόν σαν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής μας. Σχεδόν όλοι, καθημερινά, χρησιμοποιούμε κάποια μορφής "μαγείας" ? ακόμη κι αν επιλέγουμε να την ονομάζουμε διαφορετικά ? και την ίδια στιγμή αναζητούμε την Αληθινή Μαγεία σε κάτι το Απόκρυφο και το Μυστικό.

 

 

Θα με ενδιέφεραν οι σκέψεις σας όσο αφορά στα παραπάνω. Αν πιστεύετε ότι είναι όντως έτσι, αν διακρίνετε κάποια αντίφαση σε όλα αυτά, αν διαφωνείτε σε κάποια σημεία? Και τελικά, εσείς ποια μορφή μαγείας βρίσκεται να έχετε εντάξει στην καθημερινότητά σας ;

Link to comment
Share on other sites

Και τελικά, εσείς ποια μορφή μαγείας βρίσκεται να έχετε εντάξει στην καθημερινότητά σας ;

 

α Σοβαρά θέλεις να το μάθεις...; :019blush:

 

Ε λοιπόν,ΟΚ:

 

-Γνωστική/Αυτογνωσιακή Μαγεία (συχνά).

-Σεξουαλική Μαγεία (εχμ...όχι όσο συχνά θα'θελα!).

-Αντιβασκανία (σε περιπτώσης που διαπιστώσω πως κάποιος/α μ :censored: ος/η μου "κανε" κάτι...).

-Ενεργειακή Μαγεία (για σπίτι-πάντα...).

-Τελετουργική Μαγεία (για τις Ν.Παγ.Εορτές π.χ. Σάμπατς).

 

 

...δίχως να σημαίνει πως τα άνω είναι οι μοναδικές μορφές Μαγείας,ΟΚ? :smilewink:

...και δίχως να ισχυρίζομαι πως δεν έχω κάνει λάθη-εννοείται... :015annoyed: (δεν είναι δα κι εύκολη υπόθεση...!)

Link to comment
Share on other sites

Ingmar, πόσο μπορούν αυτές μαγικές μέθοδοι που χρησιμοποιείς να θεωρούνται μέρος της "καθημερινής" πρακτικής των ανθρώπων?

Θα περίμενα να ακόμα πιο καθημερινά και διαδεδομένα πράγματα, όπως η προσευχή που αναφέρει ο Συνοδοιπόρος.

 

Είναι γεγονός πως μερικές φορές ψάχνουμε το υπερβατικό σε "περίεργα" μέρη, αγνοώντας όλες αυτές τις αντιλήψεις και τις πρακτικές που υπάρχουν μπροστά στα μάτια μας, ακόμα και καλυμμένες με ένα "αθώο" χριστιανικό πέπλο.

Ουσιαστικά σε όλο το χριστιανισμό θα μπορούσαμε να διακρίνουμε παγανιστικά ή άλλα στοιχεία, πόσο μάλλον στο "πρακτικό" κομμάτι του χριστιανισμού, όπου γνωρίζουμε μάλιστα πως στα πλαίσια εκχριστιανισμού των ανθρώπων το ιερατείο έδωσε σε παγανιστικές ή άλλες "ειδωλολατρικές" πρακτικές ένα χριστιανικό προσωπείο, ώστε οι άνθρωποι να μην αλλάξουν ήθη/έθιμα/παραδόσεις κτλ, αλλά να αλλάξουν όνομα στη θρησκεία τους (εντάξει, αυτό είναι λίγο επικίνδυνα γενικευμένο, αλλά καταλαβαίνετε τί θέλω να πω).

 

Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να εντάξω τις μεθόδους που χρησιμοποιώ εγώ σε κάποιον μονολεκτικό χαρακτηρισμό, με την ευκολία που το έκανε ο ingmar...

Δηλαδή, υπάρχει και ένα θέμα με τους χαρακτηρισμούς, γιατί ο κόσμος εξελίσσεται, και όπως εξελίσσεται αλλάζει και ονόματα στις μεθόδους που χρησιμοποιεί. Γενικότερα, πό τότε που η λέξη "μαγεία" έγινε λέξη-ταμπού, ο άνθρωπος βρέθηκε στη δύσκολη θέση να δώσει μια άλλη ονομασία και ίσως και έναν κάπως διαφορετικό χαρακτήρα σε ό,τι είχε να κάνει με μαγικές πρακτικές.

