Jump to content

Η θρησκεία στους αιώνες, ο(ι) Θεός(οι) και ο(ι) Διάβολος(οι) και η εξέλιξη του ανθρώπου


Recommended Posts

Και οι θετικές επιστήμες, φιλοσοφία είναι φίλε μου.

 

Σαφως και ειναι, ομως ειναι απο τα αδιαμφισβητητα ειδη (δυστυχως).

 

Επειδη ομως δεν ειναι ΜΟΝΟ φιλοσοφικη η χρηση τους, θεωρειτε Αδυνατον να εντοπιστουν και να διορφωθουν καποια μιρκολαθακια που ενδεχομενως εχουν λαβει χωρο σε μερικες απο αυτες..

 

Τολμω να ισχυρισθω στα Μαθηματικα, τα οποια ως αποτελεσμα απλης λογικης αδυνατουν να εξηγησουν λογικοτατα φαινομενα, ή το κανουν με αλογο τροπο...που δεν εχει φυσικο αντικρισμα δηλαδη...(Πχ ειναι δυνατον ο e να υπαρχει παντου στις κατασκευες της μανας Φυσης και να μην ειναι δυνατον ακομα να εχει βρει τροπο ο ανθρωπος να τον κατασκευασει;;;) κ αλλα μικροπραγματα...

 

ΥΓ.Αυτο για την εμφανιση του Χριστιανισμου πηγαινε στους Αρχαιους πολιτισμους, ασχετο με τους Αραβες..

Πριν την Επιθεση (κ οχι πολεμο παρακαλω) ο Λιβανος μπορει να ηταν μεσα στα συνορα της "Αραβιας" αλλα καμια σχεση με τα γυρω του.

Ναι σε μερικα πιο αναπτυγμενοι, σε αλλα ομως πολυ πιο πισω...

(Δεν ζητησαμε εμεις ισοτητα...)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Στο παρελθόν η μητέρα μου διατηρούσε μια βιοτεχνία Φασόν , πού όπως και οι περισσότεροι για προσωπικό είχε αλλοδαπούς μετανάστες για τεχνίτες. Από Συρία, απο Ιράν, απο Κουρδιστάν κτλ.

Φυσικά οι περισσότεροι μωαμεθανοί αλλά οχι φανατικοί στην θρησκεία τους.

 

Απο δικά τους λεγόμενα λοιπόν που έζησαν στην χώρα τους , πιστέψτε με τα πράγματα είναι πάρα πολύ άσχημα εκεί. Τόσο στην έκφραση λόγου, στην θέση της γυναίκας μέσα στην κοινωνία τους , στο πως μπορεί ο καθένας να αποκτήσει ΟΥΔΕΤΕΡΗ εκπαίδευση και οχι απο Ιμάμηδες και παιδεία με στεγανά , μέχρι και το τι μπορεί να πάθεις αν κάποια στιγμή βρεθείς σε στιγμή αδυναμίας και υποπέσεις σε παράπτωμα (κλοπή ας πούμε λόγω φτώχειας).

 

Να με συγχωρείτε λοιπόν , αλλά αν αυτό το ονομάζουμε πολιτισμό κάπου έχουμε χάσει και εμείς την μπάλα νομίζω.

 

όσο για το φιλοσοφία και μαθηματικά... Ναι είναι συνδεόμενα αλλά δεν είναι το ίδιο. Στα μαθηματικά απλά κάνεις χρήση θεωρίας και δημιουργικής σκέψης αλλά το τέλος πρέπει ΠΑΝΤΑ να είναι λογικό και να μην επιδέχεται αμφισβήτησης. Ισχύει το ίδιο και στην Φιλοσοφία;

 

Για τον Λίβανο...

 

Ο Λίβανος ήταν μια πολύ καλή χώρα της Μ.Ανατολής που όμως διατηρούσε χαρακτήρα δυτικό μέχρι τις αρχές του 1980. Μετά τον πρώτο πόλεμο , ειδικά στα νότια σύνορα του, πλησίασε πολύ πιο έντονα το Αραβικό στοιχείο.

