Jump to content

ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Ο ΛΟΓΟΣ


Recommended Posts

Για κατσείτε ρε παιδιά... :shocked:

 

Προσωπικά είμαι περίπου αδαής περί τη χριστολογική θεολογία, αλλά... απ' ό,τι θυμάμαι από το σχολείο η Π.Δ. - Βίβλος (εκ του βιβλίου) - δεν ξεκινά με την σκοτεινή και άμορφη Γη και συνεχίζει κάπως έτσι "Και είπεν... και δημιουργήθηκαν...";

 

Το "κατά Ιωάννην" δεν είναι που ξεκινά "Εν αρχή ην ο Λόγος" και συνεχίζει ότι "Οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν Θεόν."

 

Ε, δεν είναι πασιφανές ότι ο εν λόγω λόγος δεν είναι η Λογική (Logic - Reason) αλλά ο λόγος - λέξη (Word);

 

Εάν, δε, μάλιστα αναλογιστούμε ότι οι σχολαστικοί εβραίοι (ναι, σαρξ εκ σαρκός αυτών που εισήγαγαν την Π.Δ.) δήλωναν ότι τα πάντα έπρεπε να παραμένουν απαράλλαχτα μέχρι κεραίας διότι με την παραμικρή αλλαγή - προφοράς, γράμματος ή σημείου στίξης - κινδύνευε να διαλυθεί το οικοδόμημα του Κόσμου πόθεν προκύπτει ότι ο ποιητής εννοούσε τον Λόγο (Reason);

 

Διότι εάν ερμηνεύσουμε το εδάφιο του Ιωάννη αλλιώς, δλδ ότι (ο Λόγος - αν υποθέσουμε ότι είναι Λογική, ή,ακόμη καλύτερα, Αναλογία) "Οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν Θεόν", ε... οδηγούμαστε - νομίζω σε πιο... "επιστημονικά" μονοπάτια και μπορούμε αβίαστα (και αβάδιστα) να συμπεράνουμε ότι ο Θεός ήτο μέγας γεωμέτρης...

Edited by Minerva
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Για κατσείτε ρε παιδιά... :shocked:

 

Προσωπικά είμαι περίπου αδαής περί τη χριστολογική θεολογία, αλλά... απ' ό,τι θυμάμαι από το σχολείο η Π.Δ. - Βίβλος (εκ του βιβλίου) - δεν ξεκινά με την σκοτεινή και άμορφη Γη και συνεχίζει κάπως έτσι "Και είπεν... και δημιουργήθηκαν...";

 

Το "κατά Ιωάννην" δεν είναι που ξεκινά "Εν αρχή ην ο Λόγος" και συνεχίζει ότι "Οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν Θεόν."

....

Αν τα φρεσκάρεις λίγο θα δείς ότι το "και είπεν" είναι μετά τη "δημιουργία"

 

Αλλά κανείς δεν είπε το "Λόγο" - reason - λογική, αλλά cause - αιτία (που "άρχει" αν θέλεις, αλλά δεν "υπ-άρχει"). Ο Λόγος είναι έννοια φιλοσοφική. Σημαίνει την αιτία και το πλάνο ή σχέδιο (pattern) αλλά και πρότυπο (όχι πρωτότυπο), και πολύ δευτερεύοντα και τριτεύοντα - είναι τα reason (λογική, λόγος) και το word (προφορικός και γραπτός λόγος).

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Αν τα φρεσκάρεις λίγο θα δείς ότι το "και είπεν" είναι μετά τη "δημιουργία"

 

Δεν βλέπω κάτι τέτοιο

 

http://el.wikisource.org/wiki/%CE%93%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CF%83%CE%B9%CF%82

 

 

Αλλά κανείς δεν είπε το "Λόγο" - reason - λογική, αλλά cause - αιτία (που "άρχει" αν θέλεις, αλλά δεν "υπ-άρχει"). Ο Λόγος είναι έννοια φιλοσοφική. Σημαίνει την αιτία και το πλάνο ή σχέδιο (pattern) αλλά και πρότυπο (όχι πρωτότυπο), και πολύ δευτερεύοντα και τριτεύοντα - είναι τα reason (λογική, λόγος) και το word (προφορικός και γραπτός λόγος).