Κάτι που σήμερα λέγεται ολιστική ιατρική για παράδειγμα, μέχρι και πριν 200 χρόνια εντασσόταν στα πλαίσια της μαγείας.

Κάτι που σήμερα μπορεί να λέγεται απλώς "γεωργικές εργασίες", στο παρελθόν αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι μαγικών πρακτικών ή/και τελετουργιών, είχε δύναμη και νόημα γιατί η αλληλεπίδραση φύσης και ανθρώπων είχε διαφορετική βάση απ' αυτή που έχει σήμερα.

Link to comment
Share on other sites

Ingmar, πόσο μπορούν αυτές μαγικές μέθοδοι που χρησιμοποιείς να θεωρούνται μέρος της "καθημερινής" πρακτικής των ανθρώπων?

Θα περίμενα να ακόμα πιο καθημερινά και διαδεδομένα πράγματα, όπως η προσευχή που αναφέρει ο Συνοδοιπόρος.

 

Ποτέ δεν είπα πως μπορούν να το κάνουν όλοι! Είπα; Για μένα μίλησα αποκλειστικά. Αφορούσε τη δική μου καθημερινότητα. Τι να σου πω...Άλλοι μου λεν πως έβαλαν την Chaotic Magic στη δική τους καθημερινότητα (εμένα δεν ξέρω αν μου ταιριάζει-ίσως όμως και να λαθεύω...)Αν μια προσευχή την ημέρα (κατά το γνωστό "...κάνει το γιατρό πέρα!" :018bleh: )μονάχα, μπορεί να βοηθήσει κάποια/οιον, ΟΚ: Επέλεξε τέτοιο πνευματικό μονοπατι! Εμένα όμως, δεν με καλύπτει: ούτε από πλευράς αναγκών ούτε από πλευράς εσωτεριστικών ανησυχιών...Τι να κάνουμε;

 

Ο καθείς με... :smilewink:

 

Είναι γεγονός πως μερικές φορές ψάχνουμε το υπερβατικό σε "περίεργα" μέρη, αγνοώντας όλες αυτές τις αντιλήψεις και τις πρακτικές που υπάρχουν μπροστά στα μάτια μας, ακόμα και καλυμμένες με ένα "αθώο" χριστιανικό πέπλο.

 

Εξυπακούεται πως συμβαίνει κι αυτό...όντως...

 

Ουσιαστικά σε όλο το χριστιανισμό θα μπορούσαμε να διακρίνουμε παγανιστικά ή άλλα στοιχεία, πόσο μάλλον στο "πρακτικό" κομμάτι του χριστιανισμού, όπου γνωρίζουμε μάλιστα πως στα πλαίσια εκχριστιανισμού των ανθρώπων το ιερατείο έδωσε σε παγανιστικές ή άλλες "ειδωλολατρικές" πρακτικές ένα χριστιανικό προσωπείο, ώστε οι άνθρωποι να μην αλλάξουν ήθη/έθιμα/παραδόσεις κτλ, αλλά να αλλάξουν όνομα στη θρησκεία τους (εντάξει, αυτό είναι λίγο επικίνδυνα γενικευμένο, αλλά καταλαβαίνετε τί θέλω να πω).

 

Αυτά που λες, τα έχω τονίσει κι εγώ μέσω άλλων ποστ μου σε άλλα τόπικ...Δεν διαφωνώ... :whistling:

Οι κάθε είδους ταμπέλες μας μάραναν...

 

Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να εντάξω τις μεθόδους που χρησιμοποιώ εγώ σε κάποιον μονολεκτικό χαρακτηρισμό, με την ευκολία που το έκανε ο ingmar...