Με συνεργάτες που έχουμε στην εταιρία , στον Λίβανο, στο Ντουμπάϊ (πολύ πιο κοντά στο Ευρωπαϊκό πλέον στοιχείο) αλλά και σε άλλες χώρες της Ανατολής, έχω αποκομίσει τις ίδιες εντυπώσεις.

 

Το Δυτικό στοιχείο μένει μέσα σε ghetto που θυμίζει έντονα Ευρώπη και φυσικά οι γύρω περιοχές επηρεάζονται απο αυτά. Πιο απόμακρα όμως , είναι η κατάσταση του Αραβικού κράτους που καθοδηγείται απο θρησκευτικούς ηγέτες και φυσικά οτι εναντιώνεται στον Ισλαμισμό , "καίγεται στην πυρά".

Αν τώρα θεωρούμε αυτό πιο προχωρημένο απο οτι έχουμε στην Ευρώπη... τότε να πάμε να ζήσουμε εκεί βρε αδερφέ.

Edited by Anor
Link to comment
Share on other sites

....Αν τώρα θεωρούμε αυτό πιο προχωρημένο απο οτι έχουμε στην Ευρώπη... τότε να πάμε να ζήσουμε εκεί βρε αδερφέ.
Νομίζω πως κανείς δεν είπε τέτοιες υπερβολές.
...Απο δικά τους λεγόμενα λοιπόν που έζησαν στην χώρα τους , πιστέψτε με τα πράγματα είναι πάρα πολύ άσχημα εκεί. Τόσο στην έκφραση λόγου, στην θέση της γυναίκας μέσα στην κοινωνία τους , στο πως μπορεί ο καθένας να αποκτήσει ΟΥΔΕΤΕΡΗ εκπαίδευση και οχι απο Ιμάμηδες και παιδεία με στεγανά , μέχρι και το τι μπορεί να πάθεις αν κάποια στιγμή βρεθείς σε στιγμή αδυναμίας και υποπέσεις σε παράπτωμα (κλοπή ας πούμε λόγω φτώχειας).

Να με συγχωρείτε λοιπόν , αλλά αν αυτό το ονομάζουμε πολιτισμό κάπου έχουμε χάσει και εμείς την μπάλα νομίζω....

Κι αυτά που λες είναι πράγματα αναντίρρητα, μια και η εμπειρία σου δεν είναι μοναδικό παράδειγμα. Όμως...

...Λες ότι φταίει η αντίληψή τους περί "θείου" και "θεού"; Η θρησκεία τους;

Συμφωνήσαμε ήδη ότι οι Άραβες κάποτε "παρήγαγαν" πολιτισμό και φιλοσοφία και τεχνολογία κτλ. (στα μέτρα της δεδομένης εποχής, μεταξύ 8ου και 12ου αιώνα χοντρικά). Είχαν άραγε άλλη θρησκεία τότε; Ή ήταν λιγότερο φανατισμένοι;

Ξέρουμε ότι δεν είχαν άλλη θρησκεία τότε και ότι ήταν όμοια θρησκευτικά φανατισμένοι. Άρα η σημερινή τους κατάντια δεν έχει να κάνει με τη θρησκεία τους (αλλιώς και τότε η θρησκεία τους θα ήταν εμπόδιο, αφού ήταν η ίδια).

Άλλοι είναι οι παράγοντες για τη σημερινή κατάσταση. Απλά στη θρησκεία αντανακλώνται πιο έντονα αφού αυτή αντανακλά την κοινωνία που την "παράγει".

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

outis,

 

H θρησκεία ανά διαστήματα , χρησιμοποιείται ώς "όπλο" αμύνης ή εκπαίδευσης προς τους εχθρούς (οικονομικούς, πολιτικούς, στρατιωτικούς, γεωγραφικούς).