 

 

Απο που κι ως που ερμηνεύεις τη λέξη "Λόγος" σαν "πλάνο, (ευφυή;) σχεδιασμό, πρότυπο";

 

Το πιο κοντινό που μπορώ να σκεφτώ είναι με άλλα λόγια το "Εν Σοφία εποίησεν"... Το οποίο, όμως,

 

Δεν έχω γνώση ή ενδιαφέρον ν' αντιπαρατεθώ αλλά, στη δική μου κατανόηση, όπου "Λόγος" εννοείται η Λέξη και πιθανώς να υπονοείται Αναλογία. Το δεύτερο όμως με τη σημερινή θεώρηση.

 

Τεσπά...

Link to comment
Share on other sites

.....

Απο που κι ως που ερμηνεύεις τη λέξη "Λόγος" σαν "πλάνο, (ευφυή;) σχεδιασμό, πρότυπο";

 

Το πιο κοντινό που μπορώ να σκεφτώ είναι με άλλα λόγια το "Εν Σοφία εποίησεν"... Το οποίο, όμως,

 

Δεν έχω γνώση ή ενδιαφέρον ν' αντιπαρατεθώ αλλά, στη δική μου κατανόηση, όπου "Λόγος" εννοείται η Λέξη και πιθανώς να υπονοείται Αναλογία. Το δεύτερο όμως με τη σημερινή θεώρηση. ...

Κάνε google για τη χρήση της λέξης από Ηράκλειτο, Στωϊκούς, Νεοπλατωνικούς.

 

Δεν βλέπω κάτι τέτοιο

 

http://el.wikisource.org/wiki/%CE%93%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CF%83%CE%B9%CF%82

 

 

 

...

 

- Αυτή είναι η "αρχή" - κι άμα δεις τι λέει το πρωτότυπο εβραϊκό.... μπορεί και να σου αρέσει....

α' Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. β' ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος.

 

- Εδώ είναι που "λέει" - μετά το "εποίησεν" - το "είπεν" = ήχος ακολουθεί το εποίησεν (που είναι σωστότερο από το "δημιουργία" (που προϋποθέτει "δήμο") και χαρακτηρίζεται και από κίνηση) :cheerful_h4h:

γ' καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς. δ' καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς, ὅτι καλόν· καὶ διεχώρισεν ὁ Θεὸς ἀνὰ μέσον τοῦ φωτὸς καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σκότους. ε' καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία.

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Το φόρουμ κοιμάται...

Χωρίς καμιά αντιπαραθεσούλα....

Να κάνω λοιπόν μια προσπάθεια, μπας και κάποιος προσβληθει κτλ να γίνει η κουβέντα...

 

Λοιπόν ποιος ο... λόγος να μας απασχολεί ο "Λόγος;"

Ας πούμε ότι ποτέ δεν είχαμε διαβάσει την πρόταση "εν αρχή ην ο λόγος". Τι θα χάναμε;

Link to comment
Share on other sites

outis,

 

Σε ρωτώ αυτό:

 

Απο που κι ως που ερμηνεύεις τη λέξη "Λόγος" σαν "πλάνο, (ευφυή;) σχεδιασμό, πρότυπο";

 

Το πιο κοντινό που μπορώ να σκεφτώ είναι με άλλα λόγια το "Εν Σοφία εποίησεν"... Το οποίο, όμως,

 

Δεν έχω γνώση ή ενδιαφέρον ν' αντιπαρατεθώ αλλά, στη δική μου κατανόηση, όπου "Λόγος" εννοείται η Λέξη και πιθανώς να υπονοείται Αναλογία. Το δεύτερο όμως με τη σημερινή θεώρηση.

