Jump to content

Αξιολόγηση των θρησκειών


Recommended Posts

Η Θρησκεία είναι κάτι το πνευματικό και αναγνωρίζει ως ιερό, ο,τιδήποτε έχει να κάνει με πνευματικότητα. Οι καταστροφές ναών δεν έχουν να κάνουν με την Θρησκεία, αλλά με την Πολιτική.

Δεν είναι οι Ιερείς που διέταξαν ή παρότρυναν την καταστροφή Ναών, αλλά οι πολιτικοί, που με τρόπο ιερόσυλο φόρεσαν τις εκάστοτε ιερές ενδυμασίες και αυτοαποκαλέστηκαν Ιερείς.

 

Παίρνω αφορμή από εσένα, μόνο και μόνο επειδή εσένα πέτυχα τελευταίο. Στην πραγματικότητα είναι ένα θέμα που ήθελα να θίξω αρκετά πιο πριν και το οποίο ίσως να αξίζει δικό του θρεντ.

 

Λοιπόν, στην politically correct εποχή μας έχει επικρατήσει η επίσημη άποψη πως όλες οι θρησκείες είναι καλές, όλοι οι δάσκαλοι είναι αξιόλογοι και γενικώς «επισήμως» έχει καταργηθεί κάθε κριτήριο αξιολόγησης.

 

Δεν αμφισβητώ πως υπήρχαν καλές προθέσεις πίσω από την επικράτηση αυτής της άποψης (μην ξεχνάμε πως στην Ελλάδα ζήσαμε έναν εμφύλιο μετά τον οποίο μια συγκεκριμένη ιδεολογία ήταν «κακιά»). Αλλά τελικά, διαπιστώνεται πως αυτό, πολύ απλά, δε γίνεται. Πραγματικά, δεν έχω γνωρίσει κανέναν άνθρωπο που να έχει «ίσα κι όμοια» όλες τις ιδεολογίες, θρησκείες κλπ. Πάντα κάποια συμπαθεί κάποιος περισσότερο, κάποια αντιπαθεί.

 

Αυτό φυσικά είναι ανθρώπινο. Τα προβλήματα αρχίζουν όταν έχουμε μισαλλοδοξία και φαντάζομαι εδώ συμφωνούμε.

 

Ωστόσο στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη πολυ-πολιτισμική κοινωνία, στην πράξη τα όρια της ανοχής των θρησκειών δοκιμάζονται καθημερινά. Ας πούμε, διάβαζα τις προάλλες την έκθεση του State Department για τις θρησκευτικές ελευθερίες, μια έκθεση η οποία υπερασπίζεται τα δικαιώματα όλων των θρησκειών - θεωρητικά. Στην πράξη όμως, αν το δούμε το θέμα τελείως culturally neutral, θα παρατηρούσαμε πως είναι διασκεδαστικο, από τη μια να επισημαίνει τα προβλήματα των μουσουλμάνων στην Αθήνα οι οποίοι δεν έχουν τζαμί, κι από την άλλη να κατακρίνει το ελληνικό κράτος επειδή επικυρώνει τους γάμους ανηλίκων κοριτσιών που τελούνται απο Μουφτήδες.

 

Προσέξτε το τελευταίο: είναι δικαίωμα ενός μουσουλμάνου, σύμφωνα με την κουλτούρα του, να πάει στο τζαμί, να παντρευτεί μια ανήλικη, να παντρευτεί και δεύτερη ανήλικη. Το πρώτο γίνεται σεβαστό από την κοινωνία μας. Το δεύτερο και το τρίτο, δε γίνεται.

 

Αν τώρα που τα διαβάζετε αυτά σκέφτεστε «μα να παντρεύεται ένα κορίτσι 11 ετών είναι απαράδεκτο» μόλις έχετε παραβεί τον κανόνα της «ίσης αξίας» μεταξύ των θρησκειών. Απαράδεκτο είναι για τη δικιά μας κουλτούρα, όχι γι' αυτήν του μουσουλμάνου. Το ότι, τελικά, στο δικό σας αξιακό σύστημα, υπερισχύει η ακιακή πυραμίδα της δικής σας κουλτούρας, κι όχι αυτή του μουσουλμάνου, δείχνει πως τελικά, κάτι δέχεστε περισσότερο από κάτι άλλο.

