Jump to content

Ελληνική & Χριστιανική Θρησκεία


Recommended Posts

......Πως θα έπρεπε να διατυπωθεί η διδασκαλία να γίνει κατανοητό ότι ο Ιησούς ποτέ δεν ζήτησε τέτοιον ζήλο από την πλευρά των θρησκευόμενων ; ......
33 = Όστις δε με αρνηθή έμπροσθεν των ανθρώπων, θέλω αρνηθή αυτόν και εγώ έμπροσθεν του Πατρός μου του εν ουρανοίς.

34 = Μη νομίσητε ότι ήλθον να βάλω ειρήνην επί την γήν. Δεν ήλθον να βάλω ειρήνην, αλλά μάχαιραν.

35 = Διότι ήλθον να διαχωρίσω άνθρωπον κατά του πατρός αυτού και θυγατέρα κατά της μητρός αυτής και νύμφην κατά της πενθεράς αυτής.

Αναρρωτιέμαι τί είδους "Μπαλαντέρ" θα προβάλουμε ως ερμηνεία (αντί για καρα-ζήλο), σύμφωνα με τον παραπάνω "φωτισμένο" τρόπο, της γενικόλογης γραπτής έκφρασης.

4481[/snapback]

Ουδ' άρα επιστήμην υποδημάτων συνιησιν ο επιστήμην μη ειδώς όπως έλεγε και ο Σωκράτης (τουλάχιστον σύμφωνα με τον Πλάτωνα στον Θεαίτητο (147b, 4).

Έτσι δεν υπάρχει "Μπαλαντέρ" πέρα από το αυτονόητο.

Τα παραπάνω δεν είναι εντολές για να βλάψουν άλλους ανθρώπους. Μάταια όμως είναι η γραμματική, το συντακτικό και οι μορφές λόγου όπως οι "μεταφορές", αν κάποιος θέλει να το βλέπει διαφορετικά.

Άλλωστε αν για να γνωρίσουμε για τα παπούτσια χρειαζεται πρώτα να ξέρουμε τι είναι η γνώση, τι να μιλάμε για ερμηνείες των λόγων κάποιου που δεν ξέρουμε...

Έθιξες όμως ένα ενδιαφέρον σημείο για τον "ζήλο".

Τι είναι "ζήλος";

Για τους αρχαίους Έλληνες (απ' όπου προέρχεται η λέξη) σήμαινε βασικά την "μίμηση". Άρα ο ζήλωτές κάποιου ήταν αυτοί που ήθελαν ή προσπαθούσαν να τον μιμηθούν. Ξέρουμε όμως ότι ο υπερβολικός ζήλος μπορεί να εκφραστεί είτε με τον φανατισμό, είτε με την συνέπεια. Έτσι ο ζήλος μπορεί να έχει διαφορετικό Ήθος σε κάθε περίπτωση γι' αυτό κι έγρψα "*τέτοιο* ζήλο" κι όχι σκέτο "ζήλο".

Υπάρχει διαφορά μεταξύ φανατισμού και συνέπειας;

Υπάρχει στο σημείο όπου ο φανατισμός αναζητά να βλάψει (με φυσικό ή λογικό τρόπο), ενώ η σύνέπεια κοιτά να κάνει τη δουλειά της και δεν ασχολείται με το τι κάνουν οι άλλοι.

Αυτό είναι που προσδιορίζει το μέτρο και το ήθος κάθε "ζηλωτή", είτε της "ομαδάρας" (που έχει 30 χρόνια να πάρει πρωτάθημα αλλά για τον οπαδό δεν παύει να είναι η καλύτερη) είτε των πεποιθήσεων.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ο Χριστιανισμός και ο Ελληνισμός έχουν αρκετά κοινά στοιχεία. :clapping:

 

Θα ξεχωρίσουμε τα 3 κυριότερα :

 

Πρώτο κοινό στοιχείο, είναι η συγκέντρωση όλων των «Υπερφυσικών και Μη» ιδιοτήτων, σε 1 ασυναγώνιστο αντιπρόσωπο.

Δεύτερο κοινό στοιχείο, είναι ο ζήλος για τις επιστήμες.

Τρίτο κοινό στοιχείο, είναι η εξαιρετική σαφήνεια, μέσα από δομημένο λόγο.

