Jump to content

Ελληνική & Χριστιανική Θρησκεία


Recommended Posts

Επιπλέον αφού κανένας δεν το ανέφερε ακόμα, υπάρχει άλλη 1 μεγάλη διαφορά.

 

Αλλά βοήθα τώρα εσύ, ώστε να της δώσεις γήινες προεκτάσεις :

 

Οι νεο-θεϊστές και ειδικά η αίρεση της ορθοδοξίας, θεωρούν τον 1 μοναδικό Θεό,

ως μέρος του Άκτιστου.

 

Δεν είναι πουθενά !!!

 

 

Είναι απ έξω από τη λογική, από την σκέψη, από το Συμπαν ......

 

...... μόνο από την ύπαρξη δεν είναι απ έξω !!! :clapping:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ορίστε και μία τεράστια διαφορά από την Στοά :

 

« ...... Το χριστιανικό μήνυμα, που επαναλαμβάνεται ατελείωτα στ? αυτιά μας εδώ και δύο χιλιετίες, είναι ότι η Βασιλεία του Θεού θα έλθει σύντομα. Αντιθέτως, ο Στωϊκισμός εκήρυσσε ότι όλοι ζούμε ήδη μέσα στο Βασίλειο του Θεού, απλώς μόνον ο στωϊκός σοφός μπορεί να το συνειδητοποιήσει ...... » (Allen Thornton)

 

http://www.rassias.gr/STOIC.html

Link to comment
Share on other sites

Πρόκειται για μια από τις πάμπολλες παρερμηνείες που έχουν δυστυχώς επιβιώσει ως δόγμα, ενώ δεν στηρίζονται πουθενά.

Ο Χριστός ποτέ δεν μίλησε για μετά-θάνατον βασιλεία ή για δευτέρα παρουσία. Από τα ευαγγέλια προκύπτει σαφέστατα ότι η βασιλεία των ουρανών είναι εδώ και τώρα.

Link to comment
Share on other sites

Οι νεο-θεϊστές και ειδικά η αίρεση της ορθοδοξίας, θεωρούν τον 1 μοναδικό Θεό, ως μέρος του Άκτιστου.

 

Που βλέπεις το παράλογο; Πρόκειται για παρόμοια φιλοσοφία με τον Πανθεϊσμό. Η μόνη διαφορά είναι ότι ο Χριστιανισμός λέει "άλλο Θεός κι το άλλο Άκτιστο, παρόλο που ο Θεός είναι μέρος του Άκτιστου" ενώ ο Πανθεϊσμός λέει "Θεός και Άκτιστο είναι το ίδιο πράμα"...

 

Δεν καταλαβαίνω τι σε μπερδεύει...

Link to comment
Share on other sites

Να αγαπάτε μέχρι και τον Τεμπέλη ...

 

Τσου!

Η διδασκαλία είναι "πίστη στον Θεό και αγάπη στον συνάνθρωπο" ... όλα τα υπόλοιπα προκύπτουν αβίαστα από μόνα τους εάν τηρούνται αυτοί οι 2 πρωταρχικοί κανόνες.

 

Διευκρίνηση του "αγάπη στον συνάνθρωπο" => "μην κάνεις στους άλλους ότι δεν θα ήθελες να κάνουν σε σένα" (αυτολεξί από το ευαγγέλιο... θ΄ αναφέρω κεφ. & στίχο όταν θα έχω τον χρόνο να σας το βρω)

Link to comment
Share on other sites

...... μια από τις πάμπολλες παρερμηνείες που έχουν δυστυχώς επιβιώσει ως δόγμα, ενώ δεν στηρίζονται πουθενά......
Δεν είναι τίποτα. Υπάρχουν αιρέσεις για όλων των ειδών τις ορέξεις & πεποιθήσεις.

 

Λες ότι "δεν στηρίζονται πουθενά" Μιλάμε για ευρύτερο χριστιανισμό ή για ορθοδοξία όμως ;

 

ΜΑΤΘ γ:2

Μετανοείτε, διότι επλησίασεν η βασιλεία των ουρανών (Ιωάννης).