 

Μην το κάνεις τότε! Δεν σε υποχρεώνει άλλωστε κανείς. Αν ανακαλύψεις κάτι που π.χ. δεν υπάρχει στα βιβλία ή δε σου το κοινοποίησε κανείς πρωτύτερα, δεν είναι δα κι απαραίτητο να το..."βαπτίσεις"! Γίνε λοιπόν ειλικρινής, αυθεντικός και πρωτοπόρος με τον...τρόπο σου! ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΑ... :smilewink:

 

Δηλαδή, υπάρχει και ένα θέμα με τους χαρακτηρισμούς, γιατί ο κόσμος εξελίσσεται, και όπως εξελίσσεται αλλάζει και ονόματα στις μεθόδους που χρησιμοποιεί. Γενικότερα, από τότε που η λέξη "μαγεία" έγινε λέξη-ταμπού, ο άνθρωπος βρέθηκε στη δύσκολη θέση να δώσει μια άλλη ονομασία και ίσως και έναν κάπως διαφορετικό χαρακτήρα σε ό,τι είχε να κάνει με μαγικές πρακτικές.

 

Αμ γι αυτό τα...μαγικά περιστατικά της Χριστιανοσύνης (αιωρήσεις/ θεραπείες τυφλών/κ.τ.λ.) μεταονομάστηκαν σε..."θαύματα"!

Έλα μου ντε, που θαύμα και μαγεία είναι-επί της ουσίας- το ίδιο πράγμα;;; :063laugh:

 

Κάτι που σήμερα λέγεται ολιστική ιατρική για παράδειγμα, μέχρι και πριν 200 χρόνια εντασσόταν στα πλαίσια της μαγείας.

Κάτι που σήμερα μπορεί να λέγεται απλώς "γεωργικές εργασίες", στο παρελθόν αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι μαγικών πρακτικών ή/και τελετουργιών, είχε δύναμη και νόημα γιατί η αλληλεπίδραση φύσης και ανθρώπων είχε διαφορετική βάση απ' αυτή που έχει σήμερα.

 

<<Μάγο-ιατρέ μου...πάλι δεν μου σ :censored: ται σήμερα και η σύζυγος νευριάζει! Τι βότανο να πάρω πάλι;>> :063laugh: :cheerful:

 

Λοιπόν:εδώ θα σταθώ σε αυτό που είπες: στο παρελθόν αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι μαγικών πρακτικών ή/και τελετουργιών, είχε δύναμη και νόημα γιατί η αλληλεπίδραση φύσης και ανθρώπων είχε διαφορετική βάση απ' αυτή που έχει σήμερα. Ακριβώς! AYTO KANEI KAI H WICCA, επιστρέφει πίσω στη ΦΥΣΗ...όχι σαν αυτοσκοπός βέβαια, αλλά πάντοτε στα πλαίσια κάτι πολύ μεγαλύτερου -που ξεπερνά την ίδια τη καθημερινοτητά μας...! :clapping:

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με τον Johnny, πιστεύω πως ο Συνοδοιπόρος εννοούσε κάτι πιο... εφικτό στους καθημερινούς ανθρώπους! Ingmar μιλάς για κανονική μαγεία (και καλά κάνεις), πράγμα που αν το έλεγες σε έναν "καθημερινό" άνθρωπο πιθανόν να σε έριχνε στην πυρά...

 

Δεν είναι ανάγκη να καταφεύγουμε σε εντυπωσιακή ορολογία για να εξασκήσουμε μαγεία...

Μαγεία είναι ακόμα και το... μαγείρεμα!

 

Πόσες φορές, εσείς που μαγειρεύετε, δεν έχετε νιώσει πραγματικοί μάγοι όταν ανακατεύετε τα υλικά, τα βότανα και τα μπαχαρικα σας στην "μαγική" σας "χύτρα" για να δημιουργήσετε μια νόστιμη λιχουδιά...;;

 

 

:cheerful:

Link to comment
Share on other sites

Αυτό με το μαγείρεμα ήθελα να το πω κι εγώ..! :P

Δε το έβαλα όμως επειδή δεν είναι μαγεία με την "κανονική" σημασία, αλλά περισσότερο μοιάζει με χόκους πόκους (ααα είμαι η κακιά μάγισσα και ανακατεύω το καζάνι μου!!! :lol: )

Βέβαια για να απαντήσουμε στο ερώτημα που έθεσε ο synodoiporos θα πρέπει να ορίσουμε και πως βλέπουμε τη μαγεία και από ποια πτυχή της τη χρησιμοποιούμε. Επειδή υπάρχει η πρακτική μαγεία, υπάρχει η "θεωρητική μαγεία"...

 

(εχμ.. και το βάψιμο πως ακριβώς είναι μαγεία; Ζωγραφική είναι..)

