dimulator Posted February 22, 2013 Report Share Posted February 22, 2013 Αυτές τις μέρες σκεφτόμουν την ετυμολογία της λέξης αμαρτία. Άραγε γνωρίζει κανείς από που βγαίνει; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithrandir Posted February 22, 2013 Report Share Posted February 22, 2013 Αν δεν κάνω λάθος πρέπει να προέρχεται από το αρχαιοελληνικό μάρπτω που σημαίνει αρπάζω(μάρη είναι το χέρι). Μαζί με το στερητικό «α» μπορεί να σημαίνει ότι αστοχώ, χάνω τον στόχο μου. Γενικά σημαίνει βλάπτω τον εαυτό μου. Σαν «βλάπτω» μεταφράζεται και το σίνομαι. Σίνομαι το αρχαιοελληνικό και sin το Αγγλικό; Μπορεί να έχουν κοινές ρίζες.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 24, 2013 Author Report Share Posted February 24, 2013 Εύγε Μιθραντίρ είσαι καταπληκτικός! Αυτό με το σίνομαι δεν το ήξερα. Λες από κει να είναι το Αγγλικό sin; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithrandir Posted February 24, 2013 Report Share Posted February 24, 2013 (edited) Εύγε Μιθραντίρ είσαι καταπληκτικός! Αυτό με το σίνομαι δεν το ήξερα. Λες από κει να είναι το Αγγλικό sin; Επειδή το αρχικό σου ερώτημα μου κίνησε την περιέργεια, προσπάθησα να βρω στο internet για την ετυμολογία της λέξης και βρήκα ότι η λέξη sin είναι από το αρχαίο-αγγλικό synn.Μοιάζει αρκετά με το πρώτο συνθετικό της λέξης «Σίνομαι». Edited February 24, 2013 by Mithrandir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted February 25, 2013 Report Share Posted February 25, 2013 Αν και το έχουμε ξανασυζητήσει εκτενώς το θέμα παλαιότερα, καλό είναι να κάνουμε μια επανάληψη, διότι είναι ενδιαφέρον και χρήσιμο Αν δεν κάνω λάθος πρέπει να προέρχεται από το αρχαιοελληνικό μάρπτω που σημαίνει αρπάζω(μάρη είναι το χέρι). Μαζί με το στερητικό «α» μπορεί να σημαίνει ότι αστοχώ, χάνω τον στόχο μου. Πολύ σωστά Αμαρτία = αστοχία Ποιός είναι όμως ο στόχος;... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 25, 2013 Author Report Share Posted February 25, 2013 Συνήθως ο στόχος είναι να φτάσει κάποιος κοντά στον Θεό. Αλλά πώς; Άλλοι λένε με ομοίωση δλδ να έχει συμπεριφορά τέτοια που να αρέσει στον Θεό και άλλοι λένε να μετουσιωθεί σε Θεό. Αλλά εκτός από αυτά μήπως υπάρχουν και πιο απλά πράγματα; Όπως "το να βάλω ένα λουλούδι στο ανθοδοχείο μου" αλλά με θρησκευτικό συναίσθημα; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panas o trismegistos Posted February 25, 2013 Report Share Posted February 25, 2013 (edited) Αμαρτία είναι κάτι το αρνητικό(κακό) , το θλιβερό , το και καλά τώρα dark . Για μένα είναι πολύ αστείο σαν πράγμα η Αμαρτία καθώς είναι ενα χριστιανικό φαινόμενο και καθότι είμαι ιθαγενής έλληνας πολυθεϊστής με αφήνει παγερά αδιάφορο ! Πολλές φορές όταν μιλώ είτε με γνωστούς , είτε με συγγενείς , λέω κάτι ( που για μένα είναι απλό ) και αυτοί ταράζονται (δήθεν ) και μου λένε :μην το λες αυτό είναι Αμαρτία . Και εγώ τότε χαμογελώ και τους