 

ΜΑΤΘ δ:17

Μετανοείτε, διότι επλησίασεν η βασιλεία των ουρανών (Χριστός).

 

ΜΑΤΘ ι:7

Και υπάγοντες κηρύττετε λέγοντες, ότι επλησίασεν η βασιλεία των ουρανών (οι δώδεκα).

 

?Πιέστε απ? αυτό όλοι, 28γιατί τούτο είναι το αίμα μου, της Kαινούργιας Διαθήκης, το οποίο χύνεται για χάρη πολλών, με σκοπό τη συγχώρηση των αμαρτιών. 29Kαι σας πληροφορώ πως από τώρα κι ύστερα δε θα πιω πια από το προϊόν αυτό του αμπελιού, ως την ημέρα εκείνη που μαζί σας θα το πίνω καινούργιο στη βασιλεία του Πατέρα μου?

 

42 : Και έλεγε προς τον Ιησούν· Μνήσθητί μου, Κύριε, όταν έλθης εν τη βασιλεία σου.

43 : Και είπε προς αυτόν ο Ιησούς· Αληθώς σοι λέγω, σήμερον θέλεις είσθαι μετ' εμού εν τω παραδείσω.

 

Εγώ θα σου πρότεινα να αναφερθούμε και στην σταύρωση όπου διδασκόμαστε πως γίνεται κάποια σχετική αναφορά μεταξύ ετοιμοθάνατων για βασιλεία (επί γης !!!).

 

«Προσδοκώ ανάστασιν νεκρών και ζωήν του Μέλλοντος Αιώνος».

 

Για να δούμε τί, είναι η ερμηνεία "42 & 43" ;

Είναι ίδια με τις 4 παραπάνω ;

Τϊ λες να είναι ;

 

 

...... Ο Χριστός ποτέ δεν μίλησε για μετά-θάνατον βασιλεία ή για δευτέρα παρουσία ......
Για δες καλύτερα το στοίχο "43" παραπάνω ...

 

Κάπου λοιπόν, είτε 1) Έχει γραφεί από άλλους -είτε- 2) Έχει συμπληρωθεί από άλλους, αλλά μήπως έγραψε ουδέποτε ο ίδιος ο Ναζωραίος κάτι ;

 

......Από τα ευαγγέλια προκύπτει σαφέστατα ότι η βασιλεία των ουρανών είναι εδώ και τώρα ......
Ακόμα και για ετοιμοθάνατους επάνω σε σταυρό ;
Link to comment
Share on other sites

Ορίστε και μία τεράστια διαφορά από την Στοά :

« ...... Το χριστιανικό μήνυμα, που επαναλαμβάνεται ατελείωτα στ? αυτιά μας εδώ και δύο χιλιετίες, είναι ότι η Βασιλεία του Θεού θα έλθει σύντομα. Αντιθέτως, ο Στωϊκισμός εκήρυσσε ότι όλοι ζούμε ήδη μέσα στο Βασίλειο του Θεού, απλώς μόνον ο στωϊκός σοφός μπορεί να το συνειδητοποιήσει ...... » (Allen Thornton)

http://www.rassias.gr/STOIC.html

4446[/snapback]

Διαφορές υπάρχουν οπωσδήποτε. Γι' αυτό είναι καλύτερο να τις ψάχνουμε (αν αυτό θέλουμε) όχι εκεί που δεν υπάρχουν αλλά εκεί όπου υπάρχουν.

Στο πιο πάνω δείγμα λόγου ο Allen Thornton εμφανίζεται να μην τα ξέρει καλά (αν και από ένα τόσο μικρό απόσπασμα δεν μπορεί να βγει συμπέρασμα).

Το χριστιανικό μήνυμα που επαναλαμβάνεται - όντως - δύο χιλιάδες χρόνια τώρα είναι ότι "Η βασιλεία των ουρανών είναι κοντά, σας πλησίασε ('ήγγικε γαρ')" και καλεί τους ανθρώπους να πάρουν θέση ως προς αυτό.

