johnny Posted December 11, 2008 Report Share Posted December 11, 2008 Για σταθερή αναγέννηση των αρχαιότερων παγανιστικών λατρειών, ιδιαίτερα εκείνων που σχετίζονται με τη λατρεία του φυσικού γήινου κύκλου, κάνουν λόγο ολοένα και περισσότερες επιστημονικές μελέτες. Θρησκευτικοί ηγέτες υποστηρίζουν ότι μαίνεται ο πόλεμος κατά του χριστιανισμού, ενώ οι οπαδοί του νεοπαγανισμού, όπως αποκαλείται η νέα επιλογή κοσμοθέασης, υποστηρίζουν ότι επιθυμούν ζωή σε μεγαλύτερη αρμονία με τη φύση. http://www.enet.gr/online/online_text/c=111,id=98137844 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minerva Posted December 11, 2008 Report Share Posted December 11, 2008 (edited) http://www.enet.gr/online/online_text/c=111,id=98137844 Ναι και μιά ωραία είδηση! Edited December 11, 2008 by Minerva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabrina Posted December 11, 2008 Report Share Posted December 11, 2008 Άντε και στα δικά μας Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingmar Posted December 11, 2008 Report Share Posted December 11, 2008 (edited) που το γράφει;;; Edited December 11, 2008 by Ingmar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingmar Posted December 11, 2008 Report Share Posted December 11, 2008 !!! καλά στραβάλογο έγινα ή μου φαίνεται;;; Έμεινα άφωνος λέγοντας "μα σε ποια σελίδα το γράφει; Τη πήρα σήμερα την "Ε" και δε πήρα χαμπάρι σχετικό άρθρο!" Τελικά το βρήκα: μια μικρή παραγραφούλα σε μια γωνιά της σελίδας...περνάει απαρατήρητη... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
περιηγητής Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 Με ενοχλεί το γεγονός που το μέλος Τράγου Κέρατο μιλάει αυθαίρετα για τον Σωκράτη και τον λέει ρεμάλι. Θα μπορούσε κάλλιστα να το πει πιο διακριτικά το παράπονό του μέλους αυτού. Δεν νομίζω ότι ένα πρόσωπο που έχει πεθάνει εδώ και αιώνες να δέχεται τέτοια κριτική. Για να επιστρέψω στο θέμα με τέτοια γεγονότα π.χ. Βατοπέδι κ.α. η εκκλησία θα χάσει την δυναμή της. Τώρα το βλέπω λίγο ακραίο έως πολύ να επιστρέψουμε στο 12θεο. Ποιος θα το ήθελε; Ενδιαφέρεται κανείς; Έχω την εντύπωση ότι κάτι τέτοιο δεν θα γίνει στα επόμενα τουλάχιστον 200 χρόνια εκτός εάν γίνει πόλεμος. Με τέτοια γεγονότα που ακούμε να γίνονται καθημερινά από τις ειδήσεις μάλλον πρέπει να αναρωτηθούμε σε ποιον κόσμο ζούμε. Στο χέρι μας είναι να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε αυτά που δεν μας αρέσουν. Αφήστε τους διάφορους θεούς στην άκρη και στηριχτήτε στην πίστη σας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minerva Posted December 17, 2008 Report Share Posted December 17, 2008 Αφήστε τους διάφορους θεούς στην άκρη και στηριχτήτε στην πίστη σας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabrina Posted December 18, 2008 Report Share Posted December 18, 2008 Αφήστε τους διάφορους θεούς στην άκρη και στηριχτήτε στην πίστη σας. "σας" = του εαυτού σας; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted December 18, 2008 Report Share Posted December 18, 2008 ...