Jump to content

Ο άγγελος και ο δαίμονας για τον πολεμιστή


Recommended Posts

Καλησπέρα σας,

διάβασα κάπου ένα απόσπασμα από

το βιβλίο το εγχειρίδιο του πολεμιστή

του φωτός.Στο περιπου λέει πως:

Όταν ένας πολεμιστής μάχεται..ένα άγγελος

και ένας δαίμονας μάχονται για το χέρι που

κρατάει το σπαθί.Μιλάει ο δαίμονας και λέει:

Θα υποχωρήσεις,δεν θα εντοπίσεις τη σωστή

στιγμή.Φοβάσαι.Μετά μιλάει ο άγγελος.Και λέει

το ίδιο.Ο πολεμιστής αιφνιδιάζεται ακούγοντας

και τους δύο να λένε το ίδιο πράγμα.Συνεχίζει

ο δαίμονας λέγοντας,άφησε με να σε βοηθήσω.

Συνεχίζει ο άγγελος λέγοντας..Θα σε βοηθήσω

εγώ.Σε αυτό το σημείο ο πολεμιστής βλέπει την

διαφορά.Οι λέξεις είναι ίδιες αλλά οι σύμμαχοι

διαφορετικοί.Τότε επιλέγει το χέρι του αγγέλου.

Είναι το μόνο σημείο από όλο το βιβλίο που με

έβαλε σε σκέψεις γιατί τα υπόλλοιπα λίγο πολύ

τα ένιωθα επειδή τα είχα βιώσει.Σχόλια?

Link to comment
Share on other sites

εγώ δεν συμφωνώ ακριβώς με αυτήν την τοποθέτηση...

 

συμφωνώ όπως τα λέει με μια αλλαγή... από την μια μεριά είναι το θηρίο και από την άλλη ο καλός και κακός δαίμονας.

 

που αυτό σημαίνει τόσο ο καλός όσο και ο κακός δαίμονας υπηρετούν τον ίδιο σκοπό αλλά με διαφορετικό τρόπο.

ο καλός δαίμονας είναι καλοσυνάτος γεμάτος αγάπη κτλ

ο κακός δαίμονας άγριος τρομερός, φοβικός κτλ

αλλά και οι δύο έχουν τον ίδιο σκοπό την τήρηση του καλού.

 

αυτοί οι δύο τύποι δαιμόνων είναι σοφά πλάσματα σε επίπεδο μικρότερου Θεού και έχουν ως αρμοδιότητα την διαχείριση του σύμπαντος.

 

Στο άλλο άκρο είναι τα θηρία.

Αυτά τα όντα δεν είναι σοφά και δεν έχουν ως σκοπό ύπαρξης καμία εξουσία πάνω στην διαχείριση του σύμπαντος.

Τα θηρία μπορεί να είναι καλοσυνάτα π.χ. ο έλαφος της Κερύνειας ή άγρια και βλαβερά π.χ. Λερναία Ύδρα.

 

Οι Θεοί λοιπόν είτε με το καλό ή με το άγριο (καλοί-κακοί Δαίμονες) τιθασεύουν τα βλαβερά θηρία και μάχονται με αυτά.

 

Πολλές φορές τα εξημερώνουν ως Θεοί και τα βάζουν και σαν φύλακες π.χ. Κέρβερος.

 

Τώρα ερχόμαστε στην δικιά μας περίπτωση, των ανθρώπων.

Οι άνθρωποι είμαστε όντα μικτά. Έχουμε και το Θείο στοιχείο και το θηριώδες τόσο το καλοσυνάτο όσο και το βλαβερό.

 

Επομένως οι Καλοί και Κακοί Δαίμονες δλδ οι Θεοί μάχονται υπέρ του Θείου στοιχείου μας και καταπολεμούν το βλαβερό θηριώδες στοιχείο μας.

 

Για αυτό εγώ στην περιγραφή αυτή βάζω στην μια άκρη το θηρίο και στην άλλη τους Καλούς-Κακούς Δαίμονες.

Link to comment
Share on other sites

Ο Κοέλο επειδή είναι Χριστιανός ακολουθεί την ανάλογη μυθολογία των Χριστιανών.

 

Οι Χριστιανοί έχουν μπερδέψει λίγο τα πράματα.

Επειδή οι Κακοί Δαίμονες και τα θηρία είναι στον Άδη ή Κόλαση για τους Χριστ. τους θεώρησαν ίδιους με τα θηρία.

 

Έτσι ο Χριστιανισμός εχθρεύεται τους Δαίμονες, δλδ εχθρεύεται ένα τμήμα των Θεών από λάθος οπτική.

