Νεφέλη Posted December 13, 2005 Report Share Posted December 13, 2005 Δηλαδή γι' αυτόν μιλούσε και αυτόν καταλάβαιναν οι αρχικοί αναγνώστες. Ναι, συμφωνώ ότι οι αναγνώστες αυτόν καταλάβαιναν... Αλλά επέτρεψέ μου να διατηρώ κάποιες αμφιβολίες στο για ποιόν θάνατο μιλούσε ο Παύλος. Σα να λες ότι ο Χριστόδουλος επειδή τον φωνάζουν "παναγιώτατο" είναι κιόλας αυτό που σημαίνει η λέξη... Για φωτισμένους μίλησα όχι για... τέλος πάντων, μη το πω και γίνω κακιά Και σε τελική ανάλυση, δεν έχει και σημασία. Ας πούμε ότι δεν αμαρτάνουν. Τι μ' αυτό, για εμάς; Παράδειγμα προς μίμηση. Ενώ η ουσία του πράγματος, οι καθαρμοί... εκεί έχει πολλά για εμάς... Ναι! Εκεί όντως θα βρούμε κάποιες (πολλές) «κατευθυντήριες γραμμές». Αλλά... έτσι για να κάνω και λιγάκι τον «δικηγόρο του διαβόλου»... έχουμε πραγματικά ανάγκη από «υποδείξεις» ; Σάμπως όλοι μας δεν ξέρουμε, βαθιά μέσα μας, τι είναι σωστό και ωφέλιμο και τι λάθος και βλαβερό ; ~*~*~ Namiarlda, Με βρίσκεις σύμφωνη στα όσα είπες :cheerful: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αυγερινός Posted December 13, 2005 Report Share Posted December 13, 2005 Αλλά... έτσι για να κάνω και λιγάκι τον «δικηγόρο του διαβόλου»... έχουμε πραγματικά ανάγκη από «υποδείξεις» ; Σάμπως όλοι μας δεν ξέρουμε, βαθιά μέσα μας, τι είναι σωστό και ωφέλιμο και τι λάθος και βλαβερό ; Μεγάλο, τεράστιο θέμα ανοίγεις. Με λίγα λόγια, όχι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 13, 2005 Report Share Posted December 13, 2005 Δηλαδή γι' αυτόν μιλούσε και αυτόν καταλάβαιναν οι αρχικοί αναγνώστες. Ναι, συμφωνώ ότι οι αναγνώστες αυτόν καταλάβαιναν... Αλλά επέτρεψέ μου να διατηρώ κάποιες αμφιβολίες στο για ποιόν θάνατο μιλούσε ο Παύλος. Ειδικά γι' αυτό το θέμα υπάρχει μια σπάνια περίπτωση εξηγήσεων (γιατί θα υπήρχαν κάποιοι που ήθελαν διευκρινήσεις). Την 1η επιστολή ακολούθησε 2η. Εκεί, στην αρχή, μιλά για όσα λέει στην πρώτη λέει:"Δεν σας γράφουμε άλλα κι άλλα εννοούμε, αλλά γράφουμε αυτά ακριβώς που διαβάζετε και καταλαβαίνετε. Ελπίζω μάλιστα ότι θα τα κατανοήσετε πλήρως ως το τέλος, όπως καταλάβατε ως ένα σημείο κι εμάς..." Δηλαδή μιλούσε μεν εννοώντας αυτό που καταλάβαιναν, αλλά υπήρχε κι άλλο (που όμως δεν απέκλειε το βασικό). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Οταν λεμε αμαρτια τι εννοουμε αυτα που η εκκλησία θεωρει ως αμαρτιες?οσον αφορα την Κ.Δ εχει τοσους τροπους ερμηνειας οσοι ειναι και οι ανθρωποι που την διαβαζουν!!!! ο αποστολος παυλος εισηγαγε την εννοια της ηθικης αμαρτιας Ο ιδιος ο χριστος κυρηξε Αγαπη και φιλανθρωπια και συγχωρεσει ολες οι βλοσυροτητες προηλθαν α πο τους "μεγαλους Πατερες"της εκκλησιας αν παρετε και ανοιξετε το λεγομενο πηδαλιο θα διαπιστωσετε οτι οτιδηποτε εξω απο τη λατρεια του Θεου ειναι αμαρτια!!! :headb: επικεντρωνει το σημειο της αμαρτιας συνηθως από τη μεση και κατω αν λοιπον ισχυουν αυτα ειμαστε ολοι καταδικασμενοι??? λυπαμαι αλλα δεν μπορω να πιστεψω κατι τετοιο Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted December 17, 2005 Report Share Posted December 17, 2005 .... επικεντρωνει το σημειο της αμαρτιας συνηθως από τη μεση και κατω αν λοιπον ισχυουν αυτα ειμαστε ολοι καταδικασμενοι???...Μμμμ... το σημείο της "αμαρτίας" είναι μάλλον από το λαιμό και πάνω... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted December 17, 2005 Report Share Posted December 17, 2005 (edited) Δηλαδη η αμαρτιία ειναι ενα διανοητικό γεγονός? "Αλλά επέτρεψέ μου να διατηρώ κάποιες αμφιβολίες στο για ποιόν θάνατο μιλούσε ο Παύλος. " για ποιον θάνατο μιλουσε? Edited December 17, 2005 by hrakleitos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted December 21, 2005 Report Share Posted December 21, 2005 Μμμμ... το σημείο της "αμαρτίας" είναι μάλλον από το λαιμό και πάνω... Σωστά!Οι σκέψεις γίνονται πράξεις... όχι το ανάποδο. "Αλλά επέτρεψέ μου να διατηρώ κάποιες αμφιβολίες στο για ποιόν θάνατο μιλούσε ο Παύλος. " για ποιον θάνατο μιλουσε? Κατ? εμέ, για τον πνευματικό... Αλλά όπως θα είδες στην παρούσα συζήτηση, υπάρχουν διαφωνίες. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saginie Posted December 31, 2005 Author Report Share Posted December 31, 2005 ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΑΥΤΩΝ 1)ΦΘΟΝΟΣ 2)ΦΙΛΑΡΓΥΡΙΑ 3)ΠΟΡΝΕΙΑ 4)ΓΑΣΤΡΙΜΑΡΓΙΑ 5)ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ 6)ΑΚΗΔΕΙΑ 7)ΟΡΓΗ 1)ΦΘΟΝΟΣ:ΕΠΙΒΟΥΛΗ, ΘΥΜΟΣ, ΕΧΘΡΑ, ΕΡΙΣ, ΑΧΑΡΙΣΤΕΙΑ, ΜΥΚΤΗΡΙΣΜΟΣ, ΧΑΙΡΕΚΑΚΙΑ, ΜΙΣΟΣ, ΜΝΗΣΙΚΑΚΙΑ, ΦΘΟΝΟΣ 2)ΦΙΛΑΡΓΥΡΙΑ:ΠΛΕΟΝΕΞΙΑ, ΨΕΥΔΟΜΑΡΤΥΡΙΑ, ΨΕΥΔΟΣ, ΑΣΠΛΑΧΝΙΑ, ΔΟΛΟΣ, ΑΔΙΚΙΑ, ΚΛΟΠΗ, ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ, ΤΟΚΟΣ, ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ 3)ΠΟΡΝΕΙΑ:ΣΥΓΚΥΛΙΣΜΟΣ, ΑΡΣΕΝΟΚΟΙΤΙΑ, ΑΡΡΕΝΟΜΑΝΙΑ, ΑΙΜΟΜΙΞΙΑ, ΦΘΟΡΑ, ΜΑΛΑΚΙΑ, ΑΚΡΑΣΙΑ, ΜΟΙΧΙΑ, ΚΤΗΝΟΒΑΣΙΑ, ΑΦΟΒΙΑ ΘΕΟΥ 4)ΓΑΣΤΡΙΜΑΡΓΙΑ:ΑΣΩΤΙΑ, ΜΕΘΗ, ΑΡΠΑΓΗ, ΚΛΟΠΗ, ΦΙΛΗΔΟΝΙΑ, ΛΑΙΜΑΡΓΙΑ, ΚΟΛΑΚΙΑ, ΑΣΕΛΓΙΑ, ΕΠΙΟΡΚΙΑ 5)ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ:ΚΕΝΟΔΟΞΙΑ, ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ, ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ, ΜΕΓΑΛΑΥΧΙΑ, ΟΙΗΣΙΣ, ΣΚΥΘΡΩΠΟΤΗΣ, ΚΑΥΧΗΣΙΣ, ΑΦΡΟΣΥΝΗ 6)ΑΚΗΔΕΙΑ:ΑΠΟΓΝΩΣΙΣ, ΑΚΝΗΡΙΑ, ΡΑΘΥΜΙΑ, ΑΜΕΛΕΙΑ, ΛΗΘΗ, ΑΣΕΒΕΙΑ, ΑΠΙΣΤΙΑ 7)ΟΡΓΗ:ΠΑΡΑΦΡΟΣΥΝΗ, ΒΛΑΣΦΞΜΙΑ, ΣΚΛΗΡΟΤΗΣ, ΘΟΡΥΒΟΣ, ΥΒΡΙΣ, ΜΙΚΡΟΨΥΧΙΑ, ΑΝΟΙΑ, ΦΟΝΟΣ, ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ, ΤΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saginie Posted December 31, 2005 Author Report Share Posted December 31, 2005 Λοιπόν, να τι είχα διαβάσει και κόπηκα στα γέλια!! Υπάρχουν σημαντικά, βέβαια, μέσα σε αυτά, αλλά μερικά.... Εκτός του ότι ήταν στοιχησμένα και έχει το καθένα ακριβώς 10 παράγωγα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted December 31, 2005 Report Share Posted December 31, 2005 Μμμμ... το σημείο της "αμαρτίας" είναι μάλλον από το λαιμό και πάνω... Σωστά! Οι σκέψεις γίνονται πράξεις... όχι το ανάποδο. Γιαυτο και απαγορευονται (οι σκεψεις) Μιλαω για τις Σκεψεις, οχι οποιαδηποτε σκεψη, και οχι γιατι οδηγουν σε αμαρτιες, αλλα γιατι οδηγουν σε αυτο που καποιοι ονομαζουν αμαρτιες... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted January 3, 2006 Report Share Posted January 3, 2006 (edited) 4)ΓΑΣΤΡΙΜΑΡΓΙΑ:ΑΣΩΤΙΑ, ΜΕΘΗ, ΑΡΠΑΓΗ, ΦΙΛΗΔΟΝΙΑ, ΛΑΙΜΑΡΓΙΑ Α ειμαι για την κολαση δηλαδη ε? :blblbl: Edited January 3, 2006 by hrakleitos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gothic angel Posted January 3, 2006 Report Share Posted January 3, 2006 Εγώ πιστεύω ότι τις αμαρτίες τις ορίζουμε εμείς οι ίδιοι. Αν μας βαραίνει κάτι στην συνήδεισή μας τότε, ναι, αυτό είναι αμαρτία, όχι προς τους θεούς αλλά προς εμάς τους ίδιους. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Άγρυπνος Posted January 3, 2006 Report Share Posted January 3, 2006 Σε περίπτωση που έχεις τα περισσότερα αμαρτήματα και σου λείπουν καναδυό ή ένα, τα φορτώνεσαι για καλύτερη θέση στα κολασιαία? Για μένα η αμαρτία είναι.. Κάποιο υποτειθέμενο λάθος που επαναλαμβάνεται, πολλές φορές, καταντά ίσως συνήθεια... Σαν λάθος κάτι που είναι κακό για τον εαυτό σου και τους γύρω σου, κάτι που δεν είναι σε αρμονία με το θε'ι'κό, με τον καθαρό χρυσό και λοιπά.. Δεν καταλαβαίνω γιατί κόπηκες στα γέλια? Δεν γέλαγες καλά και δεν σε πέρασαν? Ή είχες γέλιο "αμαρτωλό"? Σοβαρά δεν καταλαβαίνω.. Είναι συμβολισμοί ιδεών, ενστίκτων και υπαρκτών στοιχείων, που υπάρχουν μέσα σε όλους.. Βέβαια αν το φωνάξεις με αυτό το όνομα, δεν θα σε κοιτάξει, αλλά με κάποιο άλλο μπορεί... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.