Jump to content

Ο Παγανισμός Στα Θρησκευτικά Της Αγγλίας


reckless
 Share

Recommended Posts

Γενικά φαίνεται ότι αποδίδουμε "όλα τα κακά της μοίρας μας" σε εκείνα που (κατά σύμπτωση; :063laugh: ) δεν μας αρέσουν / διαφωνούμε. Έτσι ότι "πταίει" για την χώρα, τους ανθρώπους, εμάς, το αποδίδουμε σ' αυτό. Λες και αν καταργηθεί αυτό ή εκείνο πάει τα προβλήματα θα λυθούν από μόνα τους :063laugh::063laugh:

Τα "καλά την μοίρας μας" όμως που αποδίδονται;

Μήπως αυτά που ζητούμε να καταργήσουμε και να αλλάξουμε παίζουν ρόλο και σε εκείνα που μας αρέσουν στη χώρα, τους άλλους και εμάς;

Σε τέτοια περίπτωση, η βιαστική "κατάργηση" ή αλλάγή μπορεί να αλλάξει, ίσως, κάτι που δεν μας αρέσει προς το καλύτερο, αλλά θα χάσουμε επίσης και πολλά που μας αρέσουν ή θα τα αλλάξει προς το χειρότερο...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Γενικά φαίνεται ότι αποδίδουμε "όλα τα κακά της μοίρας μας" σε εκείνα που (κατά σύμπτωση; :063laugh: ) δεν μας αρέσουν / διαφωνούμε. Έτσι ότι "πταίει" για την χώρα, τους ανθρώπους, εμάς, το αποδίδουμε σ' αυτό. Λες και αν καταργηθεί αυτό ή εκείνο πάει τα προβλήματα θα λυθούν από μόνα τους :063laugh::063laugh:

 

 

Δεν συμφωνώ με αυτό το σκεπτικό. Πολλά από αυτά που δεν μας αρέσουν (όπως και αυτά που μας αρέσουν) πλάθουν νοοτροπίες. Συνεπώς, για να αλλάξουν αυτά (για να γυρίσει ο ήλιος) χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας, και αντίστροφα, η αλλαγή νοοτροπίας ενισχύει τις αλλαγές. Για να μην αερολογώ, θα δώσω ένα φαινομενικά άσχετο αλλά πολύ απτό παράδειγμα: Η καφρίλα του να παρκάρω όπου θέλω, επειδή είμαι γ.γ. (γενικώς γ :censored2:ω), δυσχεραίνει απίστευτα (και ασύλληπτα για το κούφιο μου κεφάλι) την ζωή των συμπολιτών μου με κινητικές αναπηρίες και των μαμάδων που κυκλοφορούν με καρότσια. Αν εκλείψει (διά μαγείας, αυστηρότατων προστίμων ή αλλαγή νοοτροπίας) η σταρχιδική μου αντίληψη ότι παρκάρω όπου μου καπνίσει θα έχει βελτιωθεί τα μάλα η καθημερινότητα χιλιάδων συνανθρώπων μου και θα υπάρχει μια αμυδρά ελπίδα να βελτιωθώ κι εγώ ως δίποδο.

 

Και για να ολοκληρώσω το παράδειγμα κάντε τον κόπο να δείτε το σποτάκι (η πραγματικότητα είναι πολύ πιο δραματική).

 

 

Και για να επανέλθουμε, πόσο σημαντικότερη από τη "χριστομάθεια" είναι αυτού του είδους η παιδεία;

Link to comment
Share on other sites

Δεν συμφωνώ με αυτό το σκεπτικό. Πολλά από αυτά που δεν μας αρέσουν (όπως και αυτά που μας αρέσουν) πλάθουν νοοτροπίες. Συνεπώς, για να αλλάξουν αυτά (για να γυρίσει ο ήλιος) χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας, και αντίστροφα, η αλλαγή νοοτροπίας ενισχύει τις αλλαγές. Για να μην αερολογώ, θα δώσω ένα φαινομενικά άσχετο αλλά πολύ απτό παράδειγμα: Η καφρίλα του να παρκάρω όπου θέλω, επειδή είμαι γ.γ. (γενικώς γ :censored2:ω), δυσχεραίνει απίστευτα (και ασύλληπτα για το κούφιο μου κεφάλι) την ζωή των συμπολιτών μου με κινητικές αναπηρίες και των μαμάδων που κυκλοφορούν με καρότσια. Αν εκλείψει (διά μαγείας, αυστηρότατων προστίμων ή αλλαγή νοοτροπίας) η σταρχιδική μου αντίληψη ότι παρκάρω όπου μου καπνίσει θα έχει βελτιωθεί τα μάλα η καθημερινότητα χιλιάδων συνανθρώπων μου και θα υπάρχει μια αμυδρά ελπίδα να βελτιωθώ κι εγώ ως δίποδο.

 

Και για να ολοκληρώσω το παράδειγμα κάντε τον κόπο να δείτε το σποτάκι (η πραγματικότητα είναι πολύ πιο δραματική).

 

 

Και για να επανέλθουμε, πόσο σημαντικότερη από τη "χριστομάθεια" είναι αυτού του είδους η παιδεία;

Βλέποντας Ολιστικά τα πράγματα δεν είναι δύσκολο να διακρίνουμε ότι αυτό που λες "παιδεία" μπορεί να είναι "γύψος" όταν είναι χωρίς υποδομή. Στην Ελλάδα βλέπουν "έξω" και νομίζουν ότι μερικά - καλά - είναι αποτέλεσμα "παιδείας". Δεν είναι.

