Seirios Posted January 2, 2006 Report Share Posted January 2, 2006 «Ο καθένας έχει δίκιο με τον τρόπο του, αλλά δεν είναι απίθανο όλοι να έχουν άδικο» ~ Γκάντι ~ Γιά θεμελιώδη ερωτήματα πού αφορούν τήν αιτία ύπαρξης αυτού τού Κόσμου, τήν ύπαρξη τήν δική μας αλλά καί τόν θάνατό μας έχουν διατυπωθεί υποθέσεις. Ασχέτως τού ποιά υιοθετούμε, βαθιά μέσα μας κυριαρχεί η αμφιβολία. Καί αυτό, αποδεικνύεται από τίς επιδιώξεις καί τίς πράξεις μας. Αμφιβάλλει κανείς ότι αυτή η απλή πρόταση τού Γκάντι δέν είναι αληθινή; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandrake Posted January 17, 2006 Report Share Posted January 17, 2006 Κατά την άποψή μου,κάθε αλήθεια είναι υποκειμενική,συνεπώς ο ορισμός του σωστού και του λάθους διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Άρα ποτέ δεν θα είναι το δίκαιο και το άδικο το ίδιο για όλους. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIXAHL Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 «Ο καθένας έχει δίκιο με τον τρόπο του, αλλά δεν είναι απίθανο όλοι να έχουν άδικο» ~ Γκάντι ~ Γιά θεμελιώδη ερωτήματα πού αφορούν τήν αιτία ύπαρξης αυτού τού Κόσμου, τήν ύπαρξη τήν δική μας αλλά καί τόν θάνατό μας έχουν διατυπωθεί υποθέσεις. Ασχέτως τού ποιά υιοθετούμε, βαθιά μέσα μας κυριαρχεί η αμφιβολία. Καί αυτό, αποδεικνύεται από τίς επιδιώξεις καί τίς πράξεις μας. Αμφιβάλλει κανείς ότι αυτή η απλή πρόταση τού Γκάντι δέν είναι αληθινή; Μπορεί με βάση το ίδιο ρητό να υπάρχει μερίδα ανθρώπων που να πιστεύει πως το ρητό είναι λάθος... Είναι σαν και αυτό που υποστήριζε ο Σωκρατάκος... Η αλήθεια μου, η αλήθεια σου και η Αλήθεια. Και μόνο όσοι δεν φορούν χρωματιστά γυαλιά θα μπορούν να δουν την αλήθεια. Αυτό θα επιτευχθεί όταν αρχίζουμε να γνωρίζουμε πως κάνουμε λάθος και εξακριβώουμε την φύση του ώστε να ξεφύγουμε και να δούμε την αλήθεια. Μιχαηλ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 Ο Ναστρεντίν Χότζα δίκαζε. Ακούει τον πρώτο. "Έχεις δίκιο" του λέει. Ακούει τον δεύτερο. "Κι εσύ έχεις δίκιο" του λέει. Πετάγεται κάποιος. "Δεν είναι δυνατόν να έχουν κι οι δύο δίκιο", διαμαρτύρεται. Κι ο Χότζα: "Κι εσύ δίκιο έχεις!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martina Posted February 8, 2006 Report Share Posted February 8, 2006 Ο Ναστρεντίν Χότζα δίκαζε. Ακούει τον πρώτο. "Έχεις δίκιο" του λέει. Ακούει τον δεύτερο. "Κι εσύ έχεις δίκιο" του λέει. Πετάγεται κάποιος. "Δεν είναι δυνατόν να έχουν κι οι δύο δίκιο", διαμαρτύρεται. Κι ο Χότζα: "Κι εσύ δίκιο έχεις!" σοφός ο Χότζα... (μήπως θάπρεπε να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με τη περιπτωσή του..?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martina Posted February 8, 2006 Report Share Posted February 8, 2006 το δίκιο και το άδικο μπορεί να είναι υποκειμενικά ίσως επειδή αναφερόμαστε στο άγραφο ηθικό δίκαιο. Η Δικαιοσύνη όμως (μπορείτε να σχολιάσετε ποικιλοτρόπως τον θεσμό ) έρχεται να "διορθώσει" κάπως την παραπάνω ασάφεια μετατρέποντας το υποκειμενικό σε αντικειμενικό .... ( σημ: τώρα το αν το καταφέρνει είναι ένα καλό ερώτημα ...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z_Tolerance Posted May 4, 2006 Report Share Posted May 4, 2006 «Ο καθένας έχει δίκιο με τον τρόπο του, αλλά δεν είναι απίθανο όλοι να έχουν άδικο» ~ Γκάντι ~ ...Σχόλια; Νομιζω οτι ειναι αυτο πολυ λεμε "δεν εχει ονομα" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
