Jump to content

Τί φοβάται η εκκλησία;


Recommended Posts

Οι (επιστημονικοί) ορισμοί, υπάρχουν για κάποιους λόγους...
Και εδώ ποιος από αυτούς συντρέχει;

Το να κολλάμε στους όρισμούς (που είναι ετικεττούλες, ούτε καν νοήματα ή σημασίες) για να αποφύγουμε τα γεγονότα δεν είναι λόγος.

Το να λεμε ότι ένας λαός δεν είχε "εθνική ταυτότητα" επειδή ο ορισμός τους έθνους έγινε μετά τη Γαλλική Επανάσταση είναι σα να λέμε ότι ο νόμος της βαρύτητας δεν είχε ισχύ πριν διατυπωθεί από τον Νέυτωνα. Και δεν είναι μόνο αυτό.

Αυτό που εννοείς είναι μάλλον έθνος=κράτος, με τη σημερινή έννοια - που ήδη θεωρείται ξεπερασμένη. Οι "ορισμοί" ξεπερνιούνται. Τα γεγονότα; Γιατί οι άνθρωποι, οι λαοί, είχαν από παλιά "εθνική" ταυτότητα.

Ή συμφωνείς ότι με αυτή την λογική δεν μπορούμε να μιλάμε για διαχωρισμούς (θρησκειών/λατρειών) σε μονοθεϊστικές και πολυθεϊστικές πριν την διατύπωση του ορισμού (που είναι μεταγενέστερη της αρχαιότητας) και πολλά άλλα;

 

*Το ότι η "εθνική" ταυτότητα είναι πολύ παλαιότερο πράαγμα μπορεί να το δει ο καθένας διαβάζοντας το πρώτο κεφάλαιο της Ιστορίας του Θουκιδίδη (ειδικά τις πρώτες γραμμές από τα κεφάλαια 1 και 3). Εκεί βλέπουμε ότι ο Θουκιδίδης όχι μόνο αντιλαμβανόταν την εθνική ταυτότητα των Ελλήνων (πόσους αιώνες πριν το 1789;) αλλά και ότι πίστευε ότι οι Έλληνες την είχαν ήδη συνειδητοποιήσει ήδη από τα "Τρωϊκά" (3000+ χρόνια πριν την Γαλλική επανάσταση).

 

ΥΓ.

Ρε Ούτι, κοφ'το δούλεμα...
Πολύ απότομη "απώλεια" του "χιούμορ" βλέπω. Μήπως πρέπει να θυμίσω κι εδώ παλαιότερα ποστ; Κλασικά ανακριβή ως προς το περιεχόμενο αλλά με δόση - τέλοσπάντων - "χιούμορ". Το ίδιο "χαριτωμένο" "χιούμορ" το έχουμε ξαναδεί, κάπου...
Ου ρε! Αιρετικοί! Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα και το limbo τα έχουν οι καθολικοί ρε!...
Όσο για την "Ελένη" και την "Τροία". Δεν έχει σημασία αν έγιναν έτσι ή αν τα είπε ποιητής. Ξέρουμε ότι οι άνθρωποι για αιώνες δεν το αμφισβητούσαν ως "αφορμή" (αν όχι "αιτία") κι αυτό γιατί πράγματι πόλεμοι ξεκινούν από ασήμαντες αφορμές (και μερικές φορές ασήμαντες αιτίες). Κανείς δεν καταδίκασε το Έρωτα - όλοι όμως συνειδητοποίησαν για άλλη μια φορά την δύναμή του...
...Πάλι στρογγυλοποιήσεις...
Αυτά δεν είναι στρογγυλοποιήσεις. Είναι αναλογίες και παραλληλισμοί. (όχι δηλαδή ότι η στρογγυλοποίηση δεν είναι έγκυρη στη λογική και τα μαθηματικά, αλλά τα συγκεκριμένα "φέρνουν" πιο πολύ προς τον "ισομορφισμό" που είναι επίσης έγκυρος στη λογική, στα μαθηματικά και τα παραπλήσια (βλ. Σημειωτική).

 

Όσο για τους "φόβους" της εκκλησίας... να θυμίσω εδώ αυτό: http://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment.

