Dream_er Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Ο αληθινά θρήσκος άνθρωπος δεν ασπάζεται καμία θρησκεία. Κι εκείνος που ασπάζεται μια θρησκεία δεν έχει καμία. ~ Χαλιλ Γκιμπραν ~ Σχόλια...; Εχει μια ομορφιά αυτό το δίστιχο αλλά μου φαίνεται ότι γενικεύει πολύ(ισοπεδώνει) άρα είναι και λάθος.... Πιστέυω καλό είναι να μην περιοριζόμαστε σε μιά θρησκεία. Υπάρχουν πολλά μονοπάτια που οδηγούν στην αλήθεια... Οχι, οχι... Για μένα είναι λάθος αυτο που γράφει... :cheerful: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 outis, διαφωνώ με τις απόλυτες και οξύμωρα αντιφατικές ερμηνείες φαινομένων από τα οποία μας χωρίζουν αιώνες και τρόποι σκέψης. Γι' αυτό και η κατάληξη σε "συμπεράσματα" από γεγονότα και φαινόμενα είναι επισφαλής, είτε πρόκειται για εκκλησιαστική "δεισιδαιμονία" του μεσαίωνα (μας χωρίζουν κι απ' αυτόν αιώνες και τρόποι σκέψης) είτε για μαντεία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minerva Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Γι' αυτό και η κατάληξη σε "συμπεράσματα" από γεγονότα και φαινόμενα είναι επισφαλής, είτε πρόκειται για εκκλησιαστική "δεισιδαιμονία" του μεσαίωνα (μας χωρίζουν κι απ' αυτόν αιώνες και τρόποι σκέψης) Εγώ γιατί τη βλέπω μέσα στην καθημερινότητα των γύρω μου τη δεισιδαιμονία; Μεροληπτώ λες; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Εγώ γιατί τη βλέπω μέσα στην καθημερινότητα των γύρω μου τη δεισιδαιμονία; ...Γιατί η δεισιδαιμονία "ποτέ δεν πεθαίνει". Απλά αλλάζει περιτύλιγμα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Μια μέρα μπήκα στην εκκλησία για να προσευχηθώ και να ανάψω ένα κερί. Βλέπω δύο κουτιά , το ένα για τους φτωχούς και το άλλο για τα έργα του ναού. Και βρίσκομαι στο δίλλημα , που να δώσω τα χρήματα στο ναό ή στους φτωχούς; Υποτίθεται ότι το ένα πάει στο Θεό και το άλλο στους ανθρώπους. Ρίχνω τα χρήματα στο κουτί για τους ανθρώπους με τη σκέψη ότι ο ναός του ανθρώπου είναι η εκκλησία αλλά ο ναός του Θεού είναι ο άνθρωπος. κιο ναοσ παλι για τους ανθρωπους ειναι Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leuki-magisa Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Φίλε Άνορ, θα πρέπει να θεωρείς τον εαυτό σου τυχερό και ευλογημένο για να πέσεις σε τέτοιον ιερέα. Δεν ταιριάζει με το Επίσημο Φιλοσοφικό Μοτίβο της Εκκλησίας. Θεωρείται μάλλον «αιρετική άποψη». Επειδή ακριβώς θεωρείται το σημείο σύγκλισης κάθε Μυστικής Παράδοσης. Δυστυχώς ή ευτυχώς έτσι είναι φίλε Άνορ. Είναι μια τρομακτικά μοναχική πορεία. Την ξέρουμε καλά άλλωστε. Την έχουμε νοιώσει όλοι οδυνηρά στο πετσί μας από παιδιά άλλωστε. (Αναρωτιέμαι?.υπάρχει έστω κι ένας εδώ στο forum που να μην ήταν πάντα ο «διαφορετικός» στους κύκλους του?) Για να έρθουμε όμως στο προκείμενο: «Αν θες να δεις ποιος είναι ο Θεός, κοίτα μέσα σου» σε αντιπαραβολή με τον «ομαδικό εκκλησιασμό». Τι επιδιώκουν και τα δύο? Να το πουμε «Υπέρβαση»? «Έκσταση»? «Νιρβάνα»? «Ένωση με το Θείο»? «Μυστικιστική Ανύψωση»? Όποια λέξη και αν χρησιμοποιήσουμε ένα και το αυτό είναι. Αυτός είναι ο Εσωτερικός Στόχος και είναι κοινός και στους δύο τρόπους προσέγγισής του. Εάν επιχειρήσει κάποιος μόνος του να «Δει μέσα του», να «κάνει την κατάδυση» χωρίς «Οδηγό», «εκπαιδευτή», «Δάσκαλο», «επιτηρητή» - πες το όπως θες ?