 

Στην εποχή που μεσουράνησε η ανάπτυξη του Αραβικού κόσμου , ήταν αμέσως μετά τις σταυροφορίες και την επικράτηση τους μέχρι και εντός της Ισπανικής χερσονήσου. Είχαν με πολύ απλά λόγια το "πάνω χέρι" και δεν υπήρχε άμεση απειλή προς τους Άραβες και τις χώρες τους.

Σήμερα που βρίσκονται , ουσιαστικά, υπό τον Δυτικό ζυγό (οικονομικο/πολιτικό/στρατιωτικό) είναι λογικό να κάνουν χρήση της Θρησκείας σαν μέσο χαλιναγώγησης και δημιουργίας κλίματος στους πολίτες-υπηκόους-πιστούς. Μην ξεχνάμε ότι κάθε κίνηση εναντίον πλέον της Δύσης και του τρόπου ζωής της είναι χαρακτηριστικό που αναφέρεται ως είτε Jihhad είτε "σημάδι του Αλλάχ".

 

Στον Μεσαίωνα υπήρχε αυτό ως jihhad απέναντι στους εισβολείς αλλά οχι και στον τρόπο ζωής τους.

 

Και στην τελική να το πούμε και πιο απλά... όταν όλα τα παραπάνω αποδεχόμαστε οτι συντηρούνται και υπάρχουν και έχεις δέσμιους πολίτες , μέσα απο κοινωνικό-θρησκευτικό καθεστώς , πως περιμένεις να αναπτύξουν πολιτισμό;

Ακόμα περισσότερο , αυτό δεν προωθεί και την άρνηση μας, να πάμε να μείνουμε εκεί; ή εν πάσει περιπτώσει το μεταναστευτικό κίνημα να πάει προς Ανατολάς αντί για την Ευρώπη;

 

Εκτός όπως είπα , αν πιστεύουμε πως με την περιορισμένη ελευθερία του ατόμου σε έκφραση και λόγο ενάντια σε δομημένες αρχές και στεγανά δεκαετιών , μπορεί να παραχθεί πολιτισμός. Οπότε κάτι σκέφτομαι λάθος.

Link to comment
Share on other sites

Στα μαθηματικά απλά κάνεις χρήση θεωρίας και δημιουργικής σκέψης αλλά το τέλος πρέπει ΠΑΝΤΑ να είναι λογικό και να μην επιδέχεται αμφισβήτησης. Ισχύει το ίδιο και στην Φιλοσοφία;

 

Για τη φιλοσοφία των μαθηματικών ισχύει.

 

 

Για τον Λίβανο...

 

Ο Λίβανος ήταν μια πολύ καλή χώρα της Μ.Ανατολής που όμως διατηρούσε χαρακτήρα δυτικό μέχρι τις αρχές του 1980. Μετά τον πρώτο πόλεμο , ειδικά στα νότια σύνορα του, πλησίασε πολύ πιο έντονα το Αραβικό στοιχείο.

Με συνεργάτες που έχουμε στην εταιρία , στον Λίβανο, στο Ντουμπάϊ (πολύ πιο κοντά στο Ευρωπαϊκό πλέον στοιχείο) αλλά και σε άλλες χώρες της Ανατολής, έχω αποκομίσει τις ίδιες εντυπώσεις.

 

Το Δυτικό στοιχείο μένει μέσα σε ghetto που θυμίζει έντονα Ευρώπη και φυσικά οι γύρω περιοχές επηρεάζονται απο αυτά. Πιο απόμακρα όμως , είναι η κατάσταση του Αραβικού κράτους που καθοδηγείται απο θρησκευτικούς ηγέτες και φυσικά οτι εναντιώνεται στον Ισλαμισμό , "καίγεται στην πυρά".

Αν τώρα θεωρούμε αυτό πιο προχωρημένο απο οτι έχουμε στην Ευρώπη... τότε να πάμε να ζήσουμε εκεί βρε αδερφέ.