Από τη μια υπάρχει υποδομή για να στηρίξει το να μην παρκάρει κανείς όπου θέλει.

Από την άλλη υπάρχει "προγραμματισμός" (conditioning) από μικρή ηλικία - σε βαθμό αφόρητο και καταπιεστικό. Αυτό κι εννοώ. Μπορείς να έχεις την "παιδεία" αλλά μαζί θα πάει η καταπίεση και η αίσθηση "ελευθερίας" (που τώρα ως 'δεδομένη' δεν γίνεται αντιληπτή) που μας αρέσει θα χαθεί. Από τη μια δεν μας αρέσει η 'ρομποτοποίηση'. Από την άλλη αυτό είναι η "παιδεία" που νομίζουμε.

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Outis, άλλο ελευθερία και άλλο ασυδοσία. Αν ελευθερία σημαίνει, στο παράδειγμα της Minerva, το να παρκάρει ο καθένας όπου γουστάρει, τότε προφανώς μιλάμε για μια αυθαίρετα ορισμένη ελευθερία μερικών ανθρώπων που επί της ουσίας περιορίζουν την ελευθερία των υπολοίπων (στην προκειμένη περίπτωση την ελευθερία τους να κινούνται απροβλημάτιστα μέσα στην πόλη). Αν οι πρώτοι λοιπόν πρέπει να "καταπιέσουν" την ελευθερία τους προκειμένου να μη ζουν εις βάρος της ελευθερίας των άλλων, so be it!

Παιδεία είναι, μεταξύ άλλων, ο σεβασμός των συνανθρώπων. Όποιος έχει πρόβλημα να σεβαστεί τους συνανθρώπους του, είναι εύλογο το ότι θα καταπιέσει την αίσθηση της ελευθερίας που απορρέει από τον σταρχιδισμό του προκειμένου να ζήσουμε όλοι αρμονικά εντός της ίδιας κοινωνίας.

Link to comment
Share on other sites

Outis, άλλο ελευθερία και άλλο ασυδοσία. Αν ελευθερία σημαίνει, στο παράδειγμα της Minerva, το να παρκάρει ο καθένας όπου γουστάρει, τότε προφανώς μιλάμε για μια αυθαίρετα ορισμένη ελευθερία μερικών ανθρώπων που επί της ουσίας περιορίζουν την ελευθερία των υπολοίπων (στην προκειμένη περίπτωση την ελευθερία τους να κινούνται απροβλημάτιστα μέσα στην πόλη). Αν οι πρώτοι λοιπόν πρέπει να "καταπιέσουν" την ελευθερία τους προκειμένου να μη ζουν εις βάρος της ελευθερίας των άλλων, so be it!

Παιδεία είναι, μεταξύ άλλων, ο σεβασμός των συνανθρώπων. Όποιος έχει πρόβλημα να σεβαστεί τους συνανθρώπους του, είναι εύλογο το ότι θα καταπιέσει την αίσθηση της ελευθερίας που απορρέει από τον σταρχιδισμό του προκειμένου να ζήσουμε όλοι αρμονικά εντός της ίδιας κοινωνίας.

Αυτή είναι μια καλή θεωρία, και εντελώς θεωρητικά συμφωνώ. Η υλοποίηση όμως δείχνει ότι το πράγμα είναι πιο περίπλοκο. Ο "σεβασμός" δεν διδάσκεται. Εμφυτεύται στην καλή ιδέωδη (και σπάνια) περίπτωση. Επιβάλλεται, στην πράξη.

Έτσι όταν τον βιώνεις είναι ή ένα αποπνικτικό αποτέλεσμα κάτω από "απειλές" - αλλά είναι ο κανόνας, ή "επαφίεται στον 'πατριωτισμό'" (πολιτών πχ γνωστής μας χώρας) και είναι η εξαίρεση.

Δεν είναι απλό το να φτάνεις από το ένα στο άλλο.

Link to comment
Share on other sites

Kάτσε να σας πάρω έναν έναν γιατί μαζευτήκατε πολλοί :018bleh:

 

Το να ζεις τις ιδιες καταστασεις ξανα και ξανα βλέπε παράδειγμα το πολιτικό-κοινωνικο-θρησκευτικό σύστημα της Ελλάδας τα τελευταία 30+ χρόνια δεν είναι αποτέλεσμα του ότι δεν ξέρεις, δεν σέβεσαι και δεν θυμάσαι το παρελθόν σου, είναι αποτέλεσμα απάθειας, βλακείας, βολέματος, εγωισμού και ατομικισμού. Είναι το αποτέλεσμα και της παιδείας που έχουμε σήμερα.

Όχι,η παιδεία είναι απλά μια παράμετρος.Η άλλη παράμετρος είναι η έλλειψη διάκρισης σε ατομικό και έπειτα σε συλλογικό επίπεδο που σε αναγκάζει να ζεις τα ίδια λάθη.Στην ουσία μένεις στην ίδια τάξη και επαναλαμβάνεις μια κατάσταση για να "αποφοιτήσεις"

Εσύ αδελφέ μου είσαι το ζωντανό παράδειγμα,το έγραψα και πιο πάνω αλλά μάλλον δεν το καταλάβατε.Πως εξηγείς λοιπόν πως και αν έφαγες όλη την λάθος παιδεία και την χριστομάθεια έπαψες να είσαι χριστιανός ή εθνικιστής κτλ.Προφανώς είχες κάποια διάκριση.

