Jump to content

Μονοθεϊσμός


 Share

Recommended Posts

Παιδες καλο υπόλοιπο καλοκαίρι (για όσους συνεχίζουν) και καλη δουλίτσα σε όσους επέστρεψαν.. και επίσης Χρόνια Πολλά σε Μαριες, Μάριους, Πάνους, Παναγιώτες κλπ κλπ κλπ....

 

Νομίζω ότι πρεπει να λάβω μια θέση σε αυτη την κουβέντα κ εγώ..

καταρχας ο Χριστιανισμος είναι μονοθεϊστικη θρησκεία (αυτό εξηγήθηκε και παραπάνω)

"πιστευω εις ΕΝΑ ΘΕΟ πατερα παντικρατορα[..] κ εις εναν ΚΥΡΙΟ Ιησου Χριστου [..] Υιο του ΘΕου [..] και εις το ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΓΙΟ [...]το εκ του πατρος (και Υιου- για τους Καθολικους) εκπορευόμενον"

 

άρα μιλάμε για τρισυπόσταση και όχι τριπροσωπία...

 

τώρα. όσο αναφορα τους Αγίους..πράγματι ο Αγιος Πατέρας Παϊσιος μίλησε για "ΜΕΣΗΤΕΣ" κ όχι για 2ης κλάσης θεους..

Μόνο που υπάρχει μια μέγαλη ΑΓΝΟΙΑ όλων μας περι Αγίων στην χριστιανική θρησκεία.. οι Άγιοι στην Ορδοδοξία δεν είναι πάνω απο 15 .. όλοι οι άλλοι ειναι ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΕΣ, ΠΑΤΕΡΕΣ, ΟΣΙΟΙ, ΜΑΡΤΥΡΕΣ κλπ κλπ...

αυτή η διαφορα πιστεύω ότι λύνει πολλές απορίες...

όταν γιορτάζουμε τη μνήμη Τους είναι σαν να κάνουμε Μνημόσυνο.. μια ΑΝΑΜΝΗΣΗ..

τωρα η τροπή που έχει παρει το θεμα με γιορτες όπως η Κοίμηση, του Αγιου Βαλεντινου (υπαρχει κ ορθόδοξη γιορτη για τους ερωτευμενους) κλπ κλπ κλπ είναι θέμα marketing....ο ΘΕΟΣ ειναι ΕΝΑΣ και μοναδικός.. ακόμα και οι Πολυθεϊστηκες έχουν 1 Πατερα, αρχηγό Θεο.. το ότι τυγχάνει καθε περιοχη να έχει άλλη θρησκεία είναι θεμα Κουλτούρας, θέμα πολιτισμού... όπως άλλοι εχουν σχιστα μάτια, άλλοι κόκκινα μαλλία ,αλλοι μαύρο δερμα.. έτσι και ολοι μεταξύ μας έχουμε ΆΛΛΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

άρα μιλάμε για τρισυπόσταση και όχι τριπροσωπία...

 

Αυτός είναι από τους μεγαλύτερους παραλογισμούς στο χριστιανισμό. Τόσο μάλιστα, που ακριβώς για το συγκεκριμένο θέμα ειπώθηκε το περίφημο "πίστευε και μη ερεύνα", ο δε (άγιος) Τερτυλλιανός είπε και το περίφημο "Παράλογο, άρα πιστεύω" (absurdum, ergo credo).

 

τώρα. όσο αναφορα τους Αγίους..πράγματι ο Αγιος Πατέρας Παϊσιος μίλησε για "ΜΕΣΗΤΕΣ" κ όχι για  2ης κλάσης θεους..

 

Πλην όμως, στην Αγία Γραφή ο Χριστός λέει "μόνος μεσίτης είμαι εγώ" (από τα κύρια επιχειρήματα των πεντηκοστιανών).

 

Μόνο που υπάρχει μια μέγαλη ΑΓΝΟΙΑ όλων μας περι Αγίων στην χριστιανική θρησκεία.. οι Άγιοι στην Ορδοδοξία δεν είναι πάνω απο 15 .. όλοι οι άλλοι ειναι ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΕΣ, ΠΑΤΕΡΕΣ, ΟΣΙΟΙ, ΜΑΡΤΥΡΕΣ κλπ κλπ...