Είναι νομίζω φανερό ότι πρόκειται για κλασική ανθρώπινη αντίδραση μπροστά στο φόβο να χαθεί η "εξουσία". Δεν είναι δηλαδή θέμα ιδεολογίας. Σε κάθε ιδεολογία αυτά τα φαινόμενα παίρνουν την ίδια μορφή και συνοδεύονται με τους ίδιους φόβους.

http://e-courses.cerritos.edu/rlewellen/In...son%20Study.htm

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Εντάξει, τι να πω...

 

Κι ο Πλεύρης πρέπει να κηρυχθεί αθώος.

 

http://jungle-report.blogspot.com/2007/11/i.html

Επειδή.......;

Δεν δικαιολογείς που κολλάει αυτό. Εμείς δεν δικάζουμε και δεν καταδικάζουμε, αλλά η υπόθεση μάλλον αποδεικνύει αυτό που λέω: όταν χρησιμοποιείς ακραίες δηλώσεις για να βρεις το δίκιο σου...

Αλλάζει όμως πάλι το θέμα. Μήπως επειδή ...δεν "βγαίνει";;

Κοίτα τι έγραψες:

......Αλλά όταν η πλευρά του σφαγέα διαθέτει ύπουλα μέσα, ο άλλος πρέπει να φωνάξει για να ακουστεί....
Στον Πλεύρη τέτοιες δηλώσεις δίνουν την δικαιολογία.

Ποιά είναι η "πλευρά του σφαγέα"; Θεωρύμε "σφαγέα" κάποιους που έχουν κοινή θρησκεία με κάποιους που πριν 1600 έκαναν καταδικαστέα (σήμερα) πράγματα, τα οποία στην εποχή τους όλοι έκαναν;

Γι' αυτό όταν είπες QUOTE(Τράγου Κέρατο @ Nov 20 2007, 06:23 PM) ...Αυτός σήμερα δεν έκανε σφαγές....

Είπα..."ακόμα". Γιατί δεν είχε την ευκαιρία.

Κάποιοι ιδεολογικοί συγγενείς του όμως, όταν την είχαν;

Κι αν συνεχίσει το παροξυσμός των πνευμάτων και δοθεί η ευκαιρία... η ιστορία έχει δείξει ότι κανείς δεν είναι τόσο πολύ καλύτερος από εκείνους που καταδικάζει (για να μην επεκταθώ σε περιστατικά άλλων ιδεολογιών που στον καιρό τους δεν υπήρξαν καλύτερα, παγανιστικά π.χ. (Δεν χρειάζεται να φτάσουμε στους διωγμούς (των οποίων την ιδέα οι "χριστιανοί" την πήραν, όχι από τους ανύπαρκτους μετά το 70 Εβραίους. Να πούμε ότι η παγανιστική Ιαπωνία αιματοκύλισε την Ασία για 50 χρόνια - με "περιφάνεια που βεβαιωμένα αντλούσε απο την παγανιστική της παράδοση; Δεν αξίζει τον κόπο. Για μένα δεν φταίει ο παγανανισμός, όπως δεν φταίει και ο χριστιανισμός και τους λόγους τους έχω εκθέσει).

QUOTE(Τράγου Κέρατο @ Nov 20 2007, 06:23 PM)

Αλλά όταν η πλευρά του σφαγέα διαθέτει ύπουλα μέσα, ο άλλος πρέπει να φωνάξει για να ακουστεί. Αλήθεια, αν όλα αυτά γράφονταν ήπια, έχεις την εντύπωση πως θα τα πρόσεχε κανείς; Δεν νομίζω, για χρόνια τα γράφανε με ήπιο τρόπο (ακόμα κι ο Ροΐδης), κανείς δεν είχε δώσει την πρέπουσα σημασία.

Πρέπει λοιπόν να τραβάμε τα πράγματα στα άκρα για να δοθεί η... "πρέπουσα σημασία";;;
Link to comment
Share on other sites

ΑΚΡΙΒΩΣ!

 

Έκανα κι εγώ μια στρογγυλοποίηση! :smilewink:

Εεεε. έκανες ένα μηδενισμό! Γιατί δεν αιτιολόγησες τίποτα, έδωσες ένα λινκ που μάλλον δικαιολογεί τα όσα έγραψα. Συμφωνούμε ότι το μηδέν είναι στογγυλό στο σχήμα, αλλά αυτό δεν το εξισώνει με τη στρογγυλοποίηση!