 

Και βεβαίως αυτό είναι φυσιολογικό. Όπως δε γίνεται να πιστεύουμε πολλά αντιφατικά πράγματα ταυτόχρονα, έτσι δε γίνεται να ακολουθούμε πολλά διαφορετικά αξιακά συστήματα ταυτόχρονα.

 

Ναι, αλλά αυτό μας κάνει αυτόματα υποκριτές όταν λέμε «εντάξει, όλες οι θρησκείες καλές». Από τη στιγμή που δεν το πιστεύουμε.

 

Από τη στιγμή όμως που μια θρησκεία δεν είναι «καλή» θα πρέπει να κατηγορήσουμε και για κάποια πράγματα αυτή τη θρησκεία, όχι μόνο το λαό που την ακολουθεί.

 

Συγνώμη για το σεντονουά, νομίζω έχω θέσει ήδη πολλά για προβληματισμό. Έχω κι άλλα, αλλά, εδώ είμαστε!

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Κέρατε,

 

θεωρώ ότι είσαι λίγο μπερδεμένος. Κουλτούρα και θρησκεία δεν είναι το ίδιο πράγμα. Η κουλτούρα είναι ένα μίγμα θρησκείας και πολιτικής.

Συγκεκριμένα, τα ήθη και τα έθιμα είναι η χρήση της θρησκείας από την πολιτική (με πρόφαση την θρησκεία, γίνονται γιορτές, πανηγύρια κλπ κλπ), αλλά και το αντίστροφο (με πρόφαση τις γιορτές και τα πανηγύρια, γίνεται η μύηση των μαζών στην θρησκεία).

 

Ο γάμος ανηλίκων δεν έρχεται σε αντίφαση με κάποια θρησκεία, αλλά με τους νόμους ενός κράτους. Τα παραδείγματα που έφερες είναι πολιτικής φύσεως και όχι θρησκευτικής, όπως άλλωστε και η σκοπιμότητά τους (όπως ανέφερες δεν θίγουν την Επίσημη Ελληνική Εκκλησία, αλλά το Ελληνικό Κράτος).

 

Όσο για το politically correct που ανέφερες, έχω τις αντιρρήσεις μου (εκτός και εάν ήταν ειρωνικό).

 

 

 

Υ.Γ. Είμαστε τελείως εκτός θέματος, καλό θα ήταν να μεταφερθούμε. Έτσι θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε...

Link to comment
Share on other sites

θεωρώ ότι είσαι λίγο μπερδεμένος. Κουλτούρα και θρησκεία δεν είναι το ίδιο πράγμα. Η κουλτούρα είναι ένα μίγμα θρησκείας και πολιτικής.

 

Μπερδεμένος καθόλου δεν είμαι, μπερδεμένη η διατύπωση, ναι. Και μπορώ να το διευκρινίσω, αλλά επειδή όπως λες:

 

Είμαστε τελείως εκτός θέματος, καλό θα ήταν να μεταφερθούμε. Έτσι θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε...

 

Καλύτερα να περιμένουμε κάποιον ευγενικό συντονιστή να μας κάνει τη χάρη να το μεταφέρει...

 

Παρακαλούμε... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε τη διαχείριση για το διαχωρισμό, λοιπόν, συνεχίζω:

 

Η «σύγχιση» στη διατύπωση οφείλεται στο εξής πολύ απλό: τόσο μια κουλτούρα, όσο και μια ιδεολογία ή μια θρησκεία, προτείνουν ένα συγκεκριμένο αξιακό σύστημα.

 

Το «πρόβλημα» είναι πως, άνθρωποι όντες, θα ακολουθήσουμε οπωσδήποτε ένα αξιακό σύστημα (επιλέγοντας από την κουλτούρα μας, την ιδεολογία μας, τη θρησκεία μας, την οικογένειά μας κ.ο.κ.) μέσα από το οποίο θα περάσουμε τελικά και τα άλλα αξιακά συστήματα. Μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται και οι θρησκείες.

 

Αφού συμβαίνει λοιπόν αυτό, είναι ανεδαφικό/άτοπο να πούμε «σέβομαι όλες τις θρησκείες εξίσου», αφού τελικά θα τις κρίνουμε όλες με βάση το προσωπικό μας αξιακό σύστημα.