Δηλαδή με όλα τα υπόλοιπα που λέει βγάζετε νόημα? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 19, 2008 Report Share Posted December 19, 2008 ...Αφήστε τους διάφορους θεούς στην άκρη και στηριχτήτε στην πίστη σας.Εδώ νομίζω ότι υπάρχει ένα "στρατηγικό" λάθος. Ιστορία, εμπειρία, γλώσσα κλπ "δείχνουν" ότι "πίστη" χωρίς "εξωτερικό" στήριγμα είναι συνήθως αδύνατη και (αν υπάρχει σε κάποιο βαθμό) είναι περισσότερο η εξαίρεση παρά ο κανόνας. Το γιατί ίσως να εξηγείται και φυσικά. Όπως ?ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται..? - χωρίς όμως αποτέλεσμα γιατί το ?κλειδί? για να κινήσεις ?ταν γαν? είναι να έχει ?μέρος να σταθείς?. Το ίδιο ουσιαστικά ?επιβάλλει? ο δεύτερος νόμος της θερμοδυναμικής. Μπορεί να υπάρχει ?αυτο-κίνητο? αλλά όχι ?αει-κίνητο?. Με λίγα λόγια η πίστη είναι ένα ανθρώπινο "εργαλείο" που ανοίγει τις δυνατότητες προς την "υπέρβαση". Για να υπάρξει όμως, και να λειτουργήσει ως εργαλείο χρειάζεται να είναι ?στηρίζεται? (να είναι εστιασμένο) σε "κάτι" - το αεικίνητο είναι άπιαστο όνειρο. Η ίδια η γλώσσα μας ?οδηγεί? προς τη θρησκεία γιατί το στήριγμα-εστία τι άλλο είναι από ?βωμός?; Με ενοχλεί το γεγονός που το μέλος Τράγου Κέρατο μιλάει αυθαίρετα για τον Σωκράτη και τον λέει ρεμάλι. Θα μπορούσε κάλλιστα να το πει πιο διακριτικά το παράπονό του μέλους αυτού. Δεν νομίζω ότι ένα πρόσωπο που έχει πεθάνει εδώ και αιώνες να δέχεται τέτοια κριτική...Μερικά πρόσωπα ?αν και νεκρά ακόμα μιλούν? ... οπότε δεν έχουν ανάγκη...Η ουσία είναι η εξής: γίνεται μια προσπάθεια να δειχθεί ότι ?Ελληνισμός?=παγανισμός (με τη στερεότυπη δογματική χροιά που δίνεται στη λέξη, από τους ?παγανιστές?). Μερικοί χωρίζουν και τους Έλληνες σε "κανονικούς" και μη με κριτήριο μια δικής τους μορφή πολυθεΐας (όπως την ορίζουν φυσικά). Τώρα ο Σωκράτης αν και Έλλην (όσο κι αν ο ίδιος έβλεπε τον εαυτό του πιο πολύ ως ?πολίτη του κόσμου?) δεν κολλάει στο πιο πάνω στερεότυπο. Οπότε χαλά το μαγείρεμα και δεν δένει η σάλτσα... Γι' αυτό και η σχετική αντιπάθεια που κυκλοφορεί και είναι και αρκετά παλιά - δεν είναι νέο φρούτο... απλά τώρα επικεντρώνεται στο θέμα του παγανισμού και Ελληνισμού, παλιότερα είχε άλλους σκοπούς. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted January 9, 2009 Report Share Posted January 9, 2009 Εδώ νομίζω ότι υπάρχει ένα "στρατηγικό" λάθος. Ιστορία, εμπειρία, γλώσσα κλπ "δείχνουν" ότι "πίστη" χωρίς "εξωτερικό" στήριγμα είναι συνήθως αδύνατη και (αν υπάρχει σε κάποιο βαθμό) είναι περισσότερο η εξαίρεση παρά ο κανόνας. Το γιατί ίσως να εξηγείται και φυσικά. Όπως ?ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται..? - χωρίς όμως αποτέλεσμα γιατί το ?κλειδί? για να κινήσεις ?ταν γαν? είναι να έχει ?μέρος να σταθείς?. Το ίδιο ουσιαστικά ?επιβάλλει? ο δεύτερος νόμος της θερμοδυναμικής. Μπορεί να υπάρχει ?