Τουλάχιστον στις περιπτώσεις που έκανα παραλληλησούς και έδειξα αναλογίες, το αιτιολόγησα. Αν η αιτιολόγηση δεν είναι επαρκής*, να την ξαναδούμε.

 

*Εννοείται, επαρκής για να γίνει κατανοητή, όχι επαρκής για να γίνει αποδεκτή.

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Outis, μη διαμαρτύρεσαι, απλώς χρησιμοποίησα το ίδιο εφφέ που χρησιμοποιείς εσύ στη συζήτηση, απλώς το τράβηξα και το χρησιμοποίησα εναντίον σου.

 

Και μια κι έχω χρόνο και όρεξη, ας κάνω μια ανασκόπηση:

 

Το θέμα μας ήταν κατά πόσο μια ιδεολογία μπορεί ή όχι να χαρακτηριστεί «καλή» ή «κακή». Θέση μου πως μπορεί να χαρακτηριστεί, παρ' όλο που η αλληλεπίδρασή τους με τους ανθρώπους είναι αρκετά περίπλοκη υπόθεση. Θέση σου πως οι ιδεολογίες δεν επηρρεάζουν καθόλου τους ανθρώπους.

 

1

 

- Για να υπερασπιστώ την άποψή μου, πήρα ένα μεγάλο εύρος από ιστορικά παραδείγματα κι επειδή, όσα παραδείγματα κι αν παραθέσεις, αν δεν προσθέσεις μια λογική σύνδεση δεν έχεις κάνει τίποτα, παρέθεσα μια λογική σύνδεση σε ότι έχει να κάνει με το μεγαλύτερο μέρος των μονοθεϊστικών θρησκειών - αφήνοντας κάποιες απ' έξω.

- Για να με αντικρούσεις, παρέθεσες ένα παράδειγμα - της Ιαπωνίας - χωρίς να προσθέσεις μια λογική αιτιολόγηση και, μέσω αυτού του παραδείγματος τσουβάλιασες όλες τις παγανιστικές θρησκείες. Διπλό το λογικό σφάλμα.

- Το ίδιο τσουβάλιασμα (πιανόμαστε από τη μία περίπτωση που μας βολεύει) χρησιμοποίησες και στην περίπτωση του Πλατωνισμού, τη στιγμή που (θα έπρεπε να) ξέρεις πως δεν ήταν καν το κυρίαρχο ρεύμα στην κλασική και ελληνιστική Αθήνα και πως ο Νεοπλατωνισμός αντιτάχθηκε με σθένος στο χριστιανισμό.

 

2

 

Ξαφνικά, αναφέρεις μόνος σου το Ρασσιά. Από την πρώτη στιγμή σου κάνω λόγο πως δεν μπορείς να βάζεις στο ίδιο τσουβάλι αυτόν που έκανε έγκλημα κι αυτόν που το υπέστη. Απλώς αγνοείς αυτή τη θέση μου κι επιμένεις πως πρόκειται περί φανατισμού. Εδώ όμως, υπάρχει ένα πιο σοβαρό ερώτημα περί του διαδικαστικού, για ποιο λόγο ενώ εγώ μιλάω για ιδεολογίες γενικά, εσύ επιτίθεσαι εναντίον του σύγχρονου ελληνικού πολυθεϊσμού, ειδικά. Λέω, μήπως για να τσαντίσεις το συνομιλητή σου; Ανεπίτρεπτο...

 

3

 

Αφού σου παραθέτω ιδεολογίες, μου αντιπαραβάλεις πολιτεύματα, θεσμούς κι ό,τι βολεύει. Σου επισημαίνω τη διαφορά και την αρνείσαι. Αν είναι να δέχεσαι από το συνομιλητή σου ό,τι βολεύει, ποιος ο λόγος να συνεχίσουμε τη συζήτηση;

 

4

 

Σου παραθέτω ιστορικά στοιχεία και μου αντιπαραβάλλεις αυτά που είπε ένας ποιητής. Κι όταν σου το επισημαίνω, μου κουνάς το δάχτυλο του αιρετικού σύμφωνα με έναν τρόπο σκέψης τον οποίο (δε γίνεται να μην έχεις προσέξει πως) δεν ακολουθώ, παραθέτοντας μια τελείως αμφισβητούμενη περίπτωση η οποία πάλι έχεις φροντίσει να σε βολεύει. Παρακάτω, θα εξομοιώσεις ακόμα και τη βασική διάκριση μεταξύ αφορμής και αιτίας μόνο και μόνο για να στηρίξεις το συλλογισμό σου.