Έτσι το άλλο που είπε ο Ιησούς΄, ότι "η βασιλεία του Θεού είναι 'εν τω μέσω υμών' (που κάπως διφορούμενα μπορεί να σημαίνει: ανάμεσά σας ή μέσα σας)" έχει νόημα και στέκεται λογικά. Για εκείνους που επιλέγουν να την συνειδητοποιήσουν και να πλησιάσουν η βασιλεία των ουρανών είναι ήδη εδώ.

Συνεπώς δεν υπάρχει καμιά διαφορά (πόσο μάλιστα "τεράστια") με τον Στωϊκισμό σ' αυτό το σημείο.

(Προσωπικά αμφιβάλω για το αν η φράση "Βασιλεία των Ουρανών" έχε μέσα σε Στωϊκό πλαίσιο το νόημα που έχει μέσα σε χριστιανικό πλαίσιο, αλλά οπωσδήποτε υπάρχει κάποια ομοιότητα).

Link to comment
Share on other sites

Αχ βρε Νεκραρχούλη...

Τα πας τόσο καλά με τα φιλοσοφικά και συμβολικά νοήματα, εκτός εάν αφορά τον Χριστιανισμό. Εκεί... στολάρεις λόγω προκατάληψης, κι όχι λόγω αδυναμίας να καταλάβεις:

 

Το πότε θα έρθει η λεγόμενη βασιλεία των ουρανών, είναι προσωπικό θέμα του καθένος. Γι άλλους δεν έρχεται ποτέ, γι άλλους έρχεται σύντομα... εξαρτάται το άτομο και το πόσο "επιτρέπει" στον εαυτό του το να εισέλθει στην "βασιλεία των ουρανών".

Αν θέλεις, για να σε βοηθήσω, σκέψου το σαν την λεγόμενη φώτιση: άλλοι την βρίσκουν κάποτε, άλλοι δεν την βρίσκουν ποτέ.

 

Αυτό λοιπόν το "Μετανοείτε, διότι επλησίασεν η βασιλεία των ουρανών" είναι αυτολεξί "μάγκες, εγώ σας τον έδειξα τον δρόμο, ξέρετε πια που είναι και πως να τον περπατήσετε. Το μόνο που έχετε τώρα εσείς να κάνετε, είναι να βαδίσετε πάνω του"

 

?Πιέστε απ? αυτό όλοι, 28 γιατί τούτο είναι το αίμα μου, της Kαινούργιας Διαθήκης, το οποίο χύνεται για χάρη πολλών, με σκοπό τη συγχώρηση των αμαρτιών. 29 Kαι σας πληροφορώ πως από τώρα κι ύστερα δε θα πιω πια από το προϊόν αυτό του αμπελιού, ως την ημέρα εκείνη που μαζί σας θα το πίνω καινούργιο στη βασιλεία του Πατέρα μου?

 

Το πρώτο μέρος είναι η προφητεία του θανάτου του. Δεν χριάζεται επεξήγηση αυτό. Το δεύτερο όμως μέρος είναι ουσιαστικά "από τότε και στο εξής (που θα έχω πια πεθάνει) θα είμαι πλέον μέσα σας" κάτι που επιβεβαιώνεται κι από προηγούμενες αναφορές του Χρίστου όπου σαφέστατα είπε πως έκαστος είναι Ναός Θεού (λυπάμαι που δεν θυμάμαι απ΄ έξω όλα τα εδάφια), όπως και αυτό που ανέφερε ήδη ο ούτις "η βασιλεία του Θεού είναι εν τω μέσω υμών", που αργότερα επαναλλαμβάνει ξεκαθαρίζοντας καλύτερα το νόημα ο Παύλος: ΔΕΝ ΕΞΕΥΡΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΣΘΕ ΝΑΟΣ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΕΝ ΥΜΙΝ; (Προς Κορινθίους)

 

Όσο για τον ληστή στον σταυρό, ήδη είπα παραπάνω ότι η βασιλεία των ουρανών είναι μέσα μας! Όταν είσαι οκ με τα μέσα σου, δεν έχει σημασία τι γίνεται στα έξω σου... και τούμπαλιν.