αυτο-κίνητο? αλλά όχι ?αει-κίνητο?. Με λίγα λόγια η πίστη είναι ένα ανθρώπινο "εργαλείο" που ανοίγει τις δυνατότητες προς την "υπέρβαση". Για να υπάρξει όμως, και να λειτουργήσει ως εργαλείο χρειάζεται να είναι ?στηρίζεται? (να είναι εστιασμένο) σε "κάτι" - το αεικίνητο είναι άπιαστο όνειρο. Η ίδια η γλώσσα μας ?οδηγεί? προς τη θρησκεία γιατί το στήριγμα-εστία τι άλλο είναι από ?βωμός?;Μερικά πρόσωπα ?αν και νεκρά ακόμα μιλούν? ... οπότε δεν έχουν ανάγκη... Η ουσία είναι η εξής: γίνεται μια προσπάθεια να δειχθεί ότι ?Ελληνισμός?=παγανισμός (με τη στερεότυπη δογματική χροιά που δίνεται στη λέξη, από τους ?παγανιστές?). Μερικοί χωρίζουν και τους Έλληνες σε "κανονικούς" και μη με κριτήριο μια δικής τους μορφή πολυθεΐας (όπως την ορίζουν φυσικά). Τώρα ο Σωκράτης αν και Έλλην (όσο κι αν ο ίδιος έβλεπε τον εαυτό του πιο πολύ ως ?πολίτη του κόσμου?) δεν κολλάει στο πιο πάνω στερεότυπο. Οπότε χαλά το μαγείρεμα και δεν δένει η σάλτσα... Γι' αυτό και η σχετική αντιπάθεια που κυκλοφορεί και είναι και αρκετά παλιά - δεν είναι νέο φρούτο... απλά τώρα επικεντρώνεται στο θέμα του παγανισμού και Ελληνισμού, παλιότερα είχε άλλους σκοπούς. ουτισ συγνωμη αλλα σε πολλα τοπικσ εχει κφρασει επαννελειμενα με τις απαντησεις σου μια απεχθειαπρος τον παγανισμο! ο σωκρατης ηταν ελλην αν και αδικημενος ελλην!μην του βαζουμε την ταμπελιτσα πολιτης του κοσμου!πολυ παγκοσμιοποιημενη αποψη θα ελεγα! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted January 9, 2009 Report Share Posted January 9, 2009 ουτισ συγνωμη αλλα σε πολλα τοπικσ εχει κφρασει επαννελειμενα με τις απαντησεις σου μια απεχθειαπρος τον παγανισμο! ο σωκρατης ηταν ελλην αν και αδικημενος ελλην!μην του βαζουμε την ταμπελιτσα πολιτης του κοσμου!πολυ παγκοσμιοποιημενη αποψη θα ελεγα!"Απέχθεια" είναι βαριά λέξη και μακριά από την πραγματικότητα. Πως κατάληξες σε τέτοιο συμπέρασμα; Εκείνο για το οποίο έχω κάποιον ας πούμε προβληματισμό που εκφράζω, είναι η βαθιά άγνοια για τον παγανισμό που δείχνουν οι περισσότεροι που βλέπω να αυτοπροσδιορίζονται ως "παγανιστές", σήμερα, και το "κόλλημα" επίσης να κάνουν αυθαίρετες συγκρίσεις και να βρίσκουν ανύπαρκτες διαφορές με το χριστιανισμό. Αυτό το νιώθω και γιατί θεωρώ πως αδικούνε τον ίδιο παγανισμό με την άγνοια και την εμπάθεια αλλά και γιατί έτσι γίνονται όχι καλύτεροι από εκείνους που κατηγορούν. Και πες μου, αν έχω άδικο όταν περιμένω από εκείνους που θέλουν ας πούμε να μου μιλήσουν για το Σωκράτη να ξέρουν τουλάχιστον τι (λέγανε οι αρχαίοι ότι) είπε ο Σωκράτης. Γιατί ίδιος είπε, γράφει ο Πλούταρχος, όχι ότι δεν είναι Έλληνας, αλλά (το βαρύτερο για τον καιρό του) ότι δεν είναι Αθηναίος, αλλά πολίτης του κόσμου (κοσμοπολίτης). "Ουκ ειμί Αθηναίος, κοσμοπολίτης γαρ"Εκείνος, λοιπόν, *είχε* παγκοσμιοποιημένη άποψη (και δεν είναι "ταμπελίτσα" που του έβαλα) εσύ όμως (άσχετα με το πόσο συμφωνούμε με το Σωκράτη) δεν έπρεπε να το γνωρίζεις πριν μιλήσεις