Νεφέλη Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Ο Σωκράτης έλεγε «Ουδείς εκών κακός», δηλαδή ότι κανείς δεν είναι από τη φύση του κακός και υποστήριζε ότι η κακία και η αρνητικότητα οφείλεται στην άγνοια του καλού. Συμφωνείτε...; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
argentvive Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Οχι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Ο Σωκράτης έλεγε «Ουδείς εκών κακός», δηλαδή ότι κανείς δεν είναι από τη φύση του κακός και υποστήριζε ότι η κακία και η αρνητικότητα οφείλεται στην άγνοια του καλού.Συμφωνείτε...; Από την άλλη ο Βίας ο Πριηνεύς (ένας από τους επτά σοφούς) η ο Θαλής (δεν θυμάμαι), έλεγε το "ΠΑΝΤΕΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΚΟΙ"... Έχει ρητά για όλα τα γούστα... Τελικά δεν είναι το αν συμφωνούμε μα το ποιο προτιμάμε, αφού το να βρούμε (το πιο ενδιαφέρον τελικά) δηλαδή, το ποιο τελικά *είναι*, είναι ...δύσκολο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted March 16, 2005 Author Report Share Posted March 16, 2005 Τελικά δεν είναι το αν συμφωνούμε μα το ποιο προτιμάμε Μα φυσικά! :cheerful: Να μην συζητήσουμε όμως το γιατί προτιμάμε το ένα ή το άλλο; (δεν μπορεί, κάποιο λόγο θά ΄χουμε! ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Παρ' ότι είμαι ένας φανατισμένος αμόρφωτος που νομίζει πως είναι εθνικός, θα διακόψω για λίγο τη μελέτη των βιβλίων που έχω ξεκινήσει μπας και ξεστραβωθώ και θα κάνω την παρέμβασή μου. Διότι η αρχαιοελληνική αντίληψη περί δικαίου, κατά κανόνα αγνοεί την πρόθεση και εστιάζει στο αν αδικήθηκε ή όχι κάποιος. Μπορεί δηλαδή ο οποιοσδήποτε παραβάτης να είχε τις καλύτερες των προθέσεων, αλλά τελικά να κατέληξε να αδικήσει κάποιον άλλον άνθρωπο. Οπότε, θα πρέπει να αποκατασταθεί η ζημιά που έπαθε ο αδικημένος κι όχι να τιμωρηθεί ο παραβάτης. Αυτά είναι βέβαια κάποιες ψιλολεπτομέρειες στις οποίες μόνο κάτι φανατισμένοι σαν κι εμένα δίνουν σημασία οπότε συνεχίζω το διάβασμά μου... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aislinn Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Τελικά δεν είναι το αν συμφωνούμε μα το ποιο προτιμάμε Μα φυσικά! :cheerful: Να μην συζητήσουμε όμως το γιατί προτιμάμε το ένα ή το άλλο; (δεν μπορεί, κάποιο λόγο θά ΄χουμε! ) Εγω πιστευω οτι εχει να κανει με το ποσο αγαπη ή ποσο μισος εχει δεχτει στην ζωη του ο καθενας.Νομιζω οτι ειναι βασικος παραγοντας ετσι ωστε να επιρεασει την συγκεκριμενη επιλογη. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabrina Posted March 17, 2005 Report Share Posted March 17, 2005 Εν μέρει συμφωνώ? ?