 

 

 

 

Φυσικά μπορεί να κάνω λάθος. Να υπερτερεί ο χριστιανισμός σε αυτά τα 3, αλλά να με επηρέασε το εθνικό στοιχείο ...

Link to comment
Share on other sites

Σας υποσχέθηκα παράθεση ομοιοτήτων μεταξύ ελληνικής φιλοσοφίας και διδαγμάτων του Χριστού.

Ιδού λοιπόν ένα πρώτο "ορεκτικό" και θα προσθέσω κι άλλα πραματάκια στην συνέχεια (με μπλε οι αρχαίοι):

 

Περί Δικαιοσύνης ? Ανταμοιβής & Τιμωρίας

 

Ο Δίας τιμωρεί τους λίαν υπερόπτες. ~ Σοφοκλής

 

Ούτε ο πιο ισχυρός θνητός μπορεί να διαφύγει των αθάνατων Θεών την τιμωρία. ~ Σοφοκλής

 

Όταν κάποιος Θεός τον τιμωρεί και ο ισχυρότερος απ' τους θνητούς αδυνατεί να αποφύγει την ποινή του. ~ Σοφοκλής

 

Ένας Θεός εξουσιάζει και τους Θεούς και τους ανθρώπους, παντεπόπτης, παντήκοος, παντογνώστης, αναλλοίωτος και αμετακίνητος. ~ Ξενοφών

 

Ο Θεός και τους μεγάλους σύντομα μικρούς και τους μικρούς σύντομα μεγάλους είναι ικανός να κάνει, αν δε κάποιος βρίσκεται σε κίνδυνο, τον σώζει με ευκολία, αρκεί αυτός να θέλει. ~ Ξενοφών

 

Μακάριοι όσοι πεινούν και διψούν τη δικαιοσύνη, γιατί αυτοί θα χορταστούν

Μακάριοι οι καταδιωγμένοι εξαιτίας δικαιοσύνης, γιατί δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών. ~ Ιησούς Χριστός

 

όποιος δέχεται δίκαιο, γιατί είναι δίκαιος, θα λάβει μισθό δικαίου ~ Ιησούς Χριστός

 

οι δίκαιοι θα ακτινοβολήσουν σαν τον ήλιο μέσα στη βασιλεία του Πατέρα τους ~ Ιησούς Χριστός

 

Μην κάνετε στους άλλους εκείνα για τα οποία σεις θυμώνετε όταν τα κάνουν οι άλλοι σε σας. ~ Ισοκράτης

 

Όλα όσα θέλετε, λοιπόν, να κάνουν σ? εσάς οι άνθρωποι, έτσι κι εσείς να κάνετε σ? αυτούς. γιατί αυτός είναι ο νόμος και οι προφήτες ~ Ιησούς Χριστός, Ο Χρυσός Κανόνας

 

Να μην κακολογείς τους συνανθρώπους σου, γιατί θα ακούσεις λόγια που θα σε κάνουν να λυπηθείς. ~ Χίλων

 

Μην κρίνετε για να μην κριθείτε. Γιατί με όποια κρίση κρίνετε θα κριθείτε, και με όποιο μέτρο μετράτε, θα μετρηθεί σ? εσάς. ~ Ιησούς Χριστός

 

Από τα λόγια σου θα δικαιωθείς και από τα λόγια σου θα καταδικαστείς ~ Ιησούς Χριστός

 

Ο καθένας μας αναγκάζεται να ανεχθεί μια πράξη, για την οποία ο ίδιος πρώτος έδωσε στους άλλους το παράδειγμά της. ~ Φαιδρος

 

Ο Θεός δεν βοηθάει τους αποφεύγοντες την εργασία. ~ Ευριπίδης

 

Ότι έσπειρες, θα θερίσεις ~ Ιησούς Χριστός

 

 

 

Περί Γονέων

 

Μη μαλώνεις με τους γονείς σου κι αν ακόμη έχεις δίκιο σ' όσα λες. ~ Πιττακος

 

Η απεχθέστερη αχαριστία είναι εκείνη των παιδιών προς τους γονείς τους. ~ Πρόκλος

 

Τους μεν Θεούς φοβού, τους δε γονείς τίμα, τους δε φίλους αισχύνου, τοις δε νόμοις πείθου. ~ Ισοκράτης