 

5

 

Εν τω μεταξύ, έχουμε απομακρυνθεί πλήρως από το αρχικό θέμα, αλλά προφανώς σε νοιάζει περισσότερο να μου την πεις, κι έτσι, ενώ σου μιλάω για στερεότυπο που αφορά το σύνολο του Γερμανικού λαού, εσύ μου απαντάς πως ο χριστιανισμός βοήθησε αυτό το στερεότυπο. Κι ενώ φαίνεται από τις απαντήσεις σου πως γνωρίζεις πολύ καλά τις διαφορές της εθνικής ταυτότητας προ και μετά Γαλλικής επανάστασης, τις προσπερνάς μόνο και μόνο για να μου την πεις. (Ως σύντομη απάντηση, πριν από τον 18ο αιώνα υπάρχουν στερεότυπα για Γερμανούς; Υπάρχουν γερμανοί πριν ή μήπως υπάρχουν Βαυαροί, Πρώσοι, Βεστφαλιανοί, Βησιγότθοι, Οστρογότθοι, Βάνδαλοι, Μπερζέκοι κι ένα σωρό φύλα και φυλές; Αν η έννοια «γερμανός» διαμορφώνεται τον 18ο αιώνα, 600 χρόνια το λιγότερο μετά την επικράτηση του χριστιανισμού, πώς γίνεται να διαπιστώσουμε οποιαδήποτε αλλαγή λόγω χριστιανισμού, αφού αυτή θα συνέβαινε σε τελείως διαφορετικό σύνολο ανθρώπων; )

Και το συνεχίζεις λέγοντάς μου πράγματα τα οποία τα ξέρω πολύ καλά, αλλά προσπερνώντας τον παραπάνω πολύ απλό συλλογισμό.

 

6

 

Όταν χρησιμοποιώ τα δικά σου όπλα εναντίον σου, διαμαρτύρεσαι πως δεν παίζω σωστά, και παραλληλίζεις Πλεύρη και... Ρασσιά! (Μήπως πάλι για να με τσιγκλίσεις; ) Αν είναι δυνατόν δηλαδή! Μόνο ο «Ιός της Κυριακής» το έχει κάνει αυτό.

 

Αν κόψεις λοιπόν τα φτηνά κόλπα, συνεχίζω τη συζήτηση.

Link to comment
Share on other sites

Outis, μη διαμαρτύρεσαι, απλώς χρησιμοποίησα το ίδιο εφφέ που χρησιμοποιείς εσύ στη συζήτηση, απλώς το τράβηξα και το χρησιμοποίησα εναντίον σου.

...Αν κόψεις λοιπόν τα φτηνά κόλπα, συνεχίζω τη συζήτηση.

Δεν διαμαρτυρήθηκα. Έδειξα γιατί αυτά που έγραψες δεν έχουν σχέση με αυτά που λέμε. Εσύ διαμαρτύρεσαι.

Φτηνό κόλπο θεωρώ να κάνει κανείς "την τρελή" όταν δεν έχει τι να πει,

Τς τς τς... Απόψεις αιρετικών. Ακούς εκεί, ο Χριστός να έχει ερωτικές σχέσεις με τη Μαγδαληνή...

.... με τη Μαρία τη Σαλώμη είχε!

κι έπειτα όταν κάποιος άλλος κάνει χιούμορ, να λέει "κοφ' την πλάκα". Αν πράγματι κάνει χιούμορ, τότε θα πρέπει να δέχεται και των άλλων.

Φτηνό κόλπο θεωρώ να λεει κανείς πράγματα αθεμελίωτα και ανακριβή χωρίς να μπει στον κόπο να ελέγξει τι λέει.

Φτηνό κόλπο θεωρώ να μιλά προσβλητικά. Όσο για το συσχετισμό Πλεύρη - Ρασιά...

