dimulator Posted April 25, 2013 Author Report Share Posted April 25, 2013 Πωω ρε φίλε διάβασα λίγο τα αρχικά και εμμ.....δεν ξέρετε τι σας γίνετε.... και εντάξει σκάω δε μου πέφτει λόγος. Πες Theonefromland τι διάβασες και δεν συμφωνείς; Έτσι όπως το λες δεν καταλαβαίνει κανείς μας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theonefromland Posted April 25, 2013 Report Share Posted April 25, 2013 Πωω ρε φίλε διάβασα λίγο τα αρχικά και εμμ.....δεν ξέρετε τι σας γίνετε.... και εντάξει σκάω δε μου πέφτει λόγος. Έντάξει τώρα που ξαναδιαβάζω τι πόσταρα (και είμαι πιο ήρεμος από πριν) ήταν κάπως αγενές και επιθετικό..... Μμμ.... κοίτα δεν έχω χρόνο να απαντήσω αμέσως γιατί χρεώνομαι και δεν έχω απαντήσει και στην άλλη μας συζήτηση, συνεχίστε όμως για τώρα χωρίς εμένα και θα μπω και γω κάποια στιγμή.Με ποιο ήπιο τόνο το υπόσχομαι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted April 25, 2013 Author Report Share Posted April 25, 2013 Όποτε θέλεις έλα στην συζήτηση ξανά. Είσαι καλοδεχούμενος ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αrtzuna Posted April 26, 2013 Report Share Posted April 26, 2013 (edited) Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές σε παρόμοια θέματα όμοιοτήτων και διαφορών μεταξύ των θρησκειών. Το σίγουρο είναι πως η ζωή και ο θάνατος υπάρχουν σε όλη την γη και σε όλες τις θρησκείες.Το πρόβλημα της ζωής και του θανάτου υπάρχει είτε είσαι στο Άγιο όρος είτε στο Θιβέτ,είτε στο φεγγάρι...είτε στον αστερισμό zeta reticuli. Η αλήθεια προφανώς είναι μία..οι ονομασίες διαφέρουν..και προσωπικά πιστέυω πως όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην Ρώμη με τον έναν τρόπο ή τον άλλον. Ο Βούδας παρότρυνε πολλούς μπραχμάνους που είδαν την αλήθεια σε αυτόν να μην τον ακολουθήσουν αλλά να γίνουν καλύτεροι μπραχμάνοι και να ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο. Γεια όσους ψάχνουν λιγάκι στις ομοιότητες μπορούν να ακούσουν βουδιστικούς ύμνους Edited April 26, 2013 by Αrtzuna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αrtzuna Posted April 26, 2013 Report Share Posted April 26, 2013 (edited) και βυζαντινούς.. επίσης ενδιαφέρον άρθρο είναι αυτό http://2mnka.wordpress.com/taftotita/empeiries-enos-voudisti/ όπως επίσης το βιβλίο για το όποιο έχουμε ξανασυζητήσει http://www.impantokratoros.gr/guru-neos-geron-paisios.el.aspx Τέλοςθέλω θα ήθελα να προτείνω στους αναζητητές να ψάξουν την "νοεράπροσευχή" στην όποια ασκούνται κάποιοι μοναχοί στο Αγιο όρος η όποιαέχει αρκετές ομοιότητες με διαλογισμό.. Καλό Πάσχα! Edited April 26, 2013 by Αrtzuna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted April 26, 2013 Report Share Posted April 26, 2013 ... Τέλος θέλω θα ήθελα να προτείνω στους αναζητητές να ψάξουν την "νοερά προσευχή" στην όποια ασκούνται κάποιοι μοναχοί στο Αγιο