Edited by sabrina
Link to comment
Share on other sites

Έχεις υπόψιν σου τη χρωματοθεραπεία?! :smilewink:

 

Εεε.. εμμένω στην ερώτησή μου... Δεν έχει κάποια σχέση η χρωματοθεραπεία με το βάψιμο που ανέφερε ο synodoiporos.. Γιατί με τη λογική αυτή και το τι ρούχα βάζουμε μαγεία είναι..

Link to comment
Share on other sites

Εεε.. εμμένω στην ερώτησή μου... Δεν έχει κάποια σχέση η χρωματοθεραπεία με το βάψιμο που ανέφερε ο synodoiporos.. Γιατί με τη λογική αυτή και το τι ρούχα βάζουμε μαγεία είναι..

 

Έχω μια εντύπωση πως ο Συνοδοιπόρος αναφέρεται στην αρχική προέλευση του μακιγιάζ.

Πχ., χρώμα στο πρόσωπο και το σώμα χρησιμοποιούσαν οι αρχιερείς, οι φαραώ, οι σαμάνοι και γενικά όσοι ήθελα να δείξουν πως κατά την χρονική περίοδο που φορούσαν "μακιγιάζ" δεν ήταν η ανθρώπινη υπόστασή τους, αλλά κάτι θεϊκό, ένα alter ego αν θες.

 

Επίσης, ένα είδος έντονου μακιγιάζ φορούσαν στην αρχαιότητα για να λειτουργήσει αποτροπαϊκά ενάντια στο κακό.

 

Βέβαια σήμερα δεν χρησιμοποιούμε το μακιγιάζ γι'αυτό το λόγο, αν και όλες λίγο πολύ παρουσιάζουμε ένα alter ego μέσω αυτού.

 

Την απορία μπορεί να μας την λύσει σίγουρα ο Συνοδοιπόρος...

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Την απορία μπορεί να μας την λύσει σίγουρα ο Συνοδοιπόρος...

 

Ναι, την απορία μάλλον θα μας τη λύσει ο ίδιος.. Δε διαφωνώ καθόλου με αυτό που λες, αλλά μιλά για καθημερινότητα.. Δε νομίζω καθημερινά να κάποιος από εμάς να χρησιμοποιεί μακιγιάζ με βάση την αρχική του προέλευση..

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι ανάγκη να καταφεύγουμε σε εντυπωσιακή ορολογία για να εξασκήσουμε μαγεία...

Μαγεία είναι ακόμα και το... μαγείρεμα!

 

Πόσες φορές, εσείς που μαγειρεύετε, δεν έχετε νιώσει πραγματικοί μάγοι όταν ανακατεύετε τα υλικά, τα βότανα και τα μπαχαρικα σας στην "μαγική" σας "χύτρα" για να δημιουργήσετε μια νόστιμη λιχουδιά...;;

 

 

:cheerful:

 

Πολλές φορές -μη πω συνέχεια!!! :cheerful:

 

Έχω γίνει σούπερ-ντούπερ και Γουαού Μάγειρας!!!!

 

Ποιος Νίκολας Τσελεμεντές και πράσινα άλογα; :whistling:

 

Εγώ να δείτε κάτι ινδικά...κάτι κινέζικα...κάτι μεξικάνικα που φτιάχνω (χωρίς πλάκα ε;!!!)

Κάνω και αφροδισιακά που σκίζουν και γ :censored: ν!!!

:cheerful:

Ορθώς η ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΕΙΑ...

Υπερτέρα του είδους

 

Γι αυτό φροντίστε να'χετε ένα πανέρι με βαζάκια ΓΕΜΑΤΑ διάφορα ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ! Δε θα το μετανιώσετε... :clapping:

Link to comment
Share on other sites

Περί μαγειρικής φυσικά και συμφωνώ. Μάλιστα, πρόσφατα έκανα σχετική παρομοίωση.

 

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, που το θέμα περί Σούσι, το είχα ανοίξει στην πρακτική.