...Όταν χρησιμοποιώ τα δικά σου όπλα εναντίον σου, διαμαρτύρεσαι πως δεν παίζω σωστά, και παραλληλίζεις Πλεύρη και... Ρασσιά! (Μήπως πάλι για να με τσιγκλίσεις; ) Αν είναι δυνατόν δηλαδή! Μόνο ο «Ιός της Κυριακής» το έχει κάνει αυτό....
Τι να πω... συ είπας. Δεν τον έκανα, αλλά για να τον κάνεις εσύ...κάτι θα ξέρεις...

Οπωσδήποτε μοιράζονται κάποια εμπάθεια, άλλος κατά εβραίων, άλλος κατά χριστιανών... τώρα που το λες θα μπορούσε...

Δεν έχω εμπάθεια, τουλάχιστον δεν θέλω να έχω. Τώρα αν υπάρχει ασυνέπεια στα λόγια κάποιων ή εμπάθεια, δε νομίζω να είναι λάθος να τη δείχνω. Έχω πει και παλαιότερα ότι αν οι ψυχραιμότεροι έλεγαν έγκαιρα μια κουβέντα, πολλά "εγκλήματα" στο όνομα της "ευσέβειας" και της "θρησκείας" θα αποφεύγονταν. Όταν όμως αφήνεται να αλλωνίζουν οι θερμόαιμοι, κάθε χώρου....

....- Για να με αντικρούσεις, παρέθεσες ένα παράδειγμα - της Ιαπωνίας - χωρίς να προσθέσεις μια λογική αιτιολόγηση και, μέσω αυτού του παραδείγματος τσουβάλιασες όλες τις παγανιστικές θρησκείες. Διπλό το λογικό σφάλμα....
Μα δεν κατάλαβες ότι έδειξα το που μπορεί να οδηγίσει το "τσουβάλιασμα" αν το τραβάμε στα άκρα. Δεν τσουβάλιασα.
....- Το ίδιο τσουβάλιασμα (πιανόμαστε από τη μία περίπτωση που μας βολεύει) χρησιμοποίησες και στην περίπτωση του Πλατωνισμού, τη στιγμή που (θα έπρεπε να) ξέρεις πως δεν ήταν καν το κυρίαρχο ρεύμα στην κλασική και ελληνιστική Αθήνα και πως ο Νεοπλατωνισμός αντιτάχθηκε με σθένος στο χριστιανισμό....
Αντιτάχθηκε ως ανταγωνιστικός, δεν πάει το μυαλό ότι αυτό θα πεί ότι διεκδικούσε την ίδια θέση (και με τους ίδιους τρόπους; άλλο αν δεν είχε τις ίδιες ευκαιρίες);;;;.
...πριν από τον 18ο αιώνα υπάρχουν στερεότυπα για Γερμανούς; Υπάρχουν γερμανοί πριν ή μήπως υπάρχουν Βαυαροί, Πρώσοι, Βεστφαλιανοί, Βησιγότθοι, Οστρογότθοι, Βάνδαλοι, Μπερζέκοι κι ένα σωρό φύλα και φυλές;...
Θα πρέπει να δει τι λένε οι Ρωμαίοι συγγραφείς για τις Γερμανικές φυλές, και θα δεις το στερεότυπο.
...Σου παραθέτω ιστορικά στοιχεία και μου αντιπαραβάλλεις αυτά που είπε ένας ποιητής....
Ιστορικά στοιχεία που δεν διαφέρουν από τσουβάλιασμα, και ανακριβή επίσης, ή πολύ μονόπλευρα ερμηνευμένα. Και τον ποιητή τον δεχόταν για λίρα εκατό κάποτε. Δεν έχει σημασία αν έτσι έγινε. Οι άνθρωποι αυτό πίστευαν (και εδίωξαν μερικές φορές όσους διαφωνούσαν, ναι στην αρχαία Ελλάδα)
...Αφού σου παραθέτω ιδεολογίες, μου αντιπαραβάλεις πολιτεύματα, θεσμούς κι ό,τι βολεύει. Σου επισημαίνω τη διαφορά και την αρνείσαι. Αν είναι να δέχεσαι από το συνομιλητή σου ό,τι βολεύει, ποιος ο λόγος να συνεχίσουμε τη συζήτηση;...
Συγνώμη αλλά δεν μπορείς να αποφύγεις το γεγονός ότι ένας θεσμός που πηγάζει από τη θρησκευτικότητα, όπως ένα μαντείο, δεν μπορεί να απομονωθεί από τη θρησκεία που το "έθεσε". Αλλά και πάλι έδειχνα το που οδηγεί η επιλεκτικότητα και το τσουβάλιασμα, δεν κατηγορώ, ούτε το μαντείο, ούτε τη θρησκευτικότητα. Απλά δείχνω ότι οι ανθρώπινες αδυναμίες βρίσκουν την ίδια έκφραση σε κάθε περιβάλλον.
...Ξαφνικά, αναφέρεις μόνος σου το Ρασσιά. Από την πρώτη στιγμή σου κάνω λόγο πως δεν μπορείς να βάζεις στο ίδιο τσουβάλι αυτόν που έκανε έγκλημα κι αυτόν που το υπέστη. Απλώς αγνοείς αυτή τη θέση μου κι επιμένεις πως πρόκειται περί φανατισμού. Εδώ όμως, υπάρχει ένα πιο σοβαρό ερώτημα περί του διαδικαστικού, για ποιο λόγο ενώ εγώ μιλάω για ιδεολογίες γενικά, εσύ επιτίθεσαι εναντίον του σύγχρονου ελληνικού πολυθεϊσμού, ειδικά. Λέω, μήπως για να τσαντίσεις το συνομιλητή σου; Ανεπίτρεπτο......
Κάνεις σαν άλλους που δεν διαβάζουν τα μηνύματα. Διάβασέ τα. Θα δεις ότι το Ρασσιά δεν τον ανέφερα εγώ από "μόνος". Απάντησα σε αναφορά άλλου (dimulator) που τον παρουσίαζε για "αξιόπιστη" πηγή ενημέρωσης για το θέμα :crying: . Αυτό φίλε είναι "ανεπίτρεπτο" (αν θέλεις, δική σου φράση). Ή ανεπίτρεπτο είναι να βασίζεται σε παρόμοια γραφτά ή συγγραφείς για να σχηματίσεις γνώμη, χωρίς να γνωρίζεις το θέμα σε πληρότητα.

