Jump to content

ερώτηση περί έθιμου βαπτίσματος


 Share

Recommended Posts

Sevando & Χρυσυίδα...

 

Το βάπτισμα είναι μια απο τις πιο ιερές διαδικασίες του Χριστιανισμού. Ούτε τυπικό είναι , ούτε τυπολατρικό. Το χρίσμα του Χριστιανού , το δέχεσαι κατά την διάρκεια της βάπτισης , όπου δέχεσαι/αποδέχεσαι την πίστη του Χριστιανισμού. Η Βάπτιση χαρακτηρίζεται απο την Βίβλο ώς το εναρκτήριο σημείο της πορείας του Ιησού, προς την διδασκαλία του και την Σταύρωση/Ανάσταση Του. Είναι τουλάχιστον αφελές , για να μην το χαρακτηρίσω διαφορετικά, το να λες οτι είναι απλά συμβολικό. Ούτε φυσικά ξεπλένει το προπατορικό αμάρτημα.

 

Η αποδοχή του μύρου , του ελαίου και του βαπτίσματος , παραλληρίζουν την αρχική βάπτιση του Ιησού ΄παρουσία Αγ. Πνεύματος , αποδοχή της Πίστης αυτής, άρα και της Σταύρωσης/Ανάστασης που οδήγησε και στην απαλοιφή για τους ανθρώπους του προπατορικού αμαρτήματος, σύμφωνα με τον Χριστιανισμό.

 

Για περισσότερα ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω και παρακαλώ να είστε σίγουροι για όσα λέτε και αφορούν πολύ βασικά σημεία θρησκείας (όποιας θρησκείας).

 

To Βάπτισμα σαν τελετουργικό και συμβολισμός κατά τον Χριστιανισμό

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sevando & Χρυσυίδα...

 

Το βάπτισμα είναι ... Για περισσότερα ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω και παρακαλώ να είστε σίγουροι για όσα λέτε και αφορούν πολύ βασικά σημεία θρησκείας (όποιας θρησκείας).

 

To Βάπτισμα σαν τελετουργικό και συμβολισμός κατά τον Χριστιανισμό

Anor, καλημέρα! Είδα ότι είσαι μέσα και περίμενα πως και πως τι θα γράψεις γιατί σε έχω περί πολλού! Τη δέχομαι την απάντησή σου, σίγουρα ξέρεις παραπάνω από μένα! Για την περίπτωση που ανέφερα με μια "σκύλα" που θέλει να βαφτίσει ντε και καλά, γιατί λες ότι θέλει να το κάνει. Να σου υπενθυμίσω ότι κάνει μαύρη...

Link to comment
Share on other sites

Να διευκρινίσω πως δεν έχω ακούσει κάτι σχετικό με το αρχικό θέμα. Από ό,τι ψυλλιάζομαι:

 

α) αυτό ίσχυε σίγουρα τα παλιότερα χρόνια όπου η βάπτιση γινόταν το πολύ λίγους μήνες μετά τη γέννηση.

β) συνειρμικά, μου θυμίζει την προσφορά «απαρχών» στην παλιά θρησκεία. Δηλ. στην αρχή της σοδειάς, οι πρώτοι καρποί που βγαίναν, αφιερώνονταν στους θεούς (π.χ. Δήμητρα, ή στη γιορτή των Θαργηλίων). Υποψιάζομαι πως έχει να κάνει με την ίδια λογική μια και η προσφορά μαλλιών υπήρχε (αν και μόνο για χθόνιους θεούς θυμάμαι τέτοιες προσφορές).

Link to comment
Share on other sites

...β) συνειρμικά, μου θυμίζει την προσφορά «απαρχών» στην παλιά θρησκεία. Δηλ. στην αρχή της σοδειάς, οι πρώτοι καρποί που βγαίναν, αφιερώνονταν στους θεούς (π.χ. Δήμητρα, ή στη γιορτή των Θαργηλίων). Υποψιάζομαι πως έχει να κάνει με την ίδια λογική μια και η προσφορά μαλλιών υπήρχε (αν και μόνο για χθόνιους θεούς θυμάμαι τέτοιες προσφορές).