Το θέμα είναι οι απόψεις που διαμορφώνονται να διαμορφώνονται για τους σωστούς λόγους και όχι γιατί συνάντησαμε αυταρχικούς παπάδες ή δασκάλους στην ζωή μας.Αυτό είναι απλά μια αντιδραστική συμπεριφορά σε κάτι βίαιο.

 

Το ίδιο αφορά και την φίλη Minerva

Προσωπικά μιλώντας, η "χριστομάθεια" του δημοτικού, του γυμνασίου και του λυκείου δεν συνέβαλε καθόλου στην εξέλιξή μου. Θυμάμαι, δε, στη μακρινή δεκαετία του '70, να τρώω τιμωρία από τον πλήρη χριστιανικής αγάπης διευθυντή του δημοτικού που ως γνήσιο τέκνο παπά θίχτηκε επειδή δεν είχα μάθει απ' έξω όλα τα άμφια κάθε ιερατικής βαθμίδας...

Δυστυχώς όμως, αυτά δεν συνέβαιναν μονάχα τότε... Μαθαίνω ότι η 12χρονη κόρη γνωστής μου, η οποία έχει πάρει απαλλαγή από τα θρησκευτικά, υποχρεώθηκε από τον δάσκαλο να γράψει έκθεση με θέμα "Ο συμβολισμός του Πάσχα"...

Δεν μου λέει κάτι το παραδειγμά σου.Εγώ να δεις βίαιες συμπεριφορές που έχω γνωρίσει,ειδικά από δήθεν προοδευτικούς,δημοκρατικούς και φιλελέυθερους ανθρώπους με ανοιχτά μυαλά.Μπορώ να γράψω σελίδες ολόκληρες.Και εμένα δεν μου άρεσαν τα αρχαία ελληνικά και το 9 που μου έβαλε η καθηγήτρια επειδή είχε ψώνιο.Είναι αυτός λόγος να απορρίψω τα αρχαία?.

Θυμάμαι και την μικρή "Προμήθεια" το παιδί θαύμα αλλά από τρόπους μηδέν.

Λες πως δεν σου πρόσφερε κάτι η χριστομάθεια όλα αυτά τα χρόνια.Δικαιώμα σου να το πιστέυεις.Είμαι σίγουρος όμως πως ποτέ δεν εμβάθυνες,δεν ακολούθησες δεν έψαξες τι λέει και πως συμπεριφέρεται η επικρατούσα θρησκεία της χώρας που μεγάλωσες.Υπο αυτήν την έννοια έχεις απορρίψει κάτι που δεν γνωρίζεις ή το γνώρισες επιφανειακά με προκατάληψη.

Το ίδιο έκανε και η γνωστή σου στην κόρη της.Όσο βίαος ήταν ο δάσκαλος που υποχρέωσε την κόρη της να γράψει για το Πάσχα άλλο τόσο είναι και η ίδια που δεν έδωσε την ευκαιρία στην κόρη της να διδαχτεί κάτι πριν το απορρίψει.Αυτή είναι η πραγματικότητα.

 

Ε, όταν εγώ σου λέω τη γνώμη μου κι εσύ της καρφώνεις την ταμπελίτσα της "νέας τάξης πραγμάτων", μάλλον στο νηπιαγωγείο πρέπει να πάμε...

 

 

Δηλαδή, αφού όλα τα κακώς κείμενα της κοινωνίας και της πολιτικής μας εξελίσσουν, τότε δεν υπάρχει λόγος να τα καταπολεμήσουε. Ας αφήσουμε να συνεχίσουν να μας κλέβουν οι πολιτικοί, να μας κάνουν πλύση εγκεφάλου οι θρησκευτικοί και να μας γράφουν χαπάκια οι ψυχίατροι... Το εννοείς όντως αυτό ή κουβέντα να γίνεται??

Παίζει να θέλει μπόλικη δουλειά ακόμα το κέντρο βάσης φίλε Artzuna...:018bleh:

 

Από πότε η έννοια "νεα τάξη πραγμάτων" είναι εθνικιστική.Η νέα τάξη πραγμάτων με τα matrix,την βίαη παγκοσμιοποίηση,το ηλεκτρονικό φακέλωμα είναι μια πραγματικότητα.

Τι θες να ψάξουμε τα θρεντ και τα ποστ που έκανες πριν 5-6 χρόνια ή μήπως τα ξέχασες? Γιατί και εγώ αλλά και παληότεροι από εμένα στο φόρουμ θυμούνται.Και εντάξει περάσαν τα χρόνια και άλλαξες όπως και εγώ άλλωστε και φυσιολογικό είναι να έχεις διαφορετικές απόψεις αλλά πρόσεχε γιατί σε 5 χρονάκια από τώρα θα γράφεις άλλα πάλι.Και να μαστε καλά εδώ θα είμαι και εδώ θα είσαι να δούμε.

Σου εξήγησα πως η "νέα τάξη πραγμάτων" με την κακή έννοια εκμεταλλεύεται απόψεις αυτων που προσπαθούν για την εναρμόνιση τους προς τον συμπαντικό νου κτλ.Ότι έχουν πάρει για την προπαγάνδα τους είναι από φιλοσοφικές ρήσεις αρχαίων "τα πάντα ρει" Ηράκλειτος ,διαστερβλωμένες ρήσεις του Βούδα,του Αριστοτέλη,το Λάο Τσε,του Χριστού.

Και σου είπα μην τα μπερδέυεις.