 

Για αυτό παρουσιάζει στα δύο άκρα να είναι οι αντίθετοι Δαίμονες.

 

Ωστόσο πρέπει να γίνει διαχωρισμός ποιος είναι θηρίο και ποιος Δαίμονας.

Διότι ο Χριστιανισμός έχει μπλέξει τα ονόματα θηρίων με ονόματα Δαιμόνων και τα έχει βάλει όλα στο ίδιο καζάνι και δεν είναι εύκολο να τα ξεχωρίσεις.

 

π.χ. η οντότητα Διάβολος είναι θηρίο ή Κακός Δαίμονας που είναι αγριωπός αλλά υπηρετεί την αρετή;

Ο Τυφών ας πούμε ξέρουμε ότι είναι θηρίο, η Λερναία Ύδρα επίσης, κτλ

 

 

Αυτά βέβαια μπορεί να είναι ψιλά γράμματα και οι άνθρωποι να θέλουν απλά να ξέρουν καλό - κακό, Θεός - Δαίμονας και τελείωσε.

 

Ναι αλλά για κάποιον που ασχολείται με μαγεία, τελετές, και κυρίως επικλήσεις πρέπει να ξέρει τις λεπτομέρειες διότι αν π.χ. κάνει μια εργασία με τον Άδη για νεκρούς και του εμφανιστεί κάτι από τον τόπο αυτό, πρέπει να ξέρει αν είναι Δαίμονας αγριωπός και αγαθός ή θηρίο...

 

και σαν πολεμιστής ή ήρωας πρέπει να ξέρει τι έχει απέναντι του!

 

αυτά τα λίγα....

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Dimulator, θα συμφωνήσω εν μέρει με την άποψή σου... Ο Άγγελος και ο Δαίμονας, δεν υπηρετούν τον ίδιο σκοπό... Μπορεί να πετύχουν οπτικά ή αντικειμενικά, το ίδιο αποτέλεσμα, αλλά στην ουσία, δεν είναι το ίδιο... Ο τρόπος προσέγγισης του καθενός, έχει διαφορά στο πως επηρεάζει μέσα σε όλο αυτό και τον Πολεμιστή του Φωτός... Όπως επίσης και το τι θα επέλθει μετά από αυτό...Μπορεί να είναι όψεις του ίδιου νομίσματος, αλλά αυτό δεν τους κάνει ίδιους...

 

Αν και δεν συμφωνώ καθόλου με την τοποθέτησή σου ως προς το θηρίο, από εκεί και πέρα, μην παραλληλίζεις τον Χριστιανισμό με την Ελληνική Μυθολογία... Μιλάμε για δύο τελείως διαφορετικά πράγματα, και δεν γίνεται να συγχέουμε το ένα με το άλλο... Για να χαρακτηρίσεις κάτι, πρέπει να αναφερθείς ή στο ένα, ή στο άλλο, και όχι σε μέρη του ενός και σε μέρη του άλλου, εκτός αν μιλάμε για παρόμοια πράγματα...

 

 

Από εκεί και πέρα, να αναφερθώ και στο απόσπασμα, σημασία δεν έχει να φτάσουμε στο τέλος του δρόμου, αλλά το πως θα είναι το ταξίδι έως εκεί... Έτσι, το απατέλεσμα δεν είναι το πρόβλημα του Πολεμιστή του Φωτός. Όπως και να έχει, θα υπάρξει το επιθημητό αποτέλεσμα... Από εκεί και πέρα όμως, είναι το τι θα κερδίσει μέσα από αυτήν του την εμπειρία...

Edited by Zak
Link to comment
Share on other sites

Με κάλυψατε σχεδόν απόλυτα.

Ευχαριστώ πολύ για την τοποθέτηση ^_^

 

Μόνο μια απορία έχω ακόμα.Από την

στιγμή που ο καλός δαίμονας(άγγελος)

προσφέρει την βοήθεια του χωρίς να

του την ζητάνε...ενώ ο κακός δαίμονας

{ή απλώς δαίμονας κατά τον Coelho}

επιθυμεί να τον "αφήσουν" να βοηθήσει,

πως μπορεί να τους διαχωρίζει έτσι και

να επιλέγει?Βλέπω και θετικά και αρνητικά

στο να βοηθάς χωρίς να στο ζητάνε και

στο αντίθετο.Αλλά και πάλι δεν βλέπω γιατί

να είναι χαρακτηριστικό του "κακού" να

ζητάει άδεια για να επέμβει.{από όσο φαίνεται

από το κείμενο δεν ζητάει αντάλλαγμα,πέρα

από την άδεια βέβαια..}

Edited by Βηλφεγώρ
Link to comment
Share on other sites

Μιλωντας για δαιμονα και ο αγγελο ο Κοελο σε αυτο το σημειο μιλαει μεταφορικα(τουλαχιστον εγω ετσι το αντιλαμβανομαι)

Δαιμονας μπορει να ειναι και ενας ανθρωπος ο οποιος θελει να τον βοηθησει ωστε να κερδισει την εμπιστοσυνη του και επειτα να τον εκμεταλευτει προς οφελος του(αυτο ειναι που κανει τον ...δαιμονα να ειναι δαιμονας!)

