Saginie Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 Και ερωτώ εσάς! Τι είναι , ρε παιδιά, η αμαρτία? Ποιός την ορίζει? ...και μην ακουσω ο καλός ο θεούλης (εκτός και αν πραγματικά το πιστεύετε!)... Δεν καταλαβαίνω τι είναι! Δηλαδή, για εμένα είναι τελείως αόριστη λέξη! :4_2_200v[1]: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seirios Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 " ...οι ανθρώπινοι λογισμοί είναι σαν τα αεροπλάνα, που πετούν στον αέρα. Αν δεν τους δώσεις σημασία, δεν υπάρχει πρόβλημα. Εμείς πρέπει να προσέχουμε να μην δημιουργούμε μέσα μας αεροδρόμια και προσγειώνονται!..." ...απάντησε κάποτε ο Αγιορείτης γέροντας Παϊσιος, ... στήν ίδια ακριβώς ερώτηση. Καί νομίζω ότι είχε απόλυτο δίκιο! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 Τι είναι , ρε παιδιά, η αμαρτία? Ποιός την ορίζει? Κατ' αρχάς, πρόκειται για αρχαία λέξη... δεν είναι χριστιανική "εφεύρεση". Δογματικά, ναι την ορίζει ο/η/οι Θεός/α/οι... Κυριολεκτικά όμως, την ορίζουν τα ιερά κείμενα της εκάστοτε θρησκείας. Μ' απλά λόγια : αμαρτία = αυτό που παρεβαίνει τον Θεϊο Νόμο. Είναι κατά μία έννοια, συνώνυμη της παρανομίας δηλαδή. Παρανομία = αυτό που παραβαίνει τον Νόμο... τον ανθρώπινο/κοινωνικό νόμο σ' αυτήν την περίπτωση. Άρα, η ουσία της ερώτησης, είναι ποιός ορίζει τον Θεϊο Νόμο :smilewink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 Χέυ! Μην τα μπερδεύουμε. Το ότι υπήρχε προχριστιανικά η λέξη, δε σημαίνει πως είχε το ίδιο περιεχόμενο. Προ-χριστιανικά, αμαρτία είναι η αστοχία, η αποτυχία ή το σφάλμα στην κρίση. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandrake Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 Χέυ! Μην τα μπερδεύουμε. Το ότι υπήρχε προχριστιανικά η λέξη, δε σημαίνει πως είχε το ίδιο περιεχόμενο. Προ-χριστιανικά, αμαρτία είναι η αστοχία, η αποτυχία ή το σφάλμα στην κρίση. 14621[/snapback] Έχει δίκιο ο Τράγου Κέρατο... Τώρα με τον όρο αμαρτία τι εννοούμε...σήμερα έχει υπερισχύσει "χριστιανικά" ο όρος προκειμένου να εμπλακεί και η "θεία τιμωρία" στις τζιριτζαντζουλιές των ανθρώπων.Έτσι οι άνθρωποι φοβούνται τον καλό θεούλη και για αυτό και είναι πάντα μέσα στην καλοσύνη(λέμε τώρα...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vi0Le Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 Χέυ! Μην τα μπερδεύουμε. Το ότι υπήρχε προχριστιανικά η λέξη, δε σημαίνει πως είχε το ίδιο περιεχόμενο. Προ-χριστιανικά, αμαρτία είναι η αστοχία, η αποτυχία ή το σφάλμα στην κρίση. 14621[/snapback] γιατι μεταχριστιανικα τι ειναι;;;; αστοχια είναι πάλι , σφαλμα ... και ο αμαρτανων δεν θα κερδίσει τη θεση στον παραδεισο (της εκαστοτε θρησκειας κλπ κλπ) βεβαιά όλα αυτα. με τον καιρο αλλαξαν κ η αμαρτια έγινε παρανομια και στην παρανομία υπάρχει η τιμωρία ή η κόλαση..