 

Στο δέυτερο σκέλος,τα κακώς κείμενα είναι κακώς κείμενα.Όλοι θα θέλαν να τα αλλάξουν αλλά επιμένεται ορισμένοι να αλλάζετε και να επικρίνεται μανιοδώς αυτά που έχουν την μικρότερη σημασία και είστε χαλαροί με αυτά που έχουν μέγιστη σημασία.

Το περίεργο και το σχιζοφρενικό ταυτόχρονα είναι (για να μιλήσω πολιτικά) πως οι μεν προοδευτικοί άνθρωποι υιοθετούν χριστιανικές και δημοκρατικές απόψεις όπως "αγάπα το πλησίον σου" αλλά απορρίπτουν τον χριστιανισμό ,τις παραδόσεις και το έθνος τους,και οι δε εθνικιστές ενώ δηλώνουν φανατικά προσυλωμένοι έχουν πρόβλημα με την διαφορετικότητα.

Decide my friend.

Προσωπικά δηλώνω και είμαι περήφανος για αυτό ότι ουδέποτε δεν άνηκα,ανήκω,και δεν θα ανήκω σε καμία ομάδα,οργάνωση,φιλοσοφία,θρησκεία,κλίκα, μικρή ή μεγάλη ούτε έμμεσα όυτε άμεσα.Τις σέβομαι πάραυτα όλες αλλά έχω και την πολυτέλεια να επικρίνω ό,τι δεν θεωρώ σωστό.

 

Υ.Γ Όσο για το κέντρο βάσης φίλε Johnny επειδή ως επι το πλήστον είναι το κέντρο της επιβίωσης,ελπίζω να έχεις την τύχη να μην ασχοληθείς και πολύ μαζί του,για το καλό σου.

Αντε και καλο μηνα!! :021byeHappy:

Edited by Αrtzuna
Link to comment
Share on other sites

Βλέποντας Ολιστικά τα πράγματα δεν είναι δύσκολο να διακρίνουμε ότι αυτό που λες "παιδεία" μπορεί να είναι "γύψος" όταν είναι χωρίς υποδομή. Στην Ελλάδα βλέπουν "έξω" και νομίζουν ότι μερικά - καλά - είναι αποτέλεσμα "παιδείας". Δεν είναι.

Από τη μια υπάρχει υποδομή για να στηρίξει το να μην παρκάρει κανείς όπου θέλει.

Από την άλλη υπάρχει "προγραμματισμός" (conditioning) από μικρή ηλικία - σε βαθμό αφόρητο και καταπιεστικό. Αυτό κι εννοώ. Μπορείς να έχεις την "παιδεία" αλλά μαζί θα πάει η καταπίεση και η αίσθηση "ελευθερίας" (που τώρα ως 'δεδομένη' δεν γίνεται αντιληπτή) που μας αρέσει θα χαθεί. Από τη μια δεν μας αρέσει η 'ρομποτοποίηση'. Από την άλλη αυτό είναι η "παιδεία" που νομίζουμε.

 

Κοίτα, στο παράδειγμα που έδωσα πόσο καταπιεστικό μπορεί να είναι να ΜΗΝ παρκάρεις στις θέσεις για ΑΜΕΑ; Μήπως εδώ στο Ελλάντα κάποιοι (πολλοί) έχουν μπλέξει τα μύδια με τα :censored2: όταν επικαλούνται την ελευθερία τους;

 

Και τι είδους υποδομή χρειάζεται για να μην παρκάρεις στα συγκεκριμένα σημεία; ηλεκτροφόρα καλώδια;

 

Γενικώς δεν συμφωνώ ότι η παιδεία μπορεί να συγκριθεί με την ρομποτοποίηση. Ο έχων παιδεία έχει και κριτική ικανότητα.

Link to comment
Share on other sites

Δεν μου λέει κάτι το παραδειγμά σου.Εγώ να δεις βίαιες συμπεριφορές που έχω γνωρίσει,ειδικά από δήθεν προοδευτικούς,δημοκρατικούς και φιλελέυθερους ανθρώπους με ανοιχτά μυαλά.Μπορώ να γράψω σελίδες ολόκληρες.Και εμένα δεν μου άρεσαν τα αρχαία ελληνικά και το 9 που μου έβαλε η καθηγήτρια επειδή είχε ψώνιο.Είναι αυτός λόγος να απορρίψω τα αρχαία?.

Θυμάμαι και την μικρή "Προμήθεια" το παιδί θαύμα αλλά από τρόπους μηδέν.

Λες πως δεν σου πρόσφερε κάτι η χριστομάθεια όλα αυτά τα χρόνια.Δικαιώμα σου να το πιστέυεις.Είμαι σίγουρος όμως πως ποτέ δεν εμβάθυνες,δεν ακολούθησες δεν έψαξες τι λέει και πως συμπεριφέρεται η επικρατούσα θρησκεία της χώρας που μεγάλωσες.Υπο αυτήν την έννοια έχεις απορρίψει κάτι που δεν γνωρίζεις ή το γνώρισες επιφανειακά με προκατάληψη.

Το ίδιο έκανε και η γνωστή σου στην κόρη της.Όσο βίαος ήταν ο δάσκαλος που υποχρέωσε την κόρη της να γράψει για το Πάσχα άλλο τόσο είναι και η ίδια που δεν έδωσε την ευκαιρία στην κόρη της να διδαχτεί κάτι πριν το απορρίψει.Αυτή είναι η πραγματικότητα.

