outis Posted December 13, 2009 Report Share Posted December 13, 2009 χαχα βλέπεις λοιπόν τι αρλούμπες λέει κάποιος, ότι του κατέβει.. η όλη υπόθεση γλωσσολογίας καταντάει κόντρα σεισμολόγων στα παράθυρα ο ένας να αμφισβητεί τον άλλο, για αυτό κρατάμε όλα τα αποτελέσματα και "θα δούμε"... Λέω: πες "αρλούμπα" εκείνο που μπορείς να εξηγήσεις ότι είναι αρλούμπα. Εξήγησα - για παράδειγμα - ότι το Ολόλαμπρος δεν κολλάει για τι το βουνό το έβλεπα χρόνια και δεν είναι ολόλαμπρο. Εσύ γιατί λες "αρλούμπα" μια άλλη εξήγηση; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted December 13, 2009 Author Report Share Posted December 13, 2009 (edited) το Όλυμπος είναι Ολολαμπής σαν κατοικία των φωτεινών Θεών και όχι για τα χιόνια (αν και ποιητικά είναι και άσπρος και λευκός λόγω χιονιών). Απλά δεν πήγε το μυαλό σου εκεί στο φως. Η παρομοίωση του φωτός με το θείο είναι γνωστή και η κατοικία των Ολόλαμπων θεών (Ολύμπιων) είναι φωτεινή εξίσου. Τώρα γιατί είναι Όλυμπος=Ολολαμπής; Διότι παλιά ήταν Ούλυμπος δλδ Ούλος+λάμπω. Δες λοιπόν το ούλος σε τι λέξεις μπαίνει και τι σημαίνει; ουλοθυσία = τέλεια θυσία ουλοθυτέω = προσφέρω τέλεια θυσία ουλοκάρηνος = έχων ολόκληρο το κεφάλι ουλομέλεια = ολοκληρία ουλομελής = ακέραιος, ολόκληρος ούλος = ολόκληρος, ακέραιος, υγιης κτλ ΠΡΟΣΟΧΗ υπάρχουν 4 ούλος ούλος = σγουρός, κατσαρός ούλος = ολόκληρος, ακέραιος, υγιής κτλ ούλος = φθοροποιός ούλος = δεμάτι στην περίπτωση του Ούλυμπος είναι το όλος δλδ Όλος+λαμπω Edited December 13, 2009 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 ...στην περίπτωση του Ούλυμπος είναι το όλος δλδ Όλος+λαμπωΘα μπορούσε αν και οι ίδιες ομοιότητες υπάρχουν και με άλλες ερμηνείες.Θα πρέπει να ξέρουμε: 1.Πότε οι θεοί γίναν "Ολύμπιοι"; 2. Έδωσε το όνομα η Ολυμπία στον Όλυμπο ή ο Όλυμπος στην Ολυμπία; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 (edited) Από μελέτη ιστορίας κειμένων ξέρουμε ότι το Ούλυμπος είναι του Ομήρου. Έψαξα στο TLG να δω τι λένε λεξικογράφοι και γραμματικοί της εποχής. Ενδεικτικά θα αναφέρω έναν, όλοι τα ίδια λένε όσους βρήκα. EUSTATHIUS Philol. et Scr. Eccl. (A.D. 12: Thessalonicensis) Ότι δ' Ιωνικόν και το Ούλυμπος κατά την επένθεσιν του υ, καθά και το ουλομένην και ως παρά το ολολαμπές Όλυμπος εκκλήθη ο ουρανός και ως Αιολικήν τροπήν έχει του ο εις υ και ως ουκ αλόγως ψιλούται κατά την άρχουσαν και ότι το κάρηνον και ετεροίως ονομάζεται κοινώς τε και ποιητικώς, δηλωθήσεται εν ιδίοις τόποις. Ο Όμηρος αναφέρει τον ουρανόν και σαν Ούλυμπο. Δλδ με άλλα λόγια η κατοικία των Θεών είναι ο Όλυμπος ως αυτός που λάμπει όπως ο ουρανός. Άρα όχι για τα χιόνια (αν και πάει). Επίσης λένε ότι υπάρχει και το Έλυμπος αλλά στα κείμενα του TLG δεν υπάρχει, ίσως είναι σε κάποιο εύρυμα της αρχαιολογίας. Το σίγουρο όμως που