 

 

Anor, διαστρεβλώνεις όσα ειπώθηκαν νωρίτερα στη συζήτηση. Ρώτησες που θα μπορούσαμε να ζήσουμε. Απάντησα πολύ συγκεκριμένα και χωρικά και χρονικά.

 

Επιπλέον, διακρίνω μια τάση δαιμονοποίησης όλων των μουσουλμάνων που με βρίσκει παντελώς αντίθετη. Οι μουσουλμάνοι και ο πολιτισμός τους δεν είναι ένα πράγμα παντού, οι δε γενικεύσεις είναι η αρχή του φασισμού. Σε ό,τι αφορά την θέση της γυναίκας, στο Ιράν, το Αφγανιστάν και το Λίβανο και σε μεγάλο βαθμό στο Ιράκ (πριν τους βάλουν να αλλησκοτωθούν και να πάρουν το πάνω χέρι οι ισλαμοταλιμπάν και οι δυτικοί "απελευθερωτές") οι γυναίκες ζούσαν κανονικότατα, σε κοσμικά καθεστώτα, χωρίς περιορισμούς - εκτός από εκείνες που οικειοθελώς επέλεγαν να ζήσουν σύμφωνα με τις επιταγές της θρησκείας. Για την εισβολή στο Αφγανιστάν προτάχθηκε ως επιχείρημα η ανελευθερία των γυναικών. Να σας πληροφορήσω ότι η κατάσταση υπό τους "σωτήρες" είναι ίδια και χειρότερη. Αντί λοιπόν να τσουβαλιάζουμε εκατομμύρια ανθρώπους βάσει της θρησκείας τους, μιλώντας υποκριτικά για εξαγωγή πολιτισμού και γυναικείας χειραφέτησης ας λύσουμε τα ίδια ακριβώς θέματα στις χώρες μας. Οι πόλεμοι δεν είναι "εκπολιτιστικές εκστρατείες", γίνονται για τον έλεγχο των πλουτοπραγωγικών πηγών, τα υπόλοιπα είναι απλώς προφάσεις.

Edited by Minerva
Link to comment
Share on other sites

...H θρησκεία ανά διαστήματα , χρησιμοποιείται ώς "όπλο" αμύνης ή εκπαίδευσης προς τους εχθρούς (οικονομικούς, πολιτικούς, στρατιωτικούς, γεωγραφικούς).....Εκτός όπως είπα , αν πιστεύουμε πως με την περιορισμένη ελευθερία του ατόμου σε έκφραση και λόγο ενάντια σε δομημένες αρχές και στεγανά δεκαετιών , μπορεί να παραχθεί πολιτισμός. Οπότε κάτι σκέφτομαι λάθος.
Το θέμα συσχετίζει τη θρησκεία με την εξέλιξη του ανθρώπου. Η θρησκεία βέβαια χρησιμοποιήθηκε όπως λες, αλλά τί *δεν* χρησιμοποιήθηκε ως τέτοιο όπλο; Μήπως δεν χρησιμοποιήθηκε η πολιτική, η οικονομία, η επιστήμη;

Δεν μπορούμε λοιπόν να απομόνώσουμε τη θρησκεία από τα υπόλοιπα. Ή να την "ενοχοποιήσουμε" για τυχόν έλλειψη "παραγωγής πολιτισμού".

Αυτά που συμβαίνουν στους καημένους τους Άραβες δεν είναι αποτέλεσμα της θρησκείας τους. Η μορφή που έχει πάρει η θρησκεία τους είναι βέβαια αποτέλεσμα αυτών που τους συμβαίνουν - και σίγουρα λειτουργεί και ως "συντηρητικό" της κατάστασης, όχι αναγκαστικά γιατί έχει κάτι "στραβό" ως θρησκεία, αλλά γιατί προσαρμόστηκε στο να ευνοεί τη συντήρηση των στραβών. Οποιαδήποτε θρησκεία κάνει για αυτή τη δουλειά, όπως το ίδιο γίνεται και με οποιοδήποτε πολίτευμα, και οικονομική βάση ή και με οποιαδήποτε επιστήμη.