Ο "δαιμονας" θα σε βοηθησει ομως θα ερθει η στιγμη που θα σου ζητησει ανταλαγμα και φυσικα χωρις να σε εχει ενημερωσει απο πριν

Ο "αγγελος' θα σε βοηθησει ομως δεν θα ζητησει ανταλαγμα αυτη ειναι η διαφορα

Και το να ξεχωρησεις αυτους τους δυο πολλες φορες ειναι δυσκολο γιατι μερικοι "δαιμονες" ερχοντε μεταμφιεσμενοι!

 

 

(θεωρω πως ειναι απο τα καλυτερα βιβλια ...προσωπικα εμενα με βοηθησε να διαπιστωσω πως καποια τα εκανα καλα και καποια αλλα πρεπει να τα αλλαξω...εγω εμαθα πολλα απο αυτο το βιβλιο!)

 

 

 

 

 

Καλησπερα...!

Edited by debbie
Link to comment
Share on other sites

Ζακ καταλαβαίνω τις ενστάσεις σου αλλά σκεφτόμαστε αλλιώς με άλλο σύστημα μάλλον και άλλη ορολογία, τις συγκρίσεις μεταξύ θρησκειών και ρευμάτων τις βρίσκω άκρως ενδιαφέρουσες για τον λόγο ότι γίνεται καλύτερη κατανόηση του κάθε συστήματος για το ίδιο σημείο της φιλοσοφίας.

 

Έτσι αν π.χ. καταλάβεις ποια η τοποθέτηση του καλού και κακού και ποια η χρήση τους από τον/τους Θεούς καταλαβαίνεις πώς λειτουργεί στο ένα σύστημα και πώς στο άλλο.

 

Δεν κάνω τις συγκρίσεις για άλλο λόγο πέραν της κατανόησης.

 

 

Δεν ξέρω πολλοί θεωρούν τον Κοέλο βαθύ στοχαστή με πλήθος νοημάτων. Προσωπικά τον θεωρώ πολύ ρηχό και νομίζω δεν εμβαθύνει.

 

π.χ. το να επεμβαίνει Άγγελος χωρίς έγκριση του άλλου και σαν θεωρία είναι λάθος και πρακτικά από αυτά που έχω βιώσει δεν στέκει.

 

Τέλος πάντων σε μερικά σημεία το Κοέλο τον βρίσκω κάπως αφιλοσόφητο και απορώ για τον ντόρο που γίνεται γύρω από το όνομα του.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Βηλφεγώρ εδώ ο Κοέλο κάνει ένα τέχνασμα για να δείξει κάποια πράματα.

 

Το καλό που σε βοηθά σε κάθε περίπτωση π.χ. είτε εσύ το ζητάς είτε όχι είναι το ένα

και το κακό που έχει την μάσκα του καλού και σου ζητά και καλά άδεια είναι το άλλο, θέλει να δείξει το τέχνασμα και την πονηριά.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το έχω παρατηρήσει σε έργα με βρυκόλακες, όπου ο βρυκόλακας δεν μπαίνει ποτέ απρόσκλητος στο σπίτι. Πρέπει να τον προσκαλέσουν για να έρθει μέσα αλλιώς δεν μπορεί να κάνει κακό. Τι μας λέει αυτό δηλαδη? Το κακό ζητάει άδεια, πρόσκληση για να έρθει. Με άλλα λόγια το κακό δεν μπορεί να μας βλάψει χωρίς τη συγκατάθεσή μας, γιατί εμείς οι ίδιοι είμαστε υπεύθυνοι για την πορεία που διαλέγουμε στη ζωή. Αν είμαστε διεφθαρμένοι τότε βάζουμε τις βάσεις για να εγκατασταθεί το κακό στην ψυχή μας...

Link to comment
Share on other sites

Dimulator, αλλιώς το εννοούσα αυτό με τις Θρησκείες, αλλά καλύτερα να μην ξεφύγω από το θέμα...

