johnny Posted January 20, 2008 Author Report Share Posted January 20, 2008 Δεν είναι άσχημη προσέγγιση, αλλά η "επικρατέστερη" με βάση αυτό το τρίγωνο πάει κάπως αλλιώς... Η Κλωθώ αναφέρεται στην αποστολή που έχουμε να φέρουμε σε πέρας, η ειμαρμένη αποτελεί το παρελθόν μας (συμπεριλαμβανομένων των προηγούμενων ζωών) δηλαδή η πορεία που έχουμε κάνει μέχρι τώρα, ενώ η Άτροπος δεικνύει το τί θα πράξουμε εν τέλει (πεπρωμένο). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 Λοιπόν η δικιά μου άποψη, Τόσο η μοίρα όσο και η ειμαρμένη προέρχονται από το αρχαίο ελληνικό ρήμα μείρομαι = λαμβάνω το μέρος που μου ανήκει. Από το μείρομαι προκύπτει ο παρακείμενος είμαρμαι και η μετοχή ειμαρμένη, δηλ. αυτή που έχει μοιραστεί. Τι είναι όμως αυτό που μοιράζεται; Και ποιοι νόμοι το διέπουν; Η απάντηση είναι πως το σύμπαν είναι αποτέλεσμα αιτιών. Ένας ειρμός αιτίων και αποτελεσμάτων που με την σειρά τους αποτελούν αίτια για άλλα νέα αποτελέσματα χωρίς να υπάρχει τέλος σε αυτήν την κυκλική επαγωγή. Τα θνητά όντα ζουν σε αυτήν την κατάσταση μέσα σε αυτό το σύμπαν, ενώ οι Θεοί είναι τα όντα που επιβλέπουν την τάξη του σύμπαντος και δεν έχουν θνητή μοίρα. Τα αίτια αυτά προέρχονται από τα όντα τα οποία είναι υπαίτια για το τι συμβαίνει στα ίδια άλλα και στο περιβάλλον που τα περικλείει. Άρα σε κάθε ον αναλογεί ένα μερίδιο αιτιών. Το ον που ορίζει αυτήν την μοιρασιά είναι ο δαίμων (από το δαίω = μοιράζω). Οι Δαίμονες που ορίζουν τους νόμους αυτούς είναι οι Τρεις Μοίρες, Λάχεσις, Κλωθώ, Άτροπος. Όταν γεννιόταν ένας άνθρωπος ερχόταν οι Μοίρες και όριζαν το ριζικό του. Η Λάχεσις είναι η Θεά που ορίζει τους λαχνούς στο βίο του ανθρώπου. Με άλλα λόγια ορίζει σε μια ενσάρκωση τι μπορεί να τύχει στον άνθρωπο. Ο άνθρωπος έχει ελευθερία βούλησης να διαλέξει τους λαχνούς που νιώθει ότι του ταιριάζουν και έτσι ορίζει την μοίρα του. Δηλαδή από το πλήθος των λαχνών που ορίζει η Λάχεσις η μοίρα του ανθρώπου είναι οι λαχνοί που επιλέγει ο άνθρωπος με την ελεύθερη βούληση του. Έτσι ο άνθρωπος δείχνει το ποιόν του με τις αποφάσεις του. Ο Ηράκλειτος ορίζει τον δαίμονα αυτόν με το ήθος του ανθρώπου λέγοντας έτσι πως το ήθος του ανθρώπου ευθύνεται για το μέλλον του. Η Κλωθώ είναι η Θεά που κλώθει το νήμα της ζωής του ανθρώπου. Ως νήμα αλληγορείται η σειρά αιτιών και αποτελεσμάτων στην ζωή του ανθρώπου. Η Κλωθώ είναι η Θεά που ορίζει τα διλήμματα στις αποφάσεις του ανθρώπου. Για παράδειγμα ο Ηρακλής τι λαχνό θα διάλεγε, την ατραπό της Αρετής ή την ατραπό της Κακίας; Η Άτροπος είναι η Θεά που ορίζει το τέλος της ζωής του ανθρώπου και έτσι το τέλος των επιλογών του. Είναι η κατάσταση που πλέον δεν μπορεί να αλλάξει. Μια τέτοια κατάσταση είναι ο θάνατος. Η Άτροπος όταν ερχόταν η ώρα έκοβε το νήμα της Κλωθούς. Δηλαδή σταματούσε την επιλογή των λαχνών και τον ορισμό των διλημμάτων, έτσι τερμάτιζε ο βίος του ανθρώπου. Η ειμαρμένη είναι το σύνολο των λαχνών της Λάχεσης. Η μαντική ευσταθεί αφού ο Θεός αποκαλύπτει στον μάντη μέρος της ειμαρμένης ώστε ο ενδιαφερόμενος να επιλέξει ορθότερα και να αποφύγει λάθη. Η αποκάλυψη του μελλούμενου δεν καταργεί την ελεύθερη βούληση του ανθρώπου. Με αυτούς τους ορισμούς το τρίγωνο για μένα είναι λάθος. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 Όλοι μας έχουμε ακούσει για το πυθαγόρειο θεώρημα, αρκετοί από μας έχουμε λύσει και άπειρες ασκήσεις χρησιμοποιώντας το.