Ίσως είναι κάπως έτσι, γιατί αφού τα κόβει, τα ρίχνει μέσα στην κολυμπήθρα (και όχι κάτω, όπως στα κομμωτήρια!). Και δε νομίζω να το κάνει αυτό γιατί σκέφτεται την καθαρίστρια!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Εγω θελω να ρωτησω πριν τον χριστο τα παιδια σε τη τα βαφτηζαν και επιπλεον τωρα οσοιι βαφτηζονται λεγονται χριστιανοι πριν τον χριστο πως λεγονταν ?

Link to comment
Share on other sites

Εγω θελω να ρωτησω πριν τον χριστο τα παιδια σε τη τα βαφτηζαν

 

Σε τίποτα. Δεν βάφτιζαν.

 

και επιπλεον τωρα οσοιι βαφτηζονται λεγονται χριστιανοι πριν τον χριστο πως λεγονταν ?

 

Μενέλαος, Αρήτη, Νεφερτίτη, Θούθμωσις, Λουκίλλα, Οκτάβιος, Βερσινζετορίξ, Ολοφέρνης, Ζήγκφρηντ, Ασσουρμπανιπάλ, Ασημένιο Φτερό, Ζάλμοξις κ.ο.κ.

 

(Με εξαίρεση - ίσως - τους εβραίους δε θυμάμαι να υπήρχε προσδιοριστικό της θρησκείας κάποιου. Το θεωρούσαν επόμενο πως, αφού είναι Αιγύπτιος θα λατρεύει τον Ρα, την Ίσιδα κλπ. αφού είναι Πέρσης θα λατρεύει τον Αχούρα Μάζδα, αφού είναι Κέλτης το Μπελενό και τον Τουτατή κ.ο.κ. Η θρησκεία ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την εθνικότητα.)

Link to comment
Share on other sites

Εγω θελω να ρωτησω πριν τον χριστο τα παιδια σε τη τα βαφτηζαν και επιπλεον τωρα οσοιι βαφτηζονται λεγονται χριστιανοι πριν τον χριστο πως λεγονταν ?

 

Eεεε...χμμμμ.. ναι..

Να σε ρωτήσω κάτι, πώς ορίζεις τη λέξη "βάπτιση"; Θέλω να δω πως εκλαμβάνεις τη λέξη πτιν απαντήσουμε στν ερώτησή σου.

Link to comment
Share on other sites

To όνομα είναι πάντα σχετικό... πάρα πολλά παιδιά πλέον παίρνουν Αρχ. Ελληνικά ονόματα χωρίς να υπάρχει πρόβλημα.

 

Τώρα για τα έθιμα ...

 

1. Οι 40 μέρες έχει ξανασυζητηθεί παλαιότερα κάπου στο forum και νομίζω οτι είχε δοθεί πληρέστατη απάντηση , μιας και καλύπτει και ιατρική (επιστημονική πλευρά) αλλά και πεποιθήσεις πολλών θρησκειών επί του θέματος.

 

2. Για τον συμβολισμό του μύρου, ελαίου και κοπής μαλλιών αναφέρει αρκετά πράγματα στο Link που έβαλα.

 

3. Παλαιότερα οι νέοι πέρναγαν απο κατήχηση των Ιουδαϊκών νόμων και εθίμων , και κατά το 12 ή 16 έτος (δεν θυμάμαι , συγνώμη) μετά την ανάγνωση των ιερών κειμένων και βιβλίων , πέρναγε απο την μύηση στο στάδιο της άνδρωσης. Λεπτομέρειες δεν θυμάμαι αλλά στο Link που έβαλα απο πάνω έχει ... (και για αυτό) .. κάποιες πληροφορίες.

 

Για το θέμα της μαγείας... σκέψου λίγο... ο νονός-νονά θεωρούνται "πνευματικοί γονείς" του παιδιού και είναι οτι πλησιέστερο σε αυτά , κατά την θρησκεία πάντα, στην ύπαρξη τους συγγενικά μετά απο γονείς και αδέρφια. Μάλιστα πολλά παιδιά , έχει δείξει οτι σε κάποια σημεία , τείνουν να παίρνουν κάποια χαρακτηριστικά των "νονών". Δεν μπορώ να σου πω οτι είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο, γιατί δεν είναι... αλλά απο όσους έχω μιλήσει σε κύκλο δικό μου είναι παρατηρημένο σε πολλά παιδιά. Σκέψου λίγο μακρύτερα τώρα...