Και οπωσδήποτε δεν επιτίθομαι κατά του "σύγχρονου ελληνικού πολυθεϊσμού" αλλά απαντώ στους ανθρώπους που "επενδύουν" με το να τον μετατρέπουν σε κάτι αντιδραστικό (με "αντί-χριστιανισμούς") για άγρα φανατισμένων οπαδών.

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Και οπωσδήποτε δεν επιτίθομαι κατά του "σύγχρονου ελληνικού πολυθεϊσμού" αλλά απαντώ στους ανθρώπους που "επενδύουν" με το να τον μετατρέπουν σε κάτι αντιδραστικό (με "αντί-χριστιανισμούς") για άγρα φανατισμένων οπαδών.

 

Είδες που δεν είσαι καθόλου, μα καθόλου αμερόληπτος; Οι άνθρωποι απλώς πλασάρουν μια ιδεολογία. Αν φανατιστούν οι άνθρωποι, φταίνε οι άνθρωποι, όχι η ιδεολογία!

:whistling:

Link to comment
Share on other sites

Είδες που δεν είσαι καθόλου, μα καθόλου αμερόληπτος; Οι άνθρωποι απλώς πλασάρουν μια ιδεολογία. Αν φανατιστούν οι άνθρωποι, φταίνε οι άνθρωποι, όχι η ιδεολογία! :whistling:
Αλλάγή θέματος πάλι; Πως εννοείς την αμεροληψία; Πάλι δε "βγήκε" ε;!

Γιατί αντίθετα από αυτά που είπες ούτε το Ρασσιά τον ανέφερα από μόνος, ούτε επιτέθηκα στο "σύγχρονο ελληνικό πολυθεϊσμό" αλλά ανέφερα το πως άνθρωποι του χώρου (και τα ίδια σου τα κείμενα το επιβεβαιώνουν) δημιουργούν πρόβλημα παρουσιάζοντας τον "σύγχρονο ελληνικό πολυθεϊσμό" με κηρύγματα μίσους. Αυτό δεν είναι καθόλου ελληνική σκέψη ούτε παγανισμός. Πού είναι το "Ήθος"; Αν η "συλλογή" οπαδών γίνεται με εκδηλώσεις φανατισμού και προσβολές επί των υπολοίπων...