ξέρουμε είναι ότι το Ομηρικό Ούλυμπος είναι αρχαιότερο του Όλυμπος. Και ότι και τα 2 αναφέρονται στην κατοικία των θεών το βουνό ή τον ουρανό. Για την Ολυμπία το ψάχνω επίσης για την εποχή των Ολυμπίων το ίδιο. Αλλά εδώ δυσκολεύομαι διότι πρέπει να ψάξω σε ευρύματα αρχαιολογίας και όχι μια συλογή κειμενων TLG με έτοιμο πρόγραμμα εύρεσης κτλ. Αυτό έλεγα ότι δεν μπορώ να βρω εύκολα άμεσα στοιχεία. Κατά σύμτωση αυτά αναφέρω και στο άλλο θέμα του Πριν του Πρώτου Κεραυνού του Δία, δλδ πότε είναι η εποχή των Τιτάνων και πότε των Ολυμπίων. http://www.artofwise.gr/forum/index.php?/topic/4278-dhnei-oii-dhnuoi-eaanaoii-oio-aeea/page__view__findpost__p__80330 Edited December 14, 2009 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 Δεν είναι λοιπόν σύνθεση Σημητικών λέξεων ULU + BAS κατά Μένου Φίληντα (1870-1934) http://www.skai.gr/articles/news/greece/%CE%9F%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CE%8C%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%82/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 Δεν είναι λοιπόν σύνθεση Σημητικών λέξεων ULU + BAS κατά Μένου Φίληντα (1870-1934) http://www.skai.gr/articles/news/greece/%CE%9F%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CE%8C%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%82/ Δεν είπα ποτέ ότι είναι από σημιτικές λέξεις - χωρίς να σημαίνουν και πολλά οι άλλες απόψεις - το μόνο που μας λένε είναι το τι πίστευαν οι αρχαίοι, χωρίς απόδειξη ότι είχαν και δίκιο.Έτσι όμως κινείται η έρευνα. Προτείνει κάποιος μια ερμηνεία, άλλοι την κρίνουν... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 (edited) ναι δεν είπα για σένα τίποτα, λέω για αυτούς που το λέγανε αυτό και προτείναν ως απόδειξη των λεγμένων τους την επιστήμη. θέλοντας να πω ότι αν η συγκριτική γλωσσολογία είτε λέγεται ινδοευρ. θεωρία είτε όπως αλλιώς την βγάλουν, αν δεν λαμβάνει υπόψιν το τι λέγαν οι παλαιοί υπόψιν τους καταλήγουν σε λάθος συμπεράσματα. Η εργασία του Βασδέκη για τις λέξεις και τις Ελληνικές ρίζες βασίζεται στην ιστορία και σε αρχαίους συγγραφείς και γραμματικούς και βγάζει αυτά τα αποτελέσματα διάφορα της ΙΕ θεωρίας. Αυτήν την διαφρορά θέλω να δείξω με αυτά τα παραδείγματα των λέξεων Όλυμπος, λάμπω κτλ. Γιατί όλα αυτά τα ξεκινήσαμε να τα λέμε για την λέξη Ελλάς και πώς βγαίνει. Βασδέκης από το έδος > Ελλάς ΙΕ από το σέλας > Ελλάς για αυτό λέω ότι είναι πολύ ρευστή επιστήμη, άλλο να λες 1+1=2 και άλλο να βγάζεις τελείως διαφορετικά αποτελέσματα. Edited December 14, 2009 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 ναι δεν είπα για σένα τίποτα, λέω για αυτούς που το λέγανε αυτό και προτείναν ως απόδειξη των λεγμένων τους την επιστήμη. θέλοντας να πω ότι αν η συγκριτική γλωσσολογία είτε λέγεται ινδοευρ. θεωρία είτε