 

Γιατί ο Θεός είπε: Τίμα τον πατέρα σου και τη μητέρα σου ~ Ιησούς Χριστός

 

 

 

Περί της Οδού

 

Να μην ακολουθείς τον εύκολο δρόμο (στη ζωή). ~ Πυθαγόρας

 

Εισέλθετε από τη στενή πύλη. γιατί πλατιά η πύλη και ευρύχωρη η οδός που οδηγεί στην απώλεια και πολλοί είναι που εισέρχονται από αυτή. Τι στενή που είναι η πύλη και θλιμμένη η οδός που οδηγεί στη ζωή, και λίγοι είναι εκείνοι που τη βρίσκουν ~ Ιησούς Χριστός

 

 

 

Περί Σώματος & Πνεύματος

 

Μην καλλωπίζεσαι εξωτερικά, αλλά στους τρόπους συμπεριφοράς σου φρόντισε να εμφανίζεσαι καλά (με αξιοπρέπεια). ~ Θαλης Ο Μιλησιος

 

Απολαμβάνουν πιο πολύ έναν βίο ευτυχή όσοι έχουνε αφθονία από στολίσματα του χαρακτήρα και του πνεύματος, σε μέτριο δε βαθμό τα υλικά αγαθά. ~ Αριστοτέλης

 

Μη μεριμνάτε για τη ζωή σας, τι θα φάτε ή τι θα πιείτε, μήτε για το σώμα σας τι θα ντυθείτε. Η ζωή δεν είναι πιο πολύ από την τροφή και το σώμα από το ένδυμα; ~ Ιησούς Χριστός

 

Ωραίος είναι ο θρίαμβος της πλαστικότητας του σώματος, μα πιο ωραίος ακόμα ο θρίαμβος της ψυχής και του πνεύματος. ~ Ισοκράτης

 

Νους υγιής εν σώματι υγιή

 

Ο λύχνος του σώματος είναι ο οφθαλμός. Αν λοιπόν είναι ο οφθαλμός σου είναι γενναιόδωρος, όλο το σώμα σου θα είναι φωτεινό. Αν όμως ο οφθαλμός σου είναι φιλάργυρος, όλο το σώμα σου θα είναι σκοτεινό. ~ Ιησούς Χριστός

 

 

 

Περί φιλαργυρίας & υλικών απολαύσεων

 

Είναι αδύνατο να είναι κανείς φιλήδονος, φίλος των υλικών απολαύσεων, φιλοχρήματος και συνάμα φίλος του Θεού. ~ Πυθαγόρας

 

Κράττει των επιθυμιών σου, ίνα μη σύ δουλωθής υπ' αυτών. ~ ΑΡΧΑΙΟ ΡΗΤΟ

 

Κανείς δε δύναται σε δύο κυρίους να υπηρετεί. Γιατί ή τον ένα θα μισήσει και τον άλλο θα αγαπήσει, ή στον ένα θα προσκολληθεί και τον άλλο θα καταφρονήσει. Δε δύναστε να υπηρετείτε στο Θεό και στο Μαμμωνά (το χρήμα). ~ Ιησούς Χριστός

 

Ο φιλάργυρος πιο καλά να πεθάνει, παρά ζώντας να στερείται από όλα τα αγαθά. ~ Περίανδρος

 

 

 

Περί των σχέσεων μεταξύ ανθρώπων, βοήθειας και συγχώρεσης

 

Ορθό είναι να βοηθούμε τους γείτονές μας, σαν να βρίσκονται σε κίνδυνο, ώστε και εμείς, με τη σειρά μας, να βοηθηθούμε απ' αυτούς, εάν κάποτε βρεθούμε σε κινδύνους. ~ ΑΡΧΑΙΟ ΡΗΤΟ

 

Ο Θεός έπλασε δύο αδελφούς για μεγαλύτερη ωφέλειά τους. Κάτι, δηλαδή, συγκριτικά ανάλογο με την ωφέλεια που πηγάζει απ' τα δύο χέρια, τα δύο πόδια, τα δύο μάτια και όλα τα υπόλοιπα ζευγαρωτά όργανα, που χάρισε ο Πλάστης στους θνητούς. ~ Σωκράτης

 