κινδυνεύει να φάει το σοκ της ζωής του από «αυτό που θα δει απότομα». Γιατί όσο αρχάριος και ατζαμής να είναι, κάποια στιγμή θα χαλιναγωγήσει την αυτοσυγκέντρωσή του και θα πέσει «τυχαία» επάνω σε κάποια «περίεργη αίσθηση». Θα νοιώσει ότι είναι έτοιμος να «πετάξει για κάπου». Δεν ξέρει όμως τι είναι. Ούτε πώς να το «χειριστεί». Ευτυχώς που «οι δικλείδες ασφαλείας» δουλεύουν και τον «επαναφέρουν απότομα » μόλις πάει να «ξεφύγει» και να «ρίξει μια απλή ματιά» σε αυτό που «υπάρχει μέσα του». Και όλο προσπαθεί, και όλο αποτυγχάνει και απογοητεύεται και ξαφνικά συνειδητοποιεί ότι αυτό το «μυστικιστικό συναίσθημα» που αγωνιά να νοιώσει ίσως μπορεί να το «αποκομίσει» (έστω και αμυδρά) μέσα από τη συμμετοχή σε ομαδικά λατρευτικά δρώμενα. Κι έτσι, οδηγείται στον «εκκλησιασμό». Είτε τον «επίσημο» είτε τον «ανεπίσημο». Δεν είναι «μεμπτό». Διψάει αυτό το άτομο για (να το βαφτίσω αυθαίρετα) «Μυστικιστική ενέργεια». Από κάπου πρέπει να τροφοδοτηθεί. Και μην ξεχνάμε την «αίσθηση της Ομάδας», την συγκέντρωση των «παρόμοιων αισθήσεων», της «αύρας» όλων αυτών των ατόμων της ομάδας που «συνεκκλησιάζεται». Δεν μπορείς να πεις. Παρέχει «κάτι» , δεν είναι «χωρίς αντίκρυσμα» όλη αυτή η κατάσταση. Μην ξεχνάμε επίσης, ότι ο άνθρωπος αναζητάει πάντα την «συντροφικότητα» και κυρίως αναζητάει πάντα την «κοινωνία» του, τους ανθρώπους που θα «ταιριάξει». Γι? αυτό και ρέπει κυρίως προς «Ομαδικές Ατραπούς». Άλλωστε, πόσοι από εμάς θα άντεχαν (ή αλλιώς θα είχαν την ικανότητα) να περάσουν μια ολόκληρη ζωή σαν Ασκητές (τύπου Μιλαρέπα), απομονωμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο? Μπορεί να επιλέγουμε να βαδίσουμε "μόνοι" έξω απο ομάδες αλλά ταυτόχρονα "ψαχνόμαστε" κιόλας για την "επαφή με ομοίους", γι' αυτό άλλωστε είμαστε μπροστά σε μια οθόνη, μια "εικονική Πύλη" προς την "Εικονική Ομάδα". Εμείς οι ίδιοι ακόμη και μέσα από το διαδίκτυο δεν αναζητούμε ? πχ μέσω αυτού του Forum - αυτή την «αλληλοστήριξη» σε ιδέες, αισθήσεις, γνώσεις, χιούμορ? Πολύ δύσκολο να διακρίνεις τις δύο πορείες μεταξύ τους φίλε μου Άνορ. Εγώ προσωπικά θα προτιμούσα ένα συνδυασμό και των δύο?. Αλλά... μπορω να πω πως με εντυπωσιασες ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Δεν ειναι ευκολο καποιος να ακολουθησει τον δρομο της μοναξιας, ειδικα αν εχει μαθει μεσα σε ενα συστημα οπου επιβαλλετε να εισαι με παρεα (το θεμα ειναι τι ειδος παρεας...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Δεν ειναι ευκολο καποιος να ακολουθησει τον δρομο της μοναξιας, ...Και πολλές φορές δεν χρειάζεται κι όλας, ή χρειάζεται και η συντροφιά. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.