 

Μου απαντάς:

 

Κάνε google για τη χρήση της λέξης από Ηράκλειτο, Στωϊκούς, Νεοπλατωνικούς.

 

Βρίσκω για τον Ηράκλειτο αυτό:

 

Στον Ηράκλειτο η έννοια λόγος έχει πολλές σημασίες και εννοιακές αποχρώσεις. Σημαίνει ομιλία (προφορικός λόγος), αλλά και ρυθμιστική αρχή που διέπει το σύνολο της πραγματικότητας και συνδέει με σχέσεις αναλογίας τα πάντα. Επομένως, εδώ ο λόγος είναι η αιώνια καθολική σχέση που ρυθμίζει την πραγματικότητα, όπως αυτή εκφράζεται γλωσσικά.

 

Πουθενά δεν αναφέρεται ότι ο Ηράκλειτος χρησιμοποιούσε τη λέξη "Λόγος" ως "πλάνο, σχεδιασμό, πρότυπο", και δη, εξωγλωσσικά. Επιπλέον, δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τον εξωκοσμικό θεό της εβραϊκής θεολογίας με τον Ηράκλειτο...

 

Στους νεοπλατικούς που ευδοκίμησαν σε περίοδο συγκριτισμού ίσως και να υπάρχει αυτή η έννοια. Στον Ηράκλειτο, όμως, όχι.

 

- Αυτή είναι η "αρχή" - κι άμα δεις τι λέει το πρωτότυπο εβραϊκό.... μπορεί και να σου αρέσει....

α' Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. β' ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος.

 

- Εδώ είναι που "λέει" - μετά το "εποίησεν" - το "είπεν" = ήχος ακολουθεί το εποίησεν (που είναι σωστότερο από το "δημιουργία" (που προϋποθέτει "δήμο") και χαρακτηρίζεται και από κίνηση) :cheerful_h4h:

γ' καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς. δ' καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς, ὅτι καλόν· καὶ διεχώρισεν ὁ Θεὸς ἀνὰ μέσον τοῦ φωτὸς καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σκότους. ε' καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία.

 

Ακόμα κι εδώ, πέραν του ουρανού, της γης και του ύδατος, όλα τα υπόλοιπα έγιναν αφότου ειπώθηκαν (συμπεριλαμβανομένου του Ανθρώπου). Μέγας γεωμέτρης, λέμε... :063laugh:

Link to comment
Share on other sites

Το λέει με άλλα λόγια:

ρυθμιστική αρχή που διέπει το σύνολο της πραγματικότητας και συνδέει με σχέσεις αναλογίας τα πάντα
- ε αυτό έχει μεταφραστεί, και δικαιολογημένα - imo - ως pattern κλτ. Συνδέθηκε με τις Ιδέες του Πλάτωνα, τα Είδη του Αριστοτέλη και τους "λόγους των όντων και των γεγονότων" αργότερα.

Δες και http://www.heraclitusfragments.com/categories/logos.html

 

Δηλαδή θεωρούσε το λόγο κάτι παραπάνω από τα λόγια μιας ομιλίας.

 

λέγειν [λόγος] here does not suggest what we now commonly understand by the term “word”. Rather, it suggests both a naming (denoting), and a telling – not a telling as in some abstract explanation or theory, but as in a simple describing, or recounting, of what has been so denoted or so named. Which is why, in fragment 39, Heraclitus writes:
http://davidmyatt.wordpress.com/heraclitus-fragment-112/

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Logos

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

...Ακόμα κι εδώ, πέραν του ουρανού, της γης και του ύδατος, όλα τα υπόλοιπα έγιναν αφότου ειπώθηκαν (συμπεριλαμβανομένου του Ανθρώπου). Μέγας γεωμέτρης, λέμε... :063laugh:

Τα υπόλοιπα είναι "υπο-αρχή" και δεν υπάρχει αντίφαση μεταξύ σιωπής-λόγου ("ήχου").

Link to comment
Share on other sites

Η ιστορία του "λόγου" είναι μακρά. Η λέξη χρησιμοποιείται από τον Όμηρο για κάτι που είπε κάποιος, αλλά και με το νόημα της διήγησης, εξιστόρισης.