Η σοφία του ουρανού θέσπισε ότι ο άνθρωπος πάντοτε θα έχει ανάγκη των ανθρώπων. ~ Θεόκριτος

 

Σ΄ όποιον σου ζητάει δώσε, και αυτόν που θέλει από εσένα να δανειστεί μην τον αποστραφείς. ~ Ιησούς Χριστός

 

Οφείλουμε να υπομένουμε αδιαμαρτύρητα τα πλήγματα της μοίρας, αλλά και να αντιμετωπίζουμε παλικαρίσια εκείνα των εχθρών μας. ~ Θουκυδίδης

 

Ακούσατε ότι ειπώθηκε: Να αγαπήσεις τον πλησίον σου και να μισήσεις τον εχθρό σου. Εγώ όμως σας λέω, αγαπάτε τους εχθρούς σας και προσεύχεστε για όσους σας καταδιώκουν ~ Ιησούς Χριστός

 

Συγχώρα τους άλλους συχνά, τον εαυτό σου ποτέ. ~ Συρος

 

 

 

Περί Αλήθειας, διδασκαλίας, φύσης του Θεού και προσευχής

 

Θάρσει λέγων το αληθές, ου σφάλλεις ποτέ. (Λέγε την αλήθεια με θάρρος δε θα χάσεις ποτέ από αυτό) ~ Σοφοκλης

 

Ο δωροδοκημένος δικαστής δεν φροντίζει πολύ για την αλήθεια ~ Ορατιος

 

Το μεν αληθές πικρόν εστί και αηδές τοις ανοήτοις, το δε ψεύδος γλυκύ και προσηνές. (Πικρή και αηδιαστική είναι η αλήθεια για τους ανόητους ανθρώπους, ενώ το ψέμα γλυκό και ευπροσήγορο). ~ Διογενης (Ο Κυων)

 

Περιφρονείστε τη συκοφαντία και αμέσως ξεψυχάει. Δείξετε ότι πειραχθήκατε απ' αυτή και θα την κάνετε έτσι να προβάλει σαν μία κάποια αλήθεια. ~ Τακιτος

 

Το αισχρότερο ελάττωμα είναι να καλλωπίζετε τη σκέψη σας, με τη βοήθεια της αισχρότατης υποκρισίας. ~ Αισχυλος

 

Η κακία ζει και ακμάζει με το να την αποσιωπήσει κανείς. ~ Βιργιλιος

 

Τα τέκνα μας θα πρέπει να εθίζονται στο να λένε πάντα αλήθεια. Το ψέμα είναι κάτι το δουλοπρεπές κι αξιομίσητο, για κάθε άνθρωπο που σέβεται τον εαυτό του. ~ Πλουταρχος

 

Ας είναι λοιπόν ο λόγος σας, ναι και να εννοεί ναι, όχι και να εννοεί όχι. Ενώ ό,τι είναι περισσότερο από αυτά προέρχεται από τον Πονηρό. ~ Ιησούς Χριστός

 

καθένας που πράττει κακά μισεί το φως και δεν έρχεται προς το φως, για να μην ελεγχτούν τα έργα του. Αυτός όμως που εφαρμόζει την αλήθεια έρχεται προς το φως, για να φανερωθούν τα έργα του ότι έχουν γίνει μέσα στο θέλημα του Θεού ~ Ιησούς Χριστός

 

ο Πατέρας τέτοιοι ζητά να είναι εκείνοι που τον προσκυνούν: Πνεύμα είναι ο Θεός, και εκείνοι που τον προσκυνούν, με Πνεύμα και με αλήθεια πρέπει να το κάνουν ~ Ιησούς Χριστός

 

Υπάρχει πράγματι κάποιος Θεός, που ακούει και βλέπει τα όσα οι άνθρωποι διαπράττουμε κακά. ~ Πλαυτος

 

Τι σημασία έχει το αν αποκρύψουμε κάτι από τους ανθρώπους, όταν αυτό ποτέ δεν κρύβεται από το μάτι του Θεού; Αυτός κατοικεί στο πνεύμα μας και έρχεται στο μέσο των διαλογισμών μας. Έρχεται είπα; Αλλά μήπως λείπει και ποτέ του από εκεί. ~ Σενεκας

 

- Πες μου ποιος πρέπει σαν Θεό να εννοούμε;

- Εκείνον που, ενώ βλέπει τα πάντα, αυτός είναι αόρατος (σε μας).