Link to comment
Share on other sites

Χμ.. Βλέπω πως οι απαντήσεις αυξήθηκαν... Χαίρομαι που υπήρξε ανταπόκριση σε αυτό το καινούργιο θέμα και ο αντίστοιχος προβληματισμός... :)

 

Είναι φανερό πως χρησιμοποιώ εδώ την έννοια της μαγείας με την ευρύτερη σημασία που μπορεί να έχει, μέσα στα πλαίσια της καθημερινής ζωής, και κυρίως έτσι όπως θα την αντιλαμβανόταν κάποιος.. ''αμύητος'', δηλαδή κάποιος που δεν θα είχε πολλές γνώσεις πάνω σε αυτά τα θέματα και που όμως αυτό που θα έκανε θα μπορούσε να θεωρηθεί κατά κάποιο τρόπο ως μία ''μαγική πρακτική''.

 

Τα παραδείγματα που αναφέρει ο Igmar δεν είναι, κατά την γνώμη μου, τόσο άστοχα, αλλά είναι πιο εξειδικευμένα πράγματα, που συνήθως εφαρμόζονται σκόπιμα. Για να κάνεις ''Ενεργειακή Μαγεία'' ή, ακόμη περισσότερο, ''Τελετουργική Μαγεία'', θα πρέπει να έχεις κάποιες γνώσεις και να ξέρεις, λίγο-πολύ, τί ακριβώς κάνεις. Αντίθετα, η βασκανία ή - για να γίνω και λίγο πιο τολμηρός - σε ορισμένες περιπτώσεις η ''Σεξουαλική Μαγεία'' ( :huh: ), μπορεί να συμβεί μέσα στην καθημερινότητα κάποιου (να το έχει εντάξει κάποιος στην ζωή του) χωρίς να το αντιλαμβάνεται ή να το θεωρεί κάτι ''Μαγικό'' (για παράδειγμα, η θεία μου στο χωριό που ξεματιάζει συνέχεια άλλους, δεν νομίζω να θεωρεί τον εαυτό της μάγισα - κι όμως, κατά κάποιο τρόπο, τί είναι αυτό που κάνει ; ).

 

Βρίσκω το παράδειγμα με την μαγειρική αρκετά καλό και ευφάνταστο, αν και μάλλον διευρύνει ακόμη περισσότερο τα όρια περί ''μαγείας''. Σίγουρα, όμως, κάποιοι μπορεί να αισθάνονται μέσα στην κουζίνα τους σαν μικροί μάγοι - και ενδεχομένως να μαγειρεύουν με τέτοιο τρόπο που να τους συνδέει ακόμη και με τους παλαιούς αλχημιστές, χωρίς οι ίδιοι να το υποψιάζονται. (αφήστε που, κάποιος μπορεί να μαγειρεύει με σκοπό να.. μαγέψει τους άλλους, να τους προ'ι'δεάσει θετικά - ή αρνητικά - προς κάτι, να τους επηρεάσει δηλαδή προς έναν δικό του συγκεκριμένο σκοπό χρησιμοποιώντας κάποια συγκεκριμένα μέσα και υλικά, αυτός δεν θα μπορούσε να είναι ένας ορισμός της μαγείας, όπως τον θέλουμε εδώ, κι όπως λέει η sabrina ότι πρέπει να κάνουμε, δηλαδή να βρούμε έναν ορισμό...)

 

Ένα άλλο παράδειγμα - που σκέφτηκα εγώ μετά το πρώτο post μου - είναι η καθημερινή συμβουλή των ωροσκοπίων. Πόσοι άνθρωποι παρακολουθούν με προσήλωση καθημερινά τις τηλεοπτικές ''εθνικές'' αστρολόγους μας μέσα από τα διάφορα πρωινάδικα ; Σε παλαιότερα χρόνια αυτό γινόταν μόνο από τον Βασιλιά και την Βασίλισσα που συμβουλεύονταν τον προσωπικό τους Μάγο. Σήμερα γίνεται σε εθνικό δίκτυο και φαίνεται να απασχολεί αρκετούς ανθρώπους - κάποιοι διαβάζουν τα άστρα για μας και περιγράφουν την επιροή μακρινών δυνάμεων πάνω μας, με βάση αυτές τις προβλέψεις εμείς θα πρέπει να καθορίσουμε τις ζωές μας. (βέβαια, εδώ κάποιοι θα υποστήριζαν ότι η αστρολογία είναι τεκμηριωμένη, ότι είναι επιστήμη, και ότι δεν σχετίζεται με την μαγεία. Αλλά σε αυτή την συζήτηση δεν μας απασχολεί αυτό. Γι' αυτό είπα να χρησιμοποιήσουμε την ''μαγεία'' με την ευρύτερη έννοια, αποφεύγοντας εξειδικευμένες γνώσεις, αλλά βλέποντας πως εφαρμόζεται στην ζωή μας από την πλευρά ενός αμύητου).