γι' αυτό; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted January 9, 2009 Report Share Posted January 9, 2009 "Απέχθεια" είναι βαριά λέξη και μακριά από την πραγματικότητα. Πως κατάληξες σε τέτοιο συμπέρασμα; Εκείνο για το οποίο έχω κάποιον ας πούμε προβληματισμό που εκφράζω, είναι η βαθιά άγνοια για τον παγανισμό που δείχνουν οι περισσότεροι που βλέπω να αυτοπροσδιορίζονται ως "παγανιστές", σήμερα, και το "κόλλημα" επίσης να κάνουν αυθαίρετες συγκρίσεις και να βρίσκουν ανύπαρκτες διαφορές με το χριστιανισμό. Αυτό το νιώθω και γιατί θεωρώ πως αδικούνε τον ίδιο παγανισμό με την άγνοια και την εμπάθεια αλλά και γιατί έτσι γίνονται όχι καλύτεροι από εκείνους που κατηγορούν. Και πες μου, αν έχω άδικο όταν περιμένω από εκείνους που θέλουν ας πούμε να μου μιλήσουν για το Σωκράτη να ξέρουν τουλάχιστον τι (λέγανε οι αρχαίοι ότι) είπε ο Σωκράτης. Γιατί ίδιος είπε, γράφει ο Πλούταρχος, όχι ότι δεν είναι Έλληνας, αλλά (το βαρύτερο για τον καιρό του) ότι δεν είναι Αθηναίος, αλλά πολίτης του κόσμου (κοσμοπολίτης). Εκείνος, λοιπόν, *είχε* παγκοσμιοποιημένη άποψη (και δεν είναι "ταμπελίτσα" που του έβαλα) εσύ όμως (άσχετα με το πόσο συμφωνούμε με το Σωκράτη) δεν έπρεπε να το γνωρίζεις πριν μιλήσεις γι' αυτό; συμφωνω στο οτι μερικοι βρισκουν ανυπαρκτες διαφορες με το χριστιανισμο! απο την αλλοι δικαιωμα του καθενος ειναι να αυτοπροσδιοριζεται οπως εκινος θελει! ζητω συγνωμη που αγνουσα την φραση του σωκρατη αλλα και παλι την αποδιδω στον πλατωνα οποιος συχνα πυκνα εβαζε στο στομα του διδασκαλου του δικες του ιδεες!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 ...ζητω συγνωμη που αγνουσα την φραση του σωκρατη αλλα και παλι την αποδιδω στον πλατωνα οποιος συχνα πυκνα εβαζε στο στομα του διδασκαλου του δικες του ιδεες!!!!Ο Πλούταρχος το έγραψε αλλά ο προβληματισμός αυτός μας πηγαίνει στο ζήτημα: Πως ξεχωρίζουμε πότε τα είπε το στόμα και πότε του τα έβαλαν (αν ποτέ;) Με τι κριτήριο; Βλέπουμε δηλαδή αν μας αρέσει αυτό που λένε ότι "είπε" και λέμε: α, σίγουρα το είπε. Κι αν δεν μας αρέσει τότε "αμφιβάλουμε";;; Αυτός ο τρόπος είναι ο Προκρούστειος: αν δεν μου "ταιριάζει" ή το τραβώ απ' τα μαλλιά και το τεντώνω ή το τσεκουρεύω και το φέρνω στα μέτρα μου! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 Ο Πλούταρχος το έγραψε αλλά ο προβληματισμός αυτός μας πηγαίνει στο ζήτημα: Πως ξεχωρίζουμε πότε τα είπε το στόμα και πότε του τα έβαλαν (αν ποτέ;) Με τι κριτήριο; Βλέπουμε δηλαδή αν μας αρέσει αυτό που λένε ότι "είπε" και λέμε: α, σίγουρα το είπε. Κι αν δεν μας αρέσει τότε "αμφιβάλουμε";;; Αυτός ο τρόπος είναι ο Προκρούστειος: αν δεν μου "ταιριάζει" ή το τραβώ απ' τα μαλλιά και το τεντώνω ή το τσεκουρεύω και το φέρνω στα μέτρα μου! Συγνωμη αλλα ειναι καινούργιο για σένα οτι σε εκείνες τις εποχές οι μαθητές αλλα και πολλοι άλλοι θελωντας να δώσουν κύρος στο λογο τους τον απέδιδαν σε....διασημοτητες της εποχής? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.