απαντώ : αδιαφορώ δεν είμαι χριστιανός για να με νοιάζει . * Στην δική μου θρησκεία υπάρχει η Ύβρις , που κατά κάποιο τρόπο μπορεί να πει κάποιος ότι είναι παρόμοιο φαινόμενο με την Αμαρτία . Μόνο που η Αμαρτία λένε ότι μπορεί να συχωρεθεί έτσι απλά ! Ενώ για να επανορθώσεις για την Ύβρις πρέπει να εξαγνιστείς . Edited February 25, 2013 by panas o trismegistos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 25, 2013 Author Report Share Posted February 25, 2013 (edited) Αμαρτία είναι κάτι το αρνητικό(κακό) , το θλιβερό , το και καλά τώρα dark . Για μένα είναι πολύ αστείο σαν πράγμα η Αμαρτία καθώς είναι ενα χριστιανικό φαινόμενο και καθότι είμαι ιθαγενής έλληνας πολυθεϊστής με αφήνει παγερά αδιάφορο ! Πολλές φορές όταν μιλώ είτε με γνωστούς , είτε με συγγενείς , λέω κάτι ( που για μένα είναι απλό ) και αυτοί ταράζονται (δήθεν ) και μου λένε :μην το λες αυτό είναι Αμαρτία . Και εγώ τότε χαμογελώ και τους απαντώ : αδιαφορώ δεν είμαι χριστιανός για να με νοιάζει . * Στην δική μου θρησκεία υπάρχει η Ύβρις , που κατά κάποιο τρόπο μπορεί να πει κάποιος ότι είναι παρόμοιο φαινόμενο με την Αμαρτία . Μόνο που η Αμαρτία λένε ότι μπορεί να συχωρεθεί έτσι απλά ! Ενώ για να επανορθώσεις για την Ύβρις πρέπει να εξαγνιστείς . Εγώ θα έλεγα ότι αμαρτία είναι όταν δεν φτάνεις στον στόχο σου, ο οποίος στόχος είναι η ευτυχία που νιώθει κανείς μέσα του σε κάθε φάση εξέλιξης στην ζωή του. Ενώ ύβρις είναι η ασέβεια προς το Θείο όπως το ορίζεις. Τι λες; Edited February 25, 2013 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panas o trismegistos Posted February 25, 2013 Report Share Posted February 25, 2013 (edited) Εγώ ανέφερα το πώς αντιλαμβάνεται την αμαρτία οι πλειοψηφία , που δεν το έχει φιλοσοφήσει και περισσότερο…. Edited February 25, 2013 by panas o trismegistos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 25, 2013 Author Report Share Posted February 25, 2013 α ok! κανένα πρόβλημα. Αλλά το σημαντικό είναι να μας πεις πώς το αντιλαμβάνεσαι προσωπικά για να κάνουμε διάλογο. Η δική μου θέση είναι η πιο πάνω. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dalia Posted February 26, 2013 Report Share Posted February 26, 2013 Αν αμαρτία ίσον αστοχία, τότε αμαρτία είναι όλα τα εμπόδια που μας απομακρύνουν από το στόχο μας. Για τον πνευματικό αναζητητή αμαρτία θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε οδηγεί στην απώλεια ενέργειας, γιατί όταν το ζητούμενο είναι η συσσώρευση και μετάλλαξη της ενέργειας, καθετί που δημιουργεί ενεργειακή απώλεια δίνει το αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η αμαρτία έχει άμεση σχέση με τις αισθήσεις και την ικανοποίηση των επιθυμιών, για αυτό το ζητούμενο είναι ο έλεγχος και η συγκράτηση των επιθυμιών ώστε να επιτευχθεί ένας στόχος από τον πιό ασήμαντο μέχρι τον πιό σημαντικό. Η αυτοσυγκράτηση, το μέτρο, ο έλεγχος των αναγκών φέρνουν ισορροπία και αυξάνουν