 

Σκεφτείτε κι ένα άλλο φαινόμενο: ήδη στην νομοθεσία πολλών κρατών, υπάρχει η έννοια της «καταστροφικής σέκτας». Αλλά, με τι κριτήρια μια σέκτα χαρακτηρίζεται ως «καταστροφική»; Μα, φυσικά, με βάση τα προϋπάρχοντα κριτήρια που έχουν τεθεί στην κοινωνία. Το οξύμωρο είναι πως η έννοια των «καταστροφικών σεκτών» υπάρχει σε κράτη που θεωρούν εαυτά ανεκτικά προς αλλότριες θρησκείες και πολιτισμούς.

 

Κι εδώ μπαίνει κι ο δεύτερος προβληματισμός: είναι τελικά καλό να υπάρξει αξιολόγηση των θρησκειών; (και των ιδεολογιών και κάθε αντίστοιχου συστήματος)

 

Αυτά για την ώρα και, εδώ είμαστε!

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Κέρατε,

 

θεωρώ ότι είσαι λίγο μπερδεμένος. Κουλτούρα και θρησκεία δεν είναι το ίδιο πράγμα. Η κουλτούρα είναι ένα μίγμα θρησκείας και πολιτικής.

Συγκεκριμένα, τα ήθη και τα έθιμα είναι η χρήση της θρησκείας από την πολιτική (με πρόφαση την θρησκεία, γίνονται γιορτές, πανηγύρια κλπ κλπ), αλλά και το αντίστροφο (με πρόφαση τις γιορτές και τα πανηγύρια, γίνεται η μύηση των μαζών στην θρησκεία).

 

Ο γάμος ανηλίκων δεν έρχεται σε αντίφαση με κάποια θρησκεία, αλλά με τους νόμους ενός κράτους. Τα παραδείγματα που έφερες είναι πολιτικής φύσεως και όχι θρησκευτικής, όπως άλλωστε και η σκοπιμότητά τους (όπως ανέφερες δεν θίγουν την Επίσημη Ελληνική Εκκλησία, αλλά το Ελληνικό Κράτος).

 

Όσο για το politically correct που ανέφερες, έχω τις αντιρρήσεις μου (εκτός και εάν ήταν ειρωνικό).

Υ.Γ. Είμαστε τελείως εκτός θέματος, καλό θα ήταν να μεταφερθούμε. Έτσι θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε...

 

 

Αρχάγγελε, εγώ νομίζω ότι η "Κουλτούρα" περιλαμβάνει τα πάντα. Απο το τι Θεό πιστεύει κάποιος μέχρι το αν φέρνει νόμιμα στο κρεββάτι του ανήλικα παιδιά. Απο το πως λειτουργεί η Πολιτική μέχρι το αν καταφέρνει να επιβάλλει politically correct αποστειρωμένες θέσεις.

Γιατί αυτό είναι στην ουσία η politically correct φιλοσοφία. Η "αποστειρωμένη κοσμοθέαση" των πραγμάτων απο μια Γραφειοκρατική Ηγεσία της Πυραμίδας τελείως αποστασιοποιημένη απο την ψυχή της βάσης της.

Όσο και αν η αποστειρωμένη Λογική μας ίσως λέει, ναι μωρέ, όλες οι θρησκείες ίδιες είναι, κάπου μέσα μας ο Πάνας σιγογελάει ψιθυρίζοντας : "είσαι σίγουρος?"

Link to comment
Share on other sites

Έχω την υποψία ότι μιλάμε για διαφορετικά πράγματα.

 

Καταρχάς, Avaris και εγώ πιστεύω ότι η κουλτούρα περιλαμβάνει τα πάντα (άλλωστε αυτό είπα).

Δεν είπα όμως ότι όλες οι θρησκείες είναι ίδιες.

 

Εγώ μιλάω για την έννοια Θρησκεία, ενώ εσείς μιλάτε για την οργανωμένη θρησκεία, που πλέον δεν ασχολείται με την ιερή πνευματική εξέλιξη του ανθρώπου, αλλά με την πολιτική του καθοδήγηση, στο όνομα ενός θεού.

Το ότι αυτό έγινε από πολύ νωρίς, δεν σημαίνει ότι η Θρησκεία έχει χάσει την αξία της ή ότι είναι υπεύθυνη για την κατάντια του ανθρώπου. Εμείς ακόμα συνεχίζουμε να ρίχνουμε το φταίξιμο στην Θρησκεία, ενώ το φταίξιμο είναι καθαρά του ανθρώπου.