 

1)Όπως και να το κάνεις τα αρχαία είναι παρασάγγας πιο ωφέλιμα από τη χριστομάθεια.

 

2) Για να μην γνωρίζω πώς συμπεριφέρεται η επικρατούσα θρησκεία θα έπρεπε να ζω σε άλλη χώρα... Το χέρι της επικρατούσας θρησκείας είναι τόσο μεγάλο που μετά βίας θα μπορούσες να πεις ότι το παρόν καθεστώς είναι κοσμικό. Πάρε για παράδειγμα τον θρησκευτικό όρκο που υποχρεούνται να δώσουν όλοι οι βουλευτές για να κατανοήσεις τι γίνεται στις "κατώτερες βαθμίδες"...

 

3) Υποθέτεις ότι η γνωστή μου απέτρεψε την κόρη της από τα θρησκευτικά. Κάνεις λάθος, ο γιος της δεν έχει απαλλαγή επειδή δεν το θέλησε. Αλλά ούτως ή άλλως, γιατί θα πρέπει οι ετερόδοξοι και οι αλλόθρησκοι να διδάσκονται ντε και καλά ορθοδοξία στο σχολείο - και μάλιστα με τον ύπουλο τρόπο της "έκθεσης ιδεών"; Ως πρακτική δεν εμπίπτει στον προσηλυτισμό;

 

Αυτά... Άντε, πάω να πιάσω τον Μάη!

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα, στο παράδειγμα που έδωσα πόσο καταπιεστικό μπορεί να είναι να ΜΗΝ παρκάρεις στις θέσεις για ΑΜΕΑ; Μήπως εδώ στο Ελλάντα κάποιοι (πολλοί) έχουν μπλέξει τα μύδια με τα :censored2: όταν επικαλούνται την ελευθερία τους;

 

Και τι είδους υποδομή χρειάζεται για να μην παρκάρεις στα συγκεκριμένα σημεία; ηλεκτροφόρα καλώδια;

 

Γενικώς δεν συμφωνώ ότι η παιδεία μπορεί να συγκριθεί με την ρομποτοποίηση. Ο έχων παιδεία έχει και κριτική ικανότητα.

Και πως αποκτάται η "παιδεία" (για την οποία μιλάς). Ξέρω πως, και σου λέω πως πρόκειται για ρομποτοποίηση υπό απειλές* με ολίγη (ή μάλλον πολλή) πινελιά εξυπηρέτησης οικονομικών συμφερόντων**. Υπάρχει και κάποια εξαίρεση αλλά και πάλι έχει άλλο μηχανισμό που προϋποθέτει πολλά περισσότερα***.

Για το παράδειγμά σου είναι θέμα στατιστικής καί όχι ενδεικτικό.

Δηλαδή αν λείπει η υποδομή (δηλαδή θέσεις για παρκάρισμα ανάλογος με τις ανάγκες) τότε τη μία (1) θέση ΑΜΕΑ θα την πάρει ένας (1) - ίσως όχι εσύ και γω αν και ποτέ δεν ξέρεις τι κάνει κανείς στην απελπισία του! :whistling:

Ο/η ένας θα είναι ίσως ο μη έχων την παιδεία ή ο πιο απελπισμένος (αν κάνεις γύρους 45 λεπτά για να παρκάρεις, το 46ο ίσως να ξεχνάς την παιδεία σου). Αλλά θα είναι ένας (1) από τους χ που ψάχνουν ταυτόχρονα οπότε δεν μπορεί να θεωρηθεί έγκυρο αντιπροσωπευτικό δείγμα του συνόλου (γιατί άλλοι χ>1 συνέχισαν να ψάχνουν ως 'κορόιδα'). Σαν τις "ψηφοφορίες" του in.gr: Η ψηφοφορία αυτή δεν είναι επιστημονική. Αποτυπώνει τις γνώμες εκείνων μόνο των χρηστών που επιλέγουν να ψηφίσουν (βλπ. να παρκάρουν), και όχι των χρηστών εν γένει ή του κοινού ως συνόλου (βλπ. όσων ψάχνουν για θέση).

 

* Δείγμα: Αγγλία. Ρομποτοποίηση από το δημοτικό, απειλές, πρόστιμα, χαφιεδισμό.

** Δείγμα: Αγγλία. Θέσεις έχει αλλά πλήρωσε αλλιώς περπάτα.

*** Δείγμα Κεντρωευρωπαϊκές και Σκανδιναβικές χώρες. Εκεί συμβαίνουν τα εξής:

1. Έχουν υποδομή (δηλαδή επαρκείς χώρους για πάρκινγκ)

2. Έχουν τρόπους (δεν σε γράφουν πάντα αλλά σου κάνουν σύσταση αν γίνεται, και συχνά κάποιος περαστικός σε 'ενημερώνει')

3. Την "παιδεία" τους την βασίζουν στο #2 είναι δηλαδή η κοινωνία που αντιδρά στην παράβαση και όχι ο "νόμος" (από τη 'βάση' προς τα πάνω και όχι επιβολή από την κορυφή).

4. Δεν έχουν οξύ παρελθόν χαφιεδισμού οπότε η ευγενική σύσταση του γείτονα δεν εκλαμβάνεται ως 'πολιτική δίωξη' ή 'ξεκατίνιασμα'

 

ΥΓ.