Link to comment
Share on other sites

...Εάν όμως θέλεις να το πάμε σόνι και ντε στα μεταθανάτια... τότε πες μου πια η διαφορά με τα όσα διδάσκουν ΟΛΕΣ οι θρησκείες, παλαιότερες και νεότερες καθώς και σχεδόν όλοι οι φιλόσοφοι. Σάμπως δεν διδάσκουν/υπόσχονται γαλήνη κι ευτυχία της ψυχής για τους δίκαιους και καλούς;

 

Τονίζω όμως ότι ο Χριστός εστιάστηκε τόσο πολύ στην επίγεια ζωή και στην ανταμοιβή (ή τιμωρία αντίστοιχα) εν ζωή, που η μετά-θάνατον περνά κομματάκι... ντούκου.

 

(θυμήσου τον τζέτζικα και μέρμυγκα του Αίσωπου... ουσιαστικά το ίδιο πράγμα διδάσκουν και οι 2 πάνω σ΄ αυτό το θέμα :smilewink: )

Link to comment
Share on other sites

Άρα δεν αναστήθηκε πραγματικά. Απλά ξεπέρασε κάποια εσωτερικά εμπόδια στον εσωτερικό του δρόμο και πέθανε ολοκληρωμένος.

 

Θεός να τον συγχωρέσει και πιό πολύ τους ακόμα πιό απλούς ανθρώπους, διότι τί να μας θρησκέψει κάποιος που όσα του αποδίδουμε ως "θαύματα" ήταν προφανώς κατά πλήρη "εντόπια βασιλική" αντιστοιχία, ρητορικά επιτυχημένες λεκτικές υποδείξεις για επίγεια βασιλεία της αυτοκάθαρσης, οι οποίες με την έννοια "θαύμα", εννοούνται όχι φυσικά ως κάτι το υπερφυσικό, αλλά ότι απλά εισακούστηκαν από τον απέναντι "βαρύκοο" ...

 

Πολύ θρησκευτική αξία δώσαμε σε κοινότυπα πλην όμως "βαρύγδουπα" νοήματα βασιλείας, θαυμάτων, αναστάσεως και 1002 άλλων, που έτυχε κάποιος αυτοαποκαλούμενος "γνώστης", απλά και μόνο να συζητά με εύκαιρο κόσμο, ώς μαγαλειώδη (για τους συγγραφείς) κατορθώματα, αλλά στην ουσία, επρόκειτο για βασιλο-κέντητα εργόχειρα από τον γιό του Αισώπου ...

Link to comment
Share on other sites

Όλοι όσοι έφτασαν στην θέωση είναι άξιοι θαυμασμού και σεβασμού Νέκραρχε.

Πουθενά δεν υποστήριξα ότι τα όσα είπε και έκανε ο Χριστός ήταν κάτι καινούργιο. Φυσικά είχαν (και έχουν μετά από αυτόν) ξαναειπωθεί και ξαναπραχθεί από άλλους. Αυτό όμως δεν υποτιμά την αξία τους. Ίσα-ίσα που την ανεβάζει ακόμα περισσότερο, ως κάτι εφικτό για όποιον προσδοκεί την θέωση, ως ένα ακόμα μήνυμα "μπορείς κι εσύ, αν το θέλεις" (πράγμα που δίδαξε και ο Χριστός)

 

Αποστρεφόμενος τον βίο και διδασκαλία του Χριστού, έμεσα αλλά σαφέστατα αποστρέφεσαι κι όλους όσους προηγήθηκαν αυτού που υπήρξανε -κατά κάποιο τρόπο- δάσκαλοί του (όπως ο Αίσωπος π.χ., αλλά και ο Πυθαγόρας και άλλοι), όπως επίσης κι όλους τους μεταγενέστερους.

