Νεφέλη Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 Συνάντησα τις προάλλες ένα ερώτημα στο περιοδικό «Σφαίρα» που θα ήθελα να συζητήσουμε: Είστε της γνώμης ότι στις σύγχρονες θρησκείες επικρατεί περισσότερο το εξωτερικό τυπικό και πολύ λιγότερο το εσωτερικό μυστηριακό στοιχείο; Δηλαδή, ότι στον σύγχρονο κόσμο υπάρχει η τάση να «ξεχνάμε» τον εσωτερισμό γενικά και να επαναπαυόμαστε στα «έτοιμα» που μας δίνουν τα εκάστοτε Ιερατεία; (Σημείωση: παρακαλώ να μην εστιαστούμε σε ανούσιες διαμάχες του «κακού» Χριστιανισμού και των «καλών» παγανιστικών θρησκειών, διότι το θέμα μας δεν είναι αυτό!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 Ενδεχομένως... Πάντως παίζει ρόλο και ο ελέυθερος χρόνος που καλώς ή κακώς κανείς μας δεν έχει.. Αποτελεί ίσως μια πολυτέλεια... Ως απόρροια αυτού, ο άνθρωπος "αρκείται" στα έτοιμα,π.χ. σε έναν σταυρό φευγαλέα όταν περνά έξω από την εκκλησία, χωρίς να ξέρει πια για ποιό λόγο τον κάνει (από φόβο ή από πίστη ή απο ανασφάλεια κτλ)... Που χρόνος για εσωτερική συγκέντρωση... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 Ποια είναι η σχέση της θρησκείας με τον εσωτερισμό; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seirios Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 Ποια είναι η σχέση της θρησκείας με τον εσωτερισμό; 5968[/snapback] Τό τί είναι θρησκεία, τό έχουμε ορίσει πιστεύω. Μήπως ήρθε η ώρα νά ορίσουμε καί τόν "εσωτερισμό"; ... :angel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Initiate4 Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 Δεν είναι λανθασμένο το σχόλειο ότι στις σύγχρονες θρησκείες το τυπικό υπερισχύει του εσωτερισμού Τεκμήρια που θα χρησιμοποιούσα για να υποστηρίξω την άποψη μου είναι: (1) Το ενδιαφέρον όλων που είναι απ' έξω των θρησκειών εστιάζεται στην ενδυματολογία, σε τυχών εργαλία τις θρησκείας, σε βαθμούς, σε οτιδήποτε ''φαίνεται'', γιατί το θέαμα πάντα προκαλεί κάποιο δέος, που είναι μια αρχική αντίδραση και γενικά η τάση εμάς των ανθρώπων να να μας αρέσουν όλα που είναι διαφορετικά ή τα σκηνικά και άλλα. (2) Κι όμως... Υπάρχει η αλλαγή της συνείδησης, που ίσως στις πιο σύγχρονες θρησκείες παραγκονίστηκε. Αυτό φυσικά είναι λανθασμένο, γιατί από την πιο απλή τελετή μύησης, μέχρι άλλα μυστήρια ο αντικειμενικός σκοπός (εκτός από αυτό της θεουργίας) είναι και η αλλαγή συνείδησης. Η έννοια αυτή είναι απόλυτα συνηφασμένη με τον εσωτερισμό, απόλυτα συνηφασμένη με το νόμο της σιγής, απόλυτα συνηφασμένη με την πνευματική πρόοδο του ατόμου. (3) Ο υλισμός που παρόλο που είναι εντελώς απαραίτητος για την επιβίωσή μας, γίνεται καμιά φορά πρώτο μέλημα. Η συνέπεια είναι να ασχοληθούμε και στη σύγχρονη θρησκεία με αυτά που αγγίζονται, που φαίνονται χωρίς να προχωρούμε στην ουσία των πραγμάτων. αφήνουμε τον ύσσωπο να σημαίνει μόνο καθαρότητα του σώματος, ξεχνώντας ότι η καθαρότητα της ψυχής και η εξιλέωση είναι μακράν πιο σημαντικά από το σώμα. (4) Σίγουρα ο εσωτερισμός δεν είναι για όλους. (Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είμαι ο αρμόδιος να κρίνω κανένα, ακόμα και εμένα). Η δόνηση του ΩΜ από τον αδιάφορο θα αντέξει στο χρόνο δευτερόλεπτα, ενώ η δόνηση του ΩΜ από αυτόν που συγκινείται ... μπορεί και να προσφέρει στη ψυχή του κόσμου μερικούς κραδασμούς. (5) Μπορεί να υπάρξει θρησκεία χωρίς εσωτερισμό. Σίγουρα μπορεί. Απλές μαριονέττες ψυχαγωγίας υπάλληλοι. Το θέμα είναι να μην αλλειωθεί η σημαντικότητα του εσωτερισμού επειδή σε κάποια φάση δεν θα υπάρχει θρησκεία Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seirios Posted April 5, 2005 Report Share Posted April 5, 2005 παλαιότερα είχαμε κάνει μία νύξη γιά τόν εσωτερισμό: http://artofwise.gr/forum/index.php?showto...=findpost&p=117 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.