Link to comment
Share on other sites

Minerva...

 

Δεν θα προσπαθήσω να σου αλλάξω την γνώμη... μπορείς όμως να πας να ρωτήσεις κάποια γυναίκα πρόσφυγα που έφυγε απο το Ιράκ ή άλλη χώρα με παρόμοια προβλήματα να σου απαντήσει η ίδια. Ίσως είναι και ο καλύτερος τρόπος να μάθεις κάτι πέρα απο την θεωρία που έχεις σχηματίσει.

 

Όσον αφορά τον Ισλαμισμό σας προτρέπω και στους δύο να διαβάσετε λίγο το κοράνι και επίσης να ρωτήσετε και τους ίδιους τους Ισλαμιστές για το τι πεποίθησεις τρέφουν σε εκείνους που αμφισβητούν το κοράνι , όπως κάνουμε εμείς εδώ ας πούμε σε αντίστοιχες περιπτώσεις για το θέμα των θρησκειών και δη της επίσημης του Χριστιανισμού.

 

Επίσης... Minerva... για να δαιμονοποιήσεις κάτι , πρέπει πάντα να υπάρχει και ενας ενδόμυχος φόβος για το αντικείμενο. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει... όπως και για να διαστρεβλώσεις, θα πρέπει να μην είναι αλήθεια αυτό που λες και να προσπαθήσεις να το διαμορφώσεις προς όφελος δικό σου. ΟΥΤΕ αυτό ισχύει. Η γυναίκα έχει μειονεκτικότερη θέση στον Ισλαμισμό κατά το Κοράνι. Αν θες να το δείς στην πράξη πέρνα στην γείτονα χώρα για ενα ταξιδάκι να πειστείς και μόνη σου. Μην λαμβάνεις τον λόγο μου σαν απόδειξη.. μπορείς να το δείς και μόνη σου αν θες.

 

Επίσης... δεν έχω κάτι με τους ανθρώπους που ακολουθούν την θρησκεία του Ισλάμ... αλλά με το γράμμα του Ισλάμ. Και αυτό έχει τεράστια διαφορά. Καθώς οι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν. Οι θρησκείες ΟΧΙ...

 

Για τη φιλοσοφία των μαθηματικών ισχύει.

 

Αυτό πάλι είναι καινούριο "φρούτο"; Που αναφέρεται και σε ποιό βιβλίο, έγγραφο ή δεν ξέρω τι άλλο , οτι τα μαθηματικά διέπονται στις αρχές τους απο την φιλοσοφία; Άλλο η φιλοσοφία και άλλο ο δημιουργικός τρόπος σκέψης που βασίζει κυρίως τις κβαντικές (σήμερα) αρχές των μαθηματικών για να προκύψει αξίωμα. (και οχι αποτέλεσμα ή συμπαγές δεδομένο).

Link to comment
Share on other sites

outis,

 

Αυτά που συμβαίνουν στους καημένους τους Άραβες δεν είναι αποτέλεσμα της θρησκείας τους. Η μορφή που έχει πάρει η θρησκεία τους είναι βέβαια αποτέλεσμα αυτών που τους συμβαίνουν - και σίγουρα λειτουργεί και ως "συντηρητικό" της κατάστασης, όχι αναγκαστικά γιατί έχει κάτι "στραβό" ως θρησκεία, αλλά γιατί προσαρμόστηκε στο να ευνοεί τη συντήρηση των στραβών. Οποιαδήποτε θρησκεία κάνει για αυτή τη δουλειά, όπως το ίδιο γίνεται και με οποιοδήποτε πολίτευμα, και οικονομική βάση ή και με οποιαδήποτε επιστήμη.