όρος η όποια έχει αρκετές ομοιότητες με διαλογισμό.. Καλό Πάσχα! Το ίδιο πράγμα μπορεί να επιδιώκεται - και να εκφράζεται με διάφορες ορολογίες - από διάφορες πλευρές. Το οτί μπορείς να κυνηγήσεις και με τόξο και με τουφέκι και με ξόβεργες και απλά περιμένοντας το θήραμα να ψοφήσει από γεράματα - σημαίνει ότι μερικοί τρόποι επιδίωξης είναι ποιο αρμόζοντες για δεδομένες επιδιώξεις από άλλους. Και τελικά αν έχεις δυο αυτοκίνητα μπροστά σου και θέλεις να πας κάπου είναι χάσιμο χρόνου να προσπαθείς να βρεις αν το αν οι κατασκευαστές του ενός 'αντέγραψαν' από τους κατασκευαστές του άλλου.... ενώ το πιθανό είναι αμφότεροι οι κατασκευαστές πήγαν σε σχολεία που τους πρόσφεραν παρόμοια γνώση... Δεν είναι απλή υπόθεση το να κρίνεις «ορολογίες» δύο χιλιετιών παλιές με την κατανόηση που έχουμε σήμερα για το τι εννοούν (πόσο μάλλον για το τι εννοούσαν «τότε») Υπάρχουν ‘διδασκαλίες’ που είναι εθνικές. Αυτές εκφράζονται – συνήθως προστατευτικά – με την εθνική γλώσσα. Έτσι έχουμε άβαταρ και γιόγκα και μάγια και μποντισατβα και ‘απτσάκι’ και ΄γιοπτσάκι’ και ‘φλόκος’ και ‘μαίην’ κτλ. Υπάρχουν άλλες που είναι δι-εθνικές. Δηλαδή αν η ορολογία ενός χώρου είναι χρήσιμη τη χρησιμοποιούν. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted April 26, 2013 Author Report Share Posted April 26, 2013 Για την ορολογία της Ινδίας - Θιβέτ σε όσα βιβλία έχω πάρει υπάρχει στο τέλος ευρετήριο που εξηγεί τις έννοιες. Εμένα προσωπικά με βοηθά η σπουδή μου στην Πλατωνική φιλοσοφία του νοητού/νοερού να αντιλαμβάνομαι κάποιες έννοιες που είναι δυσνόητες λόγω του ότι μεταφράζονται από τα Σανσκριτικά που ακόμη και για τους ίδιους είναι μια γλώσσα αρκετά δύσκολη στην ερμηνεία. Για παράδειγμα: Σασμάρα είναι το μεταβαλλόμενο στον χρόνο πεδίο της ύπαρξης, το ίδιο στους Εβραίους ονομάζεται Γέννεση και στους αρχαίους Έλληνες Πυθαγόρειους-Πλατωνιστές Γίγνεσθαι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted April 26, 2013 Author Report Share Posted April 26, 2013 (edited) @Artzuna Όπως καταλαβαίνεις οι ήχοι και των δύο αυτών θρησκειών είναι ήχοι που προετοιμάζουν την ψυχή για αναχώρηση από το υλικό μας πεδίο. Είναι κατά κάποιο τρόπο παρακλητικοί ήχοι για συγχώρεση και κάθαρση. Των Βουδιστών η ηχητική είναι πιο μεταφυσική για ασκητές θα λέγαμε ενώ του Χριστιανισμού έχει μια γλυκήτητα και πιο προσιτή στους λαϊκούς. Edited April 26, 2013 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted April 26, 2013 Report Share Posted April 26, 2013 Για την ορολογία της Ινδίας - Θιβέτ σε όσα βιβλία έχω πάρει υπάρχει στο τέλος ευρετήριο που εξηγεί τις έννοιες.... Ναι αλλά λογικά θα έπρεπε να χρησιμοποεί το μεταφρασμένο όρο με τον σασκριτικό σε παρένθεση ή ευρετήριο. Το ότι δεν το κάνει αυτό είναι ένδειξη 'πρόθεσης' να παραμείνει ινδοκεντρικό (εθνικά). Στα βιβλία του νεοπλατωνισμού πχ λένε intelligence, intellections, και πίσω σε ευρετήριο εξηγούν τα περί νου κτλ. ένδειξη ότι δεν υπάρχει πρόθεση εθνικο-κεντρισμού... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αrtzuna Posted April 26, 2013 Report Share Posted April 26, 2013 @Artzuna Όπως καταλαβαίνεις οι ήχοι και των δύο αυτών θρησκειών είναι ήχοι που προετοιμάζουν την ψυχή για αναχώρηση από το υλικό μας πεδίο. Είναι κατά κάποιο τρόπο παρακλητικοί ήχοι για συγχώρεση και κάθαρση. Των Βουδιστών η ηχητική είναι πιο μεταφυσική για ασκητές θα λέγαμε ενώ του Χριστιανισμού έχει μια γλυκήτητα και πιο προσιτή στους λαϊκούς. Η γλυκήτητα προσδιορίζεται και απο γεωγραφικούς παράγοντες.Αλλιώς είναι η ψυχοσύνθεση κάποιου που ζει στην Μεσόγειο και αλλιώς κάποιου που ζει σε 5000 μέτρα υψόμετρο. Επίσης για κάποιον που ασχολείτε με τις συχνότητες των ήχων και του εγκεφάλου (brainwave) θα διαπισθώσει πως ο και οι δύο ύμνοι είναι μιξη κυμμάτων Α και Δ σε διαφορετικές αναλογίες. Επίσης είδος υπερβατικού διαλογισμού με μάντρα υπάρχει και στην ορθοδοξία ,το επαναλαμβανόμενο "κύριε ελέησον" Το ίδιο πράγμα μπορεί να επιδιώκεται - και να εκφράζεται με διάφορες ορολογίες - από διάφορες πλευρές. Το οτί μπορείς να κυνηγήσεις και με τόξο και με τουφέκι και με ξόβεργες και απλά περιμένοντας το θήραμα να ψοφήσει από γεράματα - σημαίνει ότι μερικοί τρόποι επιδίωξης είναι ποιο αρμόζοντες για δεδομένες επιδιώξεις από άλλους. Και τελικά αν έχεις δυο αυτοκίνητα μπροστά σου και θέλεις να πας κάπου είναι χάσιμο χρόνου να προσπαθείς να βρεις αν το αν οι κατασκευαστές του ενός 'αντέγραψαν' από τους κατασκευαστές του άλλου.... ενώ το πιθανό είναι αμφότεροι οι κατασκευαστές πήγαν σε σχολεία που τους πρόσφεραν παρόμοια γνώση... Δεν είναι απλή υπόθεση το να κρίνεις «ορολογίες» δύο χιλιετιών παλιές με την κατανόηση που έχουμε σήμερα για το τι εννοούν (πόσο μάλλον για το τι εννοούσαν «τότε») Τείνω να συμφωνήσω και ως προς το χάσιμο χρόνου αν και καλό ειναι να την ψάχνεις,αλλά και στο ότι δεν είναι απλή υπόθεση να κρίνεις τόσο παληές ορολογίες. Δεδομένου όμως πως κρίνεις το "δέντρο" από τους καρπούς του,μπορείς να δεις απλά τι εισπράτεις εσύ ο ίδιος από μια θρησκευτική παράδοση. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted April 26, 2013 Author Report Share Posted April 26, 2013 Ναι αλλά λογικά θα έπρεπε να χρησιμοποεί το μεταφρασμένο όρο με τον σασκριτικό σε παρένθεση ή ευρετήριο. Το ότι δεν το κάνει αυτό είναι ένδειξη 'πρόθεσης' να παραμείνει ινδοκεντρικό (εθνικά). Στα βιβλία του νεοπλατωνισμού πχ λένε intelligence, intellections, και πίσω σε ευρετήριο εξηγούν τα περί νου κτλ. ένδειξη ότι δεν υπάρχει πρόθεση εθνικο-κεντρισμού... Το Σανσκριτικό είναι μια γλώσσα και μια γραφή που 1% του πληθυσμού της Γης π.χ. την κατανοεί. Οπότε στα βιβλία βάζουν αποφθεύγματα στα Σανσκριτικά και όλα τα άλλα είναι μετάφραση και ερμηνεία στην Ελληνική π.