Άσε που στη χώρα των ΑΜΕΑ μαϊμούδων - πλήθους που και η ζούγκλα του Ταρζάν θα ζήλευε - κανείς δεν ξέρει αν ο σηματάκιας που είναι παρκαρισμένος είναι δικαιούχος ή "δικαιούχος"

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

outis, θα διαφωνήσω και πάλι... Έχω ζήσει στην Αγγλία 4 χρόνια και γνωρίζω εκ πείρας ότι θα ήταν αδιανόητο για τον οποιονδήποτε να παρκάρει σε θέση ΑΜΕΑ, εξίσου αδιανόητο θα ήταν να μην σταματήσει σε διάβαση πεζών ωσάν να βρισκόταν σε κόκκινο φωτεινό σηματοδότη. Θες να μου πεις πόσοι στην Ελλάδα σταματούν σε διάβαση για να περάσει πεζός; Μήπως φοβούνται ότι ο πεζός θα είναι μεταμφιεσμένος μοτοσυκλετιστής (κατά το "ανάπηρος" ή ανάπηρος) :yeahright: Πολύ απλά δεν υπάρχει κώδικας οδικής συμπεριφοράς όπως δεν υπάρχει και κώδικας συμπεριφοράς εν γένει...

Link to comment
Share on other sites

outis, θα διαφωνήσω και πάλι... Έχω ζήσει στην Αγγλία 4 χρόνια και γνωρίζω εκ πείρας ότι θα ήταν αδιανόητο για τον οποιονδήποτε να παρκάρει σε θέση ΑΜΕΑ, εξίσου αδιανόητο θα ήταν να μην σταματήσει σε διάβαση πεζών ωσάν να βρισκόταν σε κόκκινο φωτεινό σηματοδότη. Θες να μου πεις πόσοι στην Ελλάδα σταματούν σε διάβαση για να περάσει πεζός; Μήπως φοβούνται ότι ο πεζός θα είναι μεταμφιεσμένος μοτοσυκλετιστής (κατά το "ανάπηρος" ή ανάπηρος) :yeahright: Πολύ απλά δεν υπάρχει κώδικας οδικής συμπεριφοράς όπως δεν υπάρχει και κώδικας συμπεριφοράς εν γένει...

Αδιανόητο υπό τις απειλές, που βομβαρδίζουν τους πάντες από παντού, όχι λόγω καμιάς ιδεαλιστικής "παιδείας". Σε άλλες χώρες πάλι αδιανόητο γιατί δεν είναι αναγκαίο. Άσε που δεν υπάρχουν και τόσες 'μαϊμούδες'.

Είναι πιο περίπλοκο και το να το βλέπει κανείς υπεραπλουστευτικά ή να πιστεύει ότι άμα αλλάξει το μάθημα των θρησκευτικών, η ελληνική σημαία, αν καταργηθούν οι παρελάσεις και κατέβουν οι εικόνες, πάει θα 'γίνουμε ευρώπη' είναι θλιβερά αστείο.

Link to comment
Share on other sites

1)Όπως και να το κάνεις τα αρχαία είναι παρασάγγας πιο ωφέλιμα από τη χριστομάθεια.

 

2) Για να μην γνωρίζω πώς συμπεριφέρεται η επικρατούσα θρησκεία θα έπρεπε να ζω σε άλλη χώρα... Το χέρι της επικρατούσας θρησκείας είναι τόσο μεγάλο που μετά βίας θα μπορούσες να πεις ότι το παρόν καθεστώς είναι κοσμικό. Πάρε για παράδειγμα τον θρησκευτικό όρκο που υποχρεούνται να δώσουν όλοι οι βουλευτές για να κατανοήσεις τι γίνεται στις "κατώτερες βαθμίδες"...

 

3) Υποθέτεις ότι η γνωστή μου απέτρεψε την κόρη της από τα θρησκευτικά. Κάνεις λάθος, ο γιος της δεν έχει απαλλαγή επειδή δεν το θέλησε. Αλλά ούτως ή άλλως, γιατί θα πρέπει οι ετερόδοξοι και οι αλλόθρησκοι να διδάσκονται ντε και καλά ορθοδοξία στο σχολείο - και μάλιστα με τον ύπουλο τρόπο της "έκθεσης ιδεών"; Ως πρακτική δεν εμπίπτει στον προσηλυτισμό;

 

1) Nα υποθέσω πως η άποψη σου είναι αντικειμενική λοιπόν..με ποια κριτίρια?

 

2)Καταρχάς δεν σου μίλησα για την επικρατούσα θρησκεία στην συγκέκριμένη περίπτωση ως θεσμό,αλλά ως δόγμα.Και το δόγμα αμφιβάλλω αν το ακολούθησες ποτέ να δεις τι είναι στην πράξη.Και εννοώ εκκλησιασμό,νηστείες,προσευχές,Θεία κοινωνία, κτλ.Δέχομαι λοιπόν να απορρίπτει κάτι κανείς αφού το έχει ακολουθήσει και δεν του κάνει και όχι απλά από αντίδραση και προκατάληψη.

Φαντάσου και να μην ορκιζόντουσταν οι βουλευτές τι θα γινόταν... :063laugh:

Και εν πάση περιπτώση οι βουλευτές του ΚΚΕ όπως γνωρίζεις δεν ορκίζονται και κανείς δεν τους λέει κάτι.

 

3)Δεν υποθέτω τίποτα,συ είπας για την γνωστή σου.