 

Υποθέτω πως ο διαχωρισμός αυτός είναι εμφανής στα δίπτυχα της Αρχιεπισκοπής; Στο ημερολόγιο δηλ. αναγράφεται καθαρά ποιος είναι τι στην ημέρα που εορτάζεται η μνήμη του;

 

Μια και άνοιξες αυτό το ζήτημα, υπάρχει μια κατάταξη, π.χ. άγιος είναι πιο ψηλά από τον όσιο, όπως π.χ. στους καθολικούς ο Santo είναι ανώτερος του Beatus ή είναι απλώς μια κατηγοριοποίηση στον τρόπο με τον οποίο "άγιασαν" να το πω λαϊκά;

 

αυτή η διαφορα πιστεύω ότι λύνει πολλές απορίες...

όταν γιορτάζουμε τη μνήμη Τους είναι σαν να κάνουμε Μνημόσυνο.. μια ΑΝΑΜΝΗΣΗ..

 

Σε αυτό συμφωνώ. Τώρα, κατά πόσον το οποιοδήποτε μνημόσυνο είναι σύμφωνο με την Αγία Γραφή, είναι προς συζήτηση.

 

ο ΘΕΟΣ ειναι ΕΝΑΣ και μοναδικός.. ακόμα και οι Πολυθεϊστηκες έχουν 1 Πατερα, αρχηγό Θεο..

 

Υπεραπλούστευση έως διαστρέβλωσης.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά! Τώρα μιλάει η επιστήμη... :clapping:

 

Πάντως μου άρεσε αυτό που είπες ViOLe για τους πολυθεϊστές, γιατί όντος ναι μεν πιστεύουν σε πολλούς θεούς, αλλά έναν θεωρούν αρχηγό όλων...

Link to comment
Share on other sites

Πάντως μου άρεσε αυτό που είπες ViOLe για τους πολυθεϊστές, γιατί όντος ναι μεν πιστεύουν σε πολλούς θεούς, αλλά έναν θεωρούν αρχηγό όλων...

10967[/snapback]

 

Λάθος. Ες αύριον...

Link to comment
Share on other sites

Αυτός είναι από τους μεγαλύτερους παραλογισμούς στο χριστιανισμό. Τόσο μάλιστα, που ακριβώς για το συγκεκριμένο θέμα ειπώθηκε το περίφημο "πίστευε και μη ερεύνα", ο δε (άγιος) Τερτυλλιανός είπε και το περίφημο "Παράλογο, άρα πιστεύω" (absurdum, ergo credo

11017[/snapback]

 

 

ΠΑΡΑΛΟΓΟ...

δεν απανταει...

αρα..λογικο.. :018bleh:

 

Πλην όμως, στην Αγία Γραφή ο Χριστός λέει "μόνος μεσίτης είμαι εγώ" (από τα κύρια επιχειρήματα των πεντηκοστιανών).

11017[/snapback]

 

 

μιλαμε Μετα Χριστον.. φαντασου οτι ο Χριστος είναι η ενσαρκωση του Θεου..άρα εκέινη την εποχή αυτόν είχαν,αυτόν εμπιστεύονταν.. (το τραβάω λίγο αλλα κ λίγο χιουμορακι σε τετοιες κουβέντες..βοηθάει)

επίσης.. μην πέρνετε τις μετρητης την Καινη Διαθήκη.. είναι 27 βιβλία επιλεγμένα καθαρά για θέμα θρησκευτικης προπαγάνδας (αυτο δε σημαίνει ότι είναι κ λαθος ε.ε....)

 

[

Υποθέτω πως ο διαχωρισμός αυτός είναι εμφανής στα δίπτυχα της Αρχιεπισκοπής; Στο ημερολόγιο δηλ. αναγράφεται καθαρά ποιος είναι τι στην ημέρα που εορτάζεται η μνήμη του

11017[/snapback]

 

το αναφέρει πεντακάθαρα σε ΟΛΑ τα ημερολόγια...

όταν μπορέσεις κάτσε και μέτρησε πόσους αγίους έχουμε...