Όταν η Θρησκεία χρησιμοποιείται σαν μάσκα από τον άνθρωπο, προκειμένου να κάνει πολιτική, δεν είναι πλέον Θρησκεία, αλλά μασκαρεμένη πολιτική.

Link to comment
Share on other sites

Αρχάγγελε, νομίζω πως προσεγγίζεις λάθος το θέμα.

Όταν μιλάμε για αξιολόγηση των θρησκειών, εννοείται ότι δεν αναφερόμαστε στην έννοια "θρησκεία", αλλά στην υπόσταση των υπάρχουσων θρησκειών.

Ακόμα και υπό την έννοια της "μασκαρεμένης πολιτικής", μιλάμε για ένα αξιακό σύστημα που ασκεί επιρροή στην κοινωνία μέσω των αντιπροσώπων της αλλά και με "βιτρίνα" το γενικότερο θεολογικό υπόβαθρο και τη "φιλοσοφία" της.

Υπό αυτό το σκεπτικό λοιπόν, αυτό των οργανωμένων θρησκειών, θεωρείς πως υφίσταται αξιολόγηση (αυτονόητη η απάντηση αλλά από 'κει πρέπει να αρχίσουμε) κι αν ναι, πώς, γιατί και με ποιά κριτήρια μπορούμε να διαχωρίσουμε τις θρησκείες σε καλές/κακές? Αυτό είναι το θέμα μας.

Link to comment
Share on other sites

Τότε δεν είμαι εγώ εκτός, είναι ο τίτλος εκτός.

Διότι ο τίτλος μπήκε μετά την συζήτηση.

Η αρχική μου θέση, στην οποία έφερε αντίρρηση ο Κέρατος βρίσκεται ακόμα στις Καταστροφές Ναών και εγώ οφείλω να απαντήσω στον Κέρατο.

Σωστά;

Link to comment
Share on other sites

Μπορείς να απαντήσεις στο θέμα των καταστροφών ναών, εφόσον εκεί βρίσκεται ο προβληματισμός σου, αυτό όμως είναι ένα νέο τόπικ στο οποίο ο κέρατος έθεσε ξεκάθαρα το θέμα που σου περιγράφω κι εγώ παραπάνω. "Οφείλεις" λοιπόν να δώσεις μια απάντηση που να ανταποκρίνεται σε αυτό το θέμα και όχι σε κάποιο άλλο. :)

Link to comment
Share on other sites

:offtopic: Δε πιστευω να βγει κατι απο αυτο το τοπικ,

Αξιολογηση μιας Θρησκειας ειναι αδυνατο να γινει, ποσο μαλλον περισσοτερων.

Τα κρατη δε νοιαζονται οσο δειχνουν για το τι πιστευει ο καθενας, ουτως η αλλως ολα αυτα θα σβησουν μεσα σε λιγα χρονια οπως εχει αρχισει να φαινεται.

Link to comment
Share on other sites

Αξιολογηση μιας Θρησκειας ειναι αδυνατο να γινει, ποσο μαλλον περισσοτερων.

Γιατί?

ουτως η αλλως ολα αυτα θα σβησουν μεσα σε λιγα χρονια οπως εχει αρχισει να φαινεται.

Η ίδια ερώτηση... Για ποιό λόγο?

Link to comment
Share on other sites

Αφού συμβαίνει λοιπόν αυτό, είναι ανεδαφικό/άτοπο να πούμε «σέβομαι όλες τις θρησκείες εξίσου», αφού τελικά θα τις κρίνουμε όλες με βάση το προσωπικό μας αξιακό σύστημα.

Άλλο το ?σέβομαι? κι άλλο το ?ασπάζομαι?, καλό μας Κερατάκι. Συχνά μπερδεύουμε αυτές τις δύο έννοιες, αλλά στην πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετικά πράγματα. Όπως λέει και η διάσημη ρήση : «κύριε, διαφωνώ με την άποψή σας, αλλά θα έδινα και τη ζωή μου για να μπορείτε να συνεχίσετε να την εκφράζετε ελεύθερα». Δεν είναι λοιπόν καθόλου ανεδαφικό ή άτοπο να λέμε «σέβομαι όλες τις θρησκείες εξίσου». Εντελώς ανεδαφικό και άτοπο θα ήταν αν λέγαμε «ασπάζομαι όλες τις θρησκείες εξίσου».