Φιλημων

 

Μυστικιστικός Νόμος των 4: Γνώση - Θέληση ? Τόλμη - ΣΙΓΗ

 

Ο Πατέρας σου που βλέπει στα κρυφά θα σου αποδώσει. ~ Ιησούς Χριστός

 

 

 

Περί Διπροσωπίας

 

Θανατηφόρα δηλητήρια συχνά κρύπτονται κάτω από γλυκό μέλι ~ Οβιδιος

 

Προσέχετε από τους ψευδοπροφήτες, οι οποίοι έρχονται προς εσάς με ενδύματα προβάτων, ενώ από μέσα είναι λύκοι άρπαγες. ~ Ιησούς Χριστός

Link to comment
Share on other sites

Δεν θέλω να σχολιάσεις, θέλω να αιτιολογήσεις το που είδες τις διαφορές. Για να το λες, κάπου κάτι είδες... Ε, πες το μου ντε!

 

όσο για το εάν θα το διαβάσουν ή όχι... τι να σου πω? Ίσως να το διαβάσουν, ίσως όχι... Εγώ το παρέθεσα επειδή το υποσχέθηκα ότι θα το κάνω (όπως κι άλλα που θ΄ ακολουθήσουν), και είμαι οκ με την υπόσχεσή μου :cheerful:

Link to comment
Share on other sites

Βρε Νεφέλη, από τη στιγμή που από όοοοοολη τη χριστιανική γραμματεία έχεις απορρίψει τα πάντα και δέχεσαι μόνο "ό,τι έχει πει ο Χριστός" είσαι φάουλ μια και ήδη η σύγκριση είναι άκυρη διότι:

- Ο Χριστός για τους Χριστιανούς είναι θεός.

- Είναι ο ιδρυτής της θρησκείας.

 

Είναι δυνατόν από βιβλία επί βιβλίων, να παίρνεις μερικές δεκάδες φράσεις και κατόπιν να τις αντιπαραθέτεις με όοοοολη την ελληνική γραμματεία; Με αυτή τη μεθοδολογία μπορώ να βγάλω ακόμα και τον Μπους Τζούνιορ συνεχιστή της Ελληνικής Φιλοσοφίας!

 

Αλλά για να μη λέτε πως μπουρδολογώ.

 

Παραθέτεις Πλούταρχο, ο οποίος ως γνωστόν υπήρξε ιερέας στους Δελφούς. Θα το δεχτώ ως έγκυρο, παρ' όλο που αν σου παρέθετα τις απόψεις ενός μεγάλου χριστιανού ιερέα π.χ. του πατέρα Παΐσιου, θα το απέρριπτες με το αιτιολογικό "δεν το είπε ο Χριστός".

 

Μετά παραθέτεις κάποιους από τους Επτά Σοφούς (Χείλων, Πιττακός Πυθαγόρας, Θαλής, Περίανδρος). Θα τους δεχτώ κι αυτούς μια και είναι η ελληνική παράδοση που τους έχει αποδεχτεί ως σοφούς. Παρ' όλα αυτά, το αντίστοιχο θα ήταν να σου παρέθετα τις απόψεις των Αγίων Πατέρων κι εσύ δε θα το δεχόσουν με το αιτιολογικό "δεν το είπε ο Χριστός".

 

Σημείωσε πως ανάμεσά τους ήταν ο Πυθαγόρας, ο οποίος είχε το δικό του "κίνημα" - παρ' όλα αυτά συγκαταλέγεται στους σοφούς. Στο χριστιανικό κόσμο, ο Πυθαγόρας θα ήταν "αιρετικός".

 

Παραθέτεις αποσπάσματα των τριών τραγικών (Αισχύλος, Σοφοκλής, Ευριπίδης). Ας τους δεχτώ, δεχόμενος πως απηχούν λαϊκές απόψεις της εποχής τους. Το αντίστοιχο θα ήταν να σου παραθέσω Φώσκολο ως χριστιανική πηγή μια και αυτός είναι το λαϊκό θέαμα της εποχής μας.