 

Το εάν θα τον πιστέψεις ως Θεό, είναι δικό σου προσωπικό θέμα, καθώς είναι προσωπικό θέμα του καθενός. Προσωπικά δεν τον δέχομαι ως Θεό. Αλλά οφείλω να τον δεχτώ και να τον σεβαστώ ως έναν άνθρωπο σοφό και δάσκαλο των γενεών, όπως κι άλλοι πριν και μετά από αυτόν.

 

Μην αφήνεις αυτούς που σπίλωσαν, διαστρέβλωσαν και εκμεταλλεύτηκαν τα διδάγματά του να σε τυφλώνουν...

Link to comment
Share on other sites

Όπως έχω ήδη γράψει όταν το ζήτημα είναι να βρούμε «αρνητικά» κάπου ? ας πούμε στον χριστιανισμό ? γιατί να μην αναζητήσουμε τα *πραγματικά* άσχημα αντί, από υπερβάλλοντα ζήλο (ή μάλλον αντιζηλία) να εφευρίσκουμε ανύπαρκτα;

Το σοβαρότερο αρνητικό που έχω δει στον χριστιανισμό δεν έχει να κάνει με «δόγματα» αλλά με κάποιες πρακτικές.

Δηλαδή, «για όνομα?», όταν έχεις μια διδασκαλία που μιλά για την αγάπη, την φιλανθρωπία κτλ., κι ότι «ο Θεός είναι αγάπη», «να αγαπάς τον πλησίον σου σαν τον εαυτό σου», «να ευλογείς και να μην καταριέσαι», «να μην ανταποδίδεις το κακό, αλλά να νικάς το κακό δια του αγαθού», πως είναι δυνατόν να φτάσεις σε «θρησκευτικά εγκλήματα», φόνους στο όνομα της θρησκείας, διώξεις και γενικά πράξεις μίσους; Πως θα έπρεπε να διατυπωθεί η διδασκαλία να γίνει κατανοητό ότι ο Ιησούς ποτέ δεν ζήτησε τέτοιον ζήλο από την πλευρά των θρησκευόμενων;

Πως γίνεται ενώ η διδασκαλία λέει όσον αφορά την θρησκευτική ηγεσία των χριστιανών ότι «οι άρχοντες των εθνών τα καταδυναστεύουν και οι μεγάλοι τα κατεξουσιάζουν. Δεν θα είναι έτσι μεταξύ σας, αλλά όποιος θέλει μεταξύ σας μεγάλος να γίνει θα είναι υπηρέτης σας, και όποιος θέλει μεταξύ σας να είναι πρώτος θα είναι δούλος σας» να ταιριάζουν με τα καμώματα που βλέπουμε; Με υπέργηρους πάπες και αρχιεπισκόπους που μένουν γαντζωμένοι στην καρέκλα τους κι ας είναι πια άχρηστοι ως ηγέτες;

Και το αποτέλεσμα; Ήδη από τον καιρό των αποστόλων το υποψιαζόνταν κι ίδιοι:

«μεταξύ σας θα υπάρξουν ψευδοδιδάσκαλοι, ? και πολλοί θα τους ακολουθήσουν στις ασέλγειές τους, εξαιτίας των οποίων η οδός της αλήθειας θα βλαστημηθεί. Και με πλεονεξία θα σας εμπορευτούν με πλαστά λόγια?».

Πως μπορεί να συμβιβαστεί το Ιησούς (ο «μη έχων που την κεφαλή κλίνει») να ταιριάζει με τις επαύλεις των «παναγιότατων» (άκου τίτλος!), ή ο Ιησούς με το ? δανεικό για μια φορά γαϊδουράκι ? να ταιριάζει με τις μαύρες Μερσεντάρες των «πνευματικών πατέρων» και «ιεραρχών»; Ή ο Ιησούς με την μια αλλαξιά από κοινά, κοινότατα ρούχα, με τα χρυσοποίκιλτα «άμφια»;

Αυτά είναι πραγματικά ζητήματα. Όχι φανταστικές «αντιθέσεις» για το που είναι η «βασιλεία των Ουρανών» ή το «ποιοι θα κρίνουν τον κόσμο» ή «περί της απλής ή διπλής φύσης του Υιού (!)».