Σίγουρα φταίνε οι άνθρωποι, που φανατίζονται. Όπως και για το ότι υπάρχουν απατεώνες στο χώρο (της θρησκείας, της πολιτικής, του μεταφυσικού, της μαγείας κτλ) φταίνε, περισσότερο, τα κορόιδα που τους βρίσκουν και τους τα "ακουμπάνε". Εκμεταλλευτές και κορόιδα. Είναι γνωστά bugs στην ανθρώπινη σκέψη - τα έχουμε πει. Και οι "επιτήδιοι" τα εκμεταλλεύονται. Αλλά υποτίθεται ότι εδώ ξέρουμε καλύτερα. Θα μου πεις :whistling: η "πεσμένη" φύση του ανθρώπου που ρέπει προς το κακό... :angel: (κατά τους Ορφικούς, Πλατωνικούς Γνωστικούς αλλά και εκείνον των "εκ των επτά σοφών" που έλεγε συμπερασματικά: "πάντες άνθρωποι κακοί")...

Πως όμως πλασάρουν την ιδεολογία (μιλάμε για αυτή του "σύγχρονου ελληνικού πολυθεϊσμού"); Με "ρίξε λάσπη, ρίξε στο τέλος κάτι θα μείνει" (Goebbels, νόμίζω), με παρουσίαζε κατεβατά ατελείωτα με κατηγορίες, εντυπωσιακή βιβλιογραφία και αναφέροντας επιγραμματικά πράγματα που οι άλλοι δεν θα μπούνε στον κόπμο να τσεκάρουν (αυτό νομίζω ότι είναι από τα "Πρωτόλοκα των Σοφών της Σιών", κι όταν δεν σου "βγαίνει" άλλαξε το θέμα...

Οι γνωστοί σου http://www.hellenicreligion.gr/doc/news.htm, αλλά και άλλοι γνωστοί... ακολουθεί μικρό ανθολόγιο, παλαιά και νέα ανάμικτα:

Προφανώς, "ουσιώδης" είναι αυτός που θέτει το Σούλη στο απυρόβλητο.
Δεν είναι εδώ το Σούλι... χιούμορ, λες; Έτσι έλεγα κι εγώ, αλλά να που δεν το σηκώνεις. Μην ακούω λοιπόν για αμεροληψίες
Τς τς τς... Απόψεις αιρετικών. Ακούς εκεί, ο Χριστός να έχει ερωτικές σχέσεις με τη Μαγδαληνή...

.... με τη Μαρία τη Σαλώμη είχε!

Μόοοονο με τη Μαρία τη Σαλωμή τα είχε; Τι λε ρε; Τς τς τς σαν δεν ντρέπεσαι ανώμαλε αιρετικέ...

...την κυρά του Ρωμαίου Εκατόνταρχου την ξέχασες???

Ποιοι στο φόρουμ εδώ μιλούν έτσι για άλλες θρησκείες; Αν υπήρχαν θα το είχες αναφέρει. Και το τι γίνεται αλλού μπορείς να το αντιμετωπίσεις αλλού (αν δηλαδή κάπου κάποιοι μιλούν προσβλητικά για το "σύγχρονο ελληνικό πολυθεϊσμό".)...
QUOTE(Τράγου Κέρατο @ Nov 20 2007, 06:23 PM) ......Αλλά όταν η πλευρά του σφαγέα διαθέτει ύπουλα μέσα, ο άλλος πρέπει να φωνάξει για να ακουστεί....
Κι έπειτα έρχονται τα παιδάκια που έχουν φανατιστεί και μιλούν για πράγματα χωρίς να έχουν ιδέα για τι μιλάνε
Re sy nefelh kai go exo mpoyxthsh...

 

Poly xristianila peyth akoma kai se xoroys poy ypotithete tha eprepe na einai ligotero "kathxhtikoi"

 

Na mhn poyme onomata alla...eilhkrina sas leo exo apeiydhsh re paidia :(

 

LYYYYyyk Ti les bre kai sy poy exeis exafanizolisth toso kairo.Na moy epitrepsete na po kai ena prosopiko geia sthn namiarlda.Moy leiphs bre!!!

ή και άλλοι που θα έπρεπε να ξέρουν καλύτερα

...ως θεολογος σε παραπεμπω στο λευιτικον να δεισ ποσες εβραικεσ ηλιθιοτητες......
Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Τώρα τι να σου πω;

 

Σου γράφω μια γραμμή, και μου απαντάς γράφοντας το τι πρόκειται να απαντήσω. Και αφού το κάνεις με τόση αυτοπεποίηθηση, θα σε άφηνα να συνεχίσεις μόνος σου τη συζήτηση.