αλλά, αν πάω με τη λογική του Σωκράτη , οι άνθρωποι πάντα θα πράττουν το κακό, ή μάλλον δε θα πράττουν το καλό. Αφού κανένας δεν είναι τόσο σοφός ώστε να φτάσει στην απόλυτη γνώση παρά μόνο οι θεοί. Οι άνθρωποι θα βρίσκονται σε μια συνεχή άγνοια των πραγμάτων, «εν οίδα ότι ουδέν οίδα», και ποτέ δε θα φτάσουν στο πραγματικό αγαθόν αλλά θα έχουν στο μυαλό τους το ''αγαθόν'' που τους υποδεικνύουν οι σοφοί κάθε εποχής.. Ο Σωκράτης γενικά θεωρούσε ότι η φυσική κατάσταση του ανθρώπινου νου στις οργανωμένες κοινωνίες δεν ήταν απλώς η άγνοια, αλλά μια άγνοια που εκλαμβάνει τον εαυτό της ως γνώση, ψευδής πίστη πως διαθέτει κανείς γνώση. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted March 17, 2005 Author Report Share Posted March 17, 2005 Εγω πιστευω οτι εχει να κανει με το ποσο αγαπη ή ποσο μισος εχει δεχτει στην ζωη του ο καθενας.Νομιζω οτι ειναι βασικος παραγοντας ετσι ωστε να επιρεασει την συγκεκριμενη επιλογη. Δεν έχεις άδικο σ΄ αυτό Aislinn, σίγουρα (και σχεδόν πάντα) οι προσωπικές εμπειρίες επηρρεάζουν την κρίση μας. Όμως... Μπορούμε να προσπαθήσουμε να κρίνουμε αντκειμενικά, αποβάλλοντας τις προσωπικές εμπειρίες μας. :cheerful: Όπως σωστά έθεσε η sabrina1984: το ''αγαθόν'' που τους υποδεικνύουν οι σοφοί κάθε εποχής ...θα το προεκτείνω και πέρα των σοφών, συμπεριλαμβάνοντας την κοινωνία γενικότερα. Σε παλαιότερο thread, συζητήθηκε και αποδείχτηκε ότι το καλό και το κακό είναι ανθρώπινα "δημιουργήματα" ή -για να το πούμε αλλιώς- ανθρώπινη αντίληψη/ιδέα. Ουσιαστικά δηλαδή είναι ανύπαρκτα. Η φύση δεν αναγνωρίζει καλό και κακό, μόνο σωστό και λάθος. (π.χ., είναι λάθος για ένα ψάρι να προσπαθήσει να ζήσει στην στεριά ) Το τι είναι καλό και τι κακό λοιπόν, το ορίζουμε και κρίνουμε εμείς οι άνθρωποι, σοφοί ή μη. Επιστρέφοντας λοιπόν στο θέμα μας (γιατί πάλι μ΄ έπιασε γραφοδιάρροια -νέα λέξη αυτή- ) θα κάνω μια προσπάθεια να "κρίνω" την ανθρώπινη φύση: Όλοι μας στην ηλικία των περίπου 2-3 χρονών, δοκιμάζουμε τις δυνάμεις μας στους άλλους. Αυτό σημαίνει ότι προσπαθούμε να βρούμε το μέχρι που είναι το "επιτρέπεται" και που ξεκινά το "απαγορεύεται". Περίπου σ΄ εκείνη την ηλικία είναι που θα σηκώσουμε για πρώτη φορά χέρι πάνω στην μητέρα ή τον πατέρα μας, από θυμό που μας μαλώσανε ή μας αρνήθηκαν κάτι. Εκεί καλείται ο γονιός να κόψει αυτήν την κίνηση, να μάθει δηλαδή στο παιδί ότι αυτό απαγορεύεται... ότι αυτό "είναι κακό!". Από πλευράς φύσης, η κίνηση αυτή του παιδιού είναι ένστικτο επιβίωσης, όσο κι αν αυτό ακούγεται παράξενο. Ο άνθρωπος είναι ζώο, είτε μας αρέσει, είτε όχι. Και μάλιστα επιθετικό ζώο. Είναι λοιπόν στην φύση του να επιτεθεί για να πάρει αυτό που θέλει. Η φύση λοιπόν λέει "αυτό = σωστό", ο άνθρωπος όμως λέει "αυτό = λάθος = κακό!"... ...