χ. Πούρακα = εισπνοή, Πράγκια - διαίσθηση πηγή της ατομικής αποκάλυψης, ασυνείδητος νους Όπως καταλαβαίνεις τέτοια βιβλία είναι καλά όταν εκδίδονται από οργανισμούς όπως Yoga Publications κτλ Διότι απευθύνονται σε κάποιον που δεν έχει επαφή άμεση με κάποιο Γκουρού. Αν όμως πάει κάποιος και από κοντά σε κάποια ομάδα Yoga, Tantra κτλ τότε λαμβάνει και τις εξηγήσεις που θέλει όπως εδώ που συζητάμε. Εγώ προσωπικά βοηθιέμαι και από την Πλατωνική φιλοσοφία και συγκρίνω τα δύο συστήματα διότι και τα δύο αναφέρονται στο νοητό και ψυχή με την μόνη διαφορά ότι οι Ινδοί έχουν και την πρακτική εφαρμογή διασωσμένη κάτι που στην Ελληνική φιλοσοφία δεν υπάρχει λόγω της μυστικότητας των μυστηρίων. Βέβαια πλέον δεν υπάρχει καμία μυστικότητα και όλος ο κόσμος μαθαίνει όλες τις τεχνικές ελεύθερα που κυκλοφορούν σε βιβλία, dvd κτλ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 (edited) πολύ μπλέξιμο ρε παιδιά. το λόγο δε βλέπω όμως... γιατί να νοιαζομαι για αυτούς ενώ εγώ βρίσκω ότι χρειάζομαι μέσα μου; Θέλω να πω, θες να κανεις κάτι; καντο. δς ξέρεις πως; μάθε. Δεν είναι μόνο οι θρησκείες διαφορετικές, ο καθένας μας είναι. Edited May 9, 2013 by Sucore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted May 9, 2013 Author Report Share Posted May 9, 2013 η άποψη μου είναι ότι ο Ούτις τα βλέπει δύσκολα και πνίγεται σε μια κουταλιά νερό ... το πρόβλημα δεν είναι ούτε τα Σανσκριτικά ούτε τίποτα.... πάρε ένα βιβλίο ξεκίνα να το διαβάζεις και ό,τι πιάσεις. Άλλωστε αν συνεχίσεις εννώνεσαι τηλεπαθητικά με τις πληροφορίες που θέλεις και μαθαίνεις πιο εύκολα μετά. Οπότε μόνο χρόνο και διάθεση απαιτεί να έχεις. Τίποτα άλλο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted May 10, 2013 Report Share Posted May 10, 2013 η άποψη μου είναι ότι ο Ούτις τα βλέπει δύσκολα και πνίγεται σε μια κουταλιά νερό ... το πρόβλημα δεν είναι ούτε τα Σανσκριτικά ούτε τίποτα.... πάρε ένα βιβλίο ξεκίνα να το διαβάζεις και ό,τι πιάσεις. Άλλωστε αν συνεχίσεις εννώνεσαι τηλεπαθητικά με τις πληροφορίες που θέλεις και μαθαίνεις πιο εύκολα μετά. Οπότε μόνο χρόνο και διάθεση απαιτεί να έχεις. Τίποτα άλλο. Δεν είναι πρόβλημα, είναι δείκτης. Αλλά το "πάρε ένα βιβλίο και ξεκίνα να διαβάζεις" είναι λειψό. "Πάρε ένα βιβλίο και ξεκίνα να διαβάζεις" - ενώ διαβάζεις εφάρμοζε αυτά που διαβάζεις για να τα ζήσεις - αφού αρχίσεις να τα βιώνεις στην πράξη - σε κάποιο σημείο "ενώνεσαι" σε κάποιο άλλο συναντάς και συνεχίζεις, όχι για να μάθεις, αλλά για να ζήσεις (όσον αφορά το θέμα που συζητάμε). Αν απλά "ίχνη μόνο ζητάς" και όχι το ίδιο τον "λέοντα" ... τζάμπα ο κόπος να διαβάζεις... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted May 10, 2013 Author Report Share Posted May 10, 2013 όπως νομίζεις... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.