Στη φιλοσοφία ο πρώτος που χρησιμοποίησε τον όρο "λόγος" δεν ήταν ο Ηράκλειτος αλλά ο Θαλής. Σε αντιδιαστολή με το "μύθο" (που αφορούσε διήγηση χωρίς υποχρέωση να δεσμεύεται από λεπτομέρειες όπως η λογική και η καθημερινή παρατήρηση) αναφέρθηκε στο "λόγο" όπου με αυτό εννοείται διήγηση - αλλά αιτιολογημένη, με επιχειρήματα που μπορούν να εξεταστούν και να δοκιμαστούν. Μετά ο Ηράκλειτος έδωσε, κρατώντας το προηγούμενο, και τη διάσταση της "αιτίας" και του 'κάτι' που συνδέει τα πάντα...

Link to comment
Share on other sites

Γραφω:

 

Αν εξετασουμε μαθηματικα ως εννοιες τη σιωπη και την ομιλια τοτε βλεπουμε οτι η σιωπη μπορει να αντιστοιχιστει στο μηδεν,

ενω η ομιλια σε καποια σειρα αριθμων(κυμματομορφη). Ετσι, ειναι εμφανης η σχεση αναμεσα στην ομιλια(λογος) και στην αναλογια(Λογος). Απ την αλλη στη σιωπη δεν υπαρχει κανενας λογος και καμια αναλογια.

 

Οποτε αν καθε ηχος προηλθε απο τη σιωπη "Εν αρχη ην ο Λογος"...ή μηπως οχι?

 

 

Και μου απαντας:

 

Το 'εν αρχή ην ο λόγος' δεν σημαίνει ότι

"καθε ηχος προηλθε απο τη σιωπη" δε λέει τίποτα για προέλευση το "ην". Το όλο απόσπασμα δεν μιλά για προέλευση αλλά για κάποια κατάσταση "αρχής" (όχι "υπ-αρξης" - υπό-αρχής).

 

Εγω θεωρω οτι η σιωπη(μηδεν) προηγειται του καθε Λογου(διαταραξη)...

 

Επισης...

 

 

Λογος= 1.ομιλια 2.αιτια 3.αναλογια

Τι απο τα 3 εννοει ο ποιητης?

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Το λέει με άλλα λόγια: - ε αυτό έχει μεταφραστεί, και δικαιολογημένα - imo - ως pattern κλτ. Συνδέθηκε με τις Ιδέες του Πλάτωνα, τα Είδη του Αριστοτέλη και τους "λόγους των όντων και των γεγονότων" αργότερα.

Δες και http://www.heraclitusfragments.com/categories/logos.html

 

 

 

Πιθανόν να είναι λεπτή αλλά είναι, κατά τη γνώμη μου, ειδοποιός η διαφορά.

 

Άλλη η έννοια της ρυθμιστικής αρχής και άλλη του σχεδιασμού, προτύπου.

Link to comment
Share on other sites

...Εγω θεωρω οτι η σιωπη(μηδεν) προηγειται του καθε Λογου(διαταραξη)....

Λογικό είναι. Αλλά μια και παίζουμε με τις λέξεις το μη-δεν μου μοιάζει σαν δύο αρνήσεις - οποτε όλο μαζί μια κατάφαση!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

Κατά τη χριστιανικη διδασκαλια/παραδοση, τοσο η λεξη «Λογος» οσο και η λεξη «Αρχη» είναι συμβολικες και δεν πρεπει σε καμια περιπτωση να μεταφραζονται κυριολεκτικα.

 

Ο «Λογος» τον οποιο ενσαρκωνει ο Χριστος, συμβολιζει το κεντρο και την πρωταρχικη αιτία της υπαρξης.

Είναι η σιωπηλη ενεργεια που εχει αφετηρια τη καρδια των παντων και επεκτεινεται κυκλικα προς ολο το κοσμο και μεχρι το απειρο (γι αυτό λεμε «Πανταχου παρων και τα παντα πληρων»).