Και το ακόμα πιο παράξενο είναι πως... και οι 2 έχουμε δίκιο! Διότι η φύση από την μια μας "πλάθει" και μας προετοιμάζει για να επιβιώσουμε με τους άγριους νόμους της. Ο άνθρωπος (ο γονιός) από την άλλη, μας προετοιμάζει για μια κοινωνία που πλέον (εδώ και πολλές χιλιάδες χρόνια) δεν χριάζεται/δεν είναι απαραίτητο/δεν είναι σωστό να παίρνουμε αυτό που θέλουμε δια της βίας! Διότι δεν ζούμε πια στις σπηλιές.* ...κι άντε να βγει άκρη... Σταματάω εδώ, γιατί πολλά είπα Αναμένω σχόλια :cheerful: * Σημείωση: επεκτάσεις και σχόλια για την βίαιη κοινωνία που ζούμε, είναι σωστές αλλά λιγάκι εκτός θέματος :smilewink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lodi Posted March 17, 2005 Report Share Posted March 17, 2005 Πρωσοπικά πιστεύω ότι οι άνθρωποι που είναι "υγειείς" είναι και καλοί και κακοί και ενεργούν πότε όμορφα και πότε άσχημα. Άμα κάποιος ενεργεί μόνο καλά ή μόνο άσχημα, τότε κάτι δεν πάει καλά μέσα του. Πάντως δεν νομιζω να γενιέται κάποιος κακός..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seirios Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 Ο Σωκράτης έλεγε «Ουδείς εκών κακός», δηλαδή ότι κανείς δεν είναι από τη φύση του κακός και υποστήριζε ότι η κακία και η αρνητικότητα οφείλεται στην άγνοια του καλού. Συμφωνείτε...; 5068[/snapback] ...πρέπει κι η κούτρα σου νά κατεβάζει ... ψείρες! ΥΓ: Ας μήν τά κάνουμε όλα θεωρητικά... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knight MIXAIL Posted March 28, 2005 Report Share Posted March 28, 2005 Αγαπητοι φιλοι μιας και ξεκινησαμε απο τους προγονους μας, να μιλησουμε για "καλο" και "κακο" Ο Πλατων οριζει το κακο ως την ανατροπη της ταξης του θειου μερους της ανθρωπινης ψυχης που προκαλειται απο την αναγκαια εμφυτευση της στα σωματα. Για τον Ωριγενη κακο ειναι μια ασθενεια της Θελησης,δηλ αυτο που σταματα την πορεια του ανθρωπου προς την ενωση με τον ακτινοβολο θεο. Η παρατηρηση οτι, για την παραγωγη ενος εργου, η την δραση μας γενικα στον υλικο κοσμο, ειναι απαραιτητη η υπαρξη δυο αντιθετων πολων, ειναι πολυ παλια. Συχνα μας φαινεται οτι βαδιζουμε πανω σε μια σκακιερα. Ποτε πανω σε αντιξοες συνθηκες και ποτε σε ευνοικες. Ποτε πανω σε μαυρα και ποτε πανω σε λευκα τετραγωνα. Προς τον σκοπο αυτο λοιπον ολα εξαρτωνται απο την δραση μας, απο εμας Ζητουμενο ειναι η σταση μας απεναντι σε μια δυσκολη η δυσοιωνη κατασταση η σε μια ευτυχη ΠΡΩΤΑ ΗΤΑΝ Η ΠΡΑΞΗ Η προθεση σαφως και παιζει ρολο. Δεν εχει νοημα να μιλαμε για ηθικη ξεκινωντας απο κακη προθεση Τα μεσα που χρησιμοποιουμε ?....... Τελος το αποτελεσμα Αυτο ειναι το ζητουμενο. Πολλες φορες ομως ο εργατης δεν θεριζει, παρα το οτι προσπαθησε πολυ. Δυο ειναι κατα την γνωμη μου οι κανονες της παγκοσμιας Φυσικης Ηθικης. "Ο συ μισεις ετερω μη ποιησης" Νομος παθητικος, καλος για το ξεκινημα και τους αμαθεις. "Πραττε στους αλλους παν οτι καλο επιθυμεις και εκεινοι να πραττουν εις σε" Νομος ενεργητικος Προσεξτε οτι και οι δυο κανονες αφορουν τις