 

Αναφέρθηκε και το βάψιμο του προσώπου. Γίνεται έντονα από σημερινές γυναίκες (για να μην πω κι από άντρες :D ). Όπως είπε η Morgainne, γινόταν παλαιότερα από αρχιερείς, φαραώ, σαμάνους - και μέχρι τις μέρες μας σε ορισμένες ιθαγγενείς φυλές. Όταν κάποια ή κάποιος μακιγιάρεται έντονα πριν από μία νυχτερινή έξοδο, ας πούμε, δεν το κάνει, κατά κάποιο τρόπο, για να ''μαγεύσει'', για να σαγηνεύσει, για να έλξει το ενδιαφέρον των άλλων ακουμπώντας συγκεκριμένες αισθήσεις τους ; Δεν μοιάζει να χρησιμοποιεί τον παλαιό, καλό, παραδοσιακό τρόπο της αρχαίας ιέρειας ή μάγισσας, χωρίς η ίδια να το γνωρίζει ή να το συνειδητοποιεί ; (μια ασύληπτη όψη της καθημερινότητας... αυτή της αλλαγής ή της μεταμόρφωσης)

 

Τέλος, θα ήθελα να σταθώ λίγο στην πολύ σημαντική επισήμανση που έκανε ο Johny.

 

υπάρχει και ένα θέμα με τους χαρακτηρισμούς, γιατί ο κόσμος εξελίσσεται, και όπως εξελίσσεται αλλάζει και ονόματα στις μεθόδους που χρησιμοποιεί... Κάτι που σήμερα λέγεται ολιστική ιατρική για παράδειγμα, μέχρι και πριν 200 χρόνια εντασσόταν στα πλαίσια της μαγείας. Κάτι που σήμερα μπορεί να λέγεται απλώς "γεωργικές εργασίες", στο παρελθόν αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι μαγικών πρακτικών ή/και τελετουργιών, είχε δύναμη και νόημα γιατί η αλληλεπίδραση φύσης και ανθρώπων είχε διαφορετική βάση απ' αυτή που έχει σήμερα.

 

Είναι αλήθεια πως στο παρελθόν, λόγω άγνοιας, δεισιδαιμονίας ή στενομυαλιάς, πολλά πράγματα ονομάζονταν ''μαγεία'', ενώ στις μέρες μας, με την επέκταση των γνώσεων και της κατανόησής μας, έχουν απαλλαγεί από τέτοιους ''βαριούς'' χαρακτηρισμούς και έχουν ορθολογικοποιηθεί. Το παράδειγμα της ολοστικής ή εναλλακτικής ιατρικής, που αναφέρει ο Johny, ίσως είναι το πιο χαρακτηριστικό. Για κάποιον εντελώς άσχετο, ακόμη και ο βελονισμός μπορεί να ακούγεται σαν μια ''μαγική πρακτική'', ενώ σήμερα γνωρίζουμε πως είναι μία άλλη θεραπευτική πρακτική που φαίνεται να δουλεύει. Το ίδιο μπορεί να ισχύει για την χρωματοθεραπεία, που αναφέρθηκε, την αρωματοθεραπεία, κ.ο.κ.

 

Σε αυτήν την συζήτηση μάλλον θα ήθελα να αναφερθούν και αυτές οι περιπτώσεις. Γι' αυτό άλλωστε χρησιμοποιούμε την έννοια της ''μαγείας'' με την ευρύτερη σημασία της, και εντελώς απενοχοποιημένα. Κάποιος δηλαδή μπορεί να πει : εγώ χρησιμιοποιώ την αρωματοθεραπεία ή την αστρολογία στην καθημερινή μου ζωή. Ναι, την χρησιμοποιώ πολλές φορές με αυτόν τον τρόπο, με βοηθά έτσι και έτσι, και αυτό μπορεί για κάποιον αμύητο, για κάποιον που αγνοεί ή για κάποιον παλαιομοδίτη να φαίνεται ως ''μαγεία'' (ότι δηλαδή χρησιμοποιώ κάτι έξω από τα στενά πλαίσια του δυτικού ορθολογισμού και της επιστήμης).