 

Στους θολους των εκκλησσιων ο Λογος-Χριστος τοποθετείται παντα στο κεντρο (ως νοητος «Ηλιος») και γυρω του εκτεινεται ολος ο κοσμος με τους μαθητες, αγγελους, τη φυση («πλαση») κλπ.

 

50.jpg

 

 

Εννοειτε ότι ο «Χριστος» εδώ ξεφευγει απ’τον ιστορικο Ιησου (ο οποιος δεν μας πολυνοιαζει αν υπηρξε ή όχι) και αποκτα μια συμβολικη ιδιοτητα γι αυτό και δεν περιοριζεται στο χρονο. Ο Λογος όπως κι ο Θεος είναι α-χρονος.

Ακριβως αυτό περιγραφει κι ο Ιωαννης:

 

58 Τους είπε ο Ιησούς: «Αλήθεια, αλήθεια σας λέω, πριν ο Αβραάμ γεννηθεί Εγώ Είμαι». (κατά Ιωαν. 8-58)

 

Η μοναδικη περιπτωση που ο Χριστος προυπηρχε του Αβρααμ είναι αυτή οπου ο πρωτος συμβολιζει μια κατασταση κι όχι ένα φυσικο προσωπο που υπηρξε καποτε.

 

«Τοτε που κολλαει το Εν Αρχη…» θα μου πειτε…

Για εμενα τουλαχιστον προκειται για μια συμβολικη αρχη, όχι την αρχη του χρονου ή του κοσμου, αλλα για μια κατασταση υπερανω αυτων των δυο. Προσωπικα το «Εν αρχη ην ο Λογος» το καταλαβαινω ως «το κεντρο ή η βαση ολων ειναι ο Λόγος».

 

Ο «Λογος» επισης είναι συμβολικος. Δεν ακουγεται με τα φυσικα αυτια και δεν τον βλεπουμε με τα φυσικα ματια.

Τον αντιλαμβανομαστε μονο στην απολυτη ησυχια του Είναι μας, όπως ακριβως συμβαινει και με τον Θεο (αλλωστε Λογος και Θεος είναι ένα).

 

Θυμηθειτε την απαντηση που εδωσε ο Χριστος μπροστα στον Πιλατο όταν ερωτηθηκε «τι είναι η Αληθεια».

Ακριβως… δεν απαντησε. Ή αλλιως, η απαντηση του ηταν «Σιωπη». Μαλιστα ο Πιλατος αμεσως μετα, θαυμασε αυτή τη «Σιωπη» (γιατι δεν ηταν συνηθισμενη σιωπη θα συμπληρωσω εγω…).

Οξυμωρο ή οχι λοιπον, ο Λογος του Θεου ειναι Σιωπη. Τους αλλους λογους τους ακους ή τους βλεπεις. Τη σιωπη ομως τη νιωθεις.

 

 

Εξαιρετική η ερμηνεία του Λόγου Rasputin! Μέσα σε τόσο λίγες γραμμές τα είπες όλα... συμφωνώ απόλυτα ότι ο Λογός είναι συμβολικός δεν πρόκειται για λέξεις και λόγια αλλά για τη στιγμή που το σύμπαν συνειδητοποιεί τον Εαυτό του... Λόγος και Θεός είναι ένα, αλλά ο Θεός ενώ Είναι δεν γνωρίζει ότι Είναι πριν ο Λόγος τον αφυπνίσει. Αν ο Θεός είναι υπέρτατη Διάνοια, τότε ο Λόγος είναι η συνείδηση αυτής της Διάνοιας, η κινητήριος Δύναμη που δημιουργεί τον ίδιο της τον Εαυτό. Η φράση: Εν αρχή ην ο Λόγος και ο Λόγος ην προς τον Θεόν και Θεός ην ο Λόγος, μιλά για την ενιαία φύση Λόγου και Θεού, (η φράση κάνει κύκλο) αφού Λόγος και Θεός μοιράζονται την ίδια κατάσταση, αλλά ο Λόγος κινείται προς τον Θεό, πλησιάζει τον Θεό, ενώνει το δύο σε ένα... ενωτική είναι η κίνηση του Λόγου και δημιουργική.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ο Λογός είναι συμβολικός δεν πρόκειται για λέξεις και λόγια αλλά για τη στιγμή που το σύμπαν συνειδητοποιεί τον Εαυτό του... Λόγος και Θεός είναι ένα, αλλά ο Θεός ενώ Είναι δεν γνωρίζει ότι Είναι πριν ο Λόγος τον αφυπνίσει.

