Jump to content

Θεός και επανάσταση.



Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Φίλε dimulator

 

Προσωπικά αποστρέφομαι από αυτόν που θεωρούν οι περισσότερες θρησκείες Θεό.

 

Δεν νιώθω ότι δημιουργηθήκαμε από την θεότητα, αλλά από το Χάος. :)

 

Όπως όλα και τα πάντα συμπεριλαμβανομένου και την θεότητα, δημιουργήθηκαν από το Χάος.

Link to comment
Share on other sites

" Στην περιφέρεια του κύκλου, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος "

 

ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ

Link to comment
Share on other sites

Φίλε dimulator

 

Προσωπικά αποστρέφομαι από αυτόν που θεωρούν οι περισσότερες θρησκείες Θεό.

 

Δεν νιώθω ότι δημιουργηθήκαμε από την θεότητα, αλλά από το Χάος. :)

 

Όπως όλα και τα πάντα συμπεριλαμβανομένου και την θεότητα, δημιουργήθηκαν από το Χάος.

 

τι είναι το χάος για σένα;

Link to comment
Share on other sites

" Στην περιφέρεια του κύκλου, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος "

 

ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ

 

ναι αλλά ο κύκλος έχει φτιαχτεί βάση ενός κέντρου...

Link to comment
Share on other sites

ναι αλλά ο κύκλος έχει φτιαχτεί βάση ενός κέντρου...

 

vice-verca..

 

το κέντρο υπάρχει και προσδιορίζεται απο τον κύκλο.

Link to comment
Share on other sites

Όντως, το κέντρο ορίζεται επειδή υπάρχει ο κύκλος. Όμως και ο κύκλος χαράχτηκε με σημείο αναφοράς ένα κέντρο.

 

Πάντως, Ό,τι και να είναι το κέντρο του κύκλου, δεν είναι ο ίδιος ο κύκλος όπου κάθε σημείο του είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

Link to comment
Share on other sites

δεν πρόκειται να συμμετάσχω σε αυτό το poll, για τον λόγο μόνο ότι εμείς φτιάχνουμε τους θεούς. εάν δεν τους χρειαζόμασταν δεν πρόκειταν να υπήρχαν. κατανοητό???

 

ελπίζω να μην έθιξα τα πιστεύω κανενός.

Link to comment
Share on other sites

vice-verca..

 

το κέντρο υπάρχει και προσδιορίζεται απο τον κύκλο.

 

ναι αλλά...

 

ένας άλλος κυκλικός συνειρμός;

 

το κέντρο υπάρχει λόγω της περιφέρειας ή το αντίστροφο;

 

πώς όμως δημιουργείται ο κύκλος = (κέντρο + περιφέρεια)

από την υλική διάσταση ξέρω ότι

1) πρώτα ορίζουμε το κέντρο

2) και μετά δημιουργείται η περιφέρεια κύκλου...

Άρα το κέντρο επιλέγεται σε ένα πεδίο και μετά η περιφέρια σχηματίζεται βάση αυτού

 

ή μήπως κάτι άλλο; :unsure:

 

αυτό που λέτε

 

vice-verca..

 

το κέντρο υπάρχει και προσδιορίζεται απο τον κύκλο.

 

το αντιλαμβάνομαι σαν μια μικρή επανάσταση κατά του κέντρου-δημιουργού του κύκλου ή μηπως κάνω λάθος;

:smilewink:

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Ποια η πνευματική σας στάση απέναντι στον Θεό που κυβερνά τον κόσμο μας;
Τώρα η φράση που μιλά για "Θεό που κυβερνά τον κόσμο μας" είναι πολύ προβληματική.

Αφορά το Θεό που "δημιούργησε" τον Κόσμο ή τον "θεό" που "κυβερνά" τον κόσμο *μας*;

Τουλάχιστον για την βιβλική προοπτική (που σε αυτήν έχει νόημα η ερώτηση) δεν πρόκειται για την ίδια προσωπικότητα.

Δες:

Β' Κορινθίους Κεφάλαιο 4

...3Kαι αν σε κάποιες περιπτώσεις παραμένει καλυμμένο το Eυαγγέλιο, που εμείς κηρύττουμε, παραμένει καλυμμένο για εκείνους που ακολουθούν το δρόμο του χαμού. 4Δρώντας ανάμεσα σ’ αυτούς, ο θεός του κόσμου αυτού, τύφλωσε τους λογισμούς των απίστων αυτών, με αποτέλεσμα να μη διαχυθεί μέσα τους ο φωτισμός του Eυαγγελίου, που αποκαλύπτει τη δόξα του Xριστού, ο οποίος είναι εικόνα του Θεού....

Προφανώς ο "θεός του κόσμου αυτού" δεν είναι ο Θεός, εδώ.
Κατά Ματθαίο Κεφάλαιο 4 (Mτ 4:1-11, Mκ 1:12-13)...5Kατόπιν ο διάβολος, αφού τον ανέβασε σ' ένα ψηλό βουνό, του έδειξε σε κλάσματα δευτερολέπτου όλα τα βασίλεια της οικουμένης, 6και του είπε ο διάβολος: Σε σένα θα δώσω όλη αυτή την εξουσία και τη δόξα τους, γιατί σε μένα έχει παραδοθεί και τη δίνω σε όποιον θέλω. 7Eσύ, λοιπόν, αν υποκλιθείς μπροστά μου, όλη αυτή η εξουσία δική σου θα γίνει. ...
Εδώ παρουσιάζεται ο διάβολος να λέει ότι αυτός είναι "τ' αφεντικό" στον κόσμο μας.