 

υπάρχει μια κατάταξη, π.χ. άγιος είναι πιο ψηλά από τον όσιο, όπως π.χ. στους καθολικούς ο Santo είναι ανώτερος του Beatus ή είναι απλώς μια κατηγοριοποίηση στον τρόπο με τον οποίο "άγιασαν" να το πω λαϊκά;

11017[/snapback]

 

αυτό ειλικρινά δε ξέρω αν υπάρχει στην Ορθοδοξία.. υπόσχομαι να επιστέψω απο τις διακοπές μου, να ρωτήσω κ να σου απαντήσω!

 

 

Υπεραπλούστευση έως διαστρέβλωσης.

11017[/snapback]

ποια ειναι η διαστρέβλωση??

Link to comment
Share on other sites

άρα μιλάμε για τρισυπόσταση και όχι τριπροσωπία...

Αυτός είναι από τους μεγαλύτερους παραλογισμούς στο χριστιανισμό.

Το θέμα της Αγίας Τριάδας είναι πράγματι μπερδεμένο. Για να ξεμπουρδουκλωθούμε, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε για ποιόν Χριστιανισμό μιλάμε. Π.χ., για τον Ορθόδοξο, η Αγία Τριάδα είναι ΕΝΑ. Άρα τρισυπόστατος Θεός. Αντίθετα, για τον Καθολικό, είναι πράγματι 3 διαφορετικά πρόσωπα.

 

Τόσο μάλιστα, που ακριβώς για το συγκεκριμένο θέμα ειπώθηκε το περίφημο "πίστευε και μη ερεύνα"

...που και πως ακριβώς ειπώθηκε αυτό...; :whistling:

(την έχουμε ξανακάνει αυτήν την συζήτηση να σου υπενθυμίσω... και εντός και εκτός φόρουμ)

 

ο δε (άγιος) Τερτυλλιανός είπε και το περίφημο "Παράλογο, άρα πιστεύω" (absurdum, ergo credo).

Ο Τερτυλλιανός είναι γενικά να του τραγουδάμε «ιστορία μου, αμαρτία μου, λάθος μου μεγάλο...». Διάβασε την βιογραφία του, κι αν κρίνεις ότι αυτός ο άνθρωπος είναι σωστός, ισορροπημένος και αξίζει να δίνουμε σημασία στο τι είπε... τι να πω; :headb:

 

Υποθέτω πως ο διαχωρισμός αυτός είναι εμφανής στα δίπτυχα της Αρχιεπισκοπής; Στο ημερολόγιο δηλ. αναγράφεται καθαρά ποιος είναι τι στην ημέρα που εορτάζεται η μνήμη του;

Ναι! Ξεκάθαρα.

 

Μια και άνοιξες αυτό το ζήτημα, υπάρχει μια κατάταξη, π.χ. άγιος είναι πιο ψηλά από τον όσιο, όπως π.χ. στους καθολικούς ο Santo είναι ανώτερος του Beatus ή είναι απλώς μια κατηγοριοποίηση στον τρόπο με τον οποίο "άγιασαν" να το πω λαϊκά;

Δεν τίθεται θέμα του «ποιός είναι πιο πάνω» ή... για να το πω λαϊκά «ποιός είναι ποιό μάγκας». Δεν είναι κατάταξη, είναι χαρακτηρισμοί που δόθηκαν ανάλογα με τον βίο και τις πράξεις του καθένα.

Αυτοί είναι οι:

Απόστολος (μαθητής του Ιησού), Ισαπόστολος (αυτός που έκανε έργα όμοια με τους Αποστόλους), Άγιος (ουσιαστικά σημαίνει «άξιος». Δλδ ο «άξιος της πίστης», αυτός που τίμησε την πίστη με τον βίο του, χωρίς να ανήκει στον κλήρο), Όσιος (ο άγιος -άξιος- που ήταν μοναχός), Ιεράρχης (ο άγιος που ήταν επίσκοπος), Μάρτυς (αυτός που πέθανε για την πίστη του, χωρίς να ανήκει στον κλήρο), Μεγαλομάρτυς (αυτός που υπέστη και μαρτύρια προτού πεθάνει για την πίστη του, χωρίς να ανήκει στον κλήρο), Νεομάρτυς (αυτός που πέθανε για την πίστη του, κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας, χωρίς να ανήκει στον κλήρο), Ιερομάρτυς (αυτός που μαρτύρησε και άνηκε στον κλήρο), Οσιομάρτυς (αυτός που ήταν μοναχός και μαρτύρησε).