Τα ρέστα μου!!! :shocked::worthy:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Τι συμβαίνει ρε παιδιά με τον Ερμή ; Τι δεν καταλαβαίνετε;

 

Sorry αλλά τώρα ήρθα στην παρέα αυτής της συζήτησης....

 

Για μένα το ζήτημα του λόγου είναι ένα ωραίο παιχνίδι του αγαπητού Θεού που θέλει να αποκρύβει την αλήθεια κάνοντας κυκλάκια στην σκέψη μας.

 

Οι ερμηνείες πολλές. Η Χριστιανική, η Βουδιστική της σιωπής και της συνειδητοποίησης του πνεύματος και ένα άλλο σωρό....

 

Όλα αυτά όμως δεν σας λένε κάτι; Εγώ σε αυτό θα σταθώ. Στο να θαυμάσω τον Ερμή και τα παιχνιδίσματα του....

 

Είναι στιγμές που μέσα από τέτοιες αναλύσεις κάποιος Χριστιανός καταλαβαίνει τους Βουδιστές ή τους Κινέζους και όλα αποκτούν μια μυστική ένωση.

Άλλες φορές δίνουν την εντύπωση ότι κάνουμε κύκλους και δεν καταλήγουμε σε συμπέρασμα....

 

Ό,τι και να είπαν Ηράκλειτος, Ιησούς, Ιωάννης κτλ απλοποιείστε το και σκεφτείτε πώς λειτουργεί ο νους ενός απλού ανθρώπου σαν τα μωρά π.χ. αλλά που μπορούν να σκέφτονται σαν μεγάλοι....

 

έχουμε λοιπόν

 

λόγος = 

 

Τι μου ζητάς τον λόγο τώρα; = ποιο είναι το αίτιο που μαλώνουμε => λόγος = αίτιο

Λογικά δες το => λόγος = λογική

λες κάτι; => ομιλείς = προφέρεις νοήματα => λόγος = προφέρω νοήματα

μου έδωσε τον λόγο του => λόγος = αυτό που προφέρει ως νόημα γίνεται πραγματικότητα μέσα στο χρόνο

 

Οπότε πολύ συνοπτικά από τις καθημερινές εκφράσεις έχουμε ότι λόγος = η λογική η οποία όταν παραμένει ως σκέψη είναι σιωπή όταν προφέρεται ως νόημα γίνεται πραγματικότητα.

 

Τώρα αν αντιστοιχίσουμε την ανθρώπινη πράξη του λόγου με τον Θεό έχουμε

ότι θεολογικά ο Θεός είναι εκείνος που ως δημιουργός έπλασε τον κόσμο με την σκέψη του που έγινε ομιλία δλδ το νόημα της σκέψης έγινε προφορικό και έτσι έπλασε την πραγματικότητα που ζούμε. Την Κτίση Χριστιανικά η οποία Κτίση δεν είναι μόνο Υλική αλλά συμπεριλαμβάνει και τα πνεύματα, π.χ. Αγγέλους.

 

Στον Χριστιανισμός όμως ο Λόγος είναι το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας δλδ ο Ιησούς που θέλει να δείξει την Θεία δύναμη του Ιησού ή την θεουργική για άλλους δλδ ο Ιησούς ως άνθρωπος να λέει κάτι και να γίνεται.

 

Εγώ έτσι το καταλαβαίνω. 

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...