 

Όπως είπες, είναι φυσικό κι ανθρώπινο να έχουμε τις διαφωνίες μας και τις προτιμήσεις μας στις θρησκείες. Είπες χαρακτηριστικά : <<Πραγματικά, δεν έχω γνωρίσει κανέναν άνθρωπο που να έχει «ίσα κι όμοια» όλες τις ιδεολογίες, θρησκείες κλπ. Πάντα κάποια συμπαθεί κάποιος περισσότερο, κάποια αντιπαθεί.>> Συμφωνώ απόλυτα, αλλά και προσθέτω ότι δεν έχω γνωρίσει κανέναν άνθρωπο που να ασπάζεται ολοκληρωτικά κι απόλυτα μια θρησκεία. Πάντα κάτι θα υπάρχει που θα προτιμούσε να είναι αλλιώς. Είναι λογικό : είμαστε όλοι ξεχωριστοί και ανεξάρτητα σκεπτόμενοι άνθρωποι... ακόμα κι αυτοί που ονομάζουμε ?άβουλα πρόβατα?. Δεν υπάρχει τέτοιο ανθρώπινο -νοητικά και ψυχικά υγιές, με την κλινική έννοια- ον. Η εκάστοτε θρησκεία απευθύνεται και εμπερικλείει ανθρώπους με παρόμοιο τρόπο σκέψης και ζωής? παρόμοιο, όχι όμοιο. Η αξιολόγηση λοιπόν γίνεται με υποκειμενικά κριτήρια, όχι αντικειμενικά.

 

~*~*~

 

Έθιξες το θέμα του γάμου ανηλίκων. Ξεχνάς όμως ότι ο ίδιος ακριβώς θεσμός ίσχυε και για εμάς τους Έλληνες μέχρι προ λίγων αιώνων (έως και χρόνων θα έλεγα, για κάποιες περιοχές). Επίσης ίσχυε παλαιότερα το προξενιό και σε κάποιες (αρκετές) περιπτώσεις, η νύφη κι ο γαμπρός βλέπονταν για πρώτη φορά την ημέρα του γάμου τους (γνωρίζω 2-3 τέτοια ζευγάρια τα οποία δεν είναι καν υπερήλικες, αλλά μεσήλικες... απλά γεννήθηκαν και ζουν σε μικρό χωριό της χώρας μας). Επιπλέον, μέχρι προ λίγων δεκαετιών, μερικά χωριά της χώρας μας είχαν το (σοκαριστικό) έθιμο να ξεπαρθενεύει τη νύφη ο ίδιος της ο πατέρας! (:shocked:) Και να μην μιλήσω για το έως πολύ πρόσφατα must της κοινωνίας μας : η νύφη να είναι παρθένα κι αλίμονο στην οικογένεια με κορίτσι ?χαλασμένο? (κάτι που πλέον είναι μόνο για γέλια)...

Αυτά, είναι μόνο ένα δείγμα. Υπάρχουν (υπήρχαν μάλλον) σωρό άλλα έθιμα που πλέον μας φαντάζουν αστεία, γελοία, εξοργιστικά και σοκαριστικά. Τι συνέβη και πλέον δεν ισχύουν αυτοί οι θεσμοί και τα έθιμα; Απλά εξελιχθήκαμε κοινωνικά κι αυτό δεν έχει καθόλου να κάνει με την θρησκεία. Η θρησκεία δεν μπορεί να κάνει τίποτε άλλο από το ν? ακολουθεί τους ρυθμούς (κι αυτό δεν το κάνει πάντα). Κι όπως εμείς εξελιχθήκαμε, κάποια στιγμή θα εξελιχθούν και οι άλλοι λαοί που σήμερα εφαρμόζουν ακόμα θεσμούς που εμείς έχουμε ήδη απορρίψει. Και η θρησκεία τους θ? ακολουθήσει.

Link to comment
Share on other sites

 

Λοιπόν, στην politically correct εποχή μας έχει επικρατήσει η επίσημη άποψη πως όλες οι θρησκείες είναι καλές, όλοι οι δάσκαλοι είναι αξιόλογοι και γενικώς «επισήμως» έχει καταργηθεί κάθε κριτήριο αξιολόγησης.

 

Δεν αμφισβητώ πως υπήρχαν καλές προθέσεις πίσω από την επικράτηση αυτής της άποψης .......