 

Μα ακριβώς αυτό λέω... Με την διαφορά οτι η θρησκεία δεν αλλάζει στο γράμμα της. Η ερμηνεία της όμως απο τους Ιμάμηδες μπορεί να γίνει με χίλιους δύο τρόπους. Παρόλα αυτά , αυτό είναι που δημιουργεί στεγανά και απόλυτα , όπου στην καθημερινότητα των μουσουλμάνων (των φανατικών υποστηρικτών του Ισλάμ έστω) δημιουργεί και κάποια δεδομένα , αν μου επιτραπεί ο χαρακτηρισμός "φύσιν τροχοπέδη".

Link to comment
Share on other sites

outis,

Μα ακριβώς αυτό λέω... Με την διαφορά οτι η θρησκεία δεν αλλάζει στο γράμμα της. Η ερμηνεία της όμως απο τους Ιμάμηδες μπορεί να γίνει με χίλιους δύο τρόπους. Παρόλα αυτά , αυτό είναι που δημιουργεί στεγανά και απόλυτα , όπου στην καθημερινότητα των μουσουλμάνων (των φανατικών υποστηρικτών του Ισλάμ έστω) δημιουργεί και κάποια δεδομένα , αν μου επιτραπεί ο χαρακτηρισμός "φύσιν τροχοπέδη".

Μα αφού αλλάζει η ερμηνεία - κι όχι μόνο στη θρησκεία, και στην επιστήμη, και την πολιτική και τους νόμους και την κοινωνία - αλλάζει και η θρησκεία. Άσχετα με το "γράμμα". Το "γράμμα" δεν είναι παρά μια γενική "βάση" πάνω στην οποία χτίζεται η θρησκεία (σε δυνητικά άπειρες μορφές που καθορίζονται περισσότερο από άλλους παράγοντες, παρά εσωτερικούς).
Link to comment
Share on other sites

όσο για το φιλοσοφία και μαθηματικά... Ναι είναι συνδεόμενα αλλά δεν είναι το ίδιο. Στα μαθηματικά απλά κάνεις χρήση θεωρίας και δημιουργικής σκέψης αλλά το τέλος πρέπει ΠΑΝΤΑ να είναι λογικό και να μην επιδέχεται αμφισβήτησης. Ισχύει το ίδιο και στην Φιλοσοφία;

Φυσικά ισχύει το ίδιο όσον αφορά το λογικό αποτέλεσμα. Αλλιώς, δεν μιλάμε για φιλοσοφία αλλά για αμπελοφιλοσοφία.

Και για να σε προλάβω : το "λογικό αποτέλεσμα" είναι κάτι πολύ σχετικό...

 

Όσο για το αν δέχεται ή όχι αμφισβήτηση... Το να είναι αναμφισβήτητο φίλε μου δεν ισχύει ΟΥΤΕ στα μαθηματικά. Έχεις μήπως ακουστά για τα Χαοτικά μαθηματικά...;

 

(Ομοίως και στον Sucore)

Link to comment
Share on other sites

Ήταν μεγαλούτσικο αυτό το κείμενο κι έτσι λέω να το δούμε σιγά, σιγά (γιατί μάλλον για άλλα μιλάμε περισσότερο).

...Προσωπική μου εκτίμηση για αυτήν την μετάλλαξη των θρησκειών είναι η πνευματική εξέλιξη του ανθρώπου. Όσο εξελίσσεται (ή εξελισσόταν) δηλαδή πνευματικά και κοινωνικά ο άνθρωπος οι διάφοροι θεοί που κατα καιρούς λάτρευε δεν εξυπηρετούσαν πλέον τις ανάγκες του και έμπαιναν στο "ράφι"....
Όπως δείχνουν τα πράγματα υπάρχει όντως μια μετάλλαξη στη σχέση θείου-ανθρώπινου, που καθορίζεται από την ανθρώπινη εξέλιξη.