 

Ύστερα, έχουμε μία σειρά από φιλοσόφους (Σωκράτης, Αριστοτέλης, Πρόκλος και Διογένης) οι οποίοι είναι από τελείως διαφορετική εποχή ο καθένας. Οι τρεις πρώτοι ανήκουν βεβαίως στην ίδια γραμμή την οποία ξεκίνησε ο Σωκράτης ενώ ο Διογένης ανήκει στους κυνικούς. Θα μπορούσε να τους δεχτώ, αλλά από τη μία έχω δηλώσει προ πολλού πως στο Σωκράτη και τα φυντανάκια του δεν έχω ιδιαίτερη συμπάθεια. Ο Διογένης είναι ιδιαίτερη περίπτωση μια και έχει καταφερθεί εναντίον της θρησκείας.

 

Το αντίστοιχο, θα ήταν να σου αντιπαραθέσω ως χριστιανική πηγή απόψεις ανθρώπων από Γιανναρά μέχρι... Θεόφιλο Καΐρη και Πλήθωνα Γεμιστό (άσχετο!).

 

Μετά έχουμε μια ομάδα από λογοτέχνες τους οποίους δεν πρόκειται να τους δεχτώ. Ο Θεόκριτος είναι ποιητής, ο Ισοκράτης ρήτορας, εξ επαγγέλματος μπορούν να λένε ό,τι θέλουνε. Ο Θουκυδίδης είναι ιστορικός, ο Ξενοφών λογοτέχνης-ιστορικός (και μαθητούδι του Σωκράτη). Είναι σαν να σου παραθέτω ως χριστιανική πηγή, αντίστοιχα, Εμπειρίκο, Τσοχατζόπουλο, Κακριδή και Κορδάτο.

 

Ακόμα, υπάρχουν μια σειρά από τελείως αμφισβητούμενες πηγές: "ΑΡΧΑΙΟ ΡΗΤΟ", Συρος, Φαίδρος, "Μυστικιστικός Νόμος των 4", "Νους υγιής εν σώματι υγιή", Φιλημων. Πλήρως απαράδεκτες. Ποιοι στην ευχή είναι οι τέσσερις και τι σχέση έχει ο μυστικισμός με την ελληνική θρησκεία; Ποιος είναι ο Φαίδρος; Μήπως ο ήρωας του Ευριπίδη και το ρητό είναι του Ευριπίδη; Ο Φιλήμων; Μήπως ένας πολύ μεταγενέστερος χριστιανός; Τον Σύρο δεν τον έχω βρει πουθενά. Για το "νους υγιής" δεν είχε γίνει εδώ μέσα φασαρία πως δεν υπάρχει πουθενά γραμμένο;

 

Τέλος, έχεις παραθέσει και ουκ ολίγους Ρωμαίους: Τακιτος, Βιργιλιος, Πλαυτος, Σενεκας, Οβιδιος, Ορατιος, εξ αυτών οι μισοί ποιητές και φυσικά δεν πρόκειται να τους δεχτώ.

 

Εν κατακλείδι, έχεις μια ολόκληρη γραμματεία, τη χριστιανική. Παίρνεις ό,τι σου αρέσει από αυτήν (μερικές φρασούλες) και μετά τις αντιπαραθέτεις με ολόκληρη την "άλλη" γραμματεία, την οποία την επεκτείνεις κιόλας κατά το δοκούν.

 

Δεν πάει έτσι.

 

Αν το θέμα έχει θεαματικότητα θα προχωρήσω και στην κατά μέτωπο σύγκριση.

Link to comment
Share on other sites

Βρε Νεφέλη, από τη στιγμή που από όοοοοολη τη χριστιανική γραμματεία έχεις απορρίψει τα πάντα και δέχεσαι μόνο "ό,τι έχει πει ο Χριστός" είσαι φάουλ

 

Θέλεις να σου πω που την έχω γραμμένη την χριστιανική γραμματεία; :angel:

 

Φίλε μου, το έγραψα και πάνω-πάνω: "ομοιότητες μεταξύ ελληνικής φιλοσοφίας και διδαγμάτων του Χριστού"

Εμένα ο Χριστός μ΄ ενδιαφέρει, σκέτος-νέτος. Όχι αυτοί που ακολούθησαν αργότερα και έβγαζε ο καθείς τα δικά του συμπεράσματα, έκοβε-έραβε πακέτο με άλλους από την Παλαιά Διαθήκη κι έβγαζε ότι τον βόλευε!