όπως αλλιώς την βγάλουν, αν δεν λαμβάνει υπόψιν το τι λέγαν οι παλαιοί υπόψιν τους καταλήγουν σε λάθος συμπεράσματα. Η εργασία του Βασδέκη για τις λέξεις και τις Ελληνικές ρίζες βασίζεται στην ιστορία και σε αρχαίους συγγραφείς και γραμματικούς και βγάζει αυτά τα αποτελέσματα διάφορα της ΙΕ θεωρίας. Αυτήν την διαφρορά θέλω να δείξω με αυτά τα παραδείγματα των λέξεων Όλυμπος, λάμπω κτλ. Γιατί όλα αυτά τα ξεκινήσαμε να τα λέμε για την λέξη Ελλάς και πώς βγαίνει. Βασδέκης από το έδος > Ελλάς ΙΕ από το σέλας > Ελλάς για αυτό λέω ότι είναι πολύ ρευστή επιστήμη, άλλο να λες 1+1=2 και άλλο να βγάζεις τελείως διαφορετικά αποτελέσματα. Όλα είναι στην παρουσίαση. Δεν είναι τα διαπιστευτήρια, μόνο.Ο ουδέτερος επιστημονικός λόγος στηρίζει καλύτερα από φωνές για "ανωμαλίες" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 (edited) αυτό λέγαν και οι άλλοι, βάζαν μπροστά την επιστήμη και την ουδετερότητα και αλήθεια της. μόνο που αυτός ο κλάδος της επιστήμης δεν έχει αποδείξει ακλόνητη μεθοδολογία και στοιχεία και έτσι υπάρχουν και άλλες μέθοδοι. Και η ανωμαλία είπαμε που βασίζεται, σε υποθέσεις και σε άλλα στοιχεία που παραβλέπει. Edited December 14, 2009 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 αυτό λέγαν και οι άλλοι, βάζαν μπροστά την επιστήμη και την ουδετερότητα και αλήθεια της. μόνο που αυτός ο κλάδος της επιστήμης δεν έχει αποδείξει ακλόνητη μεθοδολογία και στοιχεία και έτσι υπάρχουν και άλλες μέθοδοι. Και η ανωμαλία είπαμε που βασίζεται, σε υποθέσεις και σε άλλα στοιχεία που παραβλέπει. Κανείς, ακόμα και οι "σκληρές" επιστήμες δεν είναι, ακλόνητος. Ο ένας παραβλέπει το ένα, ο άλλος το άλλο, κι εμείς στη μέση να πρέπει να μην παραβλέψουμε τίποτα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 για αυτό είπα θα δούμε τι θα γίνει με όλες αυτές τις γλωσσολογικές μελέτες. απλά προς το παρόν υπάρχουν και οι 2. Τώρα ο άνθρωπος βάσει των γνώσεων μπορεί να γίνει θετικός προς την μία ή την άλλη. Θα αναφέρω παράδειγμα εμένα. Όταν εγώ ας πούμε διαβάζω από αρχαίους τι λένε ότι είναι αυτόχθονες κτλ κλίνω πιο πολύ σε μια μελέτη γλώσσας αυτής της φύσεως και δίνω λιγότερη βαρύτητα σε μια μελέτη που ξεκινάει λάθος βάσει της ιστορίας που ξέρω. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 ...Θα αναφέρω παράδειγμα εμένα. Όταν εγώ ας πούμε διαβάζω από αρχαίους τι λένε ότι είναι αυτόχθονες κτλ κλίνω πιο πολύ σε μια μελέτη γλώσσας αυτής της φύσεως και δίνω λιγότερη βαρύτητα σε μια μελέτη που ξεκινάει λάθος βάσει της ιστορίας που ξέρω. Εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι τι γίνεται όταν διαβάζεις εκείνους που λένε ότι δεν είναι αυτόχθονες. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 τους έχω στα υπόψιν Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.