 

Έχεις ενα μωρό που βαπτίζεται (πολύ κακώς απο νήπιο ... αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση) και θεωρείται πνευματικά άσπιλο και αμόλυντο , με πνευματικό πατέρα κάποιον που έχει κακή προδιάθεση. Δημιουργείται ενα δέσιμο (στο πνεύμα της θρησκείας πάντα) πνευματικό μεταξύ τους. Απο την μία λοιπόν έχεις ενα πλάσμα αγνό (όλα τα νήπια-βρέφη είναι) με κάποιο άτομο που είναι μπλεγμένο άσχημα με δυσάρεστες δυνάμεις. Μπορείς νομίζω να κάνεις τους υπολογισμούς σου.

 

Κάτι σημαντικό εδώ όμως... το άτομο που θα κληθεί να βαφτίσει... ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΙ το "πιστεύω" δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο οτι είναι Χριστιανός και αποδέχεται την πίστη. Εκεί δεν μπορεί να κάνει τίποτα... ακόμα και αν δεν το γνωρίζει το λέει ο ιερέας και αυτός πρέπει να το επαναλάβει... αλλιώς μυστήριο ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ! Το κατά πόσο τώρα θα πιάσει ενα "δέσιμο μαύρης μαγείας" δηλώνοντας το Πιστεύω... τι να σου πω;... σαν να προσπαθείς να πνίξεις την θάλασσα μου ακούγεται.

Edited by Anor
Link to comment
Share on other sites

αρα μαλλον δεν εινια τοσο συμβολικο. αλλα δεν ειναι πιο σημαντικο να εισαι χριστιανος στην ψυχη;;;

ξερω πολλους που δεν τιμαν τον ορο χριστιανος με τις πραξεις τους στο φιλικο μου περιβαλλον

Link to comment
Share on other sites

Eεεε...χμμμμ.. ναι..

Να σε ρωτήσω κάτι, πώς ορίζεις τη λέξη "βάπτιση"; Θέλω να δω πως εκλαμβάνεις τη λέξη πτιν απαντήσουμε στν ερώτησή σου.

 

 

 

παπας , κολυμπιθρα, λαμπαδες , νονος, ευχες, αυτο ξερω ως βαφτισμα.

Link to comment
Share on other sites

παπας , κολυμπιθρα, λαμπαδες , νονος, ευχες, αυτο ξερω ως βαφτισμα.

 

 

νοστιμα γλυκακια τσιμπουσι μετα :063laugh: :063laugh: :063laugh: :063laugh: :063laugh: :063laugh: :063laugh:

Link to comment
Share on other sites

sevando...

 

Όντως οι πράξεις σου καθορίζουν το τι είσαι πραγματικά. Μην ξεχνάς την φράση του Χριστού , όταν αναφερόταν σε γραμματείς και Φαρισαίους ώς τάφους μολυσμένους και βρωμερούς εσωτερικά αλλά λευκούς μόνο απο έξω. Αλλά το πως ξεκινάς είναι πάρα πολύ σημαντικό επίσης. Για αυτό και εναντιώνομαι αν θες στην βάπτιση νηπίου που δεν αντιλαμβάνεται το τι γίνεται και προκαθορίζεται για εκείνο το τι θα γίνει στο μέλλον σαν Πιστεύω.Δυστυχώς βέβαια , μετά έχεις μεγάλα προβλήματα με το Ελληνικό κράτος και νομοθεσία, οπότε αναγκαστικά προχωράς στην διαδικασία.

 

Κάτι που ξεκίνησε απο την εποχή του Βυζαντίου , φυσικά, με γνώμονα την συνοχή της αυτοκρατορίας και την διατήρηση της εξουσίας της Εκκλησίας με τις απόλυτες διδαχές της , τροποποιημένες να διατηρούν τα εσκαμμένα.