 

Αλλά, ρε παιδί μου, όχι μόνο να ψάχνεις τις παλαιότερες δημοσιεύσεις μου αλλά να πρέπει ΚΑΙ να δώσω λόγο για όλα όσα έχουν γράψει ομοϊδεάτες μου (με ή χωρίς εισαγωγικά) στο παρόν φόρουμ;

 

Κι όλα αυτά με μια γραμμή που έγραψα.

 

Μήπως το παρακάνεις; Κομματάκι;

Link to comment
Share on other sites

...Αλλά, ρε παιδί μου, όχι μόνο να ψάχνεις τις παλαιότερες δημοσιεύσεις μου αλλά να πρέπει ΚΑΙ να δώσω λόγο για όλα όσα έχουν γράψει ομοϊδεάτες μου (με ή χωρίς εισαγωγικά) στο παρόν φόρουμ;...
Το "πληγωμένο" ύφος δεν λέει τίποτα. Εσύ τα έγραψες. Όπως και άλλοτε ανακρίβειες κτλ.

Αλλά δεν ζήτησα το λόγο από κανένα. Δείγματα ήθους ήταν, δείγματα. Άλλωστε δεν τη ρίχνω στην ιδεολογία τη στάση αυτή, ούτε λέω ότι φταίει ο πολυθεϊσμός. Λέω οτι ότι "σερβίρεται" με κηρύγματα μίσους παράγει φανατισμό. Είναι συνέπεια φανατισμού που τον έχουμε δει σε κάθε χώρο. Απλά στις μέρες μας, κι εδώ που μιλάμε, φαίνεται να προέρχεται από αυτό το χώρο. Γιατί δεν μιλάνε άλλοι με τέτοιο τρόπο;

Και η μεν εκκλησία, καλά θα κάνει να φοβάται μερικά πράγματα. Κι εμείς όμως θα πρέπει να φοβόμαστε περισσότερα, αν είναι να ανταλλάξουμε την μια εξουσία με μια άλλη ίδιου και όπως φαίνεται χειρότερου ήθους. Γιατί το πρόβλημα είναι ότι δεν μας τα λένε όλα, οι "του χώρου". Κι αν μεν αυτό συμβαίναι από άγνοια, τί να μας πουνε αφού δεν ξέρουν. Αν όμως γίνεται εσκεμμένα, τότε απλά αποκρύβουν τα δυσάρεστα και κάποια μέρα θα τα σερβίρουν κανονικά.

Προτείνω να διαβάσουν όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά, περιοδικά όπως το "Kindered Spirit" (προς το καταναλωτικόν), το "Pagan Dawn" (το περιοδικό της Βρετανικής "ΥΣΕΕ"!!!). Βρετιανικά παγανιστικά περιοδικά. Άς έχουν και κανένα από τα εγχώρια (ΙΧΩΡ, ΔΑΥΛΟ κτλ.) δίπλα να δούνε διαφορά "ετών φωτός" σε ήθος. Ούτε κλάψες θα δούνε, ούτε αντίδραση, ούτε ποδοσφαιροποίηση, ούτε προσβολές προς άλλους. Μόνο δράση. Αν φυσικά αυτόν τον χώρο επιλέγουν.

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Μα αφού, για την ιδεολογία υποτίθεται πως μιλάμε, από δω το πας, από κει το φέρνεις, για το φανατισμό των παγανιστών καταλήγεις να μιλάς!
Μάλλον αυτό "θέλεις" να δεις κι αυτό "βλέπεις"Αν διαβάσεις τι έγραψα θα δεις ότι αναφέρω και παραδείγματα παγανιστών που δεν συγχέουν το πάθος με τον παγανισμό. Συνεπώς δεν συνδέω την ιδεολογία με το φανατισμό. Εκεί διαφωνούμε.
Link to comment
Share on other sites

Θυμάμαι που διαφωνούμε. Με τη διαφορά πως δεν επικεντρώθηκα στους χριστιανούς για να υποστηρίξω την άποψή μου.
Ούτε κι εγώ. Έφερα ποκιλία παραδειγμάτων.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...