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν χαρακτηρισμοί, που συμπληρώνουν τους παραπάνω: Ασκητής, Ησυχαστής, Ιερομόναχος, Ομολογητής, Οσιοπαρθενομάρτυς ή Παρθενομάρτυς (για τις γυναίκες), Προφήτης κ.α.

 

Βέβαια, το κατά πόσο κάποιοι (αρκετοί) από τους χαρακτηρισμούς δόθηκαν δίκαια... Αυτό είναι άλλο θέμα... :headb:

 

Σε αυτό συμφωνώ. Τώρα, κατά πόσον το οποιοδήποτε μνημόσυνο είναι σύμφωνο με την Αγία Γραφή, είναι προς συζήτηση.

Ναι, πράγματι σηκώνει πολύ συζήτηση αυτό.

 

ο ΘΕΟΣ ειναι ΕΝΑΣ και μοναδικός.. ακόμα και οι Πολυθεϊστηκες έχουν 1 Πατερα, αρχηγό Θεο..
Υπεραπλούστευση έως διαστρέβλωσης.

Κι όμως, νομίζω ότι το έθεσε πολύ σωστά η Viole...

Link to comment
Share on other sites

Εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά! Τώρα μιλάει η επιστήμη... 

Πάντως μου άρεσε αυτό που είπες ViOLe για τους πολυθεϊστές, γιατί όντος ναι μεν πιστεύουν σε πολλούς θεούς, αλλά έναν θεωρούν αρχηγό όλων...

Αχχχ... Για να "μιλήσει" η επιστήμη χρειάζονται αξιόπιστες 'πηγές', βιβλιογραφία κτλ. κτλ. αν έτσι μίλαγε η επιστήμη... :headb:

Link to comment
Share on other sites

Εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά! Τώρα μιλάει η επιστήμη...  

Πάντως μου άρεσε αυτό που είπες ViOLe για τους πολυθεϊστές, γιατί όντος ναι μεν πιστεύουν σε πολλούς θεούς, αλλά έναν θεωρούν αρχηγό όλων...

Αχχχ... Για να "μιλήσει" η επιστήμη χρειάζονται αξιόπιστες 'πηγές', βιβλιογραφία κτλ. κτλ. αν έτσι μίλαγε η επιστήμη... :headb:

11028[/snapback]

 

Ναι, αλλά από ότι κατάλαβα, η ViOLe είναι Θεολόγος ή κάτι τέτοιο...(κάπου το διάβασα μου φαίνεται, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος!) Για αυτό τον λόγο το είπα έτσι... :cheerful:

Link to comment
Share on other sites

:001almostcry:

:clapping: ΝΕφελη με την απάντηση σου.. με ΡΟΥΜΠΩΣΕΣ... ήταν ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΗΚΟΤΑΤΗ...

 

λοιπόν..σπουδάζω θεολογία στην Αθήνα .αν και η σχολή ΔΕ ΒΟΗΘΑΕΙ σε τέτοια θέματα.. (φοράμε παροπήδες..) ασχολούμε με την ορθόδοξη θρησκεία μόνο κ μόνο για να αποδείξω (κ στον εαυτο μου) ότι ειναι πέρα για πέρα αληθινή.

τέλος πάντων..

 

τέλος πάντων.. πιστεύω ότι η Νεφέλη έδωσε σωστές απαντησεις (ΑΞΙΑ.. :worthy::whistling::whistling: ) ...

Link to comment
Share on other sites

ασχολούμε με την ορθόδοξη θρησκεία μόνο κ μόνο για να αποδείξω (κ στον εαυτο  μου) ότι ειναι πέρα για πέρα αληθινή.