Δηλαδή, "αίσθηση" του "θείου" υπάρχει στους ανθρώπους (αλλιώς δεν θα υπήρχε θρησκευτική εμπειρία, θρησκείες κτλ.) και μπορούμε να υποθέσουμε ότι είναι η ίδια (με την έννοια ότι το "ερέθισμα" είναι κοινό). Άρα αν οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται το "θείο", τη "θεότητα" διαφορετικά, αυτό μάλλον οφείλεται στο ότι οι δικοί τους περιορισμοί ορίζουν τη διαφορετικότητα. Αυτό και "εισπράτουμε" ως έκφραση της θρησκευτικότητας: Στην πραγματικότητα - επειδή τα περί θεότητας/θείου/υπερβατικού λόγια 1) μας τα μεταφέρουν άνθρωποι και 2) είναι προϊόντα προσωπικών εμπειριών μας (ανθρώπινων φυσικά). Και στις δύο περιπτώσεις σε μας φτάνει, ότι φτάνει μέσα από ανθρώπινο "φίλτρο". Έτσι ποτέ δεν έχουμε απόλυτη αντίληψη για το θέμα. Όταν πρόκειται για προσωπική εμπειρία, η αντίληψη μπορεί να είναι άμεση, αλλά και πάλι περιορίζεται από τις προκαταλήψεις μας. Τελικά αυτά που "γνωρίζουμε" περί "θείου" δεν είναι αυτά που "Ειναι" αλλά αυτά που πάνε μέχρι εκεί που πάει ο νούς μας. Όσα καταλαβαίνουμε. Στην πράξη η κατάσταση μοιάζει με "σπασμένο τηλέφωνο". Τώρα... αν η "λήψη" βελτιώνεται με τα χρόνια και την πνευματική εξέλιξη της ανθρωπότητας ή όχι... αυτό είναι άλλη υπόθεση...

Link to comment
Share on other sites

Minerva...

 

Δεν θα προσπαθήσω να σου αλλάξω την γνώμη... μπορείς όμως να πας να ρωτήσεις κάποια γυναίκα πρόσφυγα που έφυγε απο το Ιράκ ή άλλη χώρα με παρόμοια προβλήματα να σου απαντήσει η ίδια. Ίσως είναι και ο καλύτερος τρόπος να μάθεις κάτι πέρα απο την θεωρία που έχεις σχηματίσει.

 

Αnor, όταν μιλώ θεωρητικά ή (αμπελο)φιλοσοφώ το ξεκαθαρίζω. Σε κάθε άλλη περίπτωση οι απόψεις που εκφέρω βασίζονται σε προσωπικές εμπειρίες και βιώματα.

 

Όσον αφορά τον Ισλαμισμό σας προτρέπω και στους δύο να διαβάσετε λίγο το κοράνι και επίσης να ρωτήσετε και τους ίδιους τους Ισλαμιστές για το τι πεποίθησεις τρέφουν σε εκείνους που αμφισβητούν το κοράνι , όπως κάνουμε εμείς εδώ ας πούμε σε αντίστοιχες περιπτώσεις για το θέμα των θρησκειών και δη της επίσημης του Χριστιανισμού.

 

Όπως δεν θα πάω στην ΟΟΔΕ να ρωτήσω για το χριστιανισμό ή στους ραββίνους για τον εβραϊσμό έτσι δεν θα πάω και στους Ισλαμιστές. Βασικά με φονταμενταλιστές δεν έχω κι ούτε πρόκειται να αποκτήσω κανενός είδους δίαυλο επικοινωνίας.

 

Επίσης... Minerva... για να δαιμονοποιήσεις κάτι , πρέπει πάντα να υπάρχει και ενας ενδόμυχος φόβος για το αντικείμενο. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει... όπως και για να διαστρεβλώσεις, θα πρέπει να μην είναι αλήθεια αυτό που λες και να προσπαθήσεις να το διαμορφώσεις προς όφελος δικό σου.

 

Δεν συνεννοούμαστε... Είπα ότι διαστρέβλωσες (ή έστω δεν κατανόησες τι έλεγα) στην πορεία της συζήτησής μας εδώ. Διάβασε καλύτερα τι έχω γράψει παραπάνω. Σε ό,τι αφορά τα ταξίδια στις μουσουλμανικές χώρες κάποια στιγμή το έχω στο πρόγραμμα. Μερικές έχουν μακραίωνους πολιτισμούς που εγώ τουλάχιστον δεν τους εξομοιώνω με τα απορρίματα. Να επαναλάβω ότι το ισλάμ δεν είναι ένα, είναι πολλά.