Όταν έχεις την πηγή δίπλα σου, θα εξετάσεις την πηγή κι όχι τον τυπάκο παραδίπλα που σου διηγείται πως είναι η πηγή... έτσι δεν είναι;

Link to comment
Share on other sites

Ε, και πάλι είσαι τελείως άκυρη.

 

Και για τους λόγους που σου γράφω στο παραπάνω άρθρο.

 

Αλλά κι επειδή δεν είναι δυνατόν να βάζεις από τη μια το Χριστό, από την άλλη όοοοολή την ελληνική γραμματεία (συν μερικές επεκτάσεις).

 

Ο Χριστός είπε π.χ. 8 πράγματα.

 

Το πρώτο συμφωνεί με κάτι που είπε ο Σωκράτης - όλα τα υπόλοιπα διαφωνούν με όσα είπε ο Σωκράτης.

Το δεύτερο συμφωνεί με κάτι που είπε ο Θαλής - όλα τα υπόλοιπα διαφωνούν με όσα είπε ο Θαλής.

....

....

Το όγδοο συμφωνεί με κάτι που είπε ο Διογένης - όλα τα υπόλοιπα διαφωνούν με όσα είπε ο Διογένης.

 

Συμπέρασμα, ο Χριστός συμφωνεί με τους Έλληνες!

 

Ε, δεν πάει έτσι!

 

Να μου πεις πως ο Χριστός συμφωνεί με το Σωκράτη, το Θαλή ή το Διογένη, μπορούμε να το ψάξουμε. Αλλά έτσι όπως το πας, είσαι τελείως φάουλ.

 

Ξέρεις τι μου θυμίζεις; Αυτό που λέγατε τα κοριτσάκια στο σχολείο: "Τα κορίτσια ωριμάζουν πιο γρήγορα: ένα κορίτσι στα 18 είναι πιο γυναίκα από ό,τι ένα αγόρι στα 18". Στ' αλήθεια, αυτή τη "λογική" μου θυμίζεις!

Link to comment
Share on other sites

Συμπέρασμα, ο Χριστός συμφωνεί με τους Έλληνες!

 

Κι αυτό σ΄ ενοχλεί...; :huh:

 

Μα αυτό είναι από μόνο του θετικό!!

 

Άλλωστε, δεν συμφωνεί μονάχα με ένα που είπε ο ένας και ένα που είπε ο άλλος... Συμφωνεί με παραπάνω από 1 με τον καθένα, άσε που και μεταξύ τους οι αρχαίοι συμφωνούνε σε πολλά σημεία!

 

Μην κολλάς στο δέντρο και κοίτα το δάσος... :smilewink:

Link to comment
Share on other sites

Α, και πού ΄σαι: υπήρξαν κάποιοι μεταγενέστεροι Χριστιανοί, που συμφωνούν μαζί μου:

 

341.jpg

 

Αυτή η αγιογραφία, προέρχεται από την Μονή Αγίου Νικολάου των Φιλανθρωπινών, στα Ιωάννινα

Σύμφωνα με την υπέρθυρη επιγραφή χτίστηκε το 1292 μ.Χ. Ολόκληρος ο ναός είναι ζωγραφισμένος. Στον πρόναο εικονίζονται ολόσωμοι οι εφτά αρχαίοι φιλόσοφοι, Πλάτων, Απολλώνιος, Σόλων, Αριστοτέλης, Πλούταρχος, Θουκυδίδης και Χείλων που είναι μεταγενέστερες (16ος αιώνας).

Η εικονογραφική συνύπαρξη στον ίδιο εκκλησιαστικό χώρο μορφών αγίων της Ορθοδοξίας με κορυφαίες προσωπικότητες του αρχαίου ελληνικού πνεύματος έχει το λόγο της. Αποδεικνύει, δηλαδή, τη μεγάλη σημασία που ο αγιογράφος του 16ου αιώνα (1560), εκφράζοντας και το πνεύμα της εποχής του, όπως κάθε μεγάλος καλλιτέχνης, έδινε στην συνταύτιση της αρχαίας σοφίας και της Χριστιανικής πίστεως και στη μεγάλη βοήθεια που οι δύο αυτές δυνάμεις προσέφεραν στο σκλαβωμένο (τότε) γένος των Ελλήνων για τη συνειδητοποίηση της Εθνικής του ταυτότητος.