( με την προ και τη μεταχριστιανικη εννοια) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted October 14, 2005 Report Share Posted October 14, 2005 γιατι μεταχριστιανικα τι ειναι;;;;αστοχια είναι πάλι , σφαλμα ... και ο αμαρτανων δεν θα κερδίσει τη θεση στον παραδεισο (της εκαστοτε θρησκειας κλπ κλπ) Αστοχία, σφάλμα τελεία. Μην ψάχνετε για θέσεις στον παράδεισο στην ελληνική θρησκεία. Η "λογική" της αρχαίας θρησκείας (και πολλών άλλων θρησκειών) είναι πολύ διαφορετική. βεβαιά όλα αυτα. με τον καιρο αλλαξαν κ η αμαρτια έγινε παρανομια και στην παρανομία υπάρχει η τιμωρία ή η κόλαση..( με την προ και τη μεταχριστιανικη εννοια) Ε, αυτό δε λέω κι εγώ; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rev. Marduk Posted October 14, 2005 Report Share Posted October 14, 2005 γιατι μεταχριστιανικα τι ειναι;;;;αστοχια είναι πάλι , σφαλμα ... και ο αμαρτανων δεν θα κερδίσει τη θεση στον παραδεισο (της εκαστοτε θρησκειας κλπ κλπ) Αστοχία, σφάλμα τελεία. Μην ψάχνετε για θέσεις στον παράδεισο στην ελληνική θρησκεία. Η "λογική" της αρχαίας θρησκείας (και πολλών άλλων θρησκειών) είναι πολύ διαφορετική. βεβαιά όλα αυτα. με τον καιρο αλλαξαν κ η αμαρτια έγινε παρανομια και στην παρανομία υπάρχει η τιμωρία ή η κόλαση..( με την προ και τη μεταχριστιανικη εννοια) Ε, αυτό δε λέω κι εγώ; αυτό δεν έχει να κάνει πιο πολύ με ηθκισμό και λίγο ψυχολογία? :063baby: :063baby: :063baby: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted October 14, 2005 Report Share Posted October 14, 2005 αυτό δεν έχει να κάνει πιο πολύ με ηθκισμό και λίγο ψυχολογία? :063baby: :063baby: :063baby: 14647[/snapback] Μπαρδόν; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rev. Marduk Posted October 14, 2005 Report Share Posted October 14, 2005 αυτό δεν έχει να κάνει πιο πολύ με ηθκισμό και λίγο ψυχολογία? :063baby: :063baby: :063baby: Μπαρδόν; εννοώ οτι άσχετα με τους νόμους δηλ πες οτι δεν υπάρχουν νόμοι όπως μην σκοτώνετε λολ τότε δηλ τι θεωρούμε αμαρτία το να σκοτώσουμε καποιον είναι όντως σωστό ή λάθος οπότε εκεί μπαίνει λίγο το θέμα ηθικισμου, ηθικής ανεγηλσίας κτλ...........μήπως έιμαι λίγο ??? λολ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted October 14, 2005 Report Share Posted October 14, 2005 εννοώ οτι άσχετα με τους νόμους δηλ πες οτι δεν υπάρχουν νόμοι όπως μην σκοτώνετε λολ τότε δηλ τι θεωρούμε αμαρτία το να σκοτώσουμε καποιον είναι όντως σωστό ή λάθος οπότε εκεί μπαίνει λίγο το θέμα ηθικισμου, ηθικής ανεγηλσίας κτλ...........μήπως έιμαι λίγο ??? λολ http://artofwise.gr/forum/index.php?showto...indpost&p=10187 Σε παραπέμπω σε μια ιστορία του Ναστρεντίν, μια και το παρακάτω είναι ένα από τα δόγματά μου: "Αυτό που υποστηρίζεις, εξακολουθεί να είναι λογικό, αν βγάλεις τον/την/τους όποιον/όποια/όποιους Θεό/Θεά/Θεούς απ' έξω; Με βάση ποια λογική;" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rev. Marduk Posted October 14, 2005 Report Share Posted October 14, 2005 εννοώ οτι άσχετα με τους νόμους δηλ πες οτι δεν υπάρχουν νόμοι όπως μην σκοτώνετε λολ τότε δηλ τι θεωρούμε αμαρτία το να σκοτώσουμε καποιον είναι όντως σωστό ή λάθος οπότε εκεί μπαίνει λίγο το θέμα ηθικισμου, ηθικής ανεγηλσίας κτλ...........