Όλες οι παραδόσεις ανά τον κόσμο εμπεριέχουν μια δόση προσηλυτισμού.Εάν γεννηθείς Άραβας θα γαλουχηθείς μουσουλμανικά,ενα γεννηθείς στην Ινδία θα γαλουχηθείς ινδουιστικά,εαν γεννηθείς στο Θιβέτ θα γαλουγηθείς Βουδιστικά κτλ.

Αυτός ο "προσηλυτισμός" όπως τον ονομάζεις εξυπηρετεί την διατήρησει της ταυτότητας της φυλής ή του έθνους.

Το ίδιο συμβαίνει και εδώ που τα δημογραφικά λέν πως το 97% είναι ελληνορθόδοξοι,φυσικό είναι να μπεί και στο σχολείο.

Και τελικά ποιο είναι το πρόβλημα για τους αλλόθρησκους την στιγμή που μπορούν να πάρουν απαλλαγή και το σύνταγμα προστατέυει την ανεξιθρησκέια?

Προφανώς το πρόβλημα είναι στην υπερβολή.

 

 

Είναι πιο περίπλοκο και το να το βλέπει κανείς υπεραπλουστευτικά ή να πιστεύει ότι άμα αλλάξει το μάθημα των θρησκευτικών, η ελληνική σημαία, αν καταργηθούν οι παρελάσεις και κατέβουν οι εικόνες, πάει θα 'γίνουμε ευρώπη' είναι θλιβερά αστείο.

 

Όχι μόνο αστείο αλλά και υπερβολικά αφελές θα έλεγα.

Edited by Αrtzuna
Link to comment
Share on other sites

Αδιανόητο υπό τις απειλές, που βομβαρδίζουν τους πάντες από παντού, όχι λόγω καμιάς ιδεαλιστικής "παιδείας". Σε άλλες χώρες πάλι αδιανόητο γιατί δεν είναι αναγκαίο. Άσε που δεν υπάρχουν και τόσες 'μαϊμούδες'.

Είναι πιο περίπλοκο και το να το βλέπει κανείς υπεραπλουστευτικά ή να πιστεύει ότι άμα αλλάξει το μάθημα των θρησκευτικών, η ελληνική σημαία, αν καταργηθούν οι παρελάσεις και κατέβουν οι εικόνες, πάει θα 'γίνουμε ευρώπη' είναι θλιβερά αστείο.

 

Η εμπειρία μου δεν λέει ότι ο κόσμος σταματάει σε διαβασεις επειδή του εκτοξεύονται απειλές, αλλά και έτσι να ήταν κανένα πρόβλημα δεν θα είχα - αν έτσι του εμφυσείται η παιδεία (εντός ή εκτός εισαγωγικών) όπως προανέφερες και μαθαίνει να μην σκέφτεται μόνο την πάρτη του...

 

Επιπλέον, δεν είπα πουθενά ότι θέλω ντε και καλά "να γίνουμε Ευρώπη". Θα μου αρκούσε να ήμαστε έστω και λίγο η Ελλάδα που έδωσε τα φώτα της στην Ευρώπη...

Link to comment
Share on other sites

1) Nα υποθέσω πως η άποψη σου είναι αντικειμενική λοιπόν..με ποια κριτίρια?

 

Δεν θα μπω στη διαδικασία να εξηγήσω για ποιο λόγο τα αρχαία είναι πιο ωφέλιμα από τα "θρησκευτικά". Είναι σα να πρέπει να σου εξηγήσω γιατί η θεωρία του Δαρβίνου ευσταθεί περισσότερο από τον δημιουργισμό...

 

2)Καταρχάς δεν σου μίλησα για την επικρατούσα θρησκεία στην συγκεκριμένη περίπτωση ως θεσμό,αλλά ως δόγμα.Και το δόγμα αμφιβάλλω αν το ακολούθησες ποτέ να δεις τι είναι στην πράξη.Και εννοώ εκκλησιασμό,νηστείες,προσευχές,Θεία κοινωνία, κτλ.Δέχομαι λοιπόν να απορρίπτει κάτι κανείς αφού το έχει ακολουθήσει και δεν του κάνει και όχι απλά από αντίδραση και προκατάληψη.

 

Τα περί υποχρεωτικής νηστείας, υποχρεωτικού εκκλησιασμού κ.λπ. μου ήταν απεχθή από την παιδική μου ηλικία. Και φυσικά και μπορώ να απορρίψω κάτι που δεν έχω ακολουθήσει... Αλίμονο αν για να απορρίψουμε οτιδήποτε θα έπρεπε προηγουμένως να το έχουμε ακολουθήσει...

 

 

 

Φαντάσου και να μην ορκιζόντουσταν οι βουλευτές τι θα γινόταν... :063laugh:

Και εν πάση περιπτώση οι βουλευτές του ΚΚΕ όπως γνωρίζεις δεν ορκίζονται και κανείς δεν τους λέει κάτι.

 

Έλα μου ντε, τι θα συνέβαινε; Λες ο θρησκευτικός όρκος να τους κάνει θεοφοβούμενους; Το θέμα είναι πόσο μπλέκεται η εκκλησία με την Πολιτεία και αν αυτό συνάδει με λαϊκό καθεστώς. Για τον "θρησκευτικό όρκο" δες και εδώ:

 

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=93467

 

 

3)Δεν υποθέτω τίποτα,συ είπας για την γνωστή σου.

 

Ναι, μόνο που εγώ δεν είπα ότι επέβαλε στην κόρη της να πάρει απαλλαγή...