Οπότε από βιβλική (καινής διαθήκης) άποψη ο Χριστιανισμός *είναι* μια "επανάσταση" ενάντια στον "θεό" που κυβερνά τον "κόσμο μας" (δηλαδή του διαβόλου) και μια συμμετοχή την αποκατάσταση των πραγμάτων όπως αρχικά τέθηκαν από τον "δημιουργό" Θεό.

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Φοβερό τέχνασμα ούτις,

 

μόνο που οι χριστιανοί την έκφραση γιατί σε μένα έχει παραδοθεί και τη δίνω σε όποιον θέλω

την εντάσσουν μέσα στα πλαίσια του πειρασμού. Δηλαδή είναι ένα άλλο ψέμα του διαβόλου.

 

Άρα για αυτούς δεν υπάρχουν δύο θεοί αλλά ένας ο δημιουργός και κυβερνήτης του παντός.

 

Τώρα η ερώτηση του δημοψηφίσματος δεν αφορά μόνο χριστιανούς αλλά κάθε έναν που πιστεύει σε οποιοδήποτε μορφή θεού.

 

Η ερώτηση είναι απλή. Επαναστατώ ή όχι στον θεό-θεούς, επαναστατώ απέναντι στους κανόνες του παιχνιδιού της ζωής ναι ή όχι;

 

αν νομίζεται όπως η Μινέρβα ότι κάτι λείπει από το δημοψήφισμα πείτε το, απλά η ερώτηση νομίζω ότι είναι απλή...

Link to comment
Share on other sites

...μόνο που οι χριστιανοί την έκφραση γιατί σε μένα έχει παραδοθεί και τη δίνω σε όποιον θέλω

την εντάσσουν μέσα στα πλαίσια του πειρασμού. Δηλαδή είναι ένα άλλο ψέμα του διαβόλου....

Χμ.... δεν θα το έλεγα αυτό. Από "θεολογική" άποψη δεν θεωρείται "ψέμα":

1. Αν προσέξεις στο κείμενο θα δεις ότι ο Ιησούς δεν αντικρούει τη δήλωση κυριαρχίας στη γη. Αντιτείνει την ευρύτερη κυριαρχία στο Σύμπαν.

Ο "πειρασμός" είναι ότι ο "πειραστής" είχε δίκιο από μια άποψη οπότε ήταν σοβαρός πειρασμός να υποκύψει (αλλιώς δεν θα "μετρούσε" για πειρασμός!)

2. Η αναφορά στη Β' Κορινθίους ενισχύει την άποψη αυτή. Μπορεί η διάκριση να μην είναι πολύ γνωστή αλλά υπάρχει (κι έχει πάρει διαφορετικές διαστάσεις στο Γνωστικισμό επίσης)

....Άρα για αυτούς δεν υπάρχουν δύο θεοί αλλά ένας ο δημιουργός και κυβερνήτης του παντός....
Φυσικά δεν υπάρχουν γι' αυτούς δύο θεοί. Απλά ένας "φύση" δικαιωματικά Θεός κι ένας "θέση" σφετεριστής θεός προς τον οποίο και η επανάσταση.
......Τώρα η ερώτηση του δημοψηφίσματος δεν αφορά μόνο χριστιανούς αλλά κάθε έναν που πιστεύει σε οποιοδήποτε μορφή θεού.

 

Η ερώτηση είναι απλή. Επαναστατώ ή όχι στον θεό-θεούς, επαναστατώ απέναντι στους κανόνες του παιχνιδιού της ζωής ναι ή όχι;

...

Τώρα το διευρύνεις, σωστά γιατί μόνο στο βιβλικό πλαίσιο είχε νόημα προηγουμένως. Μιλάς για "θεομαχία".

Πραγματικά θα βρεις πολλούς που μην ξέροντας τι λένε (κατά τη γνώμη μου) θα βρίσκουν "cool" τη θεομαχία. Στην πράξη κάτι τέτοιο δεν έχει νόημα. Τουλάχιστον δεν έχει νόημα περισσότερο από το να επαναστατήσουμε ενάντια στα γηρατιά, τη βαρυτική έλξη, την... αλμυρότητα του θαλασσινού νερού :cheerful:

Αν κάποιος/κάποια "πιστεύει σε" μια "οποιοδήποτε μορφή θεού" τότε μια επανάσταση μπορεί να έχει νόημα που έχει το να απεργήσεις επειδή τη νύχτα ο ουρανός είναι μαύρος. ΟΚ υπάρχουν πράγματα στον κόσμο που δεν μας αρέσουν αλλά είναι έτσι κι εμείς καλούμαστε να ζήσουμε μ' αυτά. Δεν είναι επανάσταση ενάντια στη νύχτα το να ανάψεις ένα φώς. Απλά αντιμετωπίζεις την κατάσταση.

Επανάσταση, βέβαια, κάνουν όσοί/όσες δεν πιστεύουν (από μια άλλη άποψη) αλλά είναι περισσότερο επανάσταση ενάντια σε αντιλήψεις που θεωρούνε θεϊκές οντότητες ας πούμε ανύπαρκτες και όχι ως προς τις οντότητες καθ' αυτές.

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

ok αλλά είναι Θεός το χάος για σένα;

 

Το Χάος για μένα είναι ποιο αρχαίο απο την θεότητα και τον κόσμο.

 

Αυτή η μαύρη και αχανές θάλασσα του Σκοταδιού που υπήρχε πριν την ύπαρξη των πάντων.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...