Με την Ισλαμική επιθετικότητα δεν έχω πρόβλημα ? ότι έκανε ο προφήτης τους αυτό κάνουν. Μπορεί να μην μας αρέσει αλλά είναι συνεπείς.

Το πιο αληθινό πρόβλημα με τον χριστιανισμό είναι ότι αρκετοί (και μάλιστα στην ηγεσία) που φέρουν το όνομά του δεν είναι το ίδιο συνεπείς ως προς τον δάσκαλό τους. Κι ακόμα χειρότερα, "οι πολλοί" που απλά ακολουθούν ότι γυαλίζει, το βλέπουν αυτό κάθονται και το χαζεύουν?

Link to comment
Share on other sites

......Πως θα έπρεπε να διατυπωθεί η διδασκαλία να γίνει κατανοητό ότι ο Ιησούς ποτέ δεν ζήτησε τέτοιον ζήλο από την πλευρά των θρησκευόμενων ; ......
33 = Όστις δε με αρνηθή έμπροσθεν των ανθρώπων, θέλω αρνηθή αυτόν και εγώ έμπροσθεν του Πατρός μου του εν ουρανοίς.

34 = Μη νομίσητε ότι ήλθον να βάλω ειρήνην επί την γήν. Δεν ήλθον να βάλω ειρήνην, αλλά μάχαιραν.

35 = Διότι ήλθον να διαχωρίσω άνθρωπον κατά του πατρός αυτού και θυγατέρα κατά της μητρός αυτής και νύμφην κατά της πενθεράς αυτής.

 

Αναρρωτιέμαι τί είδους "Μπαλαντέρ" θα προβάλουμε ως ερμηνεία (αντί για καρα-ζήλο), σύμφωνα με τον παραπάνω "φωτισμένο" τρόπο, της γενικόλογης γραπτής έκφρασης.

Link to comment
Share on other sites

...Εάν όμως θέλεις να το πάμε σόνι και ντε στα μεταθανάτια... τότε πες μου πια η διαφορά με τα όσα διδάσκουν ΟΛΕΣ οι θρησκείες, παλαιότερες και νεότερες καθώς και σχεδόν όλοι οι φιλόσοφοι.
Μόλις μου ανέφερες ότι η Βασιλεία των Ουρανών είναι 1 υπερβολικός λεκτικός όρος, με χιλιάδες κινδύνους παρερμηνείας.

Χρειάζεται ύστερα από αυτό, περαιτέρω εξήγηση, για την διαφορά με τους Έλληνες ;

 

Σάμπως δεν διδάσκουν/υπόσχονται γαλήνη κι ευτυχία της ψυχής για τους δίκαιους και καλούς ;
Απολύτως σίγουρα «Όχι» με τέτοιο "Μπαλαντέρ" τρόπο, μα και απολύτως σίγουρα «Ούτε» με τόσο "Μπαλαντέρ" προσφορά ερμηνείας, μαζικώς και ποικιλοτρόπως.

Και μόνο ότι για να "σταθεί" τέτοιος αόριστος τρόπος γραφής, ως καταλληλότερος από τον ελληνικό, έπρεπε να εξαφανισθούν τόσες ψυχές, τόσοι ναοί και τόσα βιβλία, καλύτερα να μη σου πώ με τι μοιάζει η σταύρωση, απέναντι στη δόλια ανθρωποθυσία του ελληνισμού ...

 

Τονίζω όμως ότι ο Χριστός εστιάστηκε τόσο πολύ στην επίγεια ζωή και στην ανταμοιβή (ή τιμωρία αντίστοιχα) εν ζωή, που η μετά-θάνατον περνά κομματάκι... ντούκου.
Ως «Ντούκου», εννοείς σχετικά με την "παρτίδα" 15/2/05 με απλό ποντάρισμα στα "επίγεια" ;

 

Ακόμα δεν μου ανέλυσες όμως, 1) εάν ο Ναζωραίος μιλούσε για επίγεια βασιλεία στο παρακάτω "γενικολόγημα"

και αν «Ναι», τότε εκτός από «Επίγεια Βασιλεία», τί άλλο επίσης "επίγειο" να σημαίνει και ο αναφερόμενος «Παράδεισοςι» : 2) για τον ετοιμαθάνατο ληστή και 3) για τον ετοιμοθάνατο Ναζωραίο :

 

42 : Και έλεγε προς τον Ιησούν· Μνήσθητί μου, Κύριε, όταν έλθης εν τη βασιλεία σου.