....... Αλλά τελικά, διαπιστώνεται πως αυτό, πολύ απλά, δε γίνεται. Πραγματικά, δεν έχω γνωρίσει κανέναν άνθρωπο που να έχει «ίσα κι όμοια» όλες τις ιδεολογίες, θρησκείες κλπ. Πάντα κάποια συμπαθεί κάποιος περισσότερο, κάποια αντιπαθεί.

........................

Ωστόσο στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη πολυ-πολιτισμική κοινωνία, στην πράξη τα όρια της ανοχής των θρησκειών δοκιμάζονται καθημερινά. ............................

................................

.............................

..........δε γίνεται να πιστεύουμε πολλά αντιφατικά πράγματα ταυτόχρονα, έτσι δε γίνεται να ακολουθούμε πολλά διαφορετικά αξιακά συστήματα ταυτόχρονα.

 

Ναι, αλλά αυτό μας κάνει αυτόματα υποκριτές όταν λέμε «εντάξει, όλες οι θρησκείες καλές». Από τη στιγμή που δεν το πιστεύουμε.

 

Από τη στιγμή όμως που μια θρησκεία δεν είναι «καλή» θα πρέπει να κατηγορήσουμε και για κάποια πράγματα αυτή τη θρησκεία, όχι μόνο το λαό που την ακολουθεί.

...............

 

Νομίζω ότι η "ουσία" των σοβαρών λόγων του Κέρατου βρίσκεται στα παραπάνω αποσπάσματα.

 

Πράγματι, έχει γίνει μια προσπάθεια Διεθνούς Συμφιλίωσης και Αμοιβαίου Σεβασμού των Θρησκειών. Άλλωστε, στα χαρτιά πολλά γίνονται. Γι' αυτό είναι οι Διεθνείς Οργανισμοί, για να προωθούν τέτοια Μέτρα.

Η πρόθεση των Διπλωματών όντως καλή είναι.

Στην πράξη όμως τι γίνεται?

Στην πράξη γίνεται το εξής: Η Ψυχή του Ιερατείου (πχ Πάπας) λέει "Ο Μωάμεθ έφερε μόνο Πόλεμο και Αίμα" και η Ψυχρή Διπλωματία λέει "Μα όχι, μας παρεξηγήσατε, εμείς σας αγαπάμε και σεβόμαστε το Ισλάμ".

 

Στην πράξη όμως συμβαίνει και κάτι άλλο: Η φοβισμένη απο το Ισλάμ πλειοψηφία της Χριστιανικής Κοινωνίας (Δυτικής και μη) όταν είναι στο Δημόσιο Βήμα κατηγορεί τον Πάπα γι' αυτά που είπε (για να είναι Politically Correct) και στις ιδιωτικές συζητήσεις λέει "ουφ, καλά τους τάπε. Κάποιος έπρεπε να τα πει σε αυτούς τους πρωτόγονους άπιστους".

 

Το ίδιο παράδειγμα συμβαίνει καθημερινά ανάμεσα σε όλες τις θρησκείες. Επίσημα, στα Δημόσια Βήματα εκφράζονται "αποστειρωμένες" απόψεις "Σεβασμού της Θρησκείας του άλλου" και στις ιδιωτικές συζητήσεις (οι οποίες και δεν καταγράφονται) ο καθένας μάχεται με σθένος υπέρ της δικής του "θρησκευτικής κοσμοθεώρησης" και κατά του άλλου.

 

Στα χαρτιά "Σεβασμός" μα στην πράξη "Πόλεμος". Ο οποίος "Πόλεμος" θρέφεται με τις σκέψεις και ξεσπάει με αίμα ενίοτε. Ιστορικά παραδείγματα πολλά.

 

Και ναι, όταν εντοπίζονται "πρωτογονισμοί" σε μια θρησκεία (πχ κλειτοριδεκτομή ανήλικων κοριτσιών στο Ισλάμ και δη στην Αφρική) θα πρέπει να καυτηριάζεται και η θρησκεία που το "επιτάσσει" ή το "αποδέχεται" κι όχι μόνον ο "δεισιδαίμων" λαός που το εφαρμόζει.

Link to comment
Share on other sites

αναρωτιέμαι γιατί θα πρέπει να σεβαστώ μιά οποιαδήποτε θρησκεία που δεν σέβεται το βασικότερο ανθρώπινο δικαίωμα..αυτό της επιλογής και του αυτοπροσδιορισμού..

 

το θέμα για μένα είναι πως θα δηλώσω την αποδοκιμασία μου...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...