 

Όλες οι παραδόσεις ανά τον κόσμο εμπεριέχουν μια δόση προσηλυτισμού.Εάν γεννηθείς Άραβας θα γαλουχηθείς μουσουλμανικά,ενα γεννηθείς στην Ινδία θα γαλουχηθείς ινδουιστικά,εαν γεννηθείς στο Θιβέτ θα γαλουγηθείς Βουδιστικά κτλ.

Αυτός ο "προσηλυτισμός" όπως τον ονομάζεις εξυπηρετεί την διατήρησει της ταυτότητας της φυλής ή του έθνους.

Το ίδιο συμβαίνει και εδώ που τα δημογραφικά λέν πως το 97% είναι ελληνορθόδοξοι,φυσικό είναι να μπεί και στο σχολείο.

 

Κατ' αρχάς το 97% προκύπτει από τον υποχρεωτικό νηπιοβαπτισμό... Και όσο για την ταυτότητα της "φυλής" και του έθνους ουδόλως ταυτίζεται με τη θρησκεία ή το δόγμα. Εξ' όσων γνωρίζω Ελληνες υπάρχουν και καθολικοί, εβραίοι ή μουσουλμάνοι...

 

 

Και τελικά ποιο είναι το πρόβλημα για τους αλλόθρησκους την στιγμή που μπορούν να πάρουν απαλλαγή και το σύνταγμα προστατέυει την ανεξιθρησκέια?

Προφανώς το πρόβλημα είναι στην υπερβολή.

 

 

Το παράδειγμα που έδωσα είναι καταφανώς περίπτωση απόπειρας προσηλυτισμού. Εχουμε μια μαθήτρια που έχει πάρει απαλλαγή από τα θρησκευτικά. Ο δάσκαλος, ο οποίος διδάσκει και θρησκευτικά και άρα γνωρίζει ότι η μαθήτρια δεν ασπάζεται την ορθοδοξία, της επιβάλλει να γράψει έκθεση ιδεών (την οποία στη συνέχεια θα βαθμολογήσει)με θέμα που άπτεται των θρησκευτικών αντιλήψεων. Εσύ δλδ βλέπεις να προστατεύεται η ανεξιθρησκεία;

Link to comment
Share on other sites

Εχω καταληξει οτι ο κυριος λογος υπαρξης των θρησκειων(ιστορικα) ειναι η ΣΥΝΟΧΗ που

αυτες προσφερουν σε ομαδες, κοινωνιες, κρατη ή και υπερεθνικα. Αυτο στο παρελθον ηταν

ιδιαιτερα χρησιμο(και ισως ακομη να ειναι) αλλα επισης και καταστροφικο.

 

 

Η θρησκεια ειναι επισης παραγωντας συνδεδεμενος με την εθνικη ταυτοτητα, τον κυριο συνδετικο

κρικο σε μια ομαδα ανθρωπων σε κριση(πχ ενα εθνος). Ιστορικα στους πολεμους συμμαχοι και εχθροι

καθοριζονταν σε μεγαλο βαθμο απο τους δυο αυτους παραγοντες.

Οταν τιθεται θεμα επιβιωσης ενος κρατους που βαλλεται απο εχθρικα κρατη η συνοχη ειναι καθοριστικος

παραγωντας και ολα τα αλλα δευτερευοντα. Ποιος νοιαζεται αν η θρησκεια ειναι "η αληθινη", αν τα παιδια

γινονται κομπλεξικα ή αν ενας ολοκληρος πολιτισμος ισοπεδωνεται? Αν η θρησκεια κανει τη δουλεια της,

τοτε το κρατος την υπερασπιζεται για πρακτικους λογους.

 

Σχετικα προσφατα τετοιοι θεσμοι(εθνος-θρησκεια) χασαν σταδιακα τη δυναμη τους και αυτο κυριως επειδη

δεν υπηρχε τοσο η αναγκη να κρατηθουν.

 

Προσωπικα ανηκω στη γενια των "χαβαλεδων"-οπως και οι περισσοτεροι φανταζομαι- που δεν εχουμε

γνωρισει ακραιες καταστασεις οπως πολεμο, εμφυλιο, καταστροφες κλπ σε μεγαλη κλιμακα και αυτο εχει

διαμορφωσει μια νοοτροπια γενικης ισοπεδωσης και αφασιας. Αλλα τετοια ακραια γεγονοτα υπηρχαν και

θα υπαρχουν και η ψυχολογια που επιφερουν ειναι η συσπειρωση σε ομαδες με κοινη "ταυτοτητα".

 

Γι αυτο και τα τελευταια χρονια ομαδες τετοιου προσανατολισμου κερδιζουν ολο και περισσοτερο εδαφος.

Δεν ειναι θεμα παιδιας αλλα κυριως θεμα αναγκης και της ψυχολογιας που αυτη επιβαλει.

 

Με λιγα λογια, σε καιρους "κρισης" η επιβεβλημενη θρησκεια ηταν απαραιτητη για την επιβιωση του κρατους και

τα "μειονεκτηματα" που ειχε ολο αυτο ηταν ψιλα γραμματα. Τις τελευταιες δεκαετιες και εν καιρο ειρηνης εχουμε

την πολυτελεια να ψαχνομαστε σε τελειως διαφορετικο επιπεδο γυρω απ ολα αυτα, χωρις ομως να καταλαβαινουμε

την αναγκαιοτητα της δημιουργιας τους σε πρωτη φαση.

 

 

*ειμαι κατα των θρησκειων, κατα του εθνικισμου, αλλα υπερ του ρεαλισμου

Edited by Devaraja
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...