 

Επίσης... δεν έχω κάτι με τους ανθρώπους που ακολουθούν την θρησκεία του Ισλάμ... αλλά με το γράμμα του Ισλάμ. Και αυτό έχει τεράστια διαφορά. Καθώς οι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν. Οι θρησκείες ΟΧΙ...

 

 

Κάνεις λάθος. Οι θρησκείες αλλάζουν γιατί οι εποχές αλλάζουν. Και οποιαδήποτε θρησκεία δεν μπορεί να εκσυγχρονιστεί για να ικανοποιήσει τις μεταφυσικές ή κοινωνικές ανάγκες του ποιμνίου της είναι καταδικασμένη. Όσοι πιστοί τους μένουν στο "γράμμα" της εκάστοτε μονοθεϊστικής θρησκείας είναι σχολαστικιστές και μειοψηφίες.

Link to comment
Share on other sites

Όπως δεν θα πάω στην ΟΟΔΕ να ρωτήσω για το χριστιανισμό ή στους ραββίνους για τον εβραϊσμό έτσι δεν θα πάω και στους Ισλαμιστές. Βασικά με φονταμενταλιστές δεν έχω κι ούτε πρόκειται να αποκτήσω κανενός είδους δίαυλο επικοινωνίας.

Κατά την ταπεινή μου άποψη αυτό είναι λάθος αντιμετώπιση. Έτσι δεν μπορείς να έχεις σφαιρική άποψη. Ακόμα και αν κάποιος είναι φανατικός, είναι κέρδος να δείς πως αντιμετωπίζει ο ίδιος το θέμα , και να μπείς για λίγο στο μυαλό του.

 

Κάνεις λάθος. Οι θρησκείες αλλάζουν γιατί οι εποχές αλλάζουν. Και οποιαδήποτε θρησκεία δεν μπορεί να εκσυγχρονιστεί για να ικανοποιήσει τις μεταφυσικές ή κοινωνικές ανάγκες του ποιμνίου της είναι καταδικασμένη. Όσοι πιστοί τους μένουν στο "γράμμα" της εκάστοτε μονοθεϊστικής θρησκείας είναι σχολαστικιστές και μειοψηφίες.

 

Πάμε πάλι... το λάθος είναι όλο δικό σου... ούτε η βίβλος , ούτε το ταλμούδ, ούτε το κοράνι αλλάζουν. Οι ερμηνείες απο τους αναγνώστες αλλάζουν ,ανάλογα με την οπτική της εποχής. Οπότε το "γράμμα" ναι μεν δεν αλλάζει, αλλά το πως θα το ερμηνεύσει κάποιος είναι άμεσα επηρρεασμένο απο τις συνθήκες της κοινωνίας και την ηθική ιεραρχία που έχει.

Η Βίβλος ήταν ίδια και τον Μεσαίωνα που έσφαζαν στο όνομα της , το ίδιο είναι και τώρα που κάποιοι όμως διαβάζουν τα μηνύματα αγάπης μέσα της. Οι άνθρωποι εξελίσσονται , οχι οι θρησκείες.

 

Για το θέμα "γυναίκα στο Ισλάμ"...διάβασε τα παρακάτω...

 

http://www.bismikaallahuma.org/archives/20...e-for-women/el/

 

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articl.../04/2007_221748

 

 

 

όπως και φυσικά να ρωτήσεις όπως είπα τις ίδιες , καθώς σου εύχομαι να πραγματοποιήσεις το όνειρο σου και να επισκεφτείς τις χώρες αυτές.....(σ.σ. θα κάνεις απίστευτες αγορές σε απίστευτες τιμές αν κάνεις καλά παζάρια).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...