 

Μαγειρική, αστρολογία, Ενεργειακή μαγεία, Φενγκ Σούι και γραμμές ley, Κρυσταλλοθεραπεία, Σεξουαλική Μαγεία, Βασκανεία,...

 

 

Αυτά... Είπα λίγο περισσότερα, μιας και ζητήσατε διευκρινήσεις. Και ελπίζω να το ευχαριστηθείτε κι εσείς όσο κι εγώ καθώς έγραφα αυτό το post, φίλοι μου.

 

Καλή συνέχεια

 

:cheerful:

Edited by synodoiporos
Link to comment
Share on other sites

Μαγειρική, αστρολογία, Ενεργειακή μαγεία, Φενγκ Σούι και γραμμές ley, Κρυσταλλοθεραπεία, Σεξουαλική Μαγεία, Βασκανεία,...

 

Καλή συνέχεια

 

:cheerful:

 

 

Κοίτα: η Μαγεία δεν είναι απαραίτητο να ενέχει άμεσα τελετουργικά στοιχεία στη φύση της...μπορεί να γίνει και κρυπτο-έμμεσα!

Δηλαδή, όπως προαναφέρθηκε (από Σαμπρίνα νομίζω)η ζωγραφική -επειδή εάν γίνεται όχι με ψηφιακό τρόπο,αλλά με το χέρι (δηλ. πινέλα και χρώματα)συνιστά σε κάποιο επίπεδο μια έμμεση μορφή μαγείας. Επειδή κατέχει το στοιχείο της προσωπικής έκφρασης, τον προσωπικό κόπο και "ενέργεια" που ο ζωγράφος μεταδίδει στις ζωγραφισμένες στο καμβά/χαρτί μορφές/φόρμες του...Θυμηθείτε τα επιζωγραφισμένα Ταρώ και τα Τάλισμαν...

Αναλόγως, το να κάνεις....ένα καφε (έστω και...φραπέ!!!)για έναν καλεσμένο,πρέπει να δωθεί η σημασία του: συχνα νά έπιασα τον εαυτό μου -την ώρα που χτυπάω φραπέ για κάποιον κολλητό- να σκέφτομαι διάφορα για το ατομό του. Και με πιάνει έκλπηξη -δίχως πλάκα!- όταν διαπιστώνω πως καθώς τον πίνει, στη κουβέντα αναφέρεται σε πράγματα που ...ήδη σκέφτηκα πρωτύτερα! Αναπόφευκτα σκέφτομαι: τυχαίο-σύμπτωση ή φταίει ο....καφές; :whistling:

 

Και όταν αλλάζεις διακόσμηση στο σπίτι/χώρο σου, νιώθεις την αλλαγή τούτη με έναν τρόπο..."ενεργειακό" (δηλ. είτε αισθάνεσαι καλύτερα με τη νέα διακόσμηση ή...χειρότερα! ) :crying:

 

Και αυτό δεν έχει τελειωμό.Οπότε...είστε-δεν είστε συνειδητά Μάγοι/Μάγισσες, και πάλι Η ΜΑΓΕΙΑ ΠΑΝΤΟΤΕ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ...(ορίστε:τώρα μπορείτε να φρικάρετε!!!) :blblbl:

Edited by Ingmar
Link to comment
Share on other sites

Όταν κάποια ή κάποιος μακιγιάρεται έντονα πριν από μία νυχτερινή έξοδο, ας πούμε, δεν το κάνει, κατά κάποιο τρόπο, για να ''μαγεύσει'', για να σαγηνεύσει, για να έλξει το ενδιαφέρον των άλλων ακουμπώντας συγκεκριμένες αισθήσεις τους ;

Όχι, το κάνει για τον εαυτό της και όχι με σκοπό να σαγηνεύσει ή να.."βγει σε κυνήγι". Όσο βαμμένη να είναι κάποια, αν δεν έχει την αυτοπεποίθηση και το.. βλέμμα, όσο και να χτυπιέται δεν σαγηνεύει.

 

Το διάβασμα του ελληνικού καφέ αναφέρθηκε;

Edited by sabrina
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...