μήπως έιμαι λίγο ??? λολ http://artofwise.gr/forum/index.php?showto...indpost&p=10187 Σε παραπέμπω σε μια ιστορία του Ναστρεντίν, μια και το παρακάτω είναι ένα από τα δόγματά μου: "Αυτό που υποστηρίζεις, εξακολουθεί να είναι λογικό, αν βγάλεις τον/την/τους όποιον/όποια/όποιους Θεό/Θεά/Θεούς απ' έξω; Με βάση ποια λογική;" 14653[/snapback] πολύ τέλειο Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted October 14, 2005 Report Share Posted October 14, 2005 Τι είναι , ρε παιδιά, η αμαρτία? Ποιός την ορίζει? Κατ' αρχάς, πρόκειται για αρχαία λέξη... δεν είναι χριστιανική "εφεύρεση". Δογματικά, ναι την ορίζει ο/η/οι Θεός/α/οι... Κυριολεκτικά όμως, την ορίζουν τα ιερά κείμενα της εκάστοτε θρησκείας. Μ' απλά λόγια : αμαρτία = αυτό που παρεβαίνει τον Θεϊο Νόμο. Είναι κατά μία έννοια, συνώνυμη της παρανομίας δηλαδή. Παρανομία = αυτό που παραβαίνει τον Νόμο... τον ανθρώπινο/κοινωνικό νόμο σ' αυτήν την περίπτωση. Άρα, η ουσία της ερώτησης, είναι ποιός ορίζει τον Θεϊο Νόμο :smilewink: Η λέξη "αμαρτία" σημαίνει, στον Όμηρο, να "αστοχίσεις" (στην τοξοβολία). Η λέξη - όπως και ένα πλήθος άλλων σχετικών με την τοξοβολία* - έφρασε να σημαίνει τα λάθη (και αυτό σημαίνει "παρέκληση από το στόχο), τις αποτυχίες μας στη ζωή και τελικά και την αποτυχία στο ηθικό μέρος και σε σχέση με το θείο (Πλάτωνα Φαίδων 113e, και σε πολλά άλλα έργα). Και αυτό πραγματικά έγινε από τους αρχαιοελληνικούς ακόμα χρόνους (όπως δείχνει πλήθος αναφορών στη λέξη ιδιαίτερα των τραγικών ποιητών).Το ουσιαστικότερο νόημα της λέξης έφτασε έτσι να είναι "η αποτυχία να ανταποκριθείς στις προσδοκίες κάποιου (θεότητας ή ανθρώπου)" και μ' αυτή την διαπροσωπική, "αποτυχίας" χρησιμοποιήθηκε και στο χριστιανικό πλαίσιο - άλλο το ότι μέσα στα πλαίσια της λαίκής θρησκευτικότητας στο νου των πολλών νεο-Ελλήνων σήμερα έχει μόνο ηθικολογικό περιεχόμενο, το οποίο είναι και το λιγότερο σημαντικό από κάποια άποψη. ΥΓ. * Σκεφτείτε πόσο επηρέασε η τοξοβολία τη σκέψη (την Ελληνική, ας μείνουμε εδώ): "Ποιος είναι ο στόχος σου;" λέμε. "Στοχασμός"= σήμερα το να σκέφτεσαι έντονα. Αρχικά: η τέχνη του να βρίσκεις το στόχο σου (στην τοξοβολία και όχι μόνο). "Αστοχία" = το να χάνεις το στόχο. Να μην πετυχαίνεις (άλλο κι αυτά: επιτυχία, αποτυχία, όλα με βάση το "στόχο") Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saginie Posted October 14, 2005 Author Report Share Posted October 14, 2005 Και επανέρχομαι στην αρχική ερώτηση! Η' μάλλον αυτή που ήθελα να κάνω! Ποιός ορίζει την αμαρτία? Δηλαδή, ποιός θα μας πει αν αυτό που κάνουμε είναι αμαρτωλο? Υπάρχει τέτοιος κριτής? Ορίζεται η αμαρτία? Δεν μπορώ να συλλάβω την έννοια της λέξης (όχι την αρχαιοελληνική).. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
earendil Posted October 15, 2005 Report Share Posted October 15, 2005 Και όντως μου φαίνεται πως ο Παϊσιος είχε δίκιο. Δε πιστεύω πως ορίζεται η αμαρτία.Υπάρχει η αμαρτία του διπλανού σου, η αμαρτία η δικιά μου, η αμαρτία της Νεφέλης κ.λπ.(τα αεροπλάνα) Αν τώρα εσύ επηρεάζεσαι από αυτά(έχεις δηλαδή αεροδρόμια) τότε κακό του κεφαλιού σου. (Πείτε μου αν έχω παρερμηνεύσει τον Παίσιο,please) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.