 

Επίσης:

ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός (1714-1779), ο αποκληθείς και Εθναπόστολος, προέτρεπε τους Έλληνες να διατηρήσουν την πίστη τους και να μαθαίνουν γράμματα για να γνωρίσουν την προγονική τους αίγλη στις περιοδείες του ανά την Ελλάδα και κυρίως στην Ήπειρο, όπου και υπέστη μαρτυρικό θάνατο.

 

Πηγές/Αναφορές:

http://www.zosimaia.gr/arts.asp?maintext=ar-erri

http://www.greekarchitects.gr/traditional_...ina/ioanina.htm

http://www.epirus.org/gr/nisi_pam.html

http://rotary-ioannina.gr/nisi.htm

Link to comment
Share on other sites

Νεφέλη, δε με "ενοχλεί" κάτι. Απλώς σου επισημαίνω το έλλειμα λογικής και μεθόδου στην παραπάνω απόφανση. Αν αυτό τώρα σου φαίνεται "λεπτομέρεια", θα συνεχίσουμε να διαφωνούμε.

Link to comment
Share on other sites

Βρε Νεφέλη, πώς είναι δυνατόν στην αρχή να μου λες αυτό:

 

Εμένα ο Χριστός μ΄ ενδιαφέρει, σκέτος-νέτος. Όχι αυτοί που ακολούθησαν αργότερα και έβγαζε ο καθείς τα δικά του συμπεράσματα, έκοβε-έραβε πακέτο με άλλους από την Παλαιά Διαθήκη κι έβγαζε ότι τον βόλευε!

Όταν έχεις την πηγή δίπλα σου, θα εξετάσεις την πηγή κι όχι τον τυπάκο παραδίπλα που σου διηγείται πως είναι η πηγή... έτσι δεν είναι;

4649[/snapback]

 

Και κατόπιν αυτό:

 

Α, και πού ΄σαι: υπήρξαν κάποιοι μεταγενέστεροι Χριστιανοί, που συμφωνούν μαζί μου:

4652[/snapback]

 

Για ένα μεταγενέστερο χριστιανό που συμφωνούσε μαζί σου, υπάρχουν τουλάχιστον 10 που διαφωνούν. Ή θα πιάσουμε όλους τους μεταγενέστερους, άρα και Ιωάννη Χρυσόστομο και Παύλο και ένα σωρό άλλους, ή κανένα, όχι όποιους "βολεύουν".

 

Επιτέλους αποφάσισε! Την πηγή ή τον τύπο που σου διηγείται πώς είναι η πηγή.

Link to comment
Share on other sites

Για ένα μεταγενέστερο χριστιανό που συμφωνούσε μαζί σου, υπάρχουν τουλάχιστον 10 που διαφωνούν. Ή θα πιάσουμε όλους τους μεταγενέστερους, άρα και Ιωάννη Χρυσόστομο και Παύλο και ένα σωρό άλλους, ή κανένα, όχι όποιους "βολεύουν".

 

Η αναφορά έγινε προς υποστήριξη ότι δεν είμαι η μόνη που πιστεύει ότι τα διδάγματα του Χριστού συμφωνούν με την ελληνική φιλοσοφία σε σύνολο. Όσο νά ΄ναι, άλλο να το λέει ένας (ο οποίος ίσως νά ΄ναι και λιγουλάκι τσίου), άλλο να το λένε πολλοί :blblbl: (χωρίς αυτό ν΄ αποκλείει ότι είναι όλοι τους τσίου! :wacko: )

 

 

Επιτέλους αποφάσισε! Την πηγή ή τον τύπο που σου διηγείται πώς είναι η πηγή.

 

...Απ΄ την Κική και την Κοκό ποιά να διαλέξω;

την Κική την αγαπώ, μα μ΄ αρέσει κι η Κοκό... :evilbl:

 

 

 

Οκ, οκ... μην γκρινιάζεις B)

Πάμε σκέτο τον Χριστό, γιατί αλλιώς άκρη δε θα βγάλουμε :cheerful:

 

Πες μου λοιπόν...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...