11095[/snapback]

 

:blink:

 

Γιατί πρέπει να το αποδείξεις αυτό;

Link to comment
Share on other sites

επίσης.. μην πέρνετε τις μετρητης την Καινη Διαθήκη.. είναι 27 βιβλία επιλεγμένα καθαρά για θέμα θρησκευτικης προπαγάνδας (αυτο δε σημαίνει ότι είναι κ λαθος ε.ε....)

11017[/snapback]

 

Θα σε δείρω! Αυτό λέει η Ορθοδοξία; :018bleh:

 

το αναφέρει πεντακάθαρα σε ΟΛΑ ταημερολόγια...

όταν μπορέσεις κάτσε και μέτρησε πόσους αγίους έχουμε...

11017[/snapback]

 

Βαριέμαι... :sleep:

 

Υπεραπλούστευση έως διαστρέβλωσης.

11017[/snapback]

ποια ειναι η διαστρέβλωση??

11017[/snapback]

 

Μερικά hints:

 

α. Το ότι είναι κάποιος "αρχηγός" δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν οι υπόλοιποι. Ο Ζευς δεν μπορεί να κάνει κάτι χωρίς τη σύμφωνα γνώμη της Ήρας.

β. Ο "αρχηγός" στην ελληνική μυθολογία π.χ. αλλάζει. Από Ουρανός γίνεται Κρόνος κι από Κρόνος Ζευς. Αυτό πώς θα μπορούσε να σημαίνει πως "ένας είναι ο αρχηγός";

γ. Στην Νορδική μυθολογία (για να πιάσουμε και κάποια άλλη παράδοση) είναι ακόμα πιο χαλαρά τα πράγματα. Ο Όντιν δεν είναι καθόλου αδιαφιλονίκητος ηγέτης, έχοντας έναν Θωρ να κάνει του κεφαλιού του, για να μην πούμε για τον Λόκι.

 

Αν μιλάμε τώρα για το "Σφαίρο" του Εμπεδοκλή, ή το "Ον" του Πλάτωνα τα πράγματα αλλάζουν. Πάντως για αυτές τις έννοιες δε χρησιμοποιείται ο όρος "θεός" κι εκεί έγκειται η σύγχιση: στο μπλέξιμο των εννοιών "Θεός" και "Ον".

 

Υποθέτω πως ο διαχωρισμός αυτός είναι εμφανής στα δίπτυχα της Αρχιεπισκοπής; Στο ημερολόγιο δηλ. αναγράφεται καθαρά ποιος είναι τι στην ημέρα που εορτάζεται η μνήμη του;

Ναι! Ξεκάθαρα.

11020[/snapback]

 

Μπρε! Τα δίπτυχα τα ξεφύλλιζα όταν εσύ δεν ήξερες από πού ανάβουν το θυμιατό! :018bleh: Ρωτάω να θυμηθώ διότι "ου γαρ έρχεται μόνον"...

 

Μια και άνοιξες αυτό το ζήτημα, υπάρχει μια κατάταξη, π.χ. άγιος είναι πιο ψηλά από τον όσιο, όπως π.χ. στους καθολικούς ο Santo είναι ανώτερος του Beatus ή είναι απλώς μια κατηγοριοποίηση στον τρόπο με τον οποίο "άγιασαν" να το πω λαϊκά;

Δεν τίθεται θέμα του «ποιός είναι πιο πάνω» ή... για να το πω λαϊκά «ποιός είναι ποιό μάγκας». Δεν είναι κατάταξη, είναι χαρακτηρισμοί που δόθηκαν ανάλογα με τον βίο και τις πράξεις του καθένα.

Αυτοί είναι οι:

.....

11020[/snapback]

 

ΟΚ. Ρωτάω λοιπόν κι εγώ, αφού δεν υπάρχει θέμα κατάταξης, τι σημασία έχει αν οι άγιοι είναι μόλις καμμιά 15αριά όταν υπάρχουν τόσοι άλλοι ισάξιοί τους; Η προσωνυμία "Αγίων Πάντων" δηλαδή είναι εσφαλμένη/παραπλανητική;

 

Τεσπα, εγώ πάντως λέω πως η συνήθεια των αγιοποιήσεων ξεκίνησε μάλλον ως κάτι αντίστοιχο με τη λατρεία των ηρώων στην Αρχαία Ελλάδα και στην πορεία πήρε στοιχεία από την λατρεία των θεών. (Ως ήρωες λατρεύονταν όσοι είχαν κάνει κάτι εξαιρετικό στη ζωή τους και είναι λατρεία -κατά κανόνα- ιστορικών προσώπων. Π.χ. στην αρχαία Μαντίνεια σώζονται τα ίχνη του ηρώου του Ποδάρους ο οποίος είχε διακριθεί για τον ηρωϊσμό του σε κάποια μάχη.)