 

Πάντως, εγώ πιστεύω ότι ο Κοέλο, μέσα από τα βιβλία του δίνει τροφή για σκέψη... Είναι πολύ απλά, ώστε να τα κατανοήσει και κάποιος που δεν έχει γνώση, αλλά νομίζω ότι ο καθένας παίρνει και από διαφορετικό μήνυμα μέσα από αυτά...

 

Τουλάχιστον μπορώ να πω για μένα...

Link to comment
Share on other sites

Πάντως, εγώ πιστεύω ότι ο Κοέλο, μέσα από τα βιβλία του δίνει τροφή για σκέψη... Είναι πολύ απλά, ώστε να τα κατανοήσει και κάποιος που δεν έχει γνώση, αλλά νομίζω ότι ο καθένας παίρνει και από διαφορετικό μήνυμα μέσα από αυτά...

 

 

Ακριβως!

Τα μυνηματα που περναει μεσα απο τα βιβλια του ειναι σχετικα και διφορουμενα , εχει να κανει με το πως το καταλαβαινει ο καθενας αναλογα με τα πιστευω του και την πορεια της ζωης του!

Σε καποιο ποστ διαβασα πως ο Κοελο ειναι επηρεασμενος απο τον χριστιανισμο...στα βιβλια του ομως αναφερονται πολλες αντιληψεις και τεχνικες της γουικα και καποιες ασκησεις εσωτερισμου

Αν δεν διαβασω καποιο πρωτοτυπο η να μιλησω με καποιον που εχει διαβασει το πρωτοτυπο προσωπικα θα πιστευω πως απλα αλλαξαν καποια πραγματα που ισως αναφερονταν σε αλλες θρησκειες με προσευχες κτλ του χριστιανισμου.Αλλη μια εκδοχη που σκεφτομαι ειναι πως το χρησιμοποιει επειδη απευθυνετε στον απλο κοσμο που ως επι το πληστον ειναι χριστιανοι ωστε να γινει πιο κατανοητος και σεβαστος χωρις να κατηγορηθει.Εκτος απο τα παραδειγματα και καποιες ευχες ολα τα αλλα ειναι εσωτερισμος και γουικα στα βιβλια του..

Edited by debbie
Link to comment
Share on other sites

Ο Κοέλο προσωπικά μου αρέσει πολύ και τα βιβλία του τα διάβαζα ευχάριστα. Το στυλ του είναι αρκετά απλό για να γίνεται κατανοητός από μεγάλη μερίδα κόσμου, αφού αυτός είναι και ο σκοπός του να πουλήσει πολλά βιβλία. Δε χρειάζεται να εμβαθύνει πολύ γιατί αν έγραφε πολύ φιλοσοφημένα τα βιβλία του δε θα είχαν την ίδια αίγλη. Κάτι ανάλογο έκανε και ο Dan Brown στα βιβλία του. Το καλό είναι οτι όποιος αναγνώστης θέλει να εμβαθύνει μπορει να το ψάξει μόνος του από εκεί και πέρα...

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σας,

διάβασα κάπου ένα απόσπασμα από

το βιβλίο το εγχειρίδιο του πολεμιστή

του φωτός.Στο περιπου λέει πως:

Όταν ένας πολεμιστής μάχεται..ένα άγγελος

και ένας δαίμονας μάχονται για το χέρι που

κρατάει το σπαθί.Μιλάει ο δαίμονας και λέει:

Θα υποχωρήσεις,δεν θα εντοπίσεις τη σωστή

στιγμή.Φοβάσαι.Μετά μιλάει ο άγγελος.Και λέει

το ίδιο.Ο πολεμιστής αιφνιδιάζεται ακούγοντας

και τους δύο να λένε το ίδιο πράγμα.Συνεχίζει

ο δαίμονας λέγοντας,άφησε με να σε βοηθήσω.

Συνεχίζει ο άγγελος λέγοντας..Θα σε βοηθήσω

εγώ.Σε αυτό το σημείο ο πολεμιστής βλέπει την

διαφορά.Οι λέξεις είναι ίδιες αλλά οι σύμμαχοι

διαφορετικοί.Τότε επιλέγει το χέρι του αγγέλου.

Είναι το μόνο σημείο από όλο το βιβλίο που με

έβαλε σε σκέψεις γιατί τα υπόλλοιπα λίγο πολύ

τα ένιωθα επειδή τα είχα βιώσει.Σχόλια?

 

 

 

Είναι τόοοσο απλό... Ο ένας λέει ψέμματα και ο άλλος αλήθεια. Μόνο που δεν είναι ακριβώς το ίδιο, αν συνέχιζαν να μιλάνε ο δαίμονας θα 'λεγε "θα είναι πανεύκολο" και ο άγγελος θα 'λεγε "θα είναι πολύ δύσκολο"...

 

Αυτά.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...