την ενέργεια ενώ το αντίθετο συμβαίνει όταν κάποιος ελέγχεται από την επιθυμία να κάνει κάτι. Αμαρτία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η αδυναμία του ατόμου να επιβληθεί στον εαυτό του και να καταπνίξει τα κατώτερα ένστικτα ώστε να αναδείξει το θεϊκό στοιχείο μέσα του. Αν στόχος είναι η επαφή με το θεό και η ανακάλυψη του θεανθρώπινου εαυτού τότε αμαρτία είναι όλες οι πράξεις και οι σκέψεις που μας απομακρύνουν απο αυτό το στόχο. Αυτό δε σημαίνει ότι θα πάψει ο άνθρωπος να ικανοποιεί τις βασικές ανάγκες του και να χαίρεται τη ζωή αλλά θα τις ικανοποιεί με τέτοιο τρόπο που θα τον ωφελούν και θα τον οδηγούν πιό κοντά στο στόχο του. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 26, 2013 Author Report Share Posted February 26, 2013 Ακριβώς Dalia, Αν στόχος είναι η επαφή με το θεό και η ανακάλυψη του θεανθρώπινου εαυτού τότε αμαρτία είναι όλες οι πράξεις και οι σκέψεις που μας απομακρύνουν απο αυτό το στόχο. Αυτό δε σημαίνει ότι θα πάψει ο άνθρωπος να ικανοποιεί τις βασικές ανάγκες του και να χαίρεται τη ζωή αλλά θα τις ικανοποιεί με τέτοιο τρόπο που θα τον ωφελούν και θα τον οδηγούν πιό κοντά στο στόχο του. αυτό είναι το νόημα! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minerva Posted February 26, 2013 Report Share Posted February 26, 2013 Αν αμαρτία ίσον αστοχία, τότε αμαρτία είναι όλα τα εμπόδια που μας απομακρύνουν από το στόχο μας. Για τον πνευματικό αναζητητή αμαρτία θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε οδηγεί στην απώλεια ενέργειας, γιατί όταν το ζητούμενο είναι η συσσώρευση και μετάλλαξη της ενέργειας, καθετί που δημιουργεί ενεργειακή απώλεια δίνει το αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η αμαρτία έχει άμεση σχέση με τις αισθήσεις και την ικανοποίηση των επιθυμιών, για αυτό το ζητούμενο είναι ο έλεγχος και η συγκράτηση των επιθυμιών ώστε να επιτευχθεί ένας στόχος από τον πιό ασήμαντο μέχρι τον πιό σημαντικό. Η αυτοσυγκράτηση, το μέτρο, ο έλεγχος των αναγκών φέρνουν ισορροπία και αυξάνουν την ενέργεια ενώ το αντίθετο συμβαίνει όταν κάποιος ελέγχεται από την επιθυμία να κάνει κάτι. Αμαρτία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η αδυναμία του ατόμου να επιβληθεί στον εαυτό του και να καταπνίξει τα κατώτερα ένστικτα ώστε να αναδείξει το θεϊκό στοιχείο μέσα του. Αν στόχος είναι η επαφή με το θεό και η ανακάλυψη του θεανθρώπινου εαυτού τότε αμαρτία είναι όλες οι πράξεις και οι σκέψεις που μας απομακρύνουν απο αυτό το στόχο. Αυτό δε σημαίνει ότι θα πάψει ο άνθρωπος να ικανοποιεί τις βασικές ανάγκες του και να χαίρεται τη ζωή αλλά θα τις ικανοποιεί με τέτοιο τρόπο που θα τον ωφελούν και θα τον οδηγούν πιό κοντά στο στόχο του. To ερώτημα είναι το εξής: Βοηθά η αμαρτία στην ανέλιξη ή είναι απλώς μια κάθοδος δίχως τέλος; Και τι είναι η αστοχία; Ακούω από χριστιανούς διάφορα εδώ και πολλά χρόνια, άκρη δεν βγάζω καμία. Μέσα στο χριστιανισμό