δικες μας πραξεις ανεξαρτητα απο την σταση, ενεργεια η ανταποκριση του αλλου Και ακομα οτι εμεις - υποκειμενικα- οριζουμε τις δυο εννοιες Εδω ειναι που εμφανιζεται το μεγαλειο της "ελευθερης Βουλησης" και της Ηθικης Συνειδησης αλλα και ο Παγκοσμιος νομος της Δικαιοσυνης, γνωστοτερο ως καρμα Ολοι οι Μυστες Διδασκαλοι - οχι του FORUM- διδαξαν με την ΔΡΑΣΗ τους δηλ το παραδειγμα τους Ετσι για την επικρατηση του καλου η μονη λυση ειναι, πρωτα για μας, τον καθε ενα μας χωριστα : "ΠΟΙΕΙΝ ΤΟ ΠΡΕΠΟΝ" Πιο ειναι αυτο ?? Πιο ειναι το τελικο αποτελεσμα που επιθυμουμε ?? " ΓΑΙΑ ΠΥΡΙ ΜΙΧΘΗΤΩ" Ενδυναμονωντας την θεληση μας και διευρυνωντας την συνειδησης μας σιγα σιγα θα το κατορθωσουμε Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HIM Posted March 28, 2005 Report Share Posted March 28, 2005 εγω πηστευω πος κανενας ανθροπος δεν μπορει παντα να ειναι καλος η κακος γιατη το καλο και το κακο στην ουσια ειναι το ιδιο προσοπο απλα εμεις επιλεγουμε τη ειναι κακο και τη ειναι καλο και το χρησημοπιουμε αναλογα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knight MIXAIL Posted April 1, 2005 Report Share Posted April 1, 2005 Καθε ανθρωπος εχει μια ξεκαθαρη κια συγκεκριμμενη ιδεα του απολυτα καλου, και ας ειναι υποκειμενικο, στο τελος μαλλον συμφωνουμε. Ενω για την ιδεα του απολυτα κακου, κανεις δεν μπορει να την συλλαβει ποτε. Το θεωρει απλα ως αντιθετο της πρωτης εννοιας Ετσι προκυπτει οτι το καλο ειναι η εσωτερικη αρχη καθε πλασματος, η κινητηρια αρχη της Ζωης. Ενω το κακο ειναι η τυχαια συμπτωση, μια σκια, που υποδηλωνει περισσοτερο μια ελλειψη -απουσια, παρα μια πραγματωση. Αποτελεσμα μαλλον των χιλιαδων δικαιολογιων που εχουμε για τον εαυτο μας. Ενα πραγμα χρειαζεται το κακο για να επικρατηση. Οι καλοι να μην κανουν τιποτα Ας αφησουμε τις δικαιολογιες και ας πραξουμε συμφωνα με οτι εμεις θεωρουμε απολυτα καλο Λαθη κανουμε , γινονται , ισως και απο λαθος κριση. Τοτε ειναι απαραιτητος ο αυτοελεγχος τι εκανες ?? τι παρεβεις ?? τι παραμελησες ??" Θυμαστε τους Πυθαγορειους ?? Προσπαθησε αυριο να εισαι καλυτερος απο τον εαυτο του σημερα Δεν διαφωνω λοιπον, ο καθενας μας οριζει τι ειναι καλο Πασχουμε στην προσπαθεια Για αλλη μια φορα ΠΡΩΤΑ ΗΤΑΝ Η ΠΡΑΞΗ Δεν γεννηθηκαμε τελειοι αλλα μπορουμε να προσπαθησουμε να γινουμε Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted April 2, 2005 Report Share Posted April 2, 2005 Καλά, το ξαναλέω. "Ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος από καλές προθέσεις". Κάρολος Μαρξ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HIM Posted April 2, 2005 Report Share Posted April 2, 2005 τραγου διαφονω δηλαδι ο δρομος γιατον παραδησω ειναι απο κακες προσθεσης?????? γιατη στην ουσια αυτο λες Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.