medussa Posted May 5, 2006 Report Share Posted May 5, 2006 Θα παραπέμψω σε μια σχετική μου απάντηση σε ένα άλλο thread: Γιατί η πραγματική δικαιοσύνη είναι τρομακτική στα ανθρώπινα μάτια. Με αυτή τη ζυγαριά (τη λεγόμενη δικαιοσύνη του Θεού στις γραφές) μπορεί κάλλιστα ένας φονιάς αποδεικνύεται «καλός» και ο φονευμένος «κακός». Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kouranis Posted May 7, 2006 Report Share Posted May 7, 2006 There is no spoon... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SkotinouliS Posted May 8, 2006 Report Share Posted May 8, 2006 Δικιο είναι το υποκειμενικά ορθό και άδικο το υποκειμενικά μη ορθό. Ανότερο και απο τα δύο, είναι η κατανόηση. Πολλες φορές η υποκειμενική σκοπιά καποιου δεύτερου είναι το κλειδί στην αλαγή ρόλων αυτών των δύο. Επειδεί ο συνάνθρωπος μος πιστεύει οτι έχει δίκιο/άδικο δεν παει να πει ότι βάζουμε την ταμπελίτσα "ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ" και αδιαφορούμε. Μπορεί το δίκιο του να μας κάνει καλήτερους ανθρώπους και το αδικο του να μας βάλει στην διαδικασία να προσπαθήσουμε να πάρουμε απο πάνω του κάτι που πιθάνως τον βλάπτει ιδεολογικά. Έτσι κι αλλιως και τίποτα απο τα δύο να μην συμβεί μπορούμε πάντα απλώς να σεβαστούμε την υποκειμενική αλήθεια αυτου του ατόμου. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ai_Shifu Posted June 22, 2006 Report Share Posted June 22, 2006 Ο Ναστρεντίν Χότζα δίκαζε. Ακούει τον πρώτο. "Έχεις δίκιο" του λέει. Ακούει τον δεύτερο. "Κι εσύ έχεις δίκιο" του λέει. Πετάγεται κάποιος. "Δεν είναι δυνατόν να έχουν κι οι δύο δίκιο", διαμαρτύρεται. Κι ο Χότζα: "Κι εσύ δίκιο έχεις!" ΣΩΣΤΟΣ ο Χότζας!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted June 22, 2006 Report Share Posted June 22, 2006 ...Δεν υπάρχει δίκιο και άδικο για μένα. Υπάρχουν μονάχα καταστάσεις που μας αναγκάζουν να τις υπηρετούμε... Αν και θα μπορούσε να στηριχθεί το ότι δεν υπάρχει οτιδήποτε που να "μην υπάρχει" (γιατί αν δεν υπήρχε δεν θα το ξέραμε καν για να συζητούμε για την ύπαρξή του!) έχεις.... ουπς, δίκιο (;).Το δίκαιο και ο άδικο δεν έχουν υπόσταση, είναι καταστάσεις. Δίκιο=ισορροπία, άδικο=ανισορροπία και φυσικά η ισορροπία ή η ανισορροπία εξαρτάται σε κάθε περίπτωση διαφορετικά (κι αυτό μας δίνει την εντύπωση ότι "δίκιο" κι "άδικο", "δεν υπάρχουν" ή ότι είναι "σχετικά"). Εκείνο που δεν θα έλεγα σχετικό, αλλά πάντοτε αόρατα "παρόν" είναι η "δυναμική" μεταξύ των "μετρούμενων" στο "ζύγι". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ιχώρ Posted June 22, 2006 Report Share Posted June 22, 2006 Παντού υπάρχει ένας καταστασομετρητής!! Διότι μόνο οφέλη εισπράτεις...όταν γίνεσαι ένας! Μαρτίνα υπάρχει σχετικό topic για τον Ναστρεντίν. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αrtzuna Posted July 2, 2006 Report Share Posted July 2, 2006 «Ο καθένας έχει δίκιο με τον τρόπο του, αλλά δεν είναι απίθανο όλοι να έχουν άδικο» ~ Γκάντι ~ ...Σχόλια; Συνηθως χωρις παρεξηγηση αυτες οι φρασεις μου θυμιζουν τα διαγωνισματα εκθεσης που μας βαζαν στο Λυκειο.Το προβλημα ειναι οτι ποτε δεν μπορουσες να γραψεις την αποψη σου ελευθερα,οσες φορες το επιχειρησα πηρα κατω απο την βαση Πιστευω οτι οσο "σοφια" εχουν καποιες φρασεις πολιτικων,οι σκοπιμοτητα για την οποια λεγωνται την αναιρει! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αμαζων Posted August 4, 2006 Report Share Posted August 4, 2006 «Ο καθένας έχει δίκιο με τον τρόπο του, αλλά δεν είναι απίθανο όλοι να έχουν άδικο» ~ Γκάντι ~ Αυτο εδω,απλα αντικατορπιζει την ενοια της μετασαρκωσεις. Σε καθε του ζωη η ψυχη πρεπει να μαθαινει κατι, και την βαζουν να κανει αυτο το κατι. Σε μια ζωη κμαθαινει την υλη, και ειναιαλλαζωνικη(και ειναι μεγιστη αληθεια για αυτην) Στην αλλη την μαθαινουν να σεβεται ανθρωπουσ(και ειναι μεγιστη αληθεια για αυτην) Στην επομενη μπορει να την μαθαινουν οτι το υπαρχει και κατι αλλο απο το να αγαπας μονο τους ανθρωπους μπνπ (και αυτη ειναι μια μεγιστη αληθεια). Η ψυχη με μικρα πηδηματακια μαθαινει διαφοαρα πραγματα τα οποια με το τροπο τους ειναι αληθηνα, απο την αλλη ειναι πολυ μικρα για να αγκαλιασουν τον Θεο, ετσι ο καθενας μας εχει δικιο και αδικο απο την αλλη. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.