υπάρχει η έννοια αμαρτία, έξω απ' αυτόν όμως; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 26, 2013 Author Report Share Posted February 26, 2013 (edited) Σκέψου το πιο απλά. Πας να προσευχηθείς ή να κάνεις διαλογισμό που είναι μια πνευματική εργασία. Από την στιγμή που ασχολείσαι με το πνεύμα σου ασχολείσαι με τον Θεό τον ίδιο. Όσο εσύ προσπαθείς να διαλογιστείς ή να προσευχηθείς μπορεί να αρχίσουν οι παρεμβολές είτε από την ίδια σου σκέψη ή αν είσαι τηλεπαθητικός από σκέψεις άλλων. Αυτό το γεγονός ότι εσύ δλδ βάζεις στόχο να ανέβεις λίγο πνευματικά και να βιώσεις ως μυστήριο τον Θεό και κάτι σε κάνει να αστοχείς είναι η αμαρτία. Επομένως η αμαρτία είναι είτε λάθος από την ψυχική λειτουργία του εαυτού (λάθος στην Λογική, Συναίσθημα, Επιθυμίες), είτε είναι "αστοχία" μεν αλλά από εξωτερική παρέμβαση άλλου όντος. Στον Χριστιανισμό π.χ. την εξωτερική παρέμβαση την λένε ότι την κάνουν Δαίμονες. Στην ουσία όμως αυτό που λένε Δαίμονες είναι η αστρική προβολή άλλων ανθρώπων που ενοχλούν ασκητές και λαϊκούς διότι συνειδητά σπάνια μεν και πιο πολύ ασυνείδητα έχουν εκκρεμότητες καρμικές μαζί τους. Οπότε για να φτάσεις σε οποιοδήποτε πνευματικό στόχο που μπορεί να είναι η προσευχή, ο διαλογισμός, ή άνοδος με αστρική προβολή στον Ουρανό και τέλος η Θέωση πρέπει να κάνεις 2 πράγματα. Από την μια να καθαρίσεις εσωτερικά τον εαυτό σου, και από την άλλη να καταργήσεις τις καρμικές σου εκκρεμότητες προς τρίτους. Έτσι παύεις την αμαρτία και από μέσα και από έξω. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να είσαι ένα καθαρό "κανάλι" όπου το πνεύμα σου θα επικοινωνήσει με τον Θεό. Edited February 26, 2013 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasputin Posted February 26, 2013 Report Share Posted February 26, 2013 Για μένα είναι πολύ αστείο σαν πράγμα η Αμαρτία καθώς είναι ενα χριστιανικό φαινόμενο και καθότι είμαι ιθαγενής έλληνας πολυθεϊστής με αφήνει παγερά αδιάφορο ! ... * Στην δική μου θρησκεία υπάρχει η Ύβρις , που κατά κάποιο τρόπο μπορεί να πει κάποιος ότι είναι παρόμοιο φαινόμενο με την Αμαρτία . To ερώτημα είναι το εξής: Βοηθά η αμαρτία στην ανέλιξη ή είναι απλώς μια κάθοδος δίχως τέλος; Και τι είναι η αστοχία; Ακούω από χριστιανούς διάφορα εδώ και πολλά χρόνια, άκρη δεν βγάζω καμία. Μέσα στο χριστιανισμό υπάρχει η έννοια αμαρτία, έξω απ' αυτόν όμως; Κατ’αρχην, αμαρτία και ύβρις(=βλασφημια) είναι (συνήθως) διαφορετικά πράγματα. Αμαρτία όντως σημαίνει αστοχία. Να χάνω δηλαδή τους στόχους που εγώ όρισα για τον (ανώτερο) εαυτό μου. Αν π.χ. πω «πρέπει να διαβάσω για να περάσω το μάθημα» αλλά στη πορεία τα φορτώσω στο κόκκορα, τότε αυτό για μένα είναι αμαρτία (αστοχία).. Το να "αμαρτάνεις" λοιπόν, δεν έχει να κάνει με τον αν είσαι χριστιανός ή πολυθεϊστής αλλά με το κατά πόσο είσαι συνεπής απέναντι στον εαυτό σου. -Dalia πολύ καλή η ανάλυση σου.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.