dimulator Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 (edited) επαφή Ινδών Ελήνων υπάρχει καταγεγραμένη. Είναι η ιστορία της εκστρατείας του Διονύσου. Τώρα ποιος πήρε από ποιον δεν ξέρω να σου απαντήσω αλλά μπορώ να κάνω μια υπόθεση, αλλά ινδοευρωπαϊκά. Αυτοί που είχαν την τεχνογνωσία να κάνουν εκστρατεία θα ξέραν να λένε και πατήρ. Αν στην ιστορία αναφέρεται η πολιτισμική κατάσταση των αρχαίων Ινδών την εποχή αυτή μπορούμε να δουμε ποιος εκπολίτησε ποιον και ποιος πήρε έθιμα λώσσα από τον άλλο. Λογικά ο ένας εκπολίτησε τον άλλο. Αλλά το θέμα δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι ότι τα κοινά ήθη και έθιμα (αν υπάρχουν) δείχνουν πολιτισμική ενοποίηση. Πράμα που φανερώνει ακμαίο πολιτισμό για να είναι ίδια τα έθιμα. Άρα κάποιος πολιτισμός ήταν κυρίαρχος. Πώς καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι αυτά τα έθιμα δεν ειναι κανενός από τους αρχαίους πολιτισμούς και είναι ενός άλλου άγνωστου; Δλδ πώς καταλήγουν να που, οκ βρήκαμε στην ινδία οτι η ταφή είναι ίδια με των Ελληνων αλλά η ταφή αυτή δεν είναι ούτε των ινδών ούτε των Ελλήνων και είναι μιας πιο παλιάς φυλής των ινδοευρωπαίων? Τι εύρυμα έχει βρεθεί που να δείχνει αυτό το γεγονός; π.χ. μια αρχαία πλάκα με γραφή όχι ελληνική, όχι ινδική αλλά μιας άλλης φυλής αρχαιότερη και των ελλήνων και των ινδών. Γιατί αν δεν υπάρχει αυτό πάλι συζητάμε με υποθέσεις, πώς αναμιγνυονται πολιτισμικά στοιχεία, γώσσα, ήθη, έθιμα κτλ και αυτές οι υποθέσεις είναι πάλι πολλές. Όπως π.χ. την εξάπλωση υπάρχουσας φυλής στην ινδία και Ευρώπη. Και να κάνω μια άλλη υπόθεση αλλά ινδοευρ. Η ινδοερ. θεωρία μελετά τις ρίζες των λέξεων και προσπαθεί να βρει αυτές με σύγριση γλωσσών. Αλλα, μια φορά και έναν καιρό ήταν ο Πυθέας που ως έμπορος ταξίδεψε στην Βαλτική και την σημερινή Μ.Βρετανία το 380π.Χ. Εκεί έμαθε στος ντόπιους την λέξη πατήρ και ότι έτσι λέγεται ο ένας από τους 2 γονείς τους. Ο Πυθέας έφυγε και οι κάτοικοι μεταλάξαν την λέξη σε Φατήρ και μετά σε φαδήρ και μετα σε φάδερ. Η ρίζα όμως ήταν πατήρ από έναν Έλληνα έμπορα και την ανταλαγή πολιτισμικού δανείου χωρίς να έχουν συγγένεια ο Πυθέας και οι αρχαίοι Βρετανοί. Δλδ δεν ήταν της ίδιας φυλής. Αυτά σαν μια άλλη υπόθεση. Με άλλα λόγια το κοινό της γώσσας δεν δείχνει αναγκαστικά κοινή φυλή. Edited December 14, 2009 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 επαφή Ινδών Ελήνων υπάρχει καταγεγραμένη. Είναι η ιστορία της εκστρατείας του Διονύσου. Τώρα ποιος πήρε από ποιον δεν ξέρω να σου απαντήσω αλλά μπορώ να κάνω μια υπόθεση, αλλά ινδοευρωπαϊκά.... Στα σοβαρά, περίμεναν οι Ινδοί τον Διόνυσο να τους διδάξει τη λέξη "μπαμπά"; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 (edited) αυτό δεν λέει η ινδοευρ. θεωρία; κοινή γλώσσα; τι σε πήραξε η υπόθεση το πώς αλλάζουν οι λέξεις, δεν κατάλαβα. Υπόθεση είναι όπως και η κοινή φυλή. Μόνο που για την εκστρατεία ξέρουμε για την κοινή φυλή ακόμη υποθέτουμε. Όταν εξαιρέσουμε όλα αυτά τα στοιχεία π.χ του ότι οι κοινές λέξεις μπορεί να ειναι από μια εκστρατεία, ας πάμε και στην υπόθεση άλλης φυλής. Αλλά και κει χτυπάμε στο ντουβάρι της παλαιοανθρωπολογίας και ιστορίας. Edited December 14, 2009 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 αυτό δεν λέει η ινδοευρ. θεωρία; κοινή γλώσσα; τι σε πήραξε η υπόθεση το πώς αλλάζουν οι λέξεις, δεν κατάλαβα. Υπόθεση είναι όπως και η κοινή φυλή. Μόνο που για την εκστρατεία ξέρουμε για την κοινή φυλή ακόμη υποθέτουμε. Όταν εξαιρέσουμε όλα αυτά τα στοιχεία π.χ του ότι οι κοινές λέξεις μπορεί να ειναι από μια εκστρατεία, ας πάμε και στην υπόθεση άλλης φυλής. Αλλά και κει χτυπάμε στο ντουβάρι της παλαιοανθρωπολογίας και ιστορίας. Η απόσταση από "κοινή φυλή" (στην ουσία κοινή καταγωγή) είναι μικρή. Απλά λέω ότι έτσι όπως τίθεται η ΙΕ θεωρία είναι συγκροτημένη, και μες τα κενά της "πειστική", ενώ οι περισσότερες ελληνοκεντρικές θεωρίες δεν είναι όμοια συγκροτημένες και μες τα δίκια τους δεν πείθουν. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 άλλο αυτό ως προσωπική άποψη. και η δικιά μου πρωσοπική άποψη είναι ότι δεν με πείθει η ΙΕ θεωρία αλλά η θεωρία των αυτόχθονων γλωσσών για τον Ελλαδικό χώρο. η εργασία του Βασδέκη που δεν είναι ΙΕ θεωρία είναι μια πολύ καλή μελέτη εναλακτική της ΙΕ. (προσωπική γνώμη) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 άλλο αυτό ως προσωπική άποψη. και η δικιά μου πρωσοπική άποψη είναι ότι δεν με πείθει η ΙΕ θεωρία αλλά η θεωρία των αυτόχθονων γλωσσών για τον Ελλαδικό χώρο. η εργασία του Βασδέκη που δεν είναι ΙΕ θεωρία είναι μια πολύ καλή μελέτη εναλακτική της ΙΕ. (προσωπική γνώμη) Μα δεν είναι προσωπική άποψη η παρατήρηση ότι η συντριπτική πλειοψηφία των γλωσσολόγων δέχονται την ΙΕ θεωρία (έστω και ως μη-χείρον-βέλτιστον) ενώ δεν θεωρούν τις εργασίες τύπου "Βασδέκη" άξιες λόγου ή κάτι παραπάνω από ερασιτεχνικά περίεργα. Και έχουν καλούς λόγους γι' αυτό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.