Πόσοι γνωρίζουν όμως για τη "φύση" αυτού του θεωρήματος, δηλαδή για το ζωογονικό ορθογώνιο τρίγωνο? Μια "εσωτερική" προσέγγιση που άκουσα πρόσφατα για αυτό το τρίγωνο, αφορά τις πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου σε σχέση με τη διάσταση του χρόνου. Η κάθετη πλευρά είναι το παρόν, η οριζόντια πλευρά είναι το μέλλον και η πλευρά που ενώνει αυτές τις δύο, η υποτείνουσα, είναι... το παρελθόν! Πώς βρίσκετε αυτή τη σύνδεση? Τί θέλει να μας πει? ολα τα λεφτα το συγκεκριμενο θεμα!!! Καιρο ειχα να δω κατι παρομοιο, να σε καλα johnny! Το θεμα ειναι πως το μυαλο μου τρεχει σε πολλες (ας πουμε) εξηγησεις αυτη τη στιγμη αλλα δυστυχως βρισκομαι σε νετ-καφε με ΠΟΛΥ θορυβο και οχι τοσο χρονο να ολοκληρωσω τις σκεψεις μου. Αρχισα απο την υποτινουσα (απο τη κορυφη, εκει που παρον και παρελθον ειναι ενα) και κατεβαινοντας καταλαβα πως το μελλον (οι μελλοντικες μας επιλογες) ολο και αυξανονται. Μου δουλευει καλυτερα οταν το φανταζομαι ως τριδιαστατο (σαν το κατω μισο μιας κλεψυδρας ας πουμε :smilewink: ), ομως δεν μπορω να κατανοησω πληρως τη διαφορα μεταξυ της υποτινουσας και της καθετου (δηλαδη ποια η θεση της μιας ως προς την αλλη και απο τι καθοριζεται η αρχικη γωνια τους;;;;). Παντως ειμαστε το παρελθον μας, αυτο το λαμβανω ως δεδομενο, και δυναμεθα να επιλεξουμε μερος ή και (καλυτερα) ολοκληρη τη βαση του κωνικου σχηματος (το οποιο για μενα αντικατοπτριζει οποιαδηποτε επιλογη ειμαστε σε θεση να κατανοησουμε βαση των εμπειριων μας). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Μάτζικα Ντε Σπελ Posted March 9, 2008 Report Share Posted March 9, 2008 ΑΓΑΠΗΤΕ ΤΖΟΝΙ, ΤΟ ΖΩΟΓΟΝΙΚΟΝ ΤΡΙΓΩΝΟ ΕΙΝΑΙ Η ΝΟΗΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ 3 ΔΙΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΡΧΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ. ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ Η ΖΩΟΓΟΝΟΣ ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ. ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΨΥΧΗΣ ΑΛΛΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΟΓΩΝ ΟΝΤΩΝ. ΤΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ ΤΟ ΧΡΗΣΗΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΤΟ ΟΡΘΟΓΟΝΙΟ(ΑΡΑ ΟΡΘΟΣ ΛΟΓΟΣ-ΣΚΕΨΗ) ΤΡΙΓΩΝΟ. ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΠΩΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ,ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ. ΤΕΛΟΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΟ ΘΕΙΟ,ΕΠΟΜΕΝΩΣ Η ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΘΕΙΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ. Υ.Γ. ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΤΩ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΓΡΑΠΤΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΙΠΤΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΟΤΙ ΤΟ ΖΩΟΓΟΝΙΚΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ. ΠΗΓΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΠΡΟΚΛΟΣ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Μάτζικα Ντε Σπελ Posted March 9, 2008 Report Share Posted March 9, 2008 ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΑΠΟΤΟΜΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ,ΔΙΑΒΑΣΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΟΙΡΕΣ,ΤΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΜΟΥ ΚΑΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted March 11, 2008 Report Share Posted March 11, 2008 2 απορειες εχω δεσποινα, Γιατι το 3 ειναι Θεϊκος αριθμος; (παρακαλω ΟΧΙ επειδη το λεει ο Ομηρος κλπ) Γιατι αφου το διαβασες σε Ελληνικα γραπτα αποκλειετε να ειναι Αιγυπτιακης προελευσης; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted March 11, 2008 Report Share Posted March 11, 2008 2 απορειες εχω δεσποινα,Γιατι το 3 ειναι Θεϊκος αριθμος; (παρακαλω ΟΧΙ επειδη το λεει ο Ομηρος κλπ) Γιατι αφου το διαβασες σε Ελληνικα γραπτα αποκλειετε να ειναι Αιγυπτιακης προελευσης; Λοιπόν το 3 είναι σημαντικός αριθμός (ας αφήσουμε το "θεϊκό" μέρος) κι όχι γιατί το λέει ο Όμηρος (που δεν το λέει :cheerful: ). Αυτό το ξέρουμε από την πρακτική παρατήρηση και την εμπειρία - την προσωπική πρακτική παρατήρηση και εμπειρία όμως, οπότε δεν έχει νόημα να το πούμε εδώ. Είναι σα να σου λέμε το τέλος ενός έργου που δεν έχεις δει, χαλάει το πράγμα. Ίσως και να μην χρειάζεται πάλι.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted March 11, 2008 Report Share Posted March 11, 2008 Λοιπόν το 3 είναι σημαντικός αριθμός (ας αφήσουμε το "θεϊκό" μέρος) κι όχι γιατί το λέει ο Όμηρος (που δεν το λέει :cheerful: ). Αυτό το ξέρουμε από την πρακτική παρατήρηση και την εμπειρία - την προσωπική πρακτική παρατήρηση και εμπειρία όμως, οπότε δεν έχει νόημα να το πούμε εδώ. Είναι σα να σου λέμε το τέλος ενός έργου που δεν έχεις δει, χαλάει το πράγμα. Ίσως και να μην χρειάζεται πάλι.... Με μια απλη περιληψη λυνεται ολο το θεμα, ο Ομηρος το αναφερει συνεχως, το λεει εμμεσα δηλαδη... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted March 11, 2008 Report Share Posted March 11, 2008 Γιατι το 3 ειναι Θεϊκος αριθμος; (παρακαλω ΟΧΙ επειδη το λεει ο Ομηρος κλπ) Κάποιος πρέπει να σου μιλήσει για τη Ρεξόνα... :blblbl: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted March 11, 2008 Report Share Posted March 11, 2008 Μια διευκρίνιση γιατί ουδείς θα καταλάβει πλην μερικών γηραιών: η έκφραση "κάποιος πρέπει να του μιλήσει για τη ρεξόνα" προέρχεται από τη δεκαετία του 80, είναι εμπνευσμένη από τη διαφήμιση του ομώνυμου (αποσμητικού) σαπουνιού και το νόημά της είναι "δεν ξέρει για το... μυστικό της ζωής". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted March 13, 2008 Report Share Posted March 13, 2008 Απαντηση ΔΕΝ πηρα παντως... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted March 13, 2008 Report Share Posted March 13, 2008 Απαντηση ΔΕΝ πηρα παντως...Κάνε τη σωστή ερώτηση πρώτα :cheerful: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted March 13, 2008 Report Share Posted March 13, 2008 Κάνε τη σωστή ερώτηση πρώτα :cheerful: οκ... Για να αποκτηση την υψιστη ιεροτητα το 3 στη ζωη μας θα πρεπει να απαντηθει 4 φορες; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted March 13, 2008 Report Share Posted March 13, 2008 Απαντηση ΔΕΝ πηρα παντως... Για δες λίγο καλύτερα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted March 14, 2008 Report Share Posted March 14, 2008 οκ... Λεπτομερη απαντηση δεν ελαβα..................... (καλυτερα τωρα;) (ασε τη ρεξονα για οταν αρχιζω να κουραζομαι κ να στριμωχνομαι ) Πυραμίς κανενας;;;; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.