outis Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Εννοώ ότι κάθε ιδέα, υπό τη μορφή "ανεξάρτητης οντότητας" (meme), προσπαθεί να επιβληθεί σε όλες τις άλλες. Δεν έκανα διαχωρισμό καλού/κακού meme, απλά επιχείρησα να δώσω μια ιδέα της λειτουργίας και της δύναμης που κατέχουν. Πως σου φαίνεται η όλη "ιδέα"?... Η ιδέα της "ανεξάρτητης" οντότητας είναι μια πιθανότητα - ακόμα κι αν δεν είναι "κυριολεκτικά" μας κάνει ως "υπόθεση εργασίας". Σε κάθε ίσως περίσταση. Όμως αυτό είναι άλλο. Αναφέρθηκες κατ' ευθείαν στο θέμα "θρησκεία" "Θεός" και ρώτησα πως ξεχώρισες από τα άλλα τα συγκεκριμένα; Με τι κριτήριο;Μερικά memes είναι έτσι ή όλα; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted December 7, 2006 Author Report Share Posted December 7, 2006 Δεν τα ξεχώρισα, απλά τα έθεσα ως ένα πολύ καλό παράδειγμα των memes, γιατί η θρησκεία, όπως και η πολιτική, είναι ένα θέμα στο οποίο συναντάμε πολύ συχνά συμπεριφορές οι οποίες μας παραπέμπουν σε memes. "Το μιμίδιο της τυφλής πίστης εξασφαλίζει την διαιώνιση του με την απλή, ανεπίγνωστη μέθοδο της αποθάρρυνσης της ορθολογικής έρευνας." Richard Dawkins - The Selfish Gene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minerva Posted December 9, 2006 Report Share Posted December 9, 2006 Καλά, ας μην το δούμε μόνον ως διανοητικό ιό... Ας το δούμε, για λόγους ισορροπίας / δράσης - αντίδρασης, απλώς σαν μιμίδια (διανοητικά γονίδια) που διαδίδονται μεταλλάσονται - φιλτράρονται ανάλογα με την αυτοσυνείδησή μας! Αν είναι πολύ ακατανόητο αυτό που είπα, το διευκρινίζω! :cheerful: Johnny επειδή σου φαίνεται ακατανόητη η τοποθέτησή μου σε παραπέμπω στις εξηγήσεις που δίνει οutis. Με λίγα λόγια το αν ενα μιμίδιο εξελιχθεί σε ιό για δημιουργία κοπαδιού ή σε γονίδιο που συμβάλλει σε διεύρυνση της αντίληψης εξαρτάται από το ίδιο το άτομο αλλά και από τις συγκυρίες στις οπόιες ζει. Μια καλή αρχή είναι να μη δέχεται καμία αποψη ασυζητητί (ούτε καν τη δική μου ) Τα μορφογενετικά πεδία που αναφέρει ο Τράγου Κέρατο αποδεδειγμένα υπάρχουν. Για τα υπόλοιπα δεν είμαι σίγουρη. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 10, 2006 Report Share Posted December 10, 2006 Johnny επειδή σου φαίνεται ακατανόητη η τοποθέτησή μου σε παραπέμπω στις εξηγήσεις που δίνει οutis. Με λίγα λόγια το αν ενα μιμίδιο εξελιχθεί σε ιό για δημιουργία κοπαδιού ή σε γονίδιο που συμβάλλει σε διεύρυνση της αντίληψης εξαρτάται από το ίδιο το άτομο αλλά και από τις συγκυρίες στις οπόιες ζει. Μια καλή αρχή είναι να μη δέχεται καμία αποψη ασυζητητί (ούτε καν τη δική μου )...Μάλιστα, αυτό είναι ισορροπημένο, και στέκεται σύμφωνα με τη θεωρία των "μιμητών/μιμιδίων". Γιατί ένα γονίδιο δεν είναι ιός, αλλά μπορεί να είναι μέρος διαφόρων "οργανισμών". Χρειάζεται κάποιο κριτήριο πριν ορίσουμε κάτι ιό (διαφορετικά η παγίδα να αποκαλούμε "ιούς" ότι απλά τυχαίνει να μην χωνεύουμε, ή ότι ακούγεται πιο εντυπωσιακό/προκλητικό μας οδηγεί σε αυθαίρετες διατυπώσεις)....Τα μορφογενετικά πεδία που αναφέρει ο Τράγου Κέρατο αποδεδειγμένα υπάρχουν. Για τα υπόλοιπα δεν είμαι σίγουρη.Δεν είμαι σίγουρος για το πυ κολλάει αυτό με το θέμα, αλλά αν γνωρίζεις απόδειξη θα ήθελα να τη δω... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted December 11, 2006 Author Report Share Posted December 11, 2006 Δεν είμαι σίγουρος για τη διάκριση των μιμιδίων σε ιούς ή μη-ιούς. Έχω την εντύπωση πως όλα τα memes είναι εν δυνάμει ιοί, γιατί εξαπλώνονται ως τέτοιοι, είτε αντιπροσωπεύουν μια "σωστή ιδέα" είτε ένα δόγμα. Η λέξη "ιός" με άλλα λόγια, αντιπροσωπεύει τον τρόπο διάδοσής τους και όχι το περιεχόμενό τους. Το περιεχόμενο που έχουν, μπορεί αντίστοιχα να είναι "μη-παθογόνο", "παθογόνο" και "δυνητικά παθογόνο", αν θέλουμε να τα διαχωρίσουμε. Ωστόσο, κρίνετε απαραίτητη την ύπαρξη ενός κριτηρίου με το οποίο να διαχωρίζονται τα memes? Είναι θεμιτή η ύπαρξη έστω και των μιμιδίων που εκπροσωπούν "ιδέες υψηλών προδιαγραφών", ακόμα κι αν εμπεριέχουν την έννοια του (οποιουδήποτε) δόγματος? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 12, 2006 Report Share Posted December 12, 2006 Δεν είμαι σίγουρος για τη διάκριση των μιμιδίων σε ιούς ή μη-ιούς. Έχω την εντύπωση πως όλα τα memes είναι εν δυνάμει ιοί, γιατί εξαπλώνονται ως τέτοιοι, είτε αντιπροσωπεύουν μια "σωστή ιδέα" είτε ένα δόγμα....Τα memes είναι απευθείας ανάλογα των γονιδίων. Μπορούμε να πούμε ότι τα γονίδια είναι ιοί; Όχι. Άρα δεν μπορεί να ειπωθεί ότι τα memes είναι ιοί, αλλά όπως οι ιοί περιέχουν γονίδια (γενετικό υλικό), όμοια τα memes θα μπορούσαν να είναι "τμήματα" διανοητικών ιών.Με δεδομένο όμως ότι ο "ιός" είναι κάτι "αρνητικά φορτισμένο" (ως λέξη κι εμπειρία - "ίωση" κτλ.) χωρίς να υπάρχει κάποιο στοιχείο δεν είναι καλή ιδέα έρευνας το να βάλουμε χωρίς κάποιο κριτήριο την ταμπέλα )υποσυνείδητα: ρετσινιά) ιός σε κάτι τόσο σύνθετο όπως η θρησκεία - άσε που οι ιοί δεν είναι σύνθετοι. Ωστόσο, κρίνετε απαραίτητη την ύπαρξη ενός κριτηρίου με το οποίο να διαχωρίζονται τα memes?Γι' αυτό λέω ότι χρειάζεται κάποιο κριτήριο. Νομίζω πως πολύ απλούστερες νοητικές διαδικασίες και λιγότερο αμφιλεγόμενες μπορούν να είναι χρησιμότερες.Πέρα από αυτό ο ίδιος ο Dawkins έθεσε τις βάσεις για την "ύπαρξη έστω και των μιμιδίων που εκπροσωπούν "ιδέες υψηλών προδιαγραφών", ακόμα κι αν εμπεριέχουν την έννοια του (οποιουδήποτε) δόγματος" καθώς τα διαχώρισε ανάλογα με την επιθετικότητα, την αυτοκαταστροφικότητα κτλ. Πολύ πιο ψύχραιμο ως βάση μελέτης, και με λιγότερο "προσωπικές" αντηχήσεις. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted December 12, 2006 Author Report Share Posted December 12, 2006 Πέρα από αυτό ο ίδιος ο Dawkins έθεσε τις βάσεις για την "ύπαρξη έστω και των μιμιδίων που εκπροσωπούν "ιδέες υψηλών προδιαγραφών", ακόμα κι αν εμπεριέχουν την έννοια του (οποιουδήποτε) δόγματος" καθώς τα διαχώρισε ανάλογα με την επιθετικότητα, την αυτοκαταστροφικότητα κτλ. Πολύ πιο ψύχραιμο ως βάση μελέτης, και με λιγότερο "προσωπικές" αντηχήσεις. Θα μπορούσες να δώσεις περισσότερες πληροφορίες γι'αυτό το διαχωρισμό? ...θα είναι καίρια στοιχεία για το θέμα μας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted December 12, 2006 Report Share Posted December 12, 2006 Σχετικό άρθρο δημοσιεύτηκε σήμερα στην ιστοσελίδα : http://www.artofwise.gr/html/categories_co...imes/memes.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted December 12, 2006 Author Report Share Posted December 12, 2006 ...ούτε μέσα στο μυαλό μας να ήταν ο κ. Κώνστας! Φοβερό άρθρο, εμπεριστατωμένο, αποκαλυπτικό και δίνει και τα χαρακτηριστικά των memes μαζί με πλήθος άλλων πληροφοριών, λύνοντας τις όποιες απορίες μας! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pain_Illusions Posted December 12, 2006 Report Share Posted December 12, 2006 Δεν ξερω γιατι αλλα εμενα αυτη η θεωρεια δεν μου καθεται καθολου καλα. Γιατι να μην το δουμε αλλιως ? Δεχομαστε διαφορες αποψεις, σε αλλους αρεσουν κ τις υοθετουν, σε αλλους δεν αρεσουν κ τις απορριπτουν. Αναλογα ποσο πολυ μας αρεσουν τοσο πιο πολυ τις υποστηριζουμε κ οδηγουμαστε στον φανατισμο (εξαρταται απο το ατομο, ποσο ευκολα φανατιζεται) Προσωπικα αυτην την θεωρεια την βρισκω εντελως περιττη κ αβασιμη. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marilena Posted December 12, 2006 Report Share Posted December 12, 2006 Θεωρείς δηλαδή ότι έχεις το δικαίωμα και την ελευθερία να επιλέγεις από ένα εύρος απόψεων....; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minerva Posted December 25, 2006 Report Share Posted December 25, 2006 Διαφωτιστικό το άρθρο του κυρίου Κώνστα!!! αλλά αν γνωρίζεις απόδειξη θα ήθελα να τη δω... outis, εάν δεν το ξέρεις ήδη, ρίξε μια ματιά εδώ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.