 

Για αυτό αν αποφασίσεις να γίνεις Χ.Ο. θα πρέπει να περάσεις πρώτα απο το στάδιο της "αφύπνισης" και της "προσωπικής κρίσης" κάνοντας χρήση της επιλογής του Ιησού, που είχε πεί , πως "όσοι θέλουν θα τον ακολουθήσουν και θα σωθούν". Το να επιλέξεις να πιστέψεις κάτι , είναι πάντα πολύ πιο δυνατό απο το να σου πουν οτι απλά σε κάναμε Χριστιανό.

 

erilar...

 

Αυτά που λές είναι τα ιεροτελεστικά... η σημασία της Βάπτισης είναι τεράστια βέβαια και κατέχει την ίδια θέση όπως με κάθε άλλη πίστη , που στην θέση του βαπτίσματος , έχει το χρίσμα/μύηση/άνδρωση κτλ. Η ουσία είναι τεράστια... αυτά που αναφέρεις είναι απλά τα διακοσμητικά της υπόθεσης... οχι το μυστήριο αυτό-καθαυτό.

Edited by Anor
Link to comment
Share on other sites

εχεις δικιο και συμφωνω. :rolleyes7: :rolleyes7: :rolleyes7: :cheerful:

Link to comment
Share on other sites

παπας , κολυμπιθρα, λαμπαδες , νονος, ευχες, αυτο ξερω ως βαφτισμα.

Θα συμφωνήσω με αυτό που λέει ο Anor..

Αυτά που λές είναι τα ιεροτελεστικά... η σημασία της Βάπτισης είναι τεράστια βέβαια και κατέχει την ίδια θέση όπως με κάθε άλλη πίστη , που στην θέση του βαπτίσματος , έχει το χρίσμα/μύηση/άνδρωση κτλ. Η ουσία είναι τεράστια... αυτά που αναφέρεις είναι απλά τα διακοσμητικά της υπόθεσης... οχι το μυστήριο αυτό-καθαυτό.

 

..και θα ρωτήσω κάτι άλλο -μήπως και πάρεις μόνη σου την απάντηση.. Ποιοι βαπτίζονται και για ποιο λόγο;

Link to comment
Share on other sites

Έστελνα το παρακάτω όταν ξαφνικά το internet στη δουλειά μας άφησε σύξυλους.

 

3. Παλαιότερα οι νέοι πέρναγαν απο κατήχηση των Ιουδαϊκών νόμων και εθίμων , και κατά το 12 ή 16 έτος (δεν θυμάμαι , συγνώμη) μετά την ανάγνωση των ιερών κειμένων και βιβλίων , πέρναγε απο την μύηση στο στάδιο της άνδρωσης.

 

Όπως και σε όλες σχεδόν τις παραδοσιακές κοινωνίες, τα μέλη περνάνε τελετές μύησης (διαβατήριες τελετές) στο πέρασμα από μια ηλικία στην άλλη (νηπιακή -> παιδική -> εφηβική -> ενηλικίωση). Συνήθως ο σκοπός της τελετής είναι να αντιληφθεί ο μυούμενος τις νέες υποχρεώσεις που αναλαμβάνει απέναντι στην κοινότητα.

 

ο νονός-νονά θεωρούνται "πνευματικοί γονείς" του παιδιού και είναι οτι πλησιέστερο σε αυτά , κατά την θρησκεία πάντα, στην ύπαρξη τους συγγενικά μετά απο γονείς και αδέρφια.

 

Και ο θεσμός του ανάδοχου υπάρχει στις παραδοσιακές κοινωνίες. Ένας «μεγάλος» που συμβούλευε το παιδί, που φρόντιζε να το εντάξει σιγά σιγά στην κοινωνία. Το παιδί, ας πούμε έχει «κολλητό» του ένα μεγάλο για να του λύνει τις απορίες από τον κόσμο των μεγάλων. Έχω την αίσθηση πως από αυτό το θεσμό αντιγράφτηκε.

 

Μάλιστα πολλά παιδιά , έχει δείξει οτι σε κάποια σημεία , τείνουν να παίρνουν κάποια χαρακτηριστικά των "νονών". Δεν μπορώ να σου πω οτι είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο, γιατί δεν είναι...

 

Πως λέμε «τρελός παπάς τον βάφτισε»; :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...