43 : Και είπε προς αυτόν ο Ιησούς· Αληθώς σοι λέγω, σήμερον θέλεις είσθαι μετ' εμού εν τω παραδείσω.

Link to comment
Share on other sites

Νέκραρχε, με το να παίρνεις αποσπασματικά ένα στίχο από δω, ένα στίχο από κει για να επιτίθεσαι στην χριστιανική φιλοσοφία, δεν διαφέρεις σε τίποτα με τους απολογητάδες και οοδιτάδες που κάνουν ακριβώς το ίδιο πράμα για την αρχαία θρησκεία, χωρίς να έχουν γνώση του αντικειμένου, καταλήγωντας σε συμπεράσματα "άρες μάρες...".

Ή όπως όταν σκούζανε με τον "τελευταίο πειρασμό" του Καζαντζάκη, που χωρίς να έχουν διαβάσει ολόκληρο το έργο, στάθηκαν σε ένα σημείο όπου παρουσιάζεται ο Χριστός να κάνει έρωτα με την Μαγδαληνή... Διαβάζοντας όμως ολόκληρο το έργο, ξεκαθαρίζεται σαφέστατα ότι αυτό ουσιαστικά δεν συνέβη ποτέ στην πραγματικότητα, παρά μόνο στην φαντασία του Χριστού, σε μια στιγμή αδυναμίας. (αν έχεις διαβάσει το έργο, προφανώς κατάλαβες τι εννοώ. Και το εάν είναι ορθό ιστορικά ή όχι, δεν μας απασχολεί, διότι πρόκειται για μυθιστόρημα κι όχι για ιστορική ανάλυση).

 

Δεν θέλω όμως να πιστέψω ότι είσαι σαν κι αυτούς...

 

Μου είναι αδύνατον να κάτσω να σου αναλύσω ολόκληρη την Καινή Διαθήκη, μαζί με αναλύσεις και επεξηγήσεις θρησκευτικού, φιλοσοφικού, πολιτικού και κοινωνικού περιεχομένου, πακέτο με διευκρινίσεις το γιατί παρερμηνεύτηκαν, διαστρεβλώθηκαν και αποκρύφτηκαν σημεία της ανά τους αιώνες!

Άσε που έτσι και το κάνω θα κατηγορηθώ -μάλλον δικαιολογημένα- για κατήχηση!

 

Όπως σου έχω ξαναπεί επανειλημμένα στο παρελθόν: αν θέλεις κάτσε και διάβασε την Καινή Διαθήκη με ψυχραιμία και χωρίς προκατάληψη για να βγάλεις τα συμπεράσματά σου και για να μπορείς να έχεις πιο ολοκληρωμένη, πιο σταθερή και λιγότερο άστοχη άποψη. Αποσπασματικά δεν γίνεται να καταλάβεις! Είναι αδύνατον! (όχι μόνο εσύ, ο οποιοσδήποτε)

 

Δεν θέλω να συνεχίσω μια συζήτηση η οποία είναι εξ αρχής προκατειλημμένη και στοχεύει στην απόρριψη αντί στην αναζήτηση και ανάταση.

Άλλωστε, το θέμα μας δεν είναι καν η ανάλυση του Χριστιανισμού και μόνο αυτού, αλλά τα κοινά σημεία της χριστιανικής φιλοσοφίας με την ελληνική.

Πάνω σ΄ αυτό, στις ομοιότητές τους δηλαδή, ετοιμάζω κάτι που θα παραθέσω μόλις έχω έτοιμο (λίγη υπομονή μόνο γιατί είναι χρονοβόρο).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...