Link to comment
Share on other sites

Τόσο μάλιστα, που ακριβώς για το συγκεκριμένο θέμα ειπώθηκε το περίφημο "πίστευε και μη ερεύνα"

...που και πως ακριβώς ειπώθηκε αυτό...; :whistling:

11020[/snapback]

 

ΟΚ... πάρε λίγη Γ' Οικουμενική Σύνοδο:

 

Γ' Οικουμενική Σύνοδος, Έφεσος 431

Θεοδότου επισκόπου 'Αγκύρας, ομιλία λεχθείσα εν τήι ημέραι τής γεννήσεως τού σωτήρος ημών 'Ιησού Χριστού, υπανεγνώσθη δέ καί αυτή εν τήι αυτήι συνόδωι.

 

 

`Ομολογώ τοιγαρούν τόν αυτόν θεόν καί άνθρωπον, θεόν μέν πρό αιώνων, άνθρωπον δέ γενόμενον εκ τού τόκου αρξάμενον, ου δύο, αλλ' ένα, ου φραζόμενον ως ένα, διττόν δέ επινοούμενον: ουδέ γάρ μάχεσθαι δεί τώι λόγωι τήν έννοιαν. ου νοούμεν δύο, ομολογούμεν δέ ένα: τό γάρ οικονομίαι καί θαύματι συνημμένον ουδέ λόγος διίστησιν ουδέ έννοια. ει δέ τις επινοίαι διαστήσειε τό συνημμένον, διαλελυμένον ενόησε καί ψευδής η έννοια γίνεται, διαστήσασα <δηλονότι> τό συνημμένον αεί. δεί ούν συνομολογούσαν έχειν τώι λόγωι τήν έννοιαν. ένα λέγεις Χριστόν, τόν αυτόν θεόν καί άνθρωπον; ουκούν ένα καί νόει. ει δέ λέγεις μέν ένα, επινοείς δέ δύο, τώι λόγωι σου πολεμούσαν έχεις τήν έννοιαν. μή ούν λέγε δύο διαφοράι τινι διιστάμενα. ει γάρ ενοίς τώι λόγωι, μή τέμηις τήι εννοίαι: ει δέ τέμνεις ταίς εννοίαις, τήν ένωσιν ήρνησαι. μή ούν πρός φύσεις διισταμένας καταγάγηις τόν λογισμόν, θεού τήν άκραν θαυματουργήσαν-

τος ένωσιν. πίστευε τώι θαύματι καί μή ερεύνα λογισμοίς τό γενόμενον. μή καταλύσηις τό θαύμα, ευρείν τόν λόγον φιλονεικών: ου γάρ μένει τό θαύμα ού ο λόγος γνωρίζεται. ει τού γενομένου γνώριμος ο λόγος, ουκέτι σημείον ουδέ θαύμα τό γεγονός: ει δέ σημείον καί θαύμα, καταλιπών λογισμούς τήν πίστιν ανάλαβε, ομολογών ένα κύριον 'Ιησούν Χριστόν καί θεόν καί άνθρωπον τόν αυτόν ουδέ επινοίαις ουδέ λογισμοίς διιστάμενον, ίνα μή τά ενωθέντα λογισμοίς διαστήσαντες οικονομίαν σωτήριον αρνησώμεθα. ει γάρ ένωσις θεού καί ανθρώπου διά τής οικονομίας γνωρίζεται, ο τήν ένωσιν διαστήσας τήν οικονομίαν ηρνήσατο. πιστεύσωμεν ούν τής οικονομίας τοίς θαύμασιν, ίνα πιστευθείς ο Χριστός τοίς ομολογούσι ταύτην τήν χάριν βασιλείαν ουρανών δωρήσηται, ής γένοιτο πάντας ημάς επιτυχείν χάριτι τού Χριστού, ώι η δόξα εις τούς αιώνας. αμήν.

 

Πάρε και ολίγο "Μέγα" Βασίλειο:

 

Βασιλείου, Eις τον προφήτην Ησαϊαν

Κεφάλαιον Ζ'

Καί εάν μή πιστεύητε, ουδέ μή συνήτε. Πιστεύσαι μέντοι δεί τοίς Γράμμασιν, ως περιέχουσι θείον νούν, καί ούτως ελθείν επί τήν τών εγγεγραμμένων σύνεσιν. Δεί γάρ υπερβάντας τούς τύπους, ούτω καταλαβείν τήν τών ενδειχθέντων ημίν αλήθειαν. Πρότερον γάρ δεί απλή πιστεύειν πίστει ταίς Γραφαίς, ότι θεόπνευστοι καί ωφέλιμοι: έπειτα λεπτώς καί εξεταστικώς τόν εναποκείμενον αυταίς νούν διερευνάσθαι.

 

Εντάξει, έκανα λάθος, οι πηγές μου δε μιλάνε για το μυστήριο της Αγίας Τριάδας αλλά για τη διπλή φύση του θεανθρώπου και τις γραφές. Αλλά ήμουν σίγουρος πως είχα βρει κι ένα αντίστοιχο για το μυστήριο της Αγίας Τριάδας. Αλλά είπαμε, ου γαρ έρχεται μόνο.

Link to comment
Share on other sites

...

Εντάξει, έκανα λάθος, οι πηγές μου δε μιλάνε για το μυστήριο της Αγίας Τριάδας αλλά για τη διπλή φύση του θεανθρώπου και τις γραφές. Αλλά ήμουν σίγουρος πως είχα βρει κι ένα αντίστοιχο για το μυστήριο της Αγίας Τριάδας. Αλλά είπαμε, ου γαρ έρχεται μόνο.

 

Ούτε εγώ μιλούσα για την Vi0Le.

Γενικά, εκείνοι (κι εκείνες) που γράφουν, ορισμούς, δηλώσεις και αφοριστικές «ρήσεις» οφείλουν και να δίνουν κάποια αιτιολόγηση, ή βιβλιογραφία και πηγές, ώστε οι αποδέκτες να μπορούν να ελέγξουν το πώς κατέληξαν στα όσα κατέληξαν, μόνοι τους, χωρίς "χειραγώγηση".

Ειδικά, τώρα περί αξιοπιστίας, εντάξει, αν μπορεί να θεωρηθεί ο ?Πάπας αξιόπιστη «πηγή» του ορισμού της λέξης «Πολυθεϊσμός» τότε θα μπορούμε να πούμε ότι και ο Ρασιάς είναι αξιόπιστος όταν ορίζει τον «Μονοθεϊσμό»!

Όμοια αν θα θεωρούσαμε ότι θρησκόληπτος παραθρησκευτικής οργάνωσης μπορεί να σου ερμηνεύσει τη Θεογονία του Ησίοδου, ε, ίσως τότε ένας «αρχαιοελληνιστής» (μην πω «φανατισμένος») να μπορεί να μας ερμηνεύσει «τας γραφάς» και τα πρακτικά των "οικουμενικών συνόδων" :headb:

Link to comment
Share on other sites

Τόσο μάλιστα, που ακριβώς για το συγκεκριμένο θέμα ειπώθηκε το περίφημο "πίστευε και μη ερεύνα"

...που και πως ακριβώς ειπώθηκε αυτό...; :whistling:

(την έχουμε ξανακάνει αυτήν την συζήτηση να σου υπενθυμίσω... και εντός και εκτός φόρουμ)

Το "πίστευε και μη ερεύνα" είναι γνωστή Ιησουιτική ρήση, άσχετη με τις γραφές (απ' όσο ξέρω) σχετική με τη θρησκοληψία που φαίνεται ότι δεν λείπει από καμιά θρησκεία. Κάποτε είχα ακούσει την σχετική ιστορία.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι ήξερα ότι η πρωτότυπη ρήση είναι: "πίστευε και μη, ερεύνα!".... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...