outis Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 Μοιάζει με διαφορετικό θέμα από το "πότε να χρησιμοποιήσω μαγεία" αλλά είναι στενά συνδεδεμένο με αυτό, το "τί είναι μαγεία και τί δεν είναι". Εδώ τα πράγματα δεν είναι ξεκάθαρα. Αλλά μπορούμε να ξεχωρίσουμε τα όρια, τις ακρότατες θέσεις δηλαδή: Από την μια μεριά βλέπω μια άκρη στο ότι "όλα είναι μαγεία", και στην άλλη το "τίποτα δεν είναι μαγεία". Υπάρχουν όμως κι άλλες άκρες, κάποιος (σ' αυτό το θέμα, σε άλλο;) αναρωτήθηκε, σε τι προσεύχονται οι άθεοι... λοιπόν οι άθεοι δεν "προσεύονται" απλά... *εύχονται*... είναι αυτό μαγεία; Όταν πίνεις χαμομίλι για τον πονόλαιμο, λες δεν είναι μαγεία, αλλά κάποτε θεωρούνταν. Αβέβαιο λοιπόν. Όταν όμως εύχεσαι "χρόνια πολλά", "να τα κατοστήσεις"; Τι είναι τότε; Προσευχή δεν είναι, σίγουρα. Έπειτα είναι και το άλλο. Πολλές θρησκείες έχουν ιερά βιβλία. Δεν μπορεί να πει κανείς ότι επειδή μια θρησκεία έχει "ιερό" βιβλίο, τότε ταυτίζεται με κάποια άλλη αφού κι εκείνη... γιατί διαφέρει το περιεχόμενο. Το ίδιο και η προσευχή ή τα τάματα. Κανείς χριστιανός (π.χ.) δεν είπε, "α μπα, δεν θα προσεύχομαι, αφού και οι, "ξερω γω" προσεύονται. Έτσι τελικά υπάρχουν δύο στοιχεία, που δεν μας βοηθούν και απόλυτα: 1. Δύο πράξεις ακόμα κι αν είναι παρόμοιες, στην εκτέλεση, κι έχουν και παρόμοιους στόχους, είναι διαφορετικές αν το περιεχόμενό τους (το υπόβαθρο καλυτερα) είναι διαφορετικό. 2. Αν δεν είναι τελικά διαφορετικές, μας φαίνονται έτσι, εξ αιτίας διαφορών, όχι μόνο στο υπόβαθρο, αλλά και στην ορολογία. Από "μαγική" άποψη (όταν τονίζονται οι ομοιότητες) το συμπέρασμα είναι ότι και το άναμμα του κεριού είναι μαγική πράξη - εκπληρώνει όντως κάθε σχετικό εξωτερικό κριτήριο. Από θρησκευτική (ειδικά όταν αγνοείται η μαγική, ή όταν η έμφαση δίνεται στις εσωτερικές διαφορές) το συμπέρασμα είναι ότι δεν μπορεί να είναι μαγική πράξη. Για να καταλήξουμε λοιπόν σε συμπέρασμα απαιτείται σταθερό κριτήριο, σημείο αναφοράς στο οποίο όλες οι πλευρές να συμφωνούν. Και ποιο είναι αυτό; Εδώ είναι που λείπει η συμφωνία. Δείτε: http://homepages.tscnet.com/omard1/jportat2.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 "Σε ενα διαλογο κατατιθενται αποψεις και αποψη ειναι να συμφωνεις και με καποιον.Εμενα μου αρεσει ο διαλογος μονο και οχι ο αντιλογος" αυτο αντιτιθεται στους νομους του διαλογου Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solomon Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 "Σε ενα διαλογο κατατιθενται αποψεις και αποψη ειναι να συμφωνεις και με καποιον.Εμενα μου αρεσει ο διαλογος μονο και οχι ο αντιλογος" αυτο αντιτιθεται στους νομους του διαλογου Ποος το λεει αυτο?γιατι θα τρελαθουμε εδω μεσα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αυγερινός Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 Ποος το λεει αυτο?γιατι θα τρελαθουμε εδω μεσα. Πραγματικά, εδώ συμφωνώ. Εξ'ορισμού ο διάλογος περιλαμβάνει ενίοτε, αν όχι πάντα, και τον αντίλογο. Άρα τι θέλεις να πεις Ηράκλειτε; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Awaken Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 Ο solomon είπε: ...Σε ενα διαλογο κατατιθενται αποψεις και αποψη ειναι να συμφωνεις και με καποιον.Εμενα μου αρεσει ο διαλογος μονο και οχι ο αντιλογος παντως.... κι ο hrakleitos σχολίασε το παραπάνω και είπε αυτο αντιτιθεται στους νομους του διαλογου (Παρεπιπτόντως συμφωνώ με τον hrakleito και εξήγησα την άποψη μου σχετικά με αυτό στο προηγούμενο post μου) Πού μπερδευτήκαμε? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αυγερινός Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 Στο όνομα, αναφέρομαι στον solomon, όχι στον Ηράκλειτο. Κεκτημένη ταχύτητα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solomon Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 Πραγματικά, εδώ συμφωνώ. Εξ'ορισμού ο διάλογος περιλαμβάνει ενίοτε, αν όχι πάντα, και τον αντίλογο. Άρα τι θέλεις να πεις Ηράκλειτε; Σ'ενα διαλογο ο,τι θελεις μπορεις να κανεις να συμφωνεις να διαφωνεις η ο,τι αλλο.ειναι στοιχειο δημοκρατιας.Στον αντιλογο αρνεισαι τα λεγομενα του αλλου κ πολλες φορες κακοβουλα. αντιλογεω=αντιλεγω,αρνουμαι τα λεγομενα αλλων Ειναι αλλιως να αντιλεγεις και αλλιως να διαλεγεσαι διαφωνωντας Οταν ο διαλογος κατα αυτην την αποψη δεν ενεχει την αντιλογια. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αυγερινός Posted November 23, 2006 Report Share Posted November 23, 2006 Έχει να κάνει με τον σκοπό που διαφωνείς. Μην παίζουμε με τις λέξεις, το νόημα είναι αυτό. (αν και εξορισμού, ο αντίλογος είναι αυτό που περιέγραψες ως διαφωνία πάνω στον διάλογο). Ο σκοπός λοιπόν έχει το νόημα. Αν συζητώ μόνο και μόνο για να αποδείξω ότι ο συνομιλητής μου είναι λάθος, θα βρω και λάθος και ό,τι θέλω. Αν συζητώ όμως για να δω ποιος έχει δίκιο, τότε αλλάζει το πράγμα. Εκεί θέλει επιχειρήματα, θέλει διαλλακτικότητα, θέλει έλλειψη δογματισμού, θέλει πολλά πράγματα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 εχουμε βγει αλλα ο διαολογοσ δεν ειναι ουτε μονο αντιλογοσ ουτε ομως μονο συμφωνια ειναι εξορισμου κατανοητο νομιζω Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 εχουμε βγει αλλα ο διαολογοσ δεν ειναι ουτε μονο αντιλογοσ ουτε ομως μονο συμφωνια ειναι εξορισμου κατανοητο νομιζω Ο Διάλογος είναι η "ανταλαγή λόγων (και απόψεων, δηλ.)" από τη μια και η "ανάλυση λόγων/απόψεων" από την άλλη. Μέχρι εκεί. Η λέξη δεν υπονοεί τίποτα για συμφωνίες και αντιπαραθέσεις. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marilena Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 Marilena...join the club... έχει περισσέψει και λίγο λαδάκι απο το δικό μου τηγανισμένο μυαλό αν θες. [...] Οι ερωτήσεις είναι τόσες πολλές που αν κάτσεις και τις "ζυγίσεις" σου έχω μια μακρυμάνικη μπλουζίτσα λευκή που δένει πίσω "μούρλια"!!! [...] Και άλλα τέτοια που σε κάνουν να αναλογίζεσαι αν είναι καλύτερα να τα ξεχάσεις όλα και να πας για καφέ ..."μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι"..."εν οίδα οτι ούδεν οίδα"... και το κλασσικό νεο-Ελληνικό.... "δεν πάμε καλύτερα για ψάρεμα; " Προσπάθησα να καταλάβω την αρχή του οραματιζόμενη το τέλος του... Έχω καταλήξει στις μαύρες τρύπες :headb: Anor... λαδάκι από το τηγανισμένο σου μυαλό, την άσπρη ρόμπα και το καλάμι... έφυγααααααααα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anor Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 χαχαχα..θα σε τρελάνω και άλλο. Οι μάυρες τρύπες είναι μέρος της συμπαντικής ύλης, καθώς η παραμόρφωση τους σε διάσταση και όγκο , δεν τις κάνει να ξεχωρίζουν απο το σύμπαν. Αντίθετα μοιάζουν με τρύπα σε ενα τεντωμένο σεντόνι που αλλοιώνεται σαν υφή όταν γυρνάει γύρω γύρω απο την οπή μια σφαίρα κάποιου όγκου κα βάρους. Απο εκεί και πέρα όμως είτε έίναι σκουληκότρυπα με με παραμόρφωση στο χρονικό συνεχές και σε βγάζει και πάλι στο σεντόνι σε άλλο σημείο διαστάσεων, είτε είναι κλειστή τρύπα που λειτουργεί σαν απύθμενος σκουπιδοφάγος. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως , ειναι μέρος του σύμπαντος και αυτές. Άστο σου λέω... είναι και Παρασκευή σήμερα... πάμε για ψάρεμα καλύτερα όπως είχα πεί και στον Sucore. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marilena Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 (edited) :headb: Βαλτός είσαι??? χαχαχα..θα σε τρελάνω και άλλο.Οι μάυρες τρύπες είναι μέρος της συμπαντικής ύλης, καθώς η παραμόρφωση τους σε διάσταση και όγκο , δεν τις κάνει να ξεχωρίζουν απο το σύμπαν. Αντίθετα μοιάζουν με τρύπα σε ενα τεντωμένο σεντόνι που αλλοιώνεται σαν υφή όταν γυρνάει γύρω γύρω απο την οπή μια σφαίρα κάποιου όγκου κα βάρους. Απο εκεί και πέρα όμως είτε έίναι σκουληκότρυπα με με παραμόρφωση στο χρονικό συνεχές και σε βγάζει και πάλι στο σεντόνι σε άλλο σημείο διαστάσεων, είτε είναι κλειστή τρύπα που λειτουργεί σαν απύθμενος σκουπιδοφάγος. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως , ειναι μέρος του σύμπαντος και αυτές. Άστο σου λέω... είναι και Παρασκευή σήμερα... πάμε για ψάρεμα καλύτερα όπως είχα πεί και στον Sucore. Είπα εγώ ότι δεν είναι μέρος του σύμπαντος?... Απλά αναρωτήθηκα αν οδηγούν και στο τέλος του σύμπαντος... Anor... άστο! Είμαστε εντελώς off topic και συν τοις άλλοις... είπαμε ότι θα πάμε για ψάρεμα! :smilewink: Edited November 24, 2006 by Marilena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solomon Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 Μαριλενα, ετσι γραφεται σωστα η προταση "συν τοις αλλοις" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Awaken Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